Meny

HomeNet omtaler og erfaringer

SKRIV OMTALE
Bytt til HomeNet
1,9/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Opplevd hastighet
Dårlig
78
av 88 innen
bredbåndsleverandør
40%
anbefaler
HomeNet
Filtrer omtaler
228
79
35
58
416
Sorter omtaler etter
Viser av 816 omtaler med
Nyeste først
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med HomeNet?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Bindingstid og ventetid"
1 syns denne omtalen er nyttig

Hadde DSL i leilighet, flyttet og ble lovet flytting av abonnement til ny bolig. Der var det ikke mulighet for deres nett og jeg ble stående igjen med 12 måneder binding og gebyr for avbrytelse av ordre, ikke ville de innrømme at dette kun var deres feil.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Dårlig service, useriøse"
1 syns denne omtalen er nyttig

Kort fortalt er homenet gode på kun en ting: pris. Alt annet tommel ned.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Mye bedre enn forventet!"

Bestilte Homenet da jeg flyttet inn i mitt nye rekkehus mest pga. prisen de hadde på VDSL. Kundebehandleren jeg snakket med forespeilet meg en hastighet på 40/10 Mbit. Når jeg måler linjen på kabel måler jeg 78 Mbit i nedlastning! :D Er kun rett over 50 Mbit trådløst men likevel mye bedre hastighet enn jeg forventet! Syntes også de tar telefonen veldig raskt når jeg ringer. Ble litt kluss med fakturaene en liten periode men forstod at de har byttet faktura system nettopp så virker som det fungerer greit igjen nå. Generelt veldig fornøyd!

Svar fra HomeNet
27.03.2017 13:57
Hei, Vi takker for din omtale på bytt.no! Godt å høre du er fornøyd, vi vil alltid levere høyest mulig hastighet! Vi beklager for faktura klusset du har opplevd dette skal nå være i orden. Skulle det være noe så kan du alltids ta kontakt for en hyggelig samtale! Med vennlig hilsen Mads HomeNet | Teknisk Support
Mohammed A. S
Kundetilfredshet
Opplevd hastighet
"God nett"

Jeg er fornøyd med byttet. De ringte en måned siden, jeg har brukt den en uke. Hastighet fornøyd, pris litt billigere.

Svar fra HomeNet
27.03.2017 14:25
Hei, Vi takker for din omtale på bytt.no! Godt å høre du er fornøyd Mohammed! Skulle det være noe så kan du alltids ta kontakt for en hyggelig samtale! Med vennlig hilsen Mads HomeNet | Teknisk Support
Veronica M
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Stod til forventningene"

Jeg byttet over etter å ha pratet med en som ringte meg, fordi de hadde oppgradert internett sentralen i nabolaget. Jeg sparte endel penger, men var redd for at hastigheten ikke skulle bli like bra som hos Telenor. Når jeg etter noen uker ble koblet opp hos de, fikk jeg faktisk litt mer hastighet enn det de forespeilte, og linjen har aldri vært mer stabil. Meget fornøyd.

Svar fra HomeNet
27.03.2017 14:21
Hei, Vi takker for din omtale på bytt.no! Vi takker for din positive tilbakemelding Veronica, gøy å høre du er fornøyd! Skulle du noen gang oppleve problemer er det bare ta kontakt, så skal vi hjelpe deg så godt vi kan. Med vennlig hilsen Mads HomeNet | Teknisk Support
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Forferdelig kundeservice og glupske telefonselgere"
8 syns denne omtalen er nyttig

Homenet var helt greit så lenge de opererte som Broadnet. Det var billig, greit og fungerte fint. Plutselig en dag ble jeg ringt opp av en selger i Homenet som ville oppgradere mitt abonnement til VDSL. Jeg var skeptisk med tanke på linjelengde og tykkelse på kobberledning men lot meg dog overtale med løfte om et bra ytelseshopp på linja. I praksis var det ingen gevinst å hente på det oppgraderte abonnementet og jeg klaget 2-3 ganger med ønske om å gå tilbake til gammel avtale. Svaret jeg fikk var at jeg måtte ringe et femsifret nummer (som vi jo vet er dyrt å ringe) for at de skulle kunne feilsøke linjen?!? Jeg ga opp og endte med å betale en dyrere månedspris for samme hastighet som tidligere. Noen måneder senere solgte jeg hus med et ønske om å flytte linjen til nytt bosted. Jeg fikk da til svar at det ikke var noe ledig linje på det nye bostedet og at jeg måtte betale ut avtaleperioden på tolv måneder for avtalen som var inngått med VDSL! Altså den avtalen som aldri hadde gitt meg noe mer kontra ADSL til en dyrere pris hadde også bindingstid. Jeg sendte noen epost til kundeservice med kopi av gamle eposter for å prøve å komme meg ut av bindingen, men det endte til slutt med at jeg ikke fikk svar på mine eposter. Jeg mottok nylig en regning for abonnement i januar og februar 2017. Så her sitter jeg fremdeles å betaler for et produkt som jeg ikke engang har mer og som aldri ga meg noe mer og som jeg allerede har overbetalt for i flere måneder. Nå skal jeg samle krefter for å klage Homenet inn for forbrukerrådet. Styr unna Homenet er mitt råd!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Elendig"
1 syns denne omtalen er nyttig

Ustabilt og ubrukelig, fungerer veldig dårlig med mye nede tid. Har ingen god erfaring med kundeservice, styr unna!

Svar fra HomeNet
27.03.2017 14:20
Hei, Vi takker for din omtale på bytt.no! Vi på Homenet beklager at du opplever linjen slik, vi ønsker at alle kundene våre har minst mulig nedetid. Derfor ber vi deg ta kontakt med oss for et videre feilsøk, slik at vi sammen kan finne en løsning på dette. Gjerne referer kundebehandler til at du har vært i kontakt med oss på bytt.no. Med vennlig hilsen Mads HomeNet | Teknisk Support
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Elendig leverandør"
5 syns denne omtalen er nyttig

Nettet hakker og faller ut konstant. Nå har nettet vært borte flere dager, ingen hjelp å få. Her blir det Telenor..

Svar fra HomeNet
27.03.2017 14:08
Hei, Vi takker for din omtale på bytt.no! Ustabilt nett er ikke noe vi ønsker å levere, vi beklager at det er slik du opplever linjen din. Vi ønsker å finne ut hva som er galt slik at du kan surfe på nettet uten problemer. Derfor ber vi deg ta kontakt med oss for et videre feilsøk, gjerne referer kundebehandler til at du har vært i kontakt med oss på bytt.no. Med vennlig hilsen Mads HomeNet | Teknisk Support
Cecilie S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Fantastisk!"
1 syns denne omtalen er nyttig

De leverer tjenesten i motsetning til Get. Ikke noe å utsette.

Svar fra HomeNet
27.03.2017 14:20
Hei, Vi takker for din omtale på bytt.no! Hyggelig å høre du er fornøyd Cecilie! Ta kontakt med oss om det skulle være noe vi kan hjelpe deg med. Med vennlig hilsen Mads HomeNet | Teknisk Support
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Angrer!!"
4 syns denne omtalen er nyttig

Nettet detter ut hele tiden, og helst etter at kundeservice er stengt. I begynnelsen var de veldig hyggelig på kundeservice, men etter at jeg nok har klaget for mye så er det lite hjelp å hente. Jeg trenger stabilt nett pga skolearbeid og fordi jeg ikke har tv kanaler så bruker jeg mye Netflix og Viaplay. Får jo ikke sett en hel episode uten hakking og frysing på skjerm. De finner ingen feil sier de. Jeg må ha et nett som fungerer med 3 brukere. Og det skal jeg ha i følge de. Jeg har bare ikke funnet ut hvordan enda!

Svar fra HomeNet
27.03.2017 14:19
Hei, Vi takker for din omtale på bytt.no! Vi beklager at du opplever linjen ustabil på kveldstid, slik skal det ikke være. Vi forstår at dette kan være frustrerende og irriterende, dette er noe vi selvsagt ønsker å finne en løsning på sammen med deg. Derfor be vi deg ta kontakt med oss på telefon for et videre feilsøk, gjerne noter deg dato og klokkeslett du faller ut av nettet slik at vi har litt informasjon når vi skal lage en sak. Med vennlig hilsen Mads HomeNet | Teknisk Support
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Ikke så bra"

Har fungert helt ok. Men for mange problemer til at jeg vil fortsette, leser også her at hastigheten blir jukset med, hvordan er det mulig? Bytter! Synes imidlertid at de alltid er veldig hjelpsomme pr telefon, og hyggelige folk som jobber der.

Svar fra HomeNet
27.03.2017 14:18
Hei, Vi takker for din omtale på bytt.no! Vi i Homenet ønsker å finne ut hvilke problemer du opplever, og hva vi kan gjøre for at du som kunde skal bli mer fornøyd! Når det kommer til “juks” med hastigheten er dette noe vi selvsagt ikke gjør, vi ønsker å levere alle våre kunder en stabil og god hastighet, skulle du oppleve en lav hastighet er dette noe vi ønsker å undersøke nærmere med deg. Derfor ber vi deg ta kontakt med oss for et videre feilsøk, gjerne referer til at du har vært i kontakt med oss på bytt.no. Med vennlig hilsen Mads HomeNet | Teknisk Support
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Et problem mindre i hverdagen :-)"

God service, stabilt og holder det de lover. Byttet til Homenet i sommer og er svært fornøyd leveransen. Jeg har redusert kostnader og har fått stabilt nett som sjelden er nede. Fakturaer er riktige. Uforutsette problemer under installasjon ble løst uten merarbeid og kostnader for meg.

Svar fra HomeNet
27.03.2017 14:18
Hei, Vi takker for din omtale på bytt.no! Hyggelig å høre du er fornøyd med leveransen Jon! Vi i Homenet takker for din positive tilbakemelding, skulle du ha noen problemer er det bare å ta kontakt for en hyggelig samtale. Med vennlig hilsen Mads HomeNet | Teknisk Support
Markus O
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Søppelfirma"
1 syns denne omtalen er nyttig

Bare tull fra bestilling til avslutning. Styr unna!

Svar fra HomeNet
27.03.2017 14:17
Hei, Vi takker for din omtale på bytt.no! Vi beklager at du har opplevd problemer fra oppkobling - avslutning, vi vil gjerne vite hva som har gått galt slik at vi kan forbedre oss! Beklager igjen men ønsker deg hjertelig velkommen tilbake om du skulle ønske å gi oss en ny sjanse! Med vennlig hilsen Mads HomeNet | Teknisk Support
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Elendig hastighet /ping /packet loss"
4 syns denne omtalen er nyttig

Jeg ble nylig tvangsflyttet fra powertech som var en veldig bra leverandør, da homenet tok over startet problemene, høy ping, packet loss, lav hastighet. Homenet mener jeg uploader for mye med 500 KB/s, og at det er det som forårsaker problemene. Hadde ikke dette problemet med powertech alle årene jeg hadde dem. Jeg fikk heller ikke beskjed om når modemet skulle byttes. Linja ble bare "død". Så et lite tips til deg, Velg noe ANNET.

Svar fra HomeNet
27.03.2017 13:16
Hei, Vi takker for din omtale på bytt.no! Vi beklager problemene du har fått ved overgangen fra Powertech til oss, vi ønsker jo alle gamle Powertech kunder samme hastighet som de tidligere hadde. Vi beklager også for at informasjon ikke har kommet tydelig nok frem til deg som kunde, og skal få eskalere dette videre. Med vennlig hilsen Mads HomeNet | Teknisk Support
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Svindlere, ordner ikke opp"
2 syns denne omtalen er nyttig

Holder ikke det de lover. Og lyver efterpå. Sender ikke ut lovpålagte varsler. Stenger nettet og åpner ikke til tross for betaling. SVINDLERE!

Kundetilfredshet
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Ustabilt"
2 syns denne omtalen er nyttig

Lav hastighet og ustabilt signal. Billig, men dårlig produkt.

Svar fra HomeNet
27.03.2017 11:10
Hei, Vi takker for din omtale på bytt.no! Vi ønsker deg som kunde en god og stabil linje, derfor beklager vi at du opplever ustabiliteter og lav hastighet. Vi ønsker å finne en løsning på dette slik at du som kunde kan få full utnytte av din internettlinje. Derfor ber vi deg ta kontakt med oss for et videre feilsøk, gjerne referer til at du har vært i kontakt med oss her på bytt.no Med vennlig hilsen Mads HomeNet | Teknisk Support
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Fantastisk service og utmerket tjeneste"
2 syns denne omtalen er nyttig

Mitt sameie på 16 seksjoner bytter fra GET til Homenet (fiber) for et par måneder siden. Dialogen med Homenet i forkant av installasjon, under installasjon og i etterkant var upåklagelig. Alle spørsmål og eventuelle bekymringer ble tatt hånd om omgående. GET skrudde av sin forbindelse samme dag som Homenet skrudde på og det har ikke vært en eneste feil i noen av seksjonene siden oppstart. Alt har fungert optimalt fra dag 1.

Svar fra HomeNet
27.03.2017 11:51
Hei, Vi takker for din omtale på bytt.no! Vi i Homenet takker for din positive tilbakemelding, gøy å høre du er fornøyd! Skulle det være noe kan du alltids kontakte oss for en hyggelig samtale. Med vennlig hilsen Mads HomeNet | Teknisk Support
Bergen2016
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Verste jeg har opplevd - styr unna!!!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Helt ubrukelig. Lover og lyver. Svindel. For all del, styr unna.

Svar fra HomeNet
27.03.2017 12:06
Hei, Vi takker for din omtale på bytt.no! Beklager at du har hatt denne erfaringen, nå vet ikke jeg hva som har blitt sagt eller gjort men ønsker selvsagt å undersøke dette sammen med deg. Slik at vi og deg som kunde kan komme til en enighet, å gjøre deg som kunde fornøyd. Derfor ber vi deg ta kontakt med oss på telefon, slik at vi sammen kan finne en løsning på dette. Gjerne referer til at du har vært i kontakt med oss på bytt.no Med vennlig hilsen Mads HomeNet | Teknisk Support
Sverre J. P
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Juks og fanteri"
2 syns denne omtalen er nyttig

Har hatt Ventelo /Homenet gjennom flere år, var de første årene med Ventelo. Etter det ble Homenet har det vært jevnt og trutt med problemer, hadde nærmere 1500 kr i telefon utgifter i fjor på Homenets 5 sifrede service nr.

Svar fra HomeNet
27.03.2017 12:16
Hei, Vi takker for din omtale på bytt.no! Vi i Homenet beklager at du har hatt problemer med linjen, og hvilken kost dette har påført deg. Vi ønsker å finne en permanent løsning på dine problemer, slik at du kan få en god og stabil linje. Derfor ber vi deg ta kontakt med oss på chat eller telefon, slik at vi sammen kan finne en løsning på dette. Gjerne referer til at du har vært i kontakt med oss på bytt.no Med vennlig hilsen Mads HomeNet | Teknisk Support
Angrende-Kunde
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"HomeNet mangler kundeservice til fiberkunder i Tromsøområde. Unngå dette firmaet!"
5 syns denne omtalen er nyttig

Venter fortsatt i tredje uken på å få fibertilkobling etter at nett-tilgang forsvant brått og uten forvarsel den 19. Oktober. Angrer bittert på undertegning av avtale om installasjon av fiber etter å ha blitt kontaktet av dørselger (en plass i Nord Norge). Har fått beskjed at det må ha skjedd en krysskobling da jeg mistet nettet mitt (høres ut som de ikke vet hva de lokale montører holder på med), men HomeNet har så langt gjort ingenting for å rette opp feilen. Har kontaktet HomeNet gjentatte ganger, men det har vært som å snakke med en vegg. Tror ikke de har kompetanse lenger til å rette opp feil og tviler på om de har vilje til å sende en lokal feilretter hjem til meg. Frustrert og forbannet. Jeg har inngått en kontrakt med EN TOTALT USERIØS BEDRIFT som har penger for en tjeneste de IKKE GREIER Å LEVERE. ET FIRMA LOKALISERT SØRPÅ SOM IKKE HAR KUNDEBEHANDLING FOR KUNDER I NORD NORGE Ingenting er bra med firmaet og alt kan bli bedre. Vær lur å holde deg unna HomeNet.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Nettet har konstant signalfeil"
3 syns denne omtalen er nyttig

Nettet detter inn og ut mer eller mindre konstant. Bare perioder av dagen oppfører nettet seg noen lunde. Dette holder rett og slett ikke mål! Det er noe grunnleggende galt i hele nettforbindelsen. Virker som systemet bikker inn og ut hele tiden. Har egentlig aldri vært fornøyd siden vi fikk abonnementet. Har kjøpt ny ruter, byttet ruter enda en gang, men like forbasket er dette nettet dårlig. Slik kan en rett og slett ikke operere i et seriøst marked, der folk er avhengig av tjenester som funker!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig service og nesten aldri nett"
4 syns denne omtalen er nyttig

Har gjentatte ganger måtte ringe homenet på grunn av internetten ikke er tilstede. Må restarte ruteren flere ganger. Mange dager uten nett. De skal sende en fra teknisk for å sjekke linjene. Men det tar mange dager. En er avhengig av nett i dag. Og når en flytter så binder de deg i 12 nye måneder. Når en ikke får produktet en vil ha så skal en heller ikke være bindet til dette. Kundeservice har og mange svar. Men ikke mye hjelp. Restarte ruter osv osv. Nettet er som regel ikke til stede. Da burde en heller ikke måttet ha bindingstid til et produkt som ikke er som forventet. Skikkelig lei. Aldri mer homenet. Og kommer aldri til å anbefale det til noen.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Elendig service"
4 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har ringt dag etter dag etter dag, og de klarer ikke å få meg oppkoblet. Flyttet inn 2.9.16 og venter fremdeles på linje nå 21.9.16. De er veldig vennlig og hyggelig på kundeservice, teknisk, men dette opplever jeg som skuespill. De lover hver dag at dem skal koble meg opp, men ingenting skjer. Jeg vil sterkt fraråde at dere bruker Homenet. Jeg har gitt opp, og dessverre har sameiet inngått bindingstid med dem. Denne skal sies opp så snart bindingstiden er over.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Elendig og latterlig"
5 syns denne omtalen er nyttig

Selv om de jeg snakker med virker snill og hjelpsom, I virkelighet går man rund i sirkler. Ingenting har jeg opplevd som dette... Frustrerende og bortkastet tid. Virker som Homenet har ikke peiling. Det var faktisk meg som pekt ut en av feilene. Men de hører ikke på hva man sier. At de tør å ta betaling for det! Har ikke opplevd stabilt internett i nesten ett år! Nå er det nok. Kan ikke anbefales.

Duratovic E
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig"
2 syns denne omtalen er nyttig

Grei kundeservice... Rimelig internett men linjen faller ofte ut og da må man vente og vente og vente... Ganske irriterende når man jobber med dokumenter og eller prosjekter og skal bruke internett som hjelp. Ingen teknisk support etter kl. 16. Jeg får ikke heller fart som jeg betaler for. Den ligger under 11 Mb men betaler for 20 med såkalt VDSL modem.

Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR