Meny
Canal Digital Bredbånd
Canal Digital Bredbånd blir Telenor Bredbånd
Canal Digital Bredbånd ble den 23. oktober 2018 en juridisk del av Telenor. Les omtaler om Telenor Bredbånd.

Canal Digital Bredbånd omtaler og erfaringer

2,2/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Opplevd hastighet
Middels
0
av 87 innen
bredbåndsleverandør
12%
anbefaler
Canal Digital Bredbånd

"Betaler for hastighet jeg ikke mottar!"

Omtale om Canal Digital Bredbånd skrevet av Janne for 25.08.2018 17.08

Canal Digital Bredbånd har totalt 33 omtaler på Bytt.no
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Canal Digital Bredbånd?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Betaler for hastighet jeg ikke mottar!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Når man får melding på Netflix, Viaplay o.l. om at kun lyd kan vises pga manglende ressurser på en iPhone eller nettbrett. Jeg er hjemme alene. Da kan jeg vel ikke få det jeg betaler for??? Ifølge canal digital er det ikke noe feil. Kobber til under halvpart av pris leverer bedre enn fiber fra canal digital. Gjett om vi skal bytte leverandør.

Bytt.no
"Betaler for hastighet jeg ikke mottar!" skrev Janne om Canal Digital Bredbånd

Har du en tilsvarende erfaring med Canal Digital Bredbånd?
Gjør som Janne og over 10 000 andre norske forbrukere: Skriv en omtale om Canal Digital Bredbånd du også og del dine erfaringer!

Ingen registrering nødvendig, helt anonymt og tar kun 1 minutt!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Får ikke det man betaler for"
2 syns denne omtalen er nyttig

Betaler for 250 mbit/s men får bare 25 mbit/s, altså 10% av det jeg betaler for. I tillegg vil de på kundeservice sier at man skal gjøre alt selv, så hvis du ikke er flink med internet og data så er det ikke mye å gjøre siden Canal Digital ikke tilbyr seg å sende noen til å fikse det. Ikke kjøp.

Ronny A. L
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Forholder seg ikke til egne retningslinjer"
3 syns denne omtalen er nyttig

Installasjon av bredbånd skal visstnok ta 2-4 uker med Canal Digital. Så langt har det gått 9 uker. I mellomtiden har jeg som student og dermed avhengig av Internett, brukt tusenvis på ekstra mobildata og forespurt kompensasjon. Det nekter de på, og viser til sine generelle vilkår.

Jeg leste litt i deres vilkår, og finner et punkt hvor det står at "Kunden kan kreve erstatning for direkte økonomiske tap (dvs nødvendige og dokumenterte merutgifter) som skyldes feil ved Tjenestene og som Canal Digital kunne ha forutsett som en mulig følge av feilen". Dette har jeg påpekt, men har ikke hørt tilbake fra Canal Digital. Det er forresten også noe som går igjen - urimelig lang behandlingstid.

Anbefaler på det sterkeste å finne en annen leverandør.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Ga opp før jeg fikk nett"
1 syns denne omtalen er nyttig

Canal Digital svarer fort på chat og telefon og de er hyggelige og hjelpsomme. Min erfaring er allikevel ikke bra, da de oppga feil informasjon under bestilling av internett. Under bestilling skulle alt være klart fra dag én uten etableringskostnader. Det viste seg senere at etablering kostet rundt 2 000 kr og at montør kanskje ikke tok på seg oppdraget med å legge inn kabelen som lå klar bak huset.

Jeg chattet med en behjelpelig fyr hos Canal Digital for å sjekke om jeg kunne få internett via koaks i huset jeg skulle ta over noen dager senere. Fikk konstatert at alt var klart i huset og at jeg kun trengte et modem de skulle sende meg.
Dagen etter ringte en montør meg og jeg forstod at noe måtte gjøres i huset allikevel. Vi avtalte tidspunkt noen dager etter jeg tok over huset. Når dagen kom viste det seg at Canal Digital hadde gitt montør feil adresse (feil postnummer), slik at montør havnet feil plass. Montøren var veldig hyggelig og sa at om han fikk en ny ordre fra Canal Digital, skulle han prøve å komme senere samme dag, siden jeg hadde tatt fri fra jobb. Jeg kontaktet Canal Digital, fikk ny ordre og kontaktet montør på nytt. Han spurte om det var lagt opp noe i huset fra før. Jeg svarte nei, men at jeg hadde sett det lå en koaks-kabel bak huset. Han sa at han skulle prøve å rekke innom senere samme dag for å se. Jeg hørte dog ikke mer fra han.
Dagen etter kontaktet jeg Canal Digital og spurte om de viste når montør kunne komme på nytt og jeg dobbeltsjekket samtidig at orderen/oppdraget til montør var korrekt. Alt skulle være korrekt, og jeg måtte bare vente til montør tok kontakt.
Montørfirmaet kontaktet meg etter noen dager og lurte på noe i forhold til min henvendelse angående fiberprosjektet. Jeg sa jeg ikke skulle ha fiber, men legge inn en koaks-kabel fra utsiden. Etter litt frem og tilbake fortalte de at de ikke anbefalte å legge inn koaks, da det ville koste noe i etablering, og at det skulle komme fiber til området et halv år senere. De anbefalte meg mobilt bredbånd frem til det kom fiber.
Jeg kontaktet Canal Digital samme dag (fredag), hvorpå de mente at montør skulle kunne legge inn koaks-kabelen, men at det stemte at etablering kostet 1 990 kr om jeg kun skulle ha internett og ikke tv-abonnement. Jeg ba dem kontakte meg når de og montør var enige om hva som skulle gjøres (da jeg ikke helt hang med på hva som skjedde lengre).
Det harde livet uten internett var ulevelig, slik at jeg tok kontakt med Canal Digital mandagen etter og spurte om de viste noe mer. Jeg fikk da beskjed om at jeg måtte vente noen dager på svar. Jeg sa da at jeg ikke ønsket å være kunde og at jeg kom til å bestille mobilt bredbånd fra annen leverandør. Han jeg snakket med sa da at det kunne være lurt, da han var usikker på om montør ville legge inn koaks-kabelen.

Siden jeg var lovet internett fra første dag, uten etableringskostnader syntes jeg det var litt dårlig at de ikke beklaget seg. Jeg er ingen kverulant, men jeg avsluttet en chat med å skrive; "Neste gang dere ikke holder det dere lover, anbefaler jeg at dere beklager." Da fikk jeg til svar; "Den er grei. Det skal jeg huske på til neste gang." Ikke verdens beste svar, men bra de tenker fremover! Det skal sies at de andre jeg snakket med senere hos Canal Digital var ærlig på at de ikke hadde gjort en god jobb og beklaget dette.

Til tross for at huset er i Oslo er Canal Digital de enste som (nesten) kan levere normalt bra nett. De andre kablede alternativene er via telefonlinjen med raskeste hastighet på 5/0,65. Jeg endte derfor opp med mobilt bredbånd med samme hastighet som jeg skulle få fra Canal Digital, som også ble billigere med ett års perpektiv. Men med maks 300GB data i måneden blir det vel fiber når det kommer. Og om Canal Digital er eneste leverandør er jeg raus nok til å gi dem en sjanse til!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Ble nettopp lurt av Canal Digital Fiber"
3 syns denne omtalen er nyttig

De kommer til å lure deg og, canal digital ringte meg og sa at jeg må betale rundt 4900 kr for etablering og prisen for canal digital har gått høyere. De lovde ikke den prisen jeg signerte for i kontrakten, aldri kjøp noe fra canal digital fordi de lurer kunder.

Canal Digital Bredbånd har totalt 33 omtaler på Bytt.no
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR