Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert april 2024
HomeNet
1.6
986 verifiserte omtaler
Homenet er nå GlobalConnect
For mer informasjon om GlobalConnect kan du gå til GlobalConnect sin profil på Bytt.no.

HomeNet omtaler og erfaringer

Ingen trend

HomeNet har ikke nok data til å bli vurdert.

Klikk for detaljer

1.6
Dårlig
986 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
-
IKKE NOK OMTALER
HomeNet trenger minimum 10 omtaler.
35%
Middels
35% anbefaler HomeNet
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd - få tilbud fra flere leverandører helt gratis!

Utforsk 986 omtaler om HomeNet

FILTRER OMTALER
238
84
41
72
551
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE

Under enhver kritikk

Omtale av  Ufrivillig-Homenet-Kunde

Hadde et problemfritt forhold til Dataguard som leverandør i 7 år. God og responsiv kundeservice, fast ip og reversoppslag. Tynte linja til maks sammen med tekniker fra Dataguard. Så ble Dataguard kjøpt opp av HomeNet... Uten forvarsel gikk linja ned en hel dag. Ingen på HomeNet kundeservice kunne forklare hva det var da de ikke har tilgang på endepunktsutstyret (håndteres av BroadNet), men skyldte på Telenor. Da linja kom opp igjen var DSL-profilen satt ned fra 14000 til 9600 og blacklista DHCP i BroadNet-segmentet. Kundeservice skulle rydde opp, men satte saken som løst uten å ha gjort noenting. + Personene på kundeservice var hyggelige. - Prisen har gått opp fra 1097,- i kvartalet til 1632, - - Dårligere service (kundeservice mangler tilgang til og informasjon om hva som skjer i nettet.) - Lavere hastighet - Ikke fast ip adresse Anbefales ikke.

Svar fra HomeNet
24.03.2017 20:51

Hei, Vi takker for din omtale på bytt.no! Vi i HomeNet må bare beklage at du opplevde overgangen fra Dataguard slik, vi har hatt litt problemer med overgangen når det kommer til pris og fast ip adresser. Dette er noe vi selfølgelig ordner opp i, og ønsker alle gamle Dataguard kunder samme innstillinger og hastighet som de hadde før. Beklager igjen for at vi ikke fikk ordnet dette i tide for deg, og ønsker deg velkommen tilbake som kunde hos oss om du ønsker dette. Med vennlig hilsen Mads HomeNet | Teknisk Support

Nyttig (2)

Bra levert

Omtale av  Johnny F

Feil ble rettet straks den var oppdaget. Jeg hadde i lang tid fått levert alt for lav hastighet.

Svar fra HomeNet
24.03.2017 20:47

Hei, Vi takker for din omtale på bytt.no! Vi vil alltid levere den høyeste hastigheten vi kan, godt å høre at problemet ble løst! Skulle det være noe annet vi kan hjelpe deg med ta kontakt. Med vennlig hilsen Mads HomeNet | Teknisk Support

Nyttig (0)

Fungerer bra

Omtale av  Johan J

Ok Kundeservice. Hastigheten på linja er det de har sagt.

Svar fra HomeNet
24.03.2017 18:00

Hei, Vi takker for din omtale på bytt.no! Godt å høre er at hastigheten er som sagt, skulle du ha noe problem med hastigheten eller noe annet, ta kontakt med oss så skal vi få ordnet dette! Med vennlig hilsen Mads HomeNet | Teknisk Support

Nyttig (0)

Kundeservice på bunnnivå

Omtale av  Jan E

Vanskelig å komme i kontakt med kundeservice. Ved kontakt blir det lovet å ordne opp med hastighet og ustabilt nett. Ved ny kontakt samme tilbakemelding om dette skal ordnes. Har sagt opp abb og det ser ut til at det ordner seg. Heldigvis. Styr unna HomeNet om mulig.

Nyttig (1)

Ble lovet raskere og bedre enn Telenor... Sludder!

Omtale av  Bjarne H

Hastigheten går opp og ned som kursen på oljeaksjer, og prisen selgeren kom med er jo ren løgn. Skulle gjerne visst om denne siden før jeg godtok å bli kunde.

Svar fra HomeNet
24.03.2017 20:49

Hei, Vi takker for din omtale på bytt.no! Vi HomeNet beklager at du har hatt dette problemet, vi ønsker å gi alle våre kunder stabilt og god hastighet. Når det kommer til pris, er dette i forhold til avtalen du signerte mener du prisen er feil ønsker vi selvsagt å undersøke dette sammen med deg. Derfor ønsker jeg at du tar kontakt med oss, slik at vi kan undersøke både hastighet og pris sammen med deg. Med vennlig hilsen Mads HomeNet | Teknisk Support

Nyttig (2)
Sammenlign tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få det beste og billigste bredbåndet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Elendig!

Omtale av  Severin

Jeg byttet fra Nextgentel og angrer smertelig. Da jeg skiftet mistet jeg all kontakt og det tok nesten en hel uke uten internett før de ordnet feilen! Underveis var kommunikasjonen elendig og jeg brukte massevis av kroner på å ringe dem på deres 5-sifrede nummer for å ordne opp i feilen. De sier at de ikke vil refundere verken tellerskrittene eller ekstra data for mobilen jeg måtte kjøpe for å holde meg oppdatert i mellomtiden. De jeg snakket med på hjelpelinjen var veldig hyggelige og hjelpsomme, men det hjelper ikke når de er maktesløse på grunn av rammene de må jobbe innenfor. Jeg vil advare mot dette selskapet sånn de opererer nå. Alt i alt kan dette bli en dyr erfaring.

Svar fra HomeNet
27.03.2017 14:16

Hei, Vi takker for din omtale på bytt.no! Vi beklager at du opplevde bytte fra Nextgentel slikt og hvordan informasjonen ikke har kommet tydelig nok frem til deg som kunde. Vi prøver hele tiden å forbedre oss innen kommunikasjonen ved ny bestilling, dette er noe vi skal ta å eskalere videre. Når det kommer til kompensasjon for bruk av 5-sifrede nummer og ekstra mobildata er dette noe vi dessverre ikke kan ordne, men selvsagt skal du få kompensasjon for de dagene du var uten nett. Med vennlig hilsen Mads HomeNet | Teknisk Support

Nyttig (3)

Desidert det verste selskapet jeg noensinne har vært borti!!!

Omtale av  Jon K

Herregud så dårlig! Mistet nettet etter 3 dager og 12 dager senere er det fortsatt ikke på plass. Bare svada unnskyldninger og ingen kan svare på en døyt når man ringer. Etter sikkert 2-3 timer i telefonkø og samtaler med disse svindlerne her blir nok telefonregningen liten. Ba om å bli fristilt fra bindingstiden siden vi mistet nettet etter kun 3 dager, men det kunne de jo selvfølgelig ikke. Vi hadde jo gått 3-4 dager over angrefristen på 14 dager! SELVFØLGELIG skal vi bli fristilt sa jeg i telefonen, dere har jo ikke levert produktet etter avtale! Dette er jo avtalebrudd så det holder! Ingen har fullmakt til å svare eller gjøre en dritt når man ringer dem. STYR UNNA FOR GUDS SKYLD!!!

Nyttig (5)

Får 5/35 mbit på 100/100 fiber abn. etter at homenet tok over dataguard

Omtale av  Ole

Elendig kundeservice, elendig hastighet, byttet i dag håper på bedre fart om en mnd. med ny leverandør.

Nyttig (1)

Betaler for 200mbit, maks hastighet målt er 90mbit

Omtale av  Martin

Får ikke i nærheten av hastigheten man betaler for. Har gjentatte ganger tatt kontakt, men sier man ikke kan forvente å oppnå maks hastighet i "peak" perioden på dagen, da mange andre i området bruker nettet da og.

Svar fra HomeNet
27.03.2017 13:50

Hei, Vi takker for din omtale på bytt.no! Vi ønsker alle våre kunder høyest mulig hastighet! Beklager at du har opplevd hastigheten slik, dette ønsker vi å finne ut av. Viktig at du selv sjekker at utstyret ditt er kompatibelt for en hastighet over 100mbit, før du kontakter oss. Derfor ber vi deg ta kontakt med oss for et videre feilsøk, gjerne henvis kundebehandler til at du har vært i kontakt med oss på bytt.no. Med vennlig hilsen Mads HomeNet | Teknisk Support

Nyttig (2)

Betal for 20, få 5

Omtale av  Anonym

Har samme erfaring som flere andre har rapportert tidligere her. HomeNet leverer ikke på noen måte opp til forventningene. Betaler for 20Mbit ADSL men opplever aldri å ligge høyere enn 4-5Mbit. Når jeg bestilte abonementet fikk jeg høre at jeg lå veldig nær sentral og kunne forvente god hastighet. Det var da bare sprøyt.

Svar fra HomeNet
27.03.2017 14:27

Hei, Vi takker for din omtale på bytt.no! Vi på HomeNet ønsker å undersøke dette sammen med deg, selvsagt skal du ikke betale for en hastighet du ikke får. Vi beklager at du har disse problemene, men ønsker å finne ut dette sammen med deg. Derfor ber vi deg ta kontakt med oss for et videre feilsøk, gjerne referer til at du har vært i kontakt med oss på bytt.no. Med vennlig hilsen Mads HomeNet | Teknisk Support

Nyttig (2)
Sammenlign tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få det beste og billigste bredbåndet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Skuffende kundeservice

Omtale av  Kai

Har vært generelt plaget med dårlig hastighet. Mistet nettet helt fredags kveld, og har forsøkt gjentatte ganger å nå homenet kundeservice via epost, chat og tlf uten respons. Nå er det søndags ettermiddag og har enda ikke fått noen tilbakemelding fra dem. Anbefaler folk å styre unna dette selskapet.

Svar fra HomeNet
27.03.2017 14:26

Hei, Vi takker for din omtale på bytt.no! Vi prøver å være tilgjengelig for kundene våre så godt vi kan. Vi er åpent på chat og telefon mandag - fredag fra 08-21, lørdag og søndag er vi kun åpen på chat fra 10-15. Har du sendt oss en epost skal vi gi deg tilbakemelding så fort vi har mulighet. Vi ønsker å løse problemet ditt og vil derfor at du kontakter oss på 07900, for et feilsøk av hastigheten du opplever. Med vennlig hilsen Mads HomeNet | Teknisk Support

Nyttig (2)

Bufffffeerrriiiiiiiing

Omtale av  Hans

Ganske dyre, veldig treg hastighet. Kan ikke sende snap og se stream samtidig. Betaler for det de lurt nok har kalt for "14-21 mbs", ligger da for det meste på rundt 10-12 mbs, men det lyder nok ikke like bra med et abonnement som heter 10-12 mbs og som koster 433 kroner i måneden. (Da betaler jeg riktignok 45 kroner for papirutskrift av faktura også).

Svar fra HomeNet
27.03.2017 14:25

Hei, Vi takker for din omtale på bytt.no! Vi beklager at du opplever hastigheten slik, på en 14-21 mbps linje skal du fint klare å snappe og streame samtidig. Vi ønsker selvsagt å finne en løsning på dette, derfor ber vi deg ta kontakt med oss for et videre feilsøk. Gjerne referer til at du har hvert i kontakt med oss på bytt.no Med vennlig hilsen Mads HomeNet | Teknisk Support

Nyttig (2)

Bytt

Omtale av  56kz

Forferdelig, hadde bedre nett i 2002...

Nyttig (2)

Mistet forbindelsen siden homenet overtok tjenesten fra vår gamle net leverandør

Omtale av  J. A

Nettet har vært treigt siden vi fikk levert ny modem, og nå de siste tre uker har vi vært uten net forbindelser. De prøver å rette opp feilen, måler opp og lover mye, og så sier at feilen er rettet, men ingen forbedringer. Vi har ikke net forbindelse på dagtid når vi er oppe og trenger den. Siste to dager har jeg observert at nettet fungerer midt på natta når vi som regel sover!! Vil ikke anbefale til noen med erfaringer vi har hatt!

Svar fra HomeNet
27.03.2017 13:45

Hei, Vi takker for din omtale på bytt.no! Vi beklager at du har hatt disse problemene etter overgangen til oss, selvsagt skal du kunne bruke internettet på dagtid. Vi ønsker å løse dette problemet slik at du kan få full utnytte av din internett linje. Derfor ber vi deg ta kontakt med oss for et videre feilsøk, gjerne referer til at du har vært i kontakt med oss på bytt.no. Med vennlig hilsen Mads HomeNet | Teknisk Support

Nyttig (1)

Mister ofte nettet i flere dager, lite service på å få rettet og mye kontrabeskjeder

Omtale av  Kari

Siden vi fikk homenet har vi hatt store problemer med tilkoblingen. Flere dager av gangen er vi uten og det tar lang tid å få fikset det - hver gang! Snakker du med kundeservice får man forskjellig informasjon utifra hver man snakker med og mye kontrabeskjeder. Lange prosesser, lite service innstilte og linje med mye feil er Homenet godt oppsummert.

Svar fra HomeNet
27.03.2017 14:24

Hei, Vi takker for din omtale på bytt.no! Vi beklager at du opplever linjen ustabil, slik skal det ikke være. Dette ønsker vi å finne en permanent løsning på. Derfor ber vi deg ta kontakt med oss for et videre feilsøk, gjerne henvis kundebehandler til at du har vært i kontakt med oss på bytt.no. Med vennlig hilsen Mads HomeNet | Teknisk Support

Nyttig (1)
Sammenlign tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få det beste og billigste bredbåndet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Et bredbånd og en kundeservice som vil ødelegge dagen din

Omtale av  Mona

Akkurat nå er jeg så sint at jeg ikke helt vet hvor jeg skal starte, og jeg må anstrenge med for å ikke bruke caps lock. Homenet er det verste jeg har vært borti noen sinne når det kommer til både produkt og kundeservice. Styr så langt unna du bare kan (om du fortsatt har mulighet og ikke er stuck med 12 måneders bindingstid med dem som meg).

Svar fra HomeNet
27.03.2017 14:23

Hei, Vi takker for din omtale på bytt.no! Vi på Homenet er ute etter å levere alle våre kunder den beste servicen og bredbåndet som mulig. Derfor tar vi din omtale veldig seriøst og vil selvsagt ta dette videre, vi ønsker å finne ut hva vi kan hjelpe deg med slik at din dag kan bli lettere. Derfor ber vi deg ta kontakt med oss på 07900, gjerne referer til at du har vært i kontakt med oss her på bytt.no Med vennlig hilsen Mads HomeNet | Teknisk Support

Nyttig (3)

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR