yA Bank har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Som mange påpeker: etter at Resurs Bank overtok virker det som om alle tjenester og all kundeservice er borte. Noen prøver å hjelpe deg, men det er dessverre unntaket. Stay away!
Har vært kunde i over 10 år, men etter at Resurs Bank overtok Yabank, har den forandret karakter totalt. De fjernet appen, tilbyr ikke lenger Bank ID og alt handler nå om å pushe dyre forbrukslån. Styr unna!
Får ikke vite hvem jeg har mottatt betaling fra uten å kontakte kundeservice. Fikk beskjed både i mars og i juli at det jobbes med retting av dette samt mobilbanken (som plutselig forsvant etter elendig oppdatering), men fortsatt ikke noen forbedring i oktober.
Det er som mange påpeker her, det er snart ingen 'tjenester' igjen, og de aller fleste klarer seg ikke med en slik bank. Det eneste som er bra med banken er innskuddsrenten på den vanlige sparekontoen der man (enda) har frie uttak. Men det er flere banker med bedre renter. Banken utspiller snart sin egen rolle, og uten app så får de ikke yngre kunder. Er man fornøyd med MC og ikke sender penger til utlandet gjør den nytta si, men kundeservicen er dårlig.
Etter at de byttet nettbank har de skapt så mye trøbbel for meg, at jeg har mistet kontrollen. Betalinger blir bare borte, nettbanken kræsjer, all oversikt er blåst bort, kundeservice er latterlig dårlig. Søppel. Rett og slett. Jeg har nå byttet bank, dessverre var jeg litt for tålmodig med de.
Elendig nettbank løsning, ingen mobilapp. Umulige kontoutskrifter. Er ikke mulig å motta Vipps betalinger hvis ikke avsender bruker kort som betalings alternativ. Har ikke kodebrikken, så da må en uansett få dette i annen bank. Kan ikke motta betalinger fra utlandet. Altså bare tilbakeskritt i forhold til tidligere.
Var bra, men er nå helt håpløs. Det er så mange ting som har blitt dårlige at jeg får Ikke plass her til alt.
En tidligere god bank som dessverre har falt kraftig det siste året. Upålitelig og ofte problemer med innlogging. De har også fjernet appen og gjort det mer tungvint å logge seg inn på mobil... Bytt bank er min anbefaling!
Fikk rask tilbakemelding på Lån, men utbetalingen har stoppet opp hos YA Bank.
Hadde i det lengste håpet at banken skulle rydde opp i disse problemene, men det bare fortsetter. Kontobelastninger en har hatt i årevis blir ikke automatisk betalt. Dette resulterer i purring fra firmaer. Kundeservice forsøker seg med at det ikke er dekning på konto - uten at dette undersøkes først når en henvender seg skriftlig. Dette er foreløpig ryddet opp i. Faste betalinger flytter seg mellom de konti jeg har - selv om jeg gang på gang har registrert på hvilke konti de skal belastes. De fleste beløp på kontooversikten er uten navn på hvem en har betalt beløpet til. Ikke mobilbank. Ingen ID-brikke. Det eneste jeg finner ved denne banken nå som er tilfredsstillende er renten på div. konti - og her finnes allerede flere konkurrenter. Mao her må en stor opprydding til for at jeg skal fortsette å bruke denne banken.
Ved betaling av efaktura får du ofte ikke utført utskrift av faktura detaljer. Du får heller ikke oppgitt navn på konto du har betalt efaktura til på kontoutskriften, bare kontonr. Umulig å få svar på kundesenter.
Har benyttet yA bank i mange år grunnet god rente og oversiktlig nettbank. Var veldig fornøyd når mobilappen kom ut. Etter fusjoneringen har mobilappen forsvunnet og nettbanken er blitt mindre brukervennlig. Å betale regninger er blitt en utfordring med mange feilmeldinger. Er svært overrasket over den dårlige kvaliteten på nettbanken og lav brukervennlighet. At yA Bank ikke har bedret dette det siste halvåret er bekymringsverdig.
Ringer etter 3 dager over forfallstid og spør om hvorfor du ikke har betalt. Litt panisk spør du meg. Med 22 prosent rente. Her snakker man maksimering.
Har aldri erfart maken til dårlig kundeservice. Det mest ekstreme tilfellet var da jeg skulle reise utenlands og trengte å få tak i de. I løpet av 2 uker var det ingen kontakt å få via telefon eller mail.
Etter å ha vært fornøyd yA-bankkunde i mange år, ser jeg meg nå om etter en annen bank. Dette er pga. den nye nettbankløsningen, som er mildt sagt tragisk! Helt utrolig at det går an å gå fra en bra og oversiktlig løsning, til en ny hvor ingenting fungerer... Du får ingen sum over fakturaer som ligger til forfall totalt. Det er som regel bare mottakers kontonummer som er synlig, ikke navn på hvem det er betalt til. Du kan ikke betale en faktura som ikke har KID, selv om det står "melding eller KID". Det lar seg ikke gjøre. Jeg sendte spørsmål, og fikk til svar at den type betaling må banken ordne for meg! Og masse mer... Jeg tenkte at alt dette var "startvansker" (som burde vært prøvd ut og løst FØR kunden skal bruke løsningen) og at det ville bedre seg, men det ser faktisk ikke ut til at det skjer noenting i det hele tatt. Nå har det jo gått måneder siden endringen. Kredittkortet fra yA-bank sa jeg opp umiddelbart etter den nye ordningen. Men jeg skal nå finne meg en ny bank for lønnskonto og betaling av fakturaer! Trenger du en oversiktlig nettbank - styr unna yA-bank!
Mangler info om eFaktura. Ikke mulig med innlogging med servicekode, men må gå tungvindt vei med kodebrikke etc.