Meny

Telia Bredbånd omtaler og erfaringer

SKRIV OMTALE
Bytt til Telia Bredbånd
1,5/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Opplevd hastighet
Dårlig
81
av 81 innen
bredbåndsleverandør
10%
anbefaler
Telia Bredbånd

"Har blitt fakturert i over et år uten å ha fått sett TV!"

Omtale om Telia Bredbånd skrevet av Linda for 16.09.2022 15:34

Telia Bredbånd har totalt 449 omtaler på Bytt.no
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Telia Bredbånd?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Har blitt fakturert i over et år uten å ha fått sett TV!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har ringt eller prøvd. Venter i 50 min, så klikk og må ringe på nytt. Så når man først kommer igjennom så gir de forskjellige beskjeder hver gang. Jeg sitter fortsatt uten TV kanaler Jeg kjenner igjen han som fikk tlf og sier de kan tilby billigere enn det du har, så må du betale 7000,- Heldigvis så var det tlf abonnementet. Jeg sa at jeg var fornøyd med det jeg hadde, men de kunne tilby billigere. Så når regningen kom var angrefristen gått ut for fakturaen var det dobbelte av hva de sa, men jeg gikk tilbake til det jeg hadde, så da fikk jeg straffegebyr. Sånn tjener Telia penger. Lyver på tlf og så sender de regninger! Jeg sitter m en microbox, som jeg fikk 11 Juli, men har ikke andre kanaler enn NRK.

Bytt.no
"Har blitt fakturert i over et år uten å ha fått sett TV!" skrev Linda om Telia Bredbånd

Har du en tilsvarende erfaring med Telia Bredbånd?
Gjør som Linda og over 10 000 andre norske forbrukere: Skriv en omtale om Telia Bredbånd du også og del dine erfaringer!

Ingen registrering nødvendig, helt anonymt og tar kun 1 minutt!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Elendig selskap - skygg unna!"
10 syns denne omtalen er nyttig

Telias verdiløse angrett - kr. 7000,- i bruddgebyr. En selger fra Telia kontaktet meg og ville ha meg til å tegne et abbonnement på trådløst 5G internett og TV. Jeg var lite interessert da jeg var fornøyd med min nåværende leverandør av internett via fiberkabel. Selgeren opplyste at månedsprisen fra Telia var en god del lavere enn mitt nåværende abbonnement. Da han i tillegg lovet at alt mitt allerede tilkoplede wifi-utstyr, kameraovervåking, røykdetektorer, bevegelsesdetektorer etc., skulle virke som før og at jeg selvfølgelig hadde 14 dagers angrett, ble det til at jeg aksepterte avtalen han sendte meg på e-mail. Jeg tenkte at jeg da kunne teste ut utstyret inntil angrefristen nærmet seg utløp og se om dette var like bra som det ble forespeilet. Ca. to måneder etter avtaleinngåelsen kom en hyggelig montør og installerte utstyret fra Telia. Han opplyste at det var bare å kontakte Telia support om noen feil skulle oppstå, men som han sa; «support svarer kanskje ikke de første tre minuttene». Montøren hadde knapt nok forlatt huset før de første problemene meldte seg. Plutselig fikk jeg melding om at brannvarslingsanlegget ikke fikk kontakt med internettet. Etter utallige forgjeves forsøk på tilkopling ringte jeg Telia support. Etter 34 laaaaaange minutter svarte det i andre enden. Jeg hadde så vidt begynt å prate da det sa «klikk» og vi ble brutt. Vedkommende ringte ikke tilbake! Ny oppringing til Telia support. Endeløs ringesignal. Ingen opplysninger om hvor jeg var i køen. Intet tilbud om at Telia kunne ringe meg tilbake. Ventetiden benyttet jeg å søke på internett om andres erfaringer med Telia; Du skrekk og gru! Hadde jeg visst det jeg vet nå så hadde jeg skygget unna dette selskapet! (Jeg anbefaler andre potensielle kunder å gå inn og lese og gjøre sine egne betraktninger!) Etter 1 time og 22 minutter fikk jeg kontakt og da var jeg så eitrende forbannet at jeg krevde å benytte meg av angreretten - jeg vil tilbake til min forrige nettleverandør som leverer kvalitet og som svarer raskt på telefon. Operatøren beklaget ventetiden og at dette var noe de «jobbet med». ( I flg. tilbakemeldingene fra misfornøyde kunder har de jobbet leeeeeeenge uten å løse problemet - tipper de prioriterer salg fremfor service!). Ble satt over til en person med ansvar for oppsigelse. Krevde å få benytte min angrerett. ENDA EN NY NEDTUR! Denne arrogante mannspersonen kunne opplyse at slik virket ikke angretten hos Telia. Angreretten løp fra akseptdato, dvs. den dagen jeg aksepterte tilbudet jeg fikk på e-mail. Nå var angreretten utløpt og om jeg ville bryte avtalen måtte jeg betale et bruddgebyr på 7000,- kroner. Mitt argument om å teste ut utstyret innen 14 dager fra installasjon for å se om det fungerte som selgeren lovet falt for døve ører. Telia forholder seg til følgende ordlyd: «For TV- og bredbåndsabonnement har du etter angrerettloven 14 dagers ubetinget angrerett. I vanlige tilfeller gjelder angreretten fra aktiveringsdato, men må Telia gjøre forarbeid for utbygging eller installasjon gjelder angreretten fra kontraktsinngåelse.» Legg spesielt merke til siste setning. Jeg er sikker på at mange misfornøyde kunder har oversett betydningen av denne. Jeg mistenker at Teilia, som i mitt tilfelle, bevisst har utsatt installeringen til etter at angrefristen er utløpt! JEG FØLER MEG LURT! Ikke bare fra selgeren som lovet mer enn Telia klarer å levere men også fra elendig supporttjeneste. For ikke å snakke om en illusorisk angrerett slik Telia praktiserer den. (Lovgiver må ha vært bevisstløs ved inngåelse når man ser hvordan loven kan omgås og brukes i forbrukers disfavør). Jeg har til tross for en utgift på kr. 7000,- har jeg valgt å gå fra avtalen og tilbake til min tidligere internettoperatør. Andre er herved advart

Fredrik S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Sender regning til død person"
1 syns denne omtalen er nyttig

Fortsetter og sende regninger til en død person og vil ikke si opp abonemang før dem nesten får snakket med den døde og da med to mnd oppsigelse. Håpløst å komme igjennom til kundeservice og tar over 1 time i kø, og så slenger dem bare på røret når vi prøver å forklare situasjonen. Møkkaselskap.

Sammenlign tilbud på bredbånd
NYHET!
Sammenlign tilbud på bredbånd
SAMMENLIGN TILBUD
Tar kun 2 minutter
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Koster mer enn hva det er verdt"
2 syns denne omtalen er nyttig

Selskapet er dyrt. Grinete kundebehandlere. Ufin oppførsel. Og et nett som ikke fungerer som det skal til prisen de opererer med.

Aleksandar
Kundetilfredshet
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Ganske dyrt"
3 syns denne omtalen er nyttig

Ettersom jeg ikke har noe valg, er jeg nødt til å bruke Telia Bredbånd. Først hadde vi en avtale med Get (som ble kjøpt opp av Telia). Man forventer kanskje bedre utvalg av produkter og bedre tibud ettersom Telia er en seriøs aktør, men det skjedde noe ingen så for seg. Prisen ble økt to ganger på kort tid, altså fra 300kr til 600kr, det tok over en time da jeg forsøkte å ringe kundeservice siste gang. Det var noen problemer med modemet jeg hadde hjemme, og jeg var nødt til å dra til Telia butikken selv for å bytte ettersom det er mer bærekraftig og billigere for Telia enn å sende i posten. Ok, tenkte jeg. Så kuttet de ut den Get box mini som var gratis å bruke, og nå har man kun et valg, og det er Telia BoX som koster 50kr til i måned. Så kom nytt modem som skulle være smart og bra, det koster også 50kr ekstra. T.o.m. å velge pakke med høyeste hastighet (over 1000kr), så får man ikke det inkludert i prisen. Videre -> utvikling og programvare som kom med Telia BoX. Oppdateringer kommer ikke jevnlig. De tok software av Get, byttet farger og that’s it. Treig boks, crasher ganske ofte, og det er ikke mye man får gjort med det. Telia sendte nemlig to tv bokser, men det ble ikke noe bedre. Jeg håper virkelig at de internt ser hva som er problematisk med deres bredbånd, og fikser det asap. Nå kom det Telenor med sitt 5g nett i område hvor jeg bor, og jeg vurderer faktisk å bytte til dem ettersom jeg vil holde meg unna Telia.

Telia Bredbånd har totalt 449 omtaler på Bytt.no
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR