Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert april 2024
Telia Bredbånd
1.7
669 verifiserte omtaler

Telia Bredbånd omtaler og erfaringer

Positiv trend

Telia Bredbånd opplever for tiden en positiv trend i kundevurderinger.

Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.

Klikk for detaljer

1.7
Dårlig
669 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
#83
Forferdelig
Telia Bredbånd er rangert
#83 av 83 bredbåndsleverandører
10%
Dårlig
10% anbefaler Telia Bredbånd
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd - få tilbud fra flere leverandører helt gratis!

Utforsk 668 omtaler om Telia Bredbånd

FILTRER OMTALER
38
16
29
96
489
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Telia Bredbånd?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Bra tv tilbud og nett

Omtale av  Vangsviking

Jeg har akkurat betillt GET å er positivt fornøyd, etter all negativitet rundt GET, så må jeg si at jeg var skeptisk. Etter litt tull rundt oppstart så fikset GET allt innen en uke. Når er jeg oppe å går med supert tilbud!

Svært ustabilt

Omtale av  Marius

Helt ok priser sammenliknet med andre. Men veldig ustabilt her jeg bor, vi betaler såpass mye å bor på en lokasjon det bør være optimale forhold. Allikevell er det svært ustabilt og internettet hopper inn og ut veldig ofte.

Elendig dekoder

Omtale av  Martin

Borettslaget hos min mor byttet fra Canal Digital til GET. Tidligere inkluderte fellesavtalen kun TV, men de valgte å bytte for å få en avtale som inkluderer bredbånd over kabel (ingen fiber dessverre). Det første man legger merke til er dekoderen, GET Box II. En ruvende, og langt høyere enn vanlig firkantet boks som i grunn ikke passer inn noe sted. En bitteliten fjernkontroll følger med. Denne kan visstnok kan bruke både IR og Wi-fi til å styre boksen. GET har ingen skikkelig bruksanvisning på nett som er oppdatert med bruk av den nye fjernkontrollen, kun videoer og litt sporadisk informasjon. Videoene er i grunn greie nok og kan også spilles av via dekoderen, men mer helhetlig dokumentasjon savnes. Etter at boksen har brukt en evighet på å starte opp, er de treige menyene det første man legger merke til. Ikke nok med at alt er sirup – du må navigere med ørten trykk på piltastene for å få til noe som helst. Det er forvirrende å få en oversikt over planlagte og pågående opptak, samt at det er for lett å plutselig starte et serieopptak uten at man er klar over det (to trykk på rec). Hvis du graver litt i menyene, kan du se at fjernkontrollen står på IR. Forsøker man å aktivere Wi-fi for fjernkontrollen, endrer ikke statusen seg der. Håpet var at menyene ble mer responsive via Wi-fi. I følge kundeservice bytter fjernkontrollen mellom Wi-fi og IR automatisk. Får teste mer neste gang når man er utenfor rekkevidde for IR og se hva som skjer. Uansett, menyene er fortsatt like treige. Det er uvisst om fjernkontrollen bruker 2.4 eller 5GHz-nettet i boksen. Kundeservice kunne ikke gi noe klart svar. GET har tydeligvis også en egen "start forfra"-funksjon for enkelte kanaler og programmer. Min mor brukte dette mye på CD sin dekoder. Det er helt umulig å vite hvilke sendinger man får start forfra på før programmet har startet. Virker som at det er knapt noe innhold man kan bruke den funksjonen med og GET har ikke brydd seg med å legge ut skikkelig informasjon. Her er CD langt foran med T-We som også har et arkiv. Boksen inneholder også en ruter med wlan på både 2.4 og 5GHz. Helt vanlig oppsett via en nettleser, men det tar virkelig en evighet å gjøre den minste endring via webgrensesnittet. Det skal knapt noe til før man får en timeout og må laste inn nettsiden på nytt, noe jeg ikke kan huske å ha opplevd på selv det billigste skrotet. Heldigvis er det ganske enkelt å aktivere bro-modus og koble til egen ruter. På den positive siden virker det som at ruteren er ok både med tanke på hastighet og dekning. For å oppsummere, hver beboer sparer nå et par hundrelapper i måneden fordi 25 Mbit (10 Mbit opplasting) Bredbånd nå er inkludert i fellesavtalen. Man får også den hastigheten som er annonsert og en dual-band ruter. Derimot er det uklart om besparelsen er verdt det pga. Den elendige dekoderen. Her synes jeg at CD sin T-we dekoder ligger milevis foran, på både innhold og brukervennlighet, selv om man må betale litt mer. I hvert fall klarte min mor å bruke den uten større problemer.

Forferdelig!

Omtale av  Cecilie S

Etter å ha vært uten nett i mange uker og Get som ikke vet hvor ledningen går slik at vi kan finne feilen....

Steinalderen!

Omtale av  Arild

Get er stort sett lotto! Man vet aldri om man er på nett eller ikke! Og hvordan i h....te har de gått over til den steinalderutgaven av en fjernkontroll med så tungvint mye dritt??? "Janco", nå Get, har aldri noen gang vært bra!!!

Sammenlign tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få det beste og billigste bredbåndet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Mister tilgang til nettet hver dag

Omtale av  Karin

Setter meg ved PC og jobber, mister nettilgang, gang på gang. Prøver å ringer kundeservice - etter 20 min venting ber jeg om å bli ringt opp igjen og blir ringt opp etter 1 time!!! ;(

Umulig å komme gjennom til kundeservice

Omtale av  Jens F

Jeg er styreleder i et borettslag og ønsker å endre abonnementet. Jeg har nå snakket med fire forskjellige kundebehandlere. På veien har jeg måttet vente i like mange telefonkøer og måttet høre på utrolig mange "beroligende og hyggelige" poplåter. Har også opplevd dette med Get tidligere, så nå ser jeg etter en annen leverandør.

Helt greit

Omtale av  Jan

.. Men ikke stort mer, da de har en underleverandør av IP-telefoni som ikke er stabil; Ibidium.

Vurderer å bytte

Omtale av  Arne A

Faller ofte ut, spesielt på natten uten grunn. Og veldig ofte har de "reparasjoner" hvor det er nede fra 1-5 timer.

Alt fungerer, men ingen kirsebær på toppen

Omtale av  Mann 3. O

Har hatt GET i 3 år i Gamlebyen i Oslo. Det er kjekt med en multimodem (som har en innebygget Wi-Fi, altså en AP -- access point). Så man har bare en boks. Har opplevd kanskje kun 3-4 ganger i løpet av hele 3 år at boksen måtte restartes, og til og med da tror jeg ikke det var noe i veien med den, bare at GET var og oppgraderte under bakken så man måtte bare restarte for å få økt hastighet eller noe sånt. Altså, linjen er bra, kan ikke si noe på det. Kundeservice har jeg heldigvis ikke noe nevneverdig negativt å si om. Det eneste problemet, som forble uløst, tross flere samtaler med kundeservice, er at min vanlig Google Nexus 5 telefon som fungerer utmerket med sin oppdaterte Android system, får noe sinnsykt høyt latency på all Wi-Fi kommunikasjon. Tipper det er kombinasjon av boksen og telefonen som bare ikke har en bra dialog, men i hvert fall man må vente ett minutt for å starte hver eneste connection -- laste ned en nettside eller en installasjonsfil, osv. Når man først får opp siden eller filen begynner å laste ned, så går det raskt nok, men det problemet drev meg til vanvidd, og forble uløst fram til jeg flyttet. Boksen ble oppdatert av GET via telefon, så det var jo positivt, men det hjalp jo ikke på problemet. Eller så synes jeg GET tar seg mer betalt enn de bør -- men det er spekulasjon siden jeg ikke sitter på deres budsjetter og utgiftslister. Også driver de og pusher unødvendig høye priser på alt og alle -- 30 Mbit minimum for en enkel person? Regner de med at ingen er klar over at en Full-HD film via Netflix tar aldri mer enn 6Mbit? Musikk kan du høre på med 1Mbit, med type halvparten av båndbredde til overs. Siden når ble "video og lyd" assosiert med hastigheter over 10 Mbit? Det er bare propaganda. Har du 5 mennesker i huset som ser på Netflix samtidig -- da trenger du kanskje 30 MBit. Men da vil jo GET selge deg 75 Mbit i stedet! Og nei, det er ikke så mye Ultra HD innhold som de vil ha det til. Sånt synes jeg er dårlig stil :P

Sammenlign tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få det beste og billigste bredbåndet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Fungerer bra og god kundservice

Omtale av  Eivind

Get bredbånd over kabel-tv er stabilt og fungerer bra. Veldig nyttig at man kan hente ut/levere inn utstyret i vanlige butikker, i stedet for å måtte vente på postgang Kundeservice er alltid raskt tilgjengelig på chat.

Forskjellige priser til forskjellige folk

Omtale av  Arne K

Fikk varsel om prisøkning fra Get og undersøkte alternative leverandører for bredbånd. Da jeg spurte om Get kunne matche tilbudet jeg fikk var svaret nei, men tilbud om 2 måneder gratis. Til nå ok! Så hørte jeg fra en bekjent som var tidligere Get-kunde at han fikk tilbud om 200kr lavere pris per måned og 5 ganger min hastighet. Prøvde å ta kontakt på mail for å spørre om hvorfor, men fikk beskjed om at jeg måtte ringe da de jeg skulle prate med ikke hadde mail. Etter 1 time i telefonkø fikk jeg klar beskjed fra en irritert ansatt om at Get forskjellsbehandler kundene sine opp mot tidligere kunder. Noe rart at det er tidligere kunder som får beste tilbudene... Takket ja til 2 måneder gratis bredbånd og sa deretter opp avtalen min med Get som jeg hadde hatt siden UPC ble kjøpt opp i 2006.

Teknisk bra men dårlig oppfølging

Omtale av  Leif A. V

Teknisk virket allt bra med flott app og allt det der. Men opplevde med et problem at flere e-poster ble neglisert. Da flyttet jeg.

Side 42 av 42
Neste

Telia Bredbånd

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR