Canal Digital Bredbånd har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Har rimeligste bredbånd og tvpakke, som kostet meg 900 kr pr måned. Målt hastighet på speedtest varierer mellom 1,2 og 2,3 Mbit/s. Da sier det seg selv at streaming av film blir en umulighet. Det ser rett og slett ikke ut. Da dørselgeren kom på døra lovte han gull. De holdt på å bygge ut i nabolaget vårt, og linja kunne komme inn via luftstrekk. Undertegnet avtalen, og ventet bortimot et år på at de orket å legge linja, det måtte bli frostfritt først. Jeg ble lovt fiber, men det var coax som kom inn. Den måtte jeg selvsagt grave ned selv, da de hektet seg på med en avgreining på nabohuset. PÅ naboens nåde selvsagt. Måtte jo grave på hans tomt også. Nå føler jeg dette var bortkastet, for jeg har rett og slett fått søppel. Rundlurt, og blodpris for ingenting. Hele nettet deres her er coax med avgreining på avgreining, og sannsynligvis langt utenfor spec, for hva som er fornuftig å gjøre. Altså søppel. Kan ikke få understreket nok, at for meg er CANAL DIGITAL=SØPPEL!
Har ingen positive tanker om Canal digital, eneste de fokuserer er på faktura og de er betalt i tide. Nettet forsvinner eller ligger det på 1/4 del av farten de har lovet meg ihvertfall 2 til 10 timer av dagen. Nettet kan forsvinne i noen dager hvor all kommentar fra kundeservice er å restarte ruter og modem. Dette har endret seg og de ville ha meg til å bytte ut en Linksys EA9500 AC5400 Gigabit Router til nesten 3000kr med en billig ruter fra dem. I følge dem var det min ruter som skapte disse problemene. Ingen endring og de nekter å endre sin mening at mine nettverks problemer ligger min side ikke dem. Kan ikke anbefale Canal Digital til noen!
Sitter uten nett 4 uker, canal digital nekter samarbeide og ordne dette. Kundeservise lover å sende tekniker men de kommer ikke. Ringer snakker og snakker med kundeservice men ingen bryr seg. Sier opp canal digital og går over viken fiber....
Nettet datt ut store deler av tiden. Fikk beskjed at det måtte jeg regne med. Vanvittig lang tid å få reperatør til å feilsøke fikse det. Kundeservice er elendig, ble bedt om å holde kjeft når jeg klaga.
Prakket på oss at vi hadde kjøpt filmer når vi ikke hadde det. De lurte samboeren min til å få ett raskere nett i 3 mnd, så lovte de å sende en mail før, så han fikk avbestilt... Plutselig fikk vi veldig høye regninger på over 2000 kr for internett pr 3 måned og plutselig hver 2 måned. For ett møkka selskap.
Canal Digital bryter markedsføringslovens § 11 tredje ledd "I næringsvirksomhet er det forbudt å henvise forbrukere som skal ta kontakt med den næringsdrivende i forbindelse med en inngått avtale, til et telefonnummer som belaster forbrukeren med en høyere kostnad enn grunntakst. " Når sender e-post til Canal Digital får å få vite deres ordinære telefonnummer som følger grunntakst, får jeg som svar at de ikke har et slikt telefonnummer. De har altså kun det femsifrede nummeret 06090, som det er dyrt å ringe til. Jeg kontaktet Forbrukeronbudet og fikk vite at Canal Digitals alternative telefonnummer er 67100690, men dette nummeret ser det ut for at kundene deres ikke skal få vite. Dette kaller vi særdeles dårlig kundebehandling når en slik løgn blir servert kundene deres. Det er utvilsomt ulovlig og bryter etiske restningslinjer og markedsføringsloven. Er du kunde hos Canal Digital ring 67106090 istedenfor 06090, så slipper du høye telefonutgifter.
Fibernett tilbud i hele Fana område var begynnelsen. Fibernett av Telenor(Canal digital) Fungerer ikke som lovet. Feil faktura. Arrogant og kompetansemangel om henvendelser! Tvangskjøp av TV. Feilfaktura gjentar seg. Tilleggpris for fiber tilgang for fibernett??? Hva er dette? Fiberfiasco! Aldri aksepterer fibernett tilbud fra Telenor og Canal digital.