Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert april 2024
HomeNet
1.6
986 verifiserte omtaler
Homenet er nå GlobalConnect
For mer informasjon om GlobalConnect kan du gå til GlobalConnect sin profil på Bytt.no.

HomeNet omtaler og erfaringer

Ingen trend

HomeNet har ikke nok data til å bli vurdert.

Klikk for detaljer

1.6
Dårlig
986 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
-
IKKE NOK OMTALER
HomeNet trenger minimum 10 omtaler.
35%
Middels
35% anbefaler HomeNet
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd - få tilbud fra flere leverandører helt gratis!

Utforsk 986 omtaler om HomeNet

FILTRER OMTALER
238
84
41
72
551
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om HomeNet
HomeNet har 986 verifiserte omtaler på Bytt.no

FORFERDELIG

Omtale av  Tor

Dette er det mest forferdelige jeg har vært borti. Drit kundeservice, avlyser installasjoner, skal ha avbestillingsgebyr på noe de ikke har levert... HOLD DERE BORTE FOLKENS!!!

Svar fra HomeNet
04.09.2020 14:50

Hei, Jeg er ikke kjent med hva som har skjedd i saken din, men jeg anbefaler deg å ta kontakt med oss på chat eller telefon dersom det er noe feil som har skjedd. Vennlig hilsen Roar | HomeNet

Nyttig (3)

Leverer ikke som avtalt/forventet

Omtale av  Jens

De monterer hjemmesentralen/modemet helt feilplassert slik at du ikke vil få gode signaler over hele huset, for så å lure kundene til å oppgradere til premium. Dette er helt unødvendig da modemet er mer en bra nok til å gi god dekning i et normalt stort hus.. Hos meg monterte de modemet i en krok i stuen skjult av møbler osv osv. Det er naturligvis gode signal når man sitter i sofaen, men i andre enden av huset er det meget dårlig signal og treg linje. Når jeg går ut ytterdøren og står på trappen mister jeg alle wifi-signal, men får derimot inn tipp topp signal fra naboens moden. Fra mitt moden til trappen er det 8 meter . Fra trappen til naboen er det 18 meter.De har også Homenet. Hele opplegget virker som lureri og det er ingen forståelse på problemet fra kundeservice. Det eneste de kan tilby er å selge meg premium pakken. Saken er den at det er ikke behov for premium pakke hvis modem blir montert på best egnet sted i huset som er i senter av huset. Da blir det gode signal overalt. Er inne på tanken å ta saken videre til forbrukertilsynet.

Svar fra HomeNet
03.09.2020 11:43

Hei, Det er veldig leit at du har havnet i en slik situasjon. Normalt så blir vår boks koblet opp slik dersom man skal ha IPTV også, ettersom at man må ha en kabel mellom den boksen og dekoderen man da skal ha. Men det skal være fult mulig å få flyttet den boksen om man ønsker dette. Det stemmer også at vår Mesh løsning (wifi premium) også vil kunne løse denne typen problem, men det er jo noe man selv skal få velge om man ønsker. Anbefaler her at du tar kontakt med oss på chat/telefon slik at vi kan hjelpe deg med å finne ut av dette. Vennlig hilsen Roar | HomeNet

Nyttig (3)

Holder ikke det de lover

Omtale av  Kristian

Var så dum at jeg sa ja til og få homenet. 2 år etter det skulle være ferdig installert kom de og ferdigstilte det. og det tok ikke 1 døgn før de første problemene oppsto. har målt nettet vær dag flere ganger om dagen siden jeg fikk det og har ikke opplevd den farten jeg ble lovet 1 gang !!! og kundeservice ???? den er ikke eksisterende ! de første de sier når du ringer er at du har du feil hos deg selv må du betale... men så vet jeg at det ikke er hos meg det er feil som jeg har prøvd og sagt flere ganger. farten blir målt med kabel rett i modemet med en pc med gigabit nettverkskort. og de gangen jeg har klaget tar det 2 dager så kommer det fra de at alt er i orden.. større svindel skal man lete lenge etter.

Svar fra HomeNet
01.09.2020 08:19

Hei Kristian, Utrolig leit å se at du har opplevd problematikk etter oppkobling. Ved hastighetsmålinger anbefaler vi alltid å måle kablet direkte til hjemmesentralen. Da får vi utelukket alle variabler utenfor vår kontroll som påvirker målingene over WiFi. Anbefaler å sjekke denne lenken for mer informasjon rundt hastighetstester: https://www.homenet.no/hastighetstest/. Dersom du fortsatt opplever problemer ønsker vi selvfølgelig å hjelpe. Ta gjerne kontakt med oss på telefon 38 99 01 00 eller chat. Vennlig hilsen Håvard | HomeNet

Nyttig (1)

Terrible internet provider

Omtale av  Monica

Since our borettslag changed internet provider to Homenet we experience internet dropping (internet unavailability) several times a day. All our neighbours report the same plus additional coverage and speed problems. When taking this up with HomeNet customer support they say it is "our fault" because we have too many internet connected devices. It is very simple, we had exactly the same devices before, when we had Get as a provider and everything worked perfectly fine: no internet drops, good coverage, good speed. In Homenet´s case, the saying applies perfectly: "what you pay is what you get". So, think twice before you switch to a cheaper internet provider, there is always a catch!

Svar fra HomeNet
01.09.2020 08:19

Hello Monica, I am not familiar with your case, but it is sad to see that you are experiencing issues with your connected devices on the wireless network. There are a lot of different variables that will affect the WiFi signal. Sadly a lot of these are also outside of our control. We do however want to help and our technicians are available by phone 38 99 01 00 or chat. We highly recommend giving our technical support another call so that we can attempt to solve any issues that you are experiencing. Kind regards, Håvard | HomeNet

Nyttig (1)

Alt har gått på skinner fra A-Å

Omtale av  Magne G

Har i disse dager endelig fått fiber. Det er levert av Homenet. Jeg pleier ikke skrive slike innlegg, men da det er så mange som er misfornøyd med Homenet, tenker jeg at de også fortjener skryt av de som opplever det. Jeg har ingen negative opplevelser med Homenet i prosessen fra signering av avtale til fiber var ferdig lagt inn. Ryddig og så effektivt gjennomført som det er mulig (tror jeg med tanke på samarbeid med kommune osv). God informasjon hele veien og bra kundeservice. Nå har jeg ikke hatt det lenge nok til å uttale meg om stabiliteten, men hastigheten er det ingenting å si noe på. Slik min opplevelse av Homenet er nå, har jeg ingen problemer med å anbefale de til venner og kjente. Bra jobba HomeNet!

Svar fra HomeNet
31.08.2020 08:23

Hei, Takk for din omtale her på bytt.no Godt å høre du er fornøyd med tjenesten. Det er bare å ta kontakt dersom det skulle være noe du lurer på, eller noe som endrer seg i hvordan du opplever tjenesten vi leverer. Vennlig hilsen Roar | HomeNet

Nyttig (1)
Sammenlign tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få det beste og billigste bredbåndet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Blir ikke bedre

Omtale av  Sindre

Utmerket hastighet. Utsøkt kundeservice. Utrolig konkurransedyktige på pris. Ikke mer å si!

Svar fra HomeNet
25.08.2020 16:24

Hei Sindre, Meget hyggelig å se at du er fornøyd med tjenesten, servicen og prisen vi tilbyr. Våre kundebehandlere jobber til beste evne slik at våre kunder skal få servicen de fortjener. Vi setter stor pris på at du tok deg tid til å skrive slik et positivt innlegg! Vennlig hilsen Håvard | HomeNet

Nyttig (0)

Homenet er tyv som stjeler penger fra lomma

Omtale av  Erik

Verste leverandør jeg har opplevd i mitt liv.Aldri bruk dette. 100 kr mindre er lureri. De vil sende deg mange gebyrer som du aldri har tenkt om. Internett kvalitet er verst.

Svar fra HomeNet
19.08.2020 08:48

Hei Erik, Jeg er dessverre ikke kjent med din sak hos oss da jeg mangler informasjon å finne deg med i våre systemer. Jeg er ikke kjent med gebyrene du viser til her, og vil anbefale deg å ta kontakt med oss direkte dersom du har spørsmål relatert til abonnementspris, og eventuelt utsendt faktureringer. Vedrørende internettkvalitet er det leit å se at du er misfornøyd og vi ønsker selvfølgelig å hjelpe med dette også. Ta gjerne kontakt med vår teknisk avdeling på telefon 38 99 01 00 eller chat via vår hjemmeside for å gjennomføre et grundig feilsøk. Det er da viktig at du er hjemme og har utstyret tilgjengelig slik at vi finner en permanent løsning på problematikken du opplever. Vennlig hilsen Håvard | HomeNet

Nyttig (1)
HomeNet har 986 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til HomeNet mener

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR