Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert april 2024
HomeNet
1.6
986 verifiserte omtaler
Homenet er nå GlobalConnect
For mer informasjon om GlobalConnect kan du gå til GlobalConnect sin profil på Bytt.no.

HomeNet omtaler og erfaringer

Ingen trend

HomeNet har ikke nok data til å bli vurdert.

Klikk for detaljer

1.6
Dårlig
986 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
-
IKKE NOK OMTALER
HomeNet trenger minimum 10 omtaler.
35%
Middels
35% anbefaler HomeNet
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd - få tilbud fra flere leverandører helt gratis!

Utforsk 986 omtaler om HomeNet

FILTRER OMTALER
238
84
41
72
551
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om HomeNet
HomeNet har 986 verifiserte omtaler på Bytt.no

Styr unna!

Omtale av  Anders

Jeg sa til selgeren som oppsøkte oss at det ikke var aktuelt å bytte leverandør nå fordi vi snart skal flytte til et sted uten fiber, og da vil vi ikke være bundet til en avtale i 12 måneder. Han løy og sa at dette ikke var noe problem fordi flytting var gyldig grunn til oppsigelse og at det ikke ville tilkomme noen gebyrer. Det gikk mer enn 14 dager før jeg finleste kontrakten og oppdaget at han hadde løyet. Jeg krevde da at vi skulle fristilles fra kontrakten fordi den var inngått på feilaktig grunnlag. Global Con nekter ikke for å ha løyet, men sier at det er mitt problem siden jeg ikke klagde før det var gått to uker. Deretter kuttet de vår gamle nettforbindelse. Forøvrig tar det ca. 50 minutters ventetid om man ringer kundeservice. Dette er andre dag med nettet deres, og det er ikke like stabilt som det var hos forrige leverandør. Eneste grunn til at de får én stjerne er at det ikke er mulig å gi null stjerner.

Nyttig (11)

Selger som lyver.

Omtale av  Per

Hadde en selger på døren som løy om Telenor og deres nett. Ble rapportert inn at det tar seg dårlig ut at de har selgere som lyver!

Svar fra HomeNet
29.05.2023 14:07

Hei Per, Takk for tilbakemelding! Her vil vi gjerne finne ut av hva som har skjedd og sørge for at det ikke skjer igjen. Ta gjerne kontakt med oss direkte slik at vi kan sjekket dette ytterligere, og for at vi kan ta noen steg for å forhindre det i fremtiden. Mvh Mohammed | GlobalConnect Privat

Nyttig (1)

Lurefirma

Omtale av  Atle

Elendig trådløst nett. Har også 3 stk forsterker på det trådløse som jeg leier av de, men fortsatt er det bingo om det virker eller ikke. 15 minutt på å åpne vg.no er rekordraskt her. Heldigvis er 1 års binding/helvete snart over.

Svar fra HomeNet
29.05.2023 14:05

Hei Atle, Dette høres ikke bra ut! Her vil vi gjerne hjelpe deg med dette, men trenger at du kontakter oss direkte for at vi kan ta feilsøk sammen med deg for å finne årsaken for opplevd dårlig hastighet! Mvh Mohammed | GlobalConnect Privat

Nyttig (2)

Home_Net, Norges dårligste Internet Tjeneste

Omtale av  Stein

NEGATIVT: Det er en grunn til at de har lavest karakter av alle Internet selskapene på lista, till tross for at alle har ganske lav karakter, er Homenet altså helt på bunn, som I seg selv er imponerende De glemmer å nevne enkelte ting når man går med på å kjøpe bredbånd, som man kanskje ikke er vant med. For eksempel at du må grave ned fiberen selv. Angreretten er også bare 14 dager fra du signerer kjøpet, ikke fra når du faktisk får internet. Som vill si at angreretten går ut lenge før de kommer å slenger en fiber kabel over plenen din og forteller deg at du må grave den ned selv. Det er også umulig å få tak I den ivrige selgeren på det tidspunktet, siden selger allerede har solgt deg det han ville selge. Du kan ikke si opp uten å betale 12 måneder. Utstyret må leveres tilbake. Du MÅ ringe for å si opp, og det ta opp til 2 timer med venting for å få svar. De tar også 44 kroner ekstra I "papiravgift" hver måned, selv om det står på regninga at å signere avtalegiro vill stoppe papir regning, og det nytter ikke å klage. Hvis du får svar til slutt så fortsetter de likevel å ta 44 kroner ekstra. Har veldig dårlig samvittighet for at jeg anbefalte Homenet til naboen. POSITIVT Det er tross alt ganske grei pris for raskt nett. Bare be om at det ikke oppstår noen problemer, for du kan bare glemme å fikse det på noen vis.

Svar fra HomeNet
29.05.2023 13:57

Hei Stein, Takk for tilbakemeldingen! Her er det slik at når man inngår en avtale med oss så får man tilsendt kontrakt og avtalevilkår, der står det beskrevet om fiberen må graves eller ikke. Når det kommer til angrefrist så er dette standarden for alle internett leverandører. For oppsigelse kan man ringe, sende mail eller kontakte oss på chat. Angånde papiravgift så vil vi løse dette problemet for deg men trenger da at du kontakter oss direkte. Håper dette var avklarende! :) Mvh Mohammed | GlobalConnect Privat

Nyttig (3)

Dyrere og dyrere

Omtale av  Peder S

I starten var tilbudet godt - konkurrerte på pris og nok båndbredde. Nå har prisen økt år for år. I tillegg har GlobalConnect tatt over - og vi opplever økende grad av begrensninger som f.eks. ikke nok båndbredde på dagtid -som passer dårlig når man har hjemmekontor.

Svar fra HomeNet
28.05.2023 14:57

Hei Peder, Dette høres ikke bra ut! Når det kommer til prisene så er det slik at når folk bestiller hos oss så får de en kampanjepris i 12 måneder, når disse månedene har gått ut så går prisen opp til ordinær pris. Man kan evenutelt kontakte oss for å få en ny kampanje. Angående båndbredden vil vi finne ut av problemet, men er avhening av at du kontakter oss direkte slik at vi kan ta et feilsøk med deg! Mvh Mohammed | GlobalConnect Privat

Nyttig (3)
Sammenlign tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få det beste og billigste bredbåndet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Dårlig

Omtale av  Ann

Nettet faller ut ganske så ofte og må styre noe veldig for å få kontakt med alle boksene igjen

Svar fra HomeNet
16.05.2023 15:43

4663 Hei, Beklager du opplever disse problemene med tjenesten vår. Ønsker at du tar kontakt med vår support ente på chat eller telefon: 389 90 100. Vennlig Hilsen Feda | GlobalConnect

Nyttig (1)

Fungerer tidvis

Omtale av  Rob

Ustabilt nett. Hopper ut i tid og utide. Nå får jeg ikke koblet meg på igjen. Har trykket reset, trekt ut kontakten osv., men får beskjed om at nettet er usikkert. Aldri fått beskjed om det tidligere, men nå er d visst det. Står også at jeg har configured successfully, to an access point, så da er vel alt greit? Neida.

Svar fra HomeNet
16.05.2023 15:40

4663 Beklager for at du opplever disse problemene med tjenesten vår. Ønsker at du tar kontakt direkte med vår support ente på chat eller telefon: 389 90 100. Vennlig Hilsen Feda | GlobalConnect Privat

Nyttig (1)
HomeNet har 986 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til HomeNet mener

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR