Meny

Altibox Bredbånd omtaler og erfaringer

SKRIV OMTALE
Bytt til Altibox Bredbånd
2,2/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Opplevd hastighet
Middels
73
av 88 innen
bredbåndsleverandør
27%
anbefaler
Altibox Bredbånd

"Altibox har monopol hvor jeg bor og tvinger meg til å velge hastigheter langt over hva jeg trenger!"

Omtale om Altibox Bredbånd skrevet av Rune for 28.09.2018 09:30

Altibox Bredbånd har totalt 187 omtaler på Bytt.no
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Altibox Bredbånd?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Altibox har monopol hvor jeg bor og tvinger meg til å velge hastigheter langt over hva jeg trenger!"
15 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har en 40/40 linje som har fungert greit. I perioder forsvinner hele hastigheten, men etter litt frem og tilbake på telefon med dem, har vi klart å få den opp igjen inntil neste gang den forsvinner. Mye re-setting av utstyr og feilsøking på linjen. Fikk for kort tid siden, en telefon fra dem om at jeg kunne oppgradere til dobbel hastighet mot et tillegg i prisen som ville bety 3500-4500kr ekstra i året for en hastighet jeg absolutt ikke trenger til mitt bruk (kun 1 person i denne husstanden). Jeg sa at jeg ikke hadde behov for mer hastighet, og fikk til svar at jeg fint kunne beholde 40/40 linjen jeg allerede hadde til den prisen jeg hadde inngått avtale på, men hvis jeg byttet bort fra denne avtalen, kunne jeg ikke få opprettet samme avtale igjen da 40/40 ikke skulle tilbys som alternativ for nytegning. Jeg valgte da å beholde den hastigheten jeg har idag på 40/40. 1mnd senere kommer det en epost om at de nå setter opp prisen på 40/40 linjen slik at den nå koster 568kr/mnd. Dette er en betydelig overpris, og ikke i henhold til den avtalen jeg signerte med dem. Har prøvd å finne andre som kan levere, men de får ikke bruke fiberlinjen som er lagt og er dermed fanget hos Altibox/BKK. Om de skulle sette prisen på 40/40 linjen til 10.000kr pr. mnd, så har jeg 3 valg. Enten å være uten internett, oppgradere til noe jeg ikke ønsker eller trenger, eller å betale den sum de krever (uansett hvor urimelig den måtte være). Ved første anledning skal jeg bytte leverandør, og kommer aldri til å velge hverken BKK eller Altibox igjen dersom det finnes alternativer. Jeg betaler heller for legging av ny fiberkabel enn å fortsette under disse så fort det åpner opp for det. Mafia-tendenser med press og monopol. Dersom du ikke gjør som de sier, så priser de tjenesten du har så langt opp at du ikke har noe valg. Styr unna dersom det finnes alternativer!!!!

Bytt.no
"Altibox har monopol hvor jeg bor og tvinger meg til å velge hastigheter langt over hva jeg trenger!" skrev Rune om Altibox Bredbånd

Har du en tilsvarende erfaring med Altibox Bredbånd?
Gjør som Rune og over 10 000 andre norske forbrukere: Skriv en omtale om Altibox Bredbånd du også og del dine erfaringer!

Ingen registrering nødvendig, helt anonymt og tar kun 1 minutt!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Ikke bruk Altibox!"
9 syns denne omtalen er nyttig

Min mor bruker dessverre Altibox per. i dag. Da min far gikk bort, sto alt av abonnement registrert på han, bare å få endret navnet var det så mye styr med! I samme vaset gikk selve hoved stasjonen til heden og den måtte da byttets. Kundeservice forklarte til min mor at hun måtte bytte ledning og forsøkte å flytte TV og hele hopprennet uten at dette hjalp. Jeg forlangte å snakke med sjefen på kundeservice - han lovte å ringe min mor tilbake for å beklage. Det gjorde han IKKE! det gikk såpass langt, at jeg snakket med avd.sjefen. Fikk aldri noe beklagelse fra leder på kundeservice. ENESTE grunnen for at hun enda er kunde i Altibox, er på grunn fiber. Hadde hun kunne valgt, hadde det aldri i verden blitt Altibox. For ett dårlig selskap! STYR UNNA!!!!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Tregt og ekstremt ustabilt"
7 syns denne omtalen er nyttig

Jeg skulle ønske at jeg hadde noe positivt å si om Altibox/Lyse, men finner faktisk absolutt ingenting. Har nå bodd på flere adresser med Altibox, og det er like elendig hver eneste gang. Du får ikke det du betaler for, signalet er ustabilt som bare fy og kontakter du kundeservice får du beskjed om at du må bytte ruter (det er alltid din feil og ikke deres). Faktisk er det så dårlig nett her nå, som det ofte er, at jeg måtte gå over på mobildata for å skrive denne omtalen.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig kundeservice"
3 syns denne omtalen er nyttig

Jeg ønsket å oppgradere og tok kontakt. Dette måtte gjøres skriftlig og de skulle sende meg Mail som jeg skulle besvare. Tilbudet på Mail var ikke det jeg hadde bestilt. Etter tre runder fikk de det riktig. Så begynte ventetiden, og tross purringer er det fortsatt ikke kommet noen installatør. Dette er for dårlig, Lyse/altibox.

Mirzet H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Styr unna!!!"
2 syns denne omtalen er nyttig

Skriver kontrakt med folk og etter 2 år sier de at det er ikke lønnsomt for dem å bygge på min adresse!!??!! For en kundebehandling!!?? STYR unna!

Altibox Bredbånd har totalt 187 omtaler på Bytt.no
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR