Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert mai 2024
GlobalConnect
1.7
217 verifiserte omtaler

GlobalConnect omtaler og erfaringer

Nøytral trend

GlobalConnect opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.

Klikk for detaljer

1.7
Dårlig
217 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
#82
Forferdelig
GlobalConnect er rangert
#82 av 83 bredbåndsleverandører
11%
Dårlig
11% anbefaler GlobalConnect
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd - få tilbud fra flere leverandører helt gratis!

Utforsk 217 omtaler om GlobalConnect

FILTRER OMTALER
16
7
11
21
162
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med GlobalConnect?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Altfor høy pris

Omtale av  Ottar L

Høy pris i forhold til hastighet, er også av og til litt ustabil.

Svar fra GlobalConnect
13.10.2023 15:01

Hei Ottar Beklager å høre at du har opplevd litt problemer med ytelsen på nettet her, slik skal det ikke være. Når det gjelder prisen, kan vi alltid tilby en kampanjepris til våre kunder, både nye og eksisterende Dersom du trenger bistand med nettet, eller ett nytt tilbud på pris gjerne kontakt oss direkte på chat elelr 38 99 01 00slik at vi kan hjelpe deg med dette Vennlig hilsen Bjørn Tore | GlobalConnect Privat

Svarer aldri på henvendelser. Ringer aldri tilbake.

Omtale av  Ronny E

Har opplevd å bli dobbelt fakturert for internet over flere måneder. Når jeg ringer om dette er det ingen som svarer i løpet av en hel dag - ringer heller ikke tilbake. Kun en gang har det lykkes å nå dem på telefon. De har lovet å betale tilbake, men det ser ut til at jeg må få bistand av brukerklagenemda for dette.

Svar fra GlobalConnect
10.10.2023 21:55

Hei, Jeg vil først og fremst beklage for denne opplevelsen du har hatt hos oss, jeg har ikke direkte innsyn i din sak hos oss men ønsker selvfølgelig å hjelpe deg. Anbefaler at du kontaker oss via epost eller chat da vi kan hjelpe deg fortere der. Ellers kan du prøve å ringe oss litt tidligere på dagen da vi har mindre pågang. Vennligs Hilsen Feda | GlobalConnect Privat

Fryktelig lang ventetid ved feilmelding / suport

Omtale av  Tom A

2 timers ventetid for support ved feilmelding,både på tlf og chat via mobilnett

Svar fra GlobalConnect
10.10.2023 21:50

Jeg beklager du måtte vente så lenge, vi har ekstremt med pågang i det siste men gjør vårt beste for å hjelpe alle som kontakter oss. Vennlig Hilsen Feda | GlobalConnect Privat

Styr unna!

Omtale av  Mats

Dette selskapet lurer deg inn i avtaler uten å montere og lever utstyr til angitt tid. Så krever dem mellom 4500kr og 9000kr for å avslutte tjenesten som du aldri har fått levert. Personlig skal jeg bruke advokat for å unngå gebyret stemnet mot meg og mulig anmelde selskapet.

Svar fra GlobalConnect
10.10.2023 21:52

Først og fremst vil jeg uttrykke min oppriktige beklagelse for den opplevelsen du har hatt hos oss. Det er dessverre tilfeller hvor leveranser kan bli forsinket på grunn av uforutsette hendelser. Selv om jeg ikke har direkte innsikt i din spesifikke sak, ønsker jeg selvfølgelig å bistå deg. Jeg oppfordrer deg til å ta kontakt med oss slik at vi kan nøye gjennomgå din sak sammen. Vennlig Hilsen Feda | GlobalConnect Privat

Kundeservice er bæsj

Omtale av  Joakim

Om du liker å bruke store deler av dagen din på å erge deg over en tragisk kundeservice, Global Connect er stedet! Svarer ikke på flere timer, blir sendt rundt i ring. Verste jeg har vært borti. Beste hadde vært å legge ned denne scam bedriften. Snart 3 timer i kundeservice, chat og telefon. Fortsatt i kø.

Svar fra GlobalConnect
10.10.2023 21:48

Vi opplever for tiden en betydelig økning i henvendelser, og vi beklager ventetiden. Vi legger ned maksimal innsats for å betjene alle kunder som tar kontakt med oss. Dersom du ennå ikke har mottatt assistanse, vil jeg anbefale at du prøver å kontakte oss tidligere på dagen når ventetiden generelt er kortere. Jeg ønsker å uttrykke min oppriktige beklagelse på nytt. Vennlig Hilsen Feda | GlobalConnect Privat

Sammenlign tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få det beste og billigste bredbåndet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Tror ikke jeg har noen gang opplevd dårligere kundeservice! ...jeg angrer på mitt abonnement.

Omtale av  Audun S

Alle aspekter av kundeservice er svært,svært dårlig. Vær obs på at veiledning og hjelp vedrørende samarbeid med andre aktører som allente/rikstv etc blir bare krøll og merkostnad.

Svar fra GlobalConnect
10.10.2023 08:10

Hei Audun. Først og fremst vil jeg uttrykke vår dype beklagelse for den opplevelsen du har hatt. Vår høyeste prioritet er å levere førsteklasses kundeservice og å assistere våre kunder på mest mulig effektiv måte. Når det gjelder våre samarbeidspartnere, strekker vi oss langt for å yte bistand. Imidlertid er det viktig å merke seg at det er visse begrensninger i vårt evnerom når det gjelder dette spesifikke området. Vi vil imidlertid veilede deg i riktig retning, og TV-leverandøren vili noen tilfeller være den mest egnede instansen for å håndtere situasjonen. Vennlig hilsen Vilde | Globalconnect privat

Irriterende dårlig

Omtale av  Ole W

Her jeg bor har utleier byttet til Global Connect. Av 59 leietagere er det kun hos 2 at nettet fungerer ved overgangen. Servicen er elendig, ingen vet eller kan noe om noe som helst. Anbefales ikke!!

Svar fra GlobalConnect
05.10.2023 08:16

Hei Ole. Først vil jeg bare beklage for opplevelsen du har hatt hos oss så langt. Vi har som målsetning å levere førsteklasses kundeservice, og det beklager oss inderlig at du ikke har hatt en tilfredsstillende opplevelse Dersom dere ikke får nett ønsker vi gjerne å se sjekke opp i dette slik at vi kan finne en løsning på problemene dere opplever. Vennlig hilsen Vilde | Globalconnect Privat

søppel

Omtale av  Stian

Kom en selger fra global på døren mandag 11 april og var ganske "på". Ville tilby oss internett og tv pakke hos Riks tv. Pratet en stund med han og han lovte at fotballpakken Premier League var inkl. i tilbudet jeg fikk av han. Jeg spørte om å få det skriftlig, men det kunne han ikke, men garanterte at den fotballdelen var inkl. i pakken jeg fikk tilbudt om. dette var det så mange kunder som hadde spørt han om så det kunne han garantere.. Dum som jeg var så godtok vi tilbudet da vi "sparte" ganske mye pr mnd. Selger hadde fått garanti fra sin sjef om at fotballdelen var inkl. i pakken så var nok derfor jeg beit på.. Jeg sjekket opp med Riks tv etter en stund da jeg syntes det hørtes for godt ut til å være sant, og magefølelsen min stemte, Premier League var ikke inkludert. Vi sendte inn mail innenfor angrefristen, men det var desverre jeg som sendte mail og min samboer som sto i tilbudet.. Jeg fikk en del kontroll spm. av kundeservice i Global og om de kunne få prate med min samboer osv, og det kunne de, men etter en liten stund ble jeg satt på vent og da kundeservice kom tilbake så var det klart nei fra de siden jeg hadde sendt mailen og hun sto på papiret. Global sin selger har løyet meg rett opp i ansiktet og kunne avsluttet dette på en ryddig måte ved å bare godta vår angring, men neida.. Da får de ha en misfornøyd kunde ut bindingstiden også er jeg vekke for alltid. Kommer aldri til å anbefale noen jeg kjenner om dette firmaet. Får dere de på døren så anbefaler jeg at dere får alt skriftlig, for de lyger ganske heftig for å få til salg.

Svar fra GlobalConnect
02.10.2023 22:25

Hei, For det første vil jeg uttrykke min dype beklagelse for den opplevelsen du har hatt med vårt selskap. Når det gjelder din henvendelse om angring som ikke ble godkjent, vil jeg oppfordre deg til å vennligst ta kontakt med oss eller inngi en formell klage angående saken. Dette vil tillate oss å grundig undersøke og vurdere situasjonen. Vi har som målsetning å levere førsteklasses kundeservice, og det beklager oss inderlig at du ikke har hatt en tilfredsstillende opplevelse. Vennligst ta kontakt slik at vi kan hjelpe deg. Vennlig Hilsen Feda | GlobalConnect

Løp løp løp!

Omtale av  Sondre

Helt klart den absolutt værste kundeservicen jeg har vært borti. Med nettverket var det problemet fra første dag, og hos kundeservice ble jeg møtt av uhyggelige og spydige arbeidere. Jeg ble henvendt i ring over fler timer på telefon. Oppgradering av linje gikk heller ikke feilfritt og bar preg av dårlig service og utdaterte systemer. Styr unnna.

Svar fra GlobalConnect
29.09.2023 15:49

Hei Sondre Beklager å høre at du har hatt denne opplevelsen her med oss, slik skal det ikke være. Når det gjelder oppgraderingen av linjen, har jeg dessverre ikke noe innsikt i dette, så kontakt oss på chat slik at vi kan se på dette sammen, og finne en løsning på det Vennlig hilsen Bjørn Tore | GlobalConnect Privat

Styr unna dette selskapet!

Omtale av  Jonas

Global Connect er et søppelselskap på godt norsk... Ikke vurder disse om du ønsker en seriøs leverandør. Ja, du sparer kanskje en hundrelapp eller to, men de tar ikke ansvar for noe som helst. Det eneste de gjorde var å purre på Telenor som eier linjen, de gjorde null innsats selv. Vi var uten internett i litt over en uke, og det de kunne tilby var 200 kr i kompensasjon. Naboene som har Telenor ble tilbudt 3 måneder gratis nett. Elendig kundeservice og bare surr! En haug med bokser må du ha også...

Svar fra GlobalConnect
28.09.2023 15:59

Hei Jonas Beklager opplevelsen du har hatt her hos oss, vi ønsker så klart å rette opp i dette sammen med deg. For å gjøre dette, trenger vi at du kontakter oss direkte, slik at vi sammen kan finne en løsning på dette Vennlig hilsen Petter | GlobalConnect Privat

Sammenlign tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få det beste og billigste bredbåndet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Det skjer ingenting

Omtale av  Ole

Det ble gjort klart til fiber før vinteren 22/23. P.d.d har det ikke skjedd noen som helst. Fått X antall purringer på at jeg må ha lenger trekkrør, og jeg har svart hver gang med at det trengs. Tilbakemelding enten uteblir eller skyves over på en underleverandør som man aldri hører noe fra. 27.03.23 skulle nettet vært oppe å gå. 6 måneder senere er det fortsatt den samme purring som blir sendt ut angående lenger trekkrør. Er det mulig å holde på sånn som dette? Spent på om de våger å fakturere et oppstartsgebyr, fordi det er helt uaktuelt. Aldri opplevd så dårlig service, det er sjokkerende.

Svar fra GlobalConnect
27.09.2023 08:08

Hei Ole. Beklager for opplevelsen du har hatt hos oss. Når det kommer til leveringen av fiber vil jeg påpeke at fiberutbygging er en krevende prosess som krever avtaler, tillatelser og midler fra tredjeparter som kommune, vegvesen og entreprenører og kan dermed ta lenger tid enn forventet i noen områder. Dersom du ikke har fått langt nok trekkrør er det fint om du kontakter oss på 38990100 eller chat via vår hjemmeside, slik at vi får sjekket opp hva som har skjedd der. Vennlig hilsen Vilde | Globalconnect Privat

Uærlig dørsalg

Omtale av  Frode B. H

Dørselger lover veldig eksplisitt at det er enkelt å installere fiber til oss. Vi spør flere ganger og får forsikring om at drilling i vegger osv ikke er nødvendig. Viser seg at de har hatt trøbbel med å installere hos oss da forrige eier bodde her. Krever 9000 i avbestillignsgebyr. Men det skjer ikke. De penga får se aldri.

Svar fra GlobalConnect
26.09.2023 15:05

Hei Frode Beklager å høre at det har kommet missvisende informasjon her, slik skal det selvfølgelig ikke være Kontakt oss på chat eller 38 99 01 00 slik at vi kan se om vi kan finne en løsning sammen på føringsveien til fiberinstallasjonen din Vennlig hilsen Bjørn Tore | GlobalcConnect Privat

Løgn ved innlegging av fiber. Ble fortalt at vi kunne «fryse» abonnement om vinteren

Omtale av  Mette J

Lite hyggelig support. Følger ikke Ekom loven om varsling. Fakturerer gebyr selv om du har Autogiro. Vil aldri anbefale til andre

Svar fra GlobalConnect
27.09.2023 08:06

Hei Mette, Først vil jeg beklage for opplevelsen du har hatt hos oss Det skal selvfølgelig ikke få fakturagebyr dersom du har avtalegiro. Om du har fått dette er det fint om du kontakter oss direkte på telefon 38990100 eller chat via vår hjemmeside slik at vi får sjekket opp hva som har skjedd her. Vennlig hilsen Vilde | Globalconnect Privat

Stabiliteten i nettet er ikke tilfredsstillende.

Omtale av  Sverre

Tidvis ustabilt nett. Tidvis tregt nett. Dårlig rekkevidde i huset.

Svar fra GlobalConnect
21.09.2023 20:17

Hei Sverre, Dette ønsker jeg at du kontakter oss slik at vi kan rette opp i det! Vennlig Hilsen Feda | GlobalConnect

Useriøst selskap

Omtale av  Thomas

Jeg skriver denne klagen for å uttrykke min dypeste misnøye med tjenestene jeg har mottatt fra selskapet deres. Jeg har vært kunde hos GlobalConnect siden selskapet var kjent som HomeNet. Fra begynnelsen av har jeg vært skuffet over kvaliteten på tjenestene deres. I 2023 fikk jeg besøk av en selger som lovet at jeg kunne oppgradere til fibernett uten å gjøre noen endringer i min eksisterende nettverksløsning. Jeg ble lovet at jeg bare ville få en ny ruter. Jeg inngikk en ny avtale med selskapet, men kort tid etter oppgraderingen oppdaget jeg at jeg hadde mistet VPN-tilkoblingen til serveren min hjemme. Dette førte til at jeg tapte masse penger i bedriften min. Jeg kontaktet GlobalConnect for å klage på dette, men de nektet å kansellere abonnementet mitt. De hevdet at jeg ikke kunne vise til noen skriftlig avtale fra selger. I tillegg har jeg vært skuffet over at selskapet deres har økt prisene sine uten å gi noen varsel på forhånd. Bindingstiden min har nå gått ut, men fiberen min er fortsatt låst til GlobalConnect. Dette gjør det vanskelig for meg å innhente tilbud fra andre leverandører. Jeg er svært skuffet over den behandling jeg har fått av GlobalConnect. Jeg mener at selskapet deres har brutt avtalen sin med meg og at de har opptrådt urettferdig.

Svar fra GlobalConnect
21.09.2023 20:16

Hei, Hei Andreas, Beklager å høre opplevelsen du har hatt med oss her, slik skal det ikke være. Jeg har dessverre ikke innsikt i saken din, men fint hvis du tar kontakt med oss på tlf eller chat slik at vi kan se på dette sammen. Vennlig hilsen Feda | GlobalConnect

Sammenlign tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få det beste og billigste bredbåndet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Ingen internett snart 6 måneder

Omtale av  Anonym B

Svært misfornøyd med leveringstid, oppfølging og behandling av min sak. Jeg ble kunde og mottok en ordrebekreftelse i mars. Da jeg først kontaktet dere, ble jeg informert om at leveringstiden kunne være opptil 8 uker. Nå har det gått nesten 6 måneder, og jeg er fortsatt ikke på nett. Jeg har kontaktet kundeservice flere ganger i løpet av disse månedene, og det tar svært lang tid før noe skjer med saken min. For det første ble jeg ikke fulgt opp riktig. Dere sjekket ikke om jeg hadde riktig utstyr før oppkoblingsdatoen i juni. Etter flere samtaler med deres kundeservice, ble det klart at jeg manglet en Telenor-boks. Dere bestilte en montør, men hun kunne ikke komme før midten av juli. Etter dette hørte jeg ingenting fra dere i flere uker, og jeg måtte selv ta kontakt for å minne dere om at jeg fortsatt trengte hjelp. Da jeg kontaktet dere, hadde dere ingen kjennskap til at montøren hadde vært hos meg, og dere ba meg til og med bekrefte hennes besøk. Dere bestilte en ny montør, som kom først i begynnelsen av september. De sa alt var i orden nå, men jeg er fortsatt ikke på nett. Jeg har måttet vente i over én time hver gang jeg har ringt deres kundeservice. Dette har kostet meg mye tid, energi, og penger på ekstra 5G-data. Allerede i juni og juli spurte jeg deres saksbehandlere om dere fremdeles var i stand til å levere internett til oss, og fikk forsikringer om at dere kunne det og at dere skulle purre og følge opp saken. Basert på mine samtaler med dere, har jeg forstått at det ikke er en dedikert saksbehandler som følger opp min sak. Saken legges i en kø hvor man selv kan velge hva de vil prioritere. Jeg har flere ganger spurt om en eller annen kontaktinformasjon til deres drifts- eller hendelsesleder, slik at jeg kan rapportere denne saken. Dessverre har jeg blitt informert om at dere ikke kan dele slik info. Jeg ba til og med om å legge igjen en beskjed for at de kunne ta kontakt med meg, men fikk en tydelig "nei" som svar. Har dere ingen kundeansvarlig som håndterer saker som denne?

Svar fra GlobalConnect
21.09.2023 20:14

Hei, Først og fremst ønsker jeg å uttrykke min oppriktige beklagelse for den uheldige opplevelsen du har hatt med vårt selskap. Jeg ønsker å understreke at jeg ikke er fullstendig kjent med denne spesifikke situasjonen, men jeg er informert om at det forekom enkelte utfordringer med leveransene i den angitte tidsperioden. Jeg kan imidlertid ikke bekrefte om disse påvirket din tjeneste direkte. Når det gjelder den manglende leveransen, vil jeg påpeke at vi først kan ta stilling til dette etter at vi har fått anledning til å overta linjen fra Telenor. Først da kan vi initiere bestilling av en tekniker for å rette opp i situasjonen. Det er dessverre begrenset hva vi kan utrette på denne plattformen når det kommer til denne type problemstillinger. Jeg vil gjerne oppfordre deg til å ta kontakt via e-post, slik at vi kan grundig følge opp saken og søke en løsning. Vennligst benytt følgende e-postadresse: [email protected]. Vennlig Hilsen Feda | GlobalConnect

GlobalConnect

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR