yA Bank har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Denne banken sine metoder for å få kredittkortkunder er tvilsom. Jeg var kunde hos de for mange år siden men sa opp kundeforholdet helt tilbake til 2018. Etter det har jeg blitt spammet ned av eposter fra de hvor bønnfaller deg om å komme tilbake. Til slutt tok de neste steg og bare sendte meg et kredittkort selv om jeg avsluttet kundeforholdet i 2018 og ikke har vært i kontakt med de direkte siden. Så vidt jeg vet er det ulovlig å sende kredittkort til folk uten samtykke og jeg har kontaktet forbrukermyndighetene om denne praksisen. I skrivet som kom med kortet opplyser de om at det bare er å ringe kundeservice mellom kl 0800 og 1700 men når du ringer de i det tidsrommet så får du beskjed om at kundeservice er stengt. Styr unna disse her for du blir aldri kvitt de igjen og de vil sende deg kredittkort uoppfordret.
Tegnet forsikring på forbrukslånet som skulle dekke for fem å fram i tid.Det var Ikke mulig å del betale forsikringssummen på hver termin. Min forsikring kostet meg cirka fem tusen kronen som umiddelbart ble lagt til lånesummen. Da jeg ville innfri lånet flere år før tiden, måtte jeg innfri den hele lånet, inkludert forsikringsummen. Dette synes jeg er merkelig da det gjenstod flere års nedbetalingstid ( og hadde da måttet forskuttert hele forsikringssummen. Kan dette være riktig da? Eller har jeg blitt lurt?
Har ingen app, ingen mulighet for betalinger til/fra utlandet, innskuddsrenten er mye lavere enn hos andre tilsvarende banker med høyrentekonto. Ikke er det mulig å betale regninger fra nettleseren på noe annet enn mobilen min. Jeg har aldri hatt noe lån hos dem, men dette er en bank med null ressurser, så hold dere langt unna!
Var i sin tid veldig fornøyd med denne banken, men etterhvert har den bare blitt dårligere og dårligere. Påloggingsproblemer, regningsbetaling som ikke går inn, osv.. I dag får jeg opp følgende melding når jeg logger meg på:"Din nettbank er for tiden ikke tilgjengelig" For en tid tilbake skulle jeg betale en bil med midler fra YA, men måtte til slutt gi opp. Virker som fokus er på overbetalte forbrukslån, alt annet er underordnet...
Generelt dårlig navigering på sidene, tidsavbrudd, betalingsmottagerliste osv.
Etter å ha vært fornøyd med banken i flere år, så har dette endret seg det siste året. Er svært misfornøyd med banken og anbefaler den absolutt ikke. Det er umulig å få svar på telefon. Sender du e-post så får du ikke svar før det har gått 4-5 dager. De har heller ikke ordning med straks -betaling på vipps. Når jeg har spurt om dette, så har jeg fått til svar om at det jobbes med dette og at en løsning trolig er nær.
Og er du så heldig å få tak i dem, og du har noen spørsmål som du virkelig trenger svar på, men som dem kanskje ikke har svaret på, så legger dem bare på. Så må man stå i kø i evigheter igjen. Det har skjedd flere ganger. Det gjelder resurs bank også. Styr unna folkens, det er ikke verdt bryet og mulig nervesammenbrudd!
Ya bank er bare et pengesluk uten like. Hatt forbrukslån i over 3år betalt 4000kr/mnd uten at lånet går ned. Grusomt. Ringer inn for og innfri lånet så krever de ekstra renter på Toppen. Hold dere langt unna👎
Har i 3 dager forsøkt å logge inn på nettbank, men nettsiden er blank uten innloggingsalternativer. Nettbanken hadde samme feil i over en uke for et par år siden. Umulig å komme igjennom på tlf.
Jeg opplever at Ya bank har dyktige saksbhandlere som er raske og løsningsorienterte.
Når det er problemer er det umulig å nå fram både på tlf. og mail. Jeg har sittet opptil 30 minutter for å få kundekontakt på tlf. uten å få svar. Tenk dere om før fere tar i bruk yA Bank
Alt for lite folk på kundeservice om man trenger hjelp til noe annet en å ta opp et lån. Nettsider som er tunge å finne fram på. Funksjoner som ikke virker gjør at man må ringe kundeservice og stå 1 time i kø for ting man i andre banker gjør via "nettbank"
Jeg har sendt tre kundehenvendelser (to purringer) til yA Bank med spørsmål som fortsatt ikke er besvart. En bank som ignorerer spørsmål fra kunder bør vurdere om de heller skal finne seg noe annet å gjøre. I tillegg er nettsiden deres stadig nede pga tekniske problemer. Jeg vil trolig avvikle mitt kundeforhold til yA Bank dersom de ikke skjerper seg betraktelig.
Stadig tekniske feil, elendig kundeservice, så sant man ikke skal låne penger da er de behjelpelig med engang, alt handler om å pushe på deg dyre forbrukslån, saldo stemmer ikke, sjelden man får svar på det man spør om, de kan registrere inn lavere beløp enn innbetalt, sier alltid at de beklager lang ventetid "pga mye pågang" både på epost og telefon, føler det har vært "mye pågang" i alle timers i døgnet over lang tid nå, svaret på mailen kommer fortsatt ikke. !!.STYR UNNA..!!
Jeg hadde valgt brukskonto, i stedet for høyrente konto. Jeg fikk god hjelp til å endre til riktig konto. Ya bank har en av markedets beste rente. Det hadde vært greit å kunne bytte, eller avslutte ny konto på nettsiden. Selv om det er første konto. Jeg skrev to mail rett etter at jeg hadde valgt feil. De ble ikke lest, så jeg fikk brukskonto likevel. Jeg tok kontakt over telefon. Heldigvis var det bare to i køen før meg, men måtte vente en god stund. Det hadde vært greit, hvis jeg kunne hatt oppringning fra banken som et valg.
Det var en gang jeg var fornøyd med yA Bank... De siste årene har det gradvis blitt mer elendig, og banken virker nærmest bestemt på å ville kvitte seg med kundene. Ingen app lenger... Hvorfor ikke? Dere burde jobbe med og forbedre appen, ikke fjerne den helt! Stadig tekniske feil. Meldinger om feil på det ene og andre har stått på nettsiden lenge, som om de vet at de aldri får rettet opp i problemene. Kundeservice lar også vente på seg, og det er sjelden man får noe godt svar til slutt, om man får svar i det hele tatt. yA Bank kommer ikke til å overleve stort lenger hvis de fortsetter i denne retningen... Styr langt unna!