Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert mai 2024
GlobalConnect
1.7
210 verifiserte omtaler

GlobalConnect omtaler og erfaringer

Nøytral trend

GlobalConnect opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.

Klikk for detaljer

1.7
Dårlig
210 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
#82
Forferdelig
GlobalConnect er rangert
#82 av 83 bredbåndsleverandører
11%
Dårlig
11% anbefaler GlobalConnect
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd - få tilbud fra flere leverandører helt gratis!

Utforsk 210 omtaler om GlobalConnect

FILTRER OMTALER
15
7
11
21
156
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med GlobalConnect?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Internett detter ut

Omtale av  Pål

Har internett fra Global (dis)Connect over Telenor linje. Linja detter ut hvert 10. minutt. Det viser seg at de har lease tid på IP adresse på kun 10 minutter. Gjentatte kontakt med support uten løsning. Løftet opp til 2. linje support nå, så får vi se. Hvis de ikke fikser det så bryter jeg kontrakten og går tilbake til Nextgentel. STYR unna, jeg så dårlige reviews før jeg byttet til de, men tenkte at så dårlig kan det ikke være. men jeg tok desverre feil.

Svar fra GlobalConnect
30.08.2023 14:50

Hei Pål, Jeg er dessverre ikke kjent med saken din her men ser du skriver at det er eskalert til vår 2.linje. Vi skal finne en løsning på problemet ditt og vil kontakte deg snarlig! Med vennlig hilsen Kevin | GlobalConnect

Helt forferdelig

Omtale av  Adrian

Den internettleverandøren her har bringet meg til maniske tilstander, ALLTID noe galt. Linjen skrur seg av i 10 sekunder hver jævla halvtime gjennom hele dagen, HVER DAG! Og jeg har ringt kunde service 4 ganger og hver gang så har de ikke tatt seg til bry å hjelpe engang.

Svar fra GlobalConnect
28.08.2023 20:48

Hei Adrian, Det er absolutt ikke slik det skal være! Vi ønsker gjerne å hjelpe så kontakt oss på 38 99 01 00 eller chat så finner vi ut av dette sammen. Vi beklager opplevelsen så langt! Med vennlig hilsen Kevin | GlobalConnect Privat

Rein Drit

Omtale av  Øyvind

Koblet meg over fra telenor til globalconnect uten at eg har fått noe utstyr fra de. Sitter nå uten internett, 12 mnd bindingstid..... Venta 1 time på kundeservice

Svar fra GlobalConnect
24.08.2023 15:12

Hei Øyvind, Vi beklager ulempene du har opplevd rundt denne leveransen! En større feil har ført til mangler her for noen av våre kunder, retting av denne feilen prioriteres. Dersom du har lang ventetid i kø på telefon så kan vi kontaktes på chat! Med Vennlig Hilsen Kevin | GlobalConnect

Dårlige åpningstider

Omtale av  Robert

Dårlige åpningstider. Sender ikke ut nytt utstyr når eksisterende er utdatert.

Svar fra GlobalConnect
24.08.2023 15:21

Hei Robert! Våre åpningstider er 08.00-21.00 på Telefon og Chat. Vi kan kontaktes på mail hvis disse åpningstidene ikke passer deg. Vedrørende utstyret som du sier er utdatert så kan vi sjekke dette om du kontakter oss :) Med Vennlig Hilsen Kevin | GlobalConnect

SVINDEL! hold dere langt unna!

Omtale av  Finn C. H

Har bestilt en vars som aldri ble tatt i bruk da den aldri virket. Etter mye klaging og frustrasjon og forferdelig "kundesupport" får vi vite at det er en underleverandør av de som ikke har klart det de skal. For å gjøre en lang og trist sak litt kort så klarte vi til slutt å si opp avtalen, men fikk i da en sluttfaktura pålydende 99.000,- De kan vel virkelig ikke få lov til å opperere i bransjen?

Svar fra GlobalConnect
24.08.2023 15:19

Hei Finn, Dette hørtes rart ut. Er ikke kjent med saken din her. Gjerne kontakt oss på 38 99 01 00 eller chat så skal vi undersøke hvorfor du har fått en slik faktura! Med Vennlig Hilsen Kevin | GlobalConnect

Sammenlign tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få det beste og billigste bredbåndet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

3 år uten noe problem

Omtale av  Ole N

Veldig fornøyd med fiberbredbånd fra GlobalConnect. I de 3 årene jeg har hatt det hjemme så har det vært 2-3 ganger med linjeproblemer, og da pga. andre som har gravd over fiberen. Ellers har det vært raskt og stabilt til en behagelig pris.

Svar fra GlobalConnect
23.08.2023 15:58

Hei Ole Takk for den positive tilbakemeldingen denne setter vi stor pris på ! Godt å høre at tjenesten har fungert som forespeilet Vennlih hilsen Bjørn Tore | GlobalConnect Privat

Dyrt og utstabilt

Omtale av  Patrick

Fungerer bra når det er i orden, men systemet faller ut ved strømbrudd i området og tar mange timer før det blir fikset. Prisen er altfor høy!

Svar fra GlobalConnect
18.08.2023 08:10

Hei, Det er en en selvfølge at internett ikke fungerer at strømmen ikke fungerer og som regel er være montører ute i løpet av kort tid og retter eventuelle feil relativt fort. Om du er misfornøyd med prisen så anbefaler jeg deg å kontakte oss slik at vi kan gi deg et tilbud. Vennlig Hilsen Feda | GlobalConnect

Helt forkastelig!!!!!!!! STYR unna!

Omtale av  Sigurd R. K

Mottok 11/7, 2 stk relativt hyggelige karer som "overbeviste" oss om fortreffelig tv via RiksTv og bredbånd.... etter samtale med vår datter, som sjekket opp kundefornøydhet, heeeelt tragisk,sendte vi angrerettskjema...fikk etter mas, noe vi fant var bekreftelse. Men idag 11/8 fikk vi bekreftelse fra RiksTv (stakkars som skal samarbeide med SØPPEL) om at boks var på vei...MEN de tok ihvertfall saken riktig, og bekreftet angrerett umiddelbart. Føles som om G.C. bare er kjeltringer og luringer....STYR UNNA!

Svar fra GlobalConnect
14.08.2023 21:08

Hei Sigurd. Først vil jeg bare beklage for dette. Her trenger vi at du tar kontakt med oss direkte slik at vi får sjekket opp hva som har skjedd her. Vi vil derfor trenge litt mer informasjon fra deg. fint om du kan ta kontakt med oss på tlf 38990100 eller chat via vår hjemmeside. Vennlig hilsen Vilde | GlobalConnect privat

Styr unna denne leverandøren

Omtale av  Stein J

Fikk ikke utstyret til tiden. Etter 8 ukere hadde jeg ikke fått noe utstyr eller tilkobling. Valgte å si opp avtalen. De fakturerer meg for å ha sagt opp avtalen etter angrefristen på 14 dager. Ikke mindre enn 4 500 NOK skal de ha. Selskapet har en tvilsom forretningmodell. Mitt beste råd er å styre unna dette firmaet. Saken er sendt inn for Brukerklagernemda. Så får vi se hva som kommer ut av det. Tipper at jeg må betale.

Svar fra GlobalConnect
11.08.2023 20:58

Hei Stein, Vi behandler alle saker som kunden kommer med og hvis du har fått avslag fra kundeservice så er det bare ta kontakt med klageavdelingen vår så kan de se på saken din om du ønsker dette. Vennlig Hilsen Feda | Globalconnect

GlobalConnect (tidl.Homenet)

Omtale av  Frank

Det har aldri vært noe tull med GlobalConnect (Tidl. Homenet). De leverer det de sier de skal levere, et stabilt og trygt internett. Jeg er en fornøyd kunde, men Jeg har nå vært kunde hos GlobalConnect siden 26.08.2015 og jeg er vel som alle andre og vil svært gjerne ha god kvalitet, men til lavest mulig pris.

Svar fra GlobalConnect
07.08.2023 14:08

Hei Frank Takk for den gode tilbakemeldingen, denne setter vi stor pris på! Vi er glade for å høre at tjenesten vi leverer til deg fungerer som det skal Vennlig hilsen Bjørn Tore | GlobalConnect Privat

Sammenlign tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få det beste og billigste bredbåndet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Positivt overrasket

Omtale av  Jonas

Var litt skeptisk til å starte med , men etter en lang prat med selger så ble jeg overbevist. Fikk tilsvarende samme hastighet og innhold som Telenor. Til en mye bedre pris , hadde utfordringer med det trådløse nettverket tidligere. Nå har det blitt mye bedre med mesh! Kjenner meg ikke igjen i mye av disse tilbakemeldingene

Svar fra GlobalConnect
07.08.2023 14:06

Hei Jonas Takk for den gode tilbakemeldingen, denne setter vi stor pris på! Godt å høre at du er fornøyd med tjenesten vi leverer til deg! Vennlig hilsen Bjørn Tore | GlobalConnect Privat

Problemer med utsatt oppstart

Omtale av  Anders

Jeg erfarer mer eller mindre akkurat det samme som Mads beskriver nedenfor. Til tross for at vi har sagt ifra til både selger og fiberinstallatør at vi skal ha utsatt oppstart har likevel Global connect klart å fakturere ifra installasjonsdagen. I kontakt med kundeservice har dette blitt lovt utbedret flere ganger uten at dette har blitt ordnet opp i. Iløpet av to måneder er dette noen av de spennende aktivitetene vi har måtte håndtere uten nevneverdig hjelp ifra Global connect: - De har endret avtalebetingelsene i kampanjen vi signerte (økt prisen). - De har sendt en faktura til inkasso, selv om denne skulle kanselleres. - De har endret sluttdato på kampanjen vi signerte til en tidligere dato enn opprinnelig avtalt Det virker som informasjonsflyten internt i dette selskapet er mer eller mindre fraværende. Anbefaler Global connect å fremstå utad som ett firma.

Svar fra GlobalConnect
04.08.2023 15:52

Hei Anders, Vi beklager for opplevelsen og ønsker selvfølgelig å kunne rette opp i dette. Jeg kan ikke diskutere saken din her grunnet personvern men gjerne ta kontakt med oss på mail, chat eller 38 99 01 00 slik at vi kan løse dette. Med vennlig hilsen Kevin | GlobalConnect

Elendig markedsføring!

Omtale av  Cecilie

For et år siden oppdaget jeg at jeg ikke hadde satt meg på e-postliste for informasjon om bredbånd på hytta (som selgeren presenterte det som), men at jeg hadde tegnet abonnement på bredbånd. Firmaet het den gang HomeNet. Jeg oppdaget heldigvis hva jeg hadde gjort, og angret innen 14 dager. Nå får jeg trusler fra GlobalConnect (nytt firmanavn) om bruddgebyr på et fiberbredbånd jeg ikke har bestilt. Her er det altså et firma som først lyver om hva jeg signerer på. Deretter forholder de seg som om jeg ikke har hevet kjøpet. De prøver seg altså på luring ikke bare én men to ganger! Det er uhørt! At et firma som dette kan fortsette å operere i bredbånd-verdenen er utrolig.

Svar fra GlobalConnect
04.08.2023 15:47

Hei Cecilie! Det er ikke slik vi skal opptre, her vil vi gjerne hjelpe deg med å løse saken så dette blir riktig. Vær vennlig å kontakt oss på 38 99 01 00 eller chat så skal vi finne ut av dette sammen. Med Vennlig Hilsen Kevin | GlobalConnect

Useriøs

Omtale av  Frøydis

Sitter her uten nett og ikke tv. Tar halve arbeidsdagen for å få kontakt. Etter tvangsperioden er det rett tilbake til forrige leverandør. Garantert. For mange avd som ikke vet hva de andre gjør. Orker ikke holde på mer.

Svar fra GlobalConnect
02.08.2023 15:54

Hei Frøydis, Det er leit å høre at du har en slik opplevelse av oss! Jeg kan ikke diskutere saken din direkte her, men ønsker gjerne å kunne bistå hvis det er mulig. Gjerne kontakt oss på 38 99 01 00, chat eller mail så skal vi hjelpe der vi kan! Mvh Kevin | GlobalConnect

Dårlig nettverk

Omtale av  Anders G

Dårlig nettverk Som jevnlig faller ut og må restartes for å fungere. Ingen overvåkning eller meldinger fra selskapet når det er dårlig kontakt med nettet eller feilmeldinger. Også dytt.

Svar fra GlobalConnect
24.07.2023 08:07

Hei Anders Slik skal det selvfølgelig ikke være, og vi beklager ulempene dette har medført Har dessverre ikke innsikt i saken din direkte, men ønsker gjerne at du konakter oss på chat eller 38 99 01 00, slik at vi kan få sett på dette sammen og finne en løsning på problemet du opplever Vennlig hilsen Bjørn Tore | GlobalConnect Privat

Sammenlign tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få det beste og billigste bredbåndet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Upålitelig styr unna

Omtale av  Mohammad A

Jeg blei lovet en månedlig pris av selgeren men får en dobbelt sum på fakturaen min, har prøvd å få fiksa det i flere måneder. Men uten nytte, jeg skal si opp den avtalen så fort bindingstiden er over. Og skal absolutt ikke finne meg i å bruke dere i fremtiden eller anbefale dere for noe

Svar fra GlobalConnect
24.07.2023 08:09

Hei Mohammad Dette høres ikke helt bra ut. Her trenger vi at du kontakter oss direkte på enten chat eller 38 99 01 00, slik at vi kan få sett på dette og sammen finne en løsning på dette Vennlig hilsen Bjørn Tore | GlobalConnect Privat

GlobalConnect

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR