Meny

HomeNet omtaler og erfaringer

2,0/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Opplevd hastighet
Dårlig
79
av 87 innen
bredbåndsleverandør
41%
anbefaler
HomeNet

"STYR UNNA"

Omtale om HomeNet skrevet av Nathalie for 13.10.2020 13.45

HomeNet har totalt 755 omtaler på Bytt.no
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med HomeNet?
Nathalie
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"STYR UNNA"
3 syns denne omtalen er nyttig

Helt forferdelig fra start. Flyttet 2017 inn i en liten leilighet på 25kvm i Oslo og ble tilbudt av en selger per. telefon fra Homenet et godt tilbud. Takket ja til dette uten å vite hva som ville være i vente. Fra start: -Må installere linje i bygg og leilighet for dyr penge. De som skal installere kan komme mellom 08-16 mellom mandag og fredag. Ingen mulighet for avtale av tid. Ringer frustrert inn etter pålegg for bomtur da jeg ikke var hjemme første gang og utrykker hvor vanskelig det er forholde seg til. Spør damen på kundeservice om hvordan hun selv ville reagert på noe slik da jeg regnet med at hun også jobbet vanlig hverdag og ikke var hjemme. Damen bare lo av meg og da jeg sprakk i stemmen over frustrasjon lurte hun på om jeg var på vei til å grine. Jeg slang på røret. Ønsket ikke nett fra Homenet lenger etter dette. Tenk at en kundeservice skal få en i tårer og det skal sies at dette var frustrasjon over måten å bli møtt og bøter for hver bomtur jeg ikke fikk gjort noe med. Forsøkte si opp avtale men jeg var allerede bundet så ville tapt enda mer penger uansett. Da jeg ringte inn i forhold til ustabilt nett hadde jeg blitt møtt av kun varsel om ekstra kostnad da de med en gang antar jeg selv har ødelagt den leide ruteren. Nå som jeg endelig flytter og ønsket si opp avtale hadde jeg klagd på forslag fra selger den gang da jeg betalte for nett for en større familie i en større leilighet. Eget ansvar å sjekke opp dette, men syntes jo det er lite tillitvekkende at ikke leverandør kan komme et ærlig svar når man ringer og spør om den beste pakken for en person på en liten 1-roms. I tillegg skulle jeg til min store overraskelse ikke få slippe unna her heller. Når jeg ringer og ønsker si opp spør jeg også mannen på kundeservice om hva som må betales for å si opp. I og med at jeg ringte før månedslutt var det kun påfølgende måned som skulle betales, svarer mannen. Jeg ringte inn for å dobbeltsjekke dette og fikk et klart svar. Likevel har jeg nå fått regning for en resterende bindingstid som jeg ikke forstår jeg har takket ja til ved å endre nett til en mindre pakke tidligere i år. Ingen informasjon gitt annet enn sikkert en liten skrift jeg ikke finner noe som helst sted. Sa også på telefonen ved oppsigelse at jeg ville ringe og dobbeltsjekke nettopp dette for hvis ikke ville jeg jo bare tatt med nettet videre. Igjen får jeg bekreftet KUN PÅFØLGENDE MÅNED. Det er vært så mye tull med denne leverandøren at jeg ikke har ord. Det eneste virkelig positive med Homenet er at de har leid inn hyggelige folk til å installere nettet hos folk. Jeg husker jeg i 2017 fortalte om min opplevelse med Homenet og at om jeg kunne valgt ville jeg avsluttet det, men jeg var allerede låst og hadde allerede betalt for dette og nok bøter. Da ble jeg også meddelt at de kun var innleid men at han selv hadde fått høre dette gjentatte ganger av kunder han besøkte for Homenet.

Svar fra HomeNet
17.10.2020 09.04
Hei Nathalie

Utrolig leit å se at du har fått slik et dårlig inntrykk av oss. Jeg er ikke kjent med saken din da jeg ikke har nok kundeinformasjon å finne deg med hos oss, men dette er selvfølgelig ikke inntrykket vi ønsker at våre kunder skal få av oss.

Vi ønsker å være best på kundeservice og våre kundebehandlere gjør sitt ytterste for å rådgi våre kunder ved alle type henvendelser. Vi har full forståelse for at ikke alle kan være hjemme under arbeidstid, dermed kan nytt oppdrag avtales dersom tidspunkt ikke skulle passe.

Meget hyggelig å høre at underleverandør som ble benyttet til oppkobling av linjen var hyggelig, og at du hadde en positiv opplevelse ved installasjon.

Vi håper vi får muligheten til å forbedre inntrykket du har av oss i fremtiden, slik at vi kan leve opp til forventninger som settes.

Ønsker deg en riktig god helg.

Vennlig hilsen
Håvard | HomeNet
Bytt.no
"STYR UNNA" skrev Nathalie om HomeNet

Har du en tilsvarende erfaring med HomeNet?
Gjør som Nathalie og over 10 000 andre norske forbrukere: Skriv en omtale om HomeNet du også og del dine erfaringer!

Ingen registrering nødvendig, helt anonymt og tar kun 1 minutt!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Snakk om å behandle kundene som dritt."

Aldri igjen sier jeg bare. Vi var et kollektiv i Bergen. Nettet falt ut konstant og når det først var tilstede så var det så treigt at vi såvidt klarte å laste inn VG. Vi betalte 500 kr/mnd for en forferdelig pakkedeal. Når vi prøvde å si opp pga. leverandør ikke leverte det vi kunne forvente oss som kunder, så fikk vi bare beskjed om at vi var bundet til avtalen. Aldri igjen.

Svar fra HomeNet
13.10.2020 15.01
Hei Øyvind,

Jeg har ikke tilgang til din kundeinformasjon her, men dersom du mener vi ikke kan levere det som er avtalt til din adresse ønsker vi gjerne at du tar kontakt med oss på telefon 38 99 01 00 eller via chat på homenet.no slik at vi får sett på dette.

Vennlig hilsen
Ingvild | HomeNet
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Aldri bruk HomeNet som internettleverandør"

Værste internettleverandøren du kan ha med og gjøre. Utrolig dårlig kundeservice. I tillegg klarer de ikke finne ut av problemet. Gjentatte ganger så hsr vi problemer med internettet minst 2-3 ganger i måneden. Vi skal bytte nettleverandør imorgen. Fordi nettet til Homenet er så ustabilt som det går ann. STYR UNNA.

Svar fra HomeNet
09.10.2020 08.33
Hei,

Veldig leit å høre at du har opplevd problemer hos oss, og ikke har fått den hjelpen du ønsket. Dette beklager vi for. Vi tar med din tilbakemelding videre slik at vi kan bli bedre i fremtiden.

Vennlig hilsen
Fredrik | HomeNet
Ikkebrainternett
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Det mest inkompetente, ubrukelige og meningsløse firmaet på jord"

STYR FOR GUDS SKYLD UNNA HOMENET!!! De klarer aldri rette på noe feil, de ansatte kan kun spørre om du har startet hjemmesentral på nytt eller hvilke lamper som lyser, der stopper kompetansen(hvis man kan kalle det kompetanse) Kundeservice er frekke og vil aldri komme frem til en løsning, de snakker nedlatende til kunder og legger alltid saken frem som at det er kunden som er problemet. De er barnslige og repeterer seg selv ved å kopiere tidligere sendte meldinger. Når de har ustabilt nettverk, så spør de om du har Mesh-system fra en tredjepart(jeg har kun kablet nettverk) Har ikke hatt Homenet lenge, men de har ikke klart å vise sin gode side noen gang. Det eneste de er flinke på, hvis det kan kalles å være flink, er å sitte på slike forum som dette å svare på negativ omtale for å be ufornøyde kunder om å ringe supporten deres som virkelig ikke kan hjelpe. Jeg ber dere derfor på forhånd om at dere heller hjelper nestemann som trenger hjelp fremfor å sitte her å svare på negativ omtale. For det er kun det det er, og det er kun det dere fortjener.

Svar fra HomeNet
07.10.2020 14.47
Hei,

Dette hørtes ikke bra ut, og det er selvfølgelig ikke sånn vi ønsker å bli omtalt. Det er svært beklagelig dersom dette er din oppfatning av vår kundeservice. Jeg har dessverre ikke tilgang til din kundeinformasjon her, men vi ønsker gjerne å rette opp i inntrykket du har dersom du tar kontakt med oss igjen.

Vennlig hilsen
Ingvild | HomeNet
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Unngå HomeNet - helt til bunn når det gjelder alt"
1 syns denne omtalen er nyttig

Denne er en useriøs leverandør. Helt til bunn til når det gjelder hastighet, kundeservice, pålitelighet, osv. Har vært uten internett i en uke uten å få noe teknisk hjelp. Forferdelig internett som minnet jeg på oppringt samband for 20 år siden.

Svar fra HomeNet
06.10.2020 11.16
Hei, det er veldig synd at du opplever det slik.

Det er fult mulig at det er veldig begrenset hastighet vi kan levere til din adresse.
Dersom det ikke er fiber hos deg, er det linjene du snakker om som da er telenor sine kobber linjer som brukes til å levere nett til deg.

Dersom du er uten nett enda anbefaler jeg at du tar kontakt med oss, vi er avhengig av at våre kunder tar kontakt for at vi får gjort noe med saken.
Om du alt har tatt kontakt og ikke hørt noe mer er det bare å kontakte oss igjen så kan vi sjekke status på saken.
HomeNet har totalt 755 omtaler på Bytt.no
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR