Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert mai 2024
GlobalConnect
1.7
210 verifiserte omtaler

GlobalConnect omtaler og erfaringer

Nøytral trend

GlobalConnect opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.

Klikk for detaljer

1.7
Dårlig
210 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
#82
Forferdelig
GlobalConnect er rangert
#82 av 83 bredbåndsleverandører
11%
Dårlig
11% anbefaler GlobalConnect
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd - få tilbud fra flere leverandører helt gratis!

Utforsk 210 omtaler om GlobalConnect

FILTRER OMTALER
15
7
11
21
156
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med GlobalConnect?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Bandittbedrift

Omtale av  Tom V

Glemte å sende utstyr, så jeg forsøkte å kontakte dem for å sørge for at dette var på plass før omkobling. Fikk beskjed om at det ikke var mulig å utsette omkobling. Jeg ba da om at avtalen opphørte, og sendte angrerett. Ble da oppringt og fortalt at jeg kunne fortsette å bruke Telenors utstyr etter omkobling, det skulle gå helt fint-og det gjorde det selvsagt ikke. Nå får jeg ingen svar for å få linja tilbake til Telenor, og sitter uten internett. Mitt beste tips er å holde seg langt unna!

Svar fra GlobalConnect
24.07.2023 08:08

Hei Tom Slik skal det absolutt ikke være. Her ønsker vi at du kontakter oss direkte på chat eller 38 99 01 00, slik at vi kan finne en løsning på problemet du opplever sammen Vennlig hilsen Bjørn Tore | GlobalConnect Privat

Lurt av selger på dør

Omtale av  Frank

Ble lovet en ting av selgeren som var på døren, når det ble levert viser det seg at det overhodet ikke samsvarer med hva selger oppga. Og da var angrefrist gått ut.

Svar fra GlobalConnect
17.07.2023 08:45

Hei, dette hørtes jo ikke bra ut. Hvis du kan ta kontakt med oss på telefon 38 99 01 00 så kan vi få sjekket opp i avviket og avtalen og rettet opp i eventuell feil. Får dessverre ikke sjekket opp i dette noe videre her. Mvh GlobalConnect/Preben

Er for dyrt

Omtale av  Maiken H

Har 1000 mb i dag, ønsker mindre men er ikke mulig og få endret dette. Jeg bor alene trenger ikke 1000 mb

Svar fra GlobalConnect
17.07.2023 08:44

Hei, det skal være mulig og få lavere hastighet hvis du ønsker dette. Men ofte er faktisk 1000 det billigste du får hos oss med kampanjepris. Hvis du ikke får endret dette på min side kan du og nå oss på 38 99 01 00 tastevalg 2 for endring av abonnement. De kan tilby feks 100 istedenfor. Mvh GlobalConnect/Preben

Alt for dyrt

Omtale av  Roger

Har bare behov for minste mbit linje og må betale 600 kr måneden, blir litt drøyt får en 5 mbit linje!

Svar fra GlobalConnect
17.07.2023 08:41

Hei, hvis du ringer inn til oss på 38 99 01 00 tastevalg 2 har vi ofte kampanjer som kan gi en lavere pris. Disse laveste linjene er det vanligvis ikke noe lavere priser på. Men dette kan man få på høyere hastighet, som ofte da gir mer for en lavere pris. Mvh GlobalConnect/Preben

Bestilte 2.5gbit fiber ...

Omtale av  Morten D

Da installerings folka, kom og dro ... trodde jeg at NÅ skulle alt vær i orden .. men nope ... jeg fikk 1gbit linje ... og det tok dem 6 mdr... før jeg endelig fikk det jeg hadde bestillt/betalt for ....riktig nok ... refunderte de 2 av månedene .... men det vil alikevel si at jeg betalte for 4... men men kan vel ikke si at det .. er helt bra

Svar fra GlobalConnect
17.07.2023 08:23

Hei, dette hørtes ikke helt riktig ut nei. Mulig vi har kompensert for det som er betalt for mye, og kun da tatt betalt for 1000. Men dette er vanskelig og sjekke konkret uten og vite priser for ditt område. Hvis du ønsker en videre forklaring, evt at vi retter opp hvis vi har gjort feil. Kan du ta kontakt med oss på chat/kontaktskjema på hjemmesiden vår så sjekker vi opp i dette. https://www.globalconnect.no/privat/kundeservice Vennlig hilsen Preben | GlobalConnect Privat

Sammenlign tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få det beste og billigste bredbåndet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Styr unna GlobalConnedt

Omtale av  Torbjørn

- Bestilte i juli 2021 - Diverse utsettelser på prosjektet - I oktober 2022 ga jeg beskjed om hvor fiberkabelen måtte graves ned pga andre gravearbeider på tomt. - I november 2022 ble merket opp på bakken av GlobalConnects gravere hvor kablene skulle graves ned. - Kablen ble rullet ut på rett sted. - Kabelen ble ALLIKEVEL gravd ned på FEIL STED!!! - Og kabelen lå hele 2 cm under bakken. Ingen seriøse aktører legger en fiberkabel 2 cm under bakken der det er biltrafikk!!! - Våre gravere gravde over kabelen i desember 2022 - I januar 2023 tok dere ansvar for feilen og skulle rette opp. - SIDEN HAR INGEN TING SKJEDD PÅ ET HALVT ÅR!!! - Umulig å komme gjennom på telefon. - Jeg har gitt opp, ikke kom med standardsvaret "TRENGER MER OPPLYSNINGER, vennlingst ring oss". NEI, jeg får ikke ringt dere, for dere svarer ikke!!! Hold dere langt unna dette useriøse firmaet!

Svar fra GlobalConnect
17.07.2023 08:20

Hei Torbjørn, jeg får ikke sjekket opp i saken med kun et fornavn her. Men hvis du ikke når oss på telefon har vi både epost og chat tilgjengelig. Begge deler ligger på hjemmesiden vår. Her kan du og laste opp bilder hvis du anser dette som passende, høres jo ut som noe har stoppet opp her. Men det får jeg dessverre ikke sjekket her. https://www.globalconnect.no/privat/kundeservice Vennlig hilsen Preben | GlobalConnect Privat

Skjer ingen ting

Omtale av  Torbjørn

Ble lovet bredbånd høsten 2022, men siste beskjed i juli 2023 er at det ikke kommer til å skje noe inneværende år. Det er heller ikke mulig å få kansellert avtalen uten kostnad. Et godt råd: Ligg unna Global Connect!

Svar fra GlobalConnect
12.07.2023 08:17

Hei Torbjørn. Først vil jeg bare beklage for opplevelsen du har hatt. Her ønsker vi å sjekke hva som har skjedd. Det er derfor fint om du kan ta kontakt med oss på telefon 38990100 eller chat via vår hjemmeside side Vennlig hilsen Vilde | GlobalConnect Privat

Bra service, stabilt nett og nytt utstyr. Alt til en billig penge.

Omtale av  Inge

Brukt Globalconnect i ca 1 år. Hvert problem fritt for min del etter jeg byttet fra Telenor. Har mye bedre dekning på wifi med det nye wifi 6 utstyret jeg har blitt tilsendt. Absolutt å anbefale.

Svar fra GlobalConnect
12.07.2023 08:15

Hei Inge. Takk for din fine tilbakemelding. Vi er glade for at du er fornøyd med tjensten og servicen vår. Vennlig hilsen Vilde | GlobalConnect Privat

Tjenesten er ikke levert som opplyst ved dørsalg.

Omtale av  Tl

Ingen god opplevelse som ny kunde. Ubrukelig vare da den er uforutsigbar og ustabil. Vanskelig å komme i kontakt med kundesenter på tlf og ikke svar på henv på chat.

Svar fra GlobalConnect
12.07.2023 08:14

Hei TI Først vil jeg bare beklage for opplevelsen du har hatt med oss. Her ønsker vi å sjekke hva som har skjedd og finne en løsning på problemene du opplever. Her har vi behov for at du tar direkte kontakt med oss slik at vi får gjennomført et feilsøk med deg. for å gjennomøfre feiløsket må ddu være hjemme og i nærheten av utstyret. Det er derfor fint om du tar kontakt på telefon 38990100 eller på chat via vår hjemmeside når du er hjemme. Vi er oppe til kl 21.00 Vennlig hilsen Vilde | GlobalConnect Privat

Dårlig hastighet og ustabilt.

Omtale av  Daniel J

Rask oppretting av internettavtale. Ustabilt internett. Spesielt etter kl23.

Svar fra GlobalConnect
06.07.2023 21:06

Hei, Jeg ønsker at du kontakter oss slik at vi kan sjekke opp i dette problemet for deg. Vennlig Hilsen Feda | GlobalConnect Privat

Sammenlign tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få det beste og billigste bredbåndet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

MYE fakturarot fra GlobalConnect, Homenett, Riverty

Omtale av  Tine

Firma med mange navn. Kabler som ble lovet å være i bakken, henger i lufta og er til tider svært ustabilt ved vind. Særdeles mye rot og trusler om stenging av anlegg til flere av våre bygg pga deres eget fakturarot. Alle fakturaer er betalt i henhold til avtale via vårt regnskapskontor. Feil i epostadresse og ventetid på flere timer på telefon, selv med viderekobling fra Gothia som forsøker å få svar fra dem også. Når man endelig kommer igjennom så blir linjen brutt? de legger på? legger de på. Dette har skjedd oss flere ganger så må man ringe opp igjen. Da dette nå er tredje gang vi må bruke flere timer på å få rettet opp feil hos dem ved feil i faktura, er vel eneste utvei å få satt opp ny leverandør. Hvor går grensen for at man skal kunne sende motfaktura til slike firma for tapt arbeidstid?

Svar fra GlobalConnect
06.07.2023 21:06

Hei, Først og fremst vil jeg beklage for opplevelsen du har hatt med oss. Det har vært en del ventetid hos oss i det siste, men når du kommer frem så skal vi hjelpe deg med det du trenger hjelp til. Gjerne kontakt oss igjen for nå har mye av trafikken gått ned. Vennlig Hilsen Feda | GlobalConnect Privat

Lyver og bedrar

Omtale av  Jens

Forferdelig useriøse. Frarådes på det sterkeste da de lyver og ikke holder avtaler.

Svar fra GlobalConnect
04.07.2023 20:56

Hei Jens, Ønsker at du tar kontakt med oss slik at vi kan hjelpe deg med problemet du opplever. Venlig Hilsen Feda | GlobalConnect Privat

Oppsigelse av avtale ble iverksatt 14 dager for tidlig - må inngå ny avtale med 12 måneders binding!

Omtale av  Inger B

Jeg har , enten via telefon eller gjennom "min Side" sagt opp abonnementet mitt fra 15,7. ifb med flytting, og dessverre ikke registrert at bekreftelsen jeg mottok på epost anga 30.6. som oppsigelsesdag. Det var ingen på vakt i chat i helgen som kunne hjelpe, og etter ca 3 timers ventetid fikk jeg idag kontakt med vennlig selger på tlf som kunne opplyse at ENESTE måte å få nett tilbake gjennom Global Connect var å inngå NY avale med 12 mnd Bindingstid!!! (Helt uaktuelt selvsagt siden jeg skal flytte) -Jeg har allerede vært "bundet"! til Globalconnect i årevis, og synes dette er usedvanlig lite fleksibelt. I tillegg opplyser selger når jeg ber om å få snakke med hans overordnede, at vedkommende verken snakker med kunder i telefon, eller kan oppgi epostadresse. Her bør dere snarest legge inn en funksjon der man kan rette opp feil, og få inn 2 ukers ekstra betaling for abo som er avsluttet for tidlig, uten å gjøre det urimelig vanskelig for både kunde og selger.

Svar fra GlobalConnect
04.07.2023 08:24

Hei Inger. Først vil jeg bare beklage for opplevelsen du har hatt med oss. Vi har tatt dette videre for å se om det er mulighet med en slik funksjon i fremtiden. Vennlig hilsen Vilde | GlobalConnect Privat

Blir fakturert for mye hver eneste måned

Omtale av  Hallvard M

Jeg må ringe hver eneste måned fordi jeg blir overfakturert. De sier de har fikset det hver gang jeg prater med de, men neste regning har vært for høy, hver eneste må ed jeg har vært kunde hos Global Connect

Svar fra GlobalConnect
04.07.2023 08:09

Hei Hallvard. Først må jeg bare beklage for opplevelsen du har hatt med oss. Er dessverre ikke kjent med din sak men ønsker å sjekke opp i dette. Fint om du kan ta kontakt med oss direkte slik at vi får sjekket dette og fikset problemet med faktureringen. Vennlig hilsen Vilde | Globalconncet privat

Lover noe og får ikke dette

Omtale av  Alex

Selgeren på døra lovet en masse. Da angrerett har gått ut kommer deler av utstyret. Da ser jeg fort at dette ikke var hva jeg ble lovet. Sitter i kø i timesvis og avslutter mitt forhold hos globalconnect før jeg har fått Internett hos dem pga jeg ikke fikk hva jeg var forespeilet. Jeg får da regning på 4500kr fra dem for oppsigelse etter angrerett. Ganske lurt og gi utstyr og linje etter angrerett har gått ut. Rein svindel det her. Hold dere langt unna og smell døra i fjeset på de hvis dere ser selgere fra globalconnect. De lover en masse som du ikke får. Informerer lite også

Svar fra GlobalConnect
29.06.2023 21:09

Hei Alex. Først vil jeg beklage for opplevelsen du har hatt hos oss. Når det kommer til angrerett gjelder dette 14 dager fra bestillingsdato. Dersom man sier opp tjenesten etter angrefristens utløp og før tjenesten er blitt levert vil det forekomme et annulleringsgebyr. Dette er informert om i både kontrakt samt våre avtalevilkår. Dersom du har blitt lovet ting som ikke stemmer ønsker vi selvfølgelig å sjekke opp i dette. Ventetiden på telefon har dessverre vært litt lengre de siste ukene grunnet mye pågang, men vi er også tilgjengelig på chat og mail. Det er derfor fint om du får sendt over det selger har lovet til oss slik at vi får sjekket opp i dette. Med ønske om en fin dag Vennlig hilsen Vilde | Globalconnect Privat

Sammenlign tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få det beste og billigste bredbåndet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Variabel nettkvalitet. Uinteressert kundeservice.

Omtale av  Per S

HomeNet og Globalconnect har fått mange varsler om at deres løsning ikke er stabil. De har ikke vært på ballen for å fikse problemet vi opplever. Dårlig kundeopplevelse.

Svar fra GlobalConnect
26.06.2023 21:13

Hei, For å kunne hjelpe deg bedre så ønsker vi at du tar kontakt med oss slik at vi kan være mer på ballen og fikse den ustabiliteten du opplever. Vennlig Hilsen Feda | Kundeservice

GlobalConnect

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR