Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert april 2024
HomeNet
1.6
986 verifiserte omtaler
Homenet er nå GlobalConnect
For mer informasjon om GlobalConnect kan du gå til GlobalConnect sin profil på Bytt.no.

HomeNet omtaler og erfaringer

Ingen trend

HomeNet har ikke nok data til å bli vurdert.

Klikk for detaljer

1.6
Dårlig
986 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
-
IKKE NOK OMTALER
HomeNet trenger minimum 10 omtaler.
35%
Middels
35% anbefaler HomeNet
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd - få tilbud fra flere leverandører helt gratis!

Utforsk 986 omtaler om HomeNet

FILTRER OMTALER
238
84
41
72
551
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om HomeNet
HomeNet har 986 verifiserte omtaler på Bytt.no

Utrolig

Omtale av  Johnny R. K

Ringte idag, fordi nettet var nede siden mandag. 2 timer, så var alt oppe å går igjen, på toppen av iskaka, får nytt abonnement, som 53 kr billigere og 15 prosent raskere nett. Fantastisk

Svar fra HomeNet
28.02.2019 14:56

Hei Johnny! Takk for din omtale her på bytt.no. Vi setter pris på at du er fornøyd med hjelpen og prisen du har fått. Vennlig hilsen Bastian | HomeNet

Nyttig (0)

Er alt for ustabilt

Omtale av  Finn J. S

Nettet er like mye borte, som det jeg har nett. Det synes jeg er for dårlig i 2019.

Svar fra HomeNet
04.03.2019 14:19

Hei Finn, Beklager å høre du har problemer med tjeneste, slik skal det selvsagt ikke være. Her ønsker vi at du kontakter oss direkte for et videre feilsøk, slik at vi kan finne en løsning på dette. Vennlig hilsen Mads | HomeNet

Nyttig (0)

Fra coax til fiber

Omtale av  Hoe

Gikk over fra Telenor til HomeNet denne uke som følge av fellesavtale i sameiet der også gammel wifi ble endret til «mesh-nett» med AirTies «satelitter» som skal gi bedre wifi dekning i leiligheten. I mitt nett har jeg i tillegg til «normal» brukerutstyr av varierende årgang også webcam og værstasjon der både 2,4 Ghz og 5 Ghz brukes. Montørene feilet med info om hvor innlogging skulle skje, og ved to telefonsamtaler med samme person på helpdesk så han ikke at jeg var logget på sentralenheten og ikke «satelittene» som fulgte med. Neste person (tredje henvendelse) oppdaget dette straks. Tidligere hadde jeg nett på coax fra Telenor (tidligere CD) med Netgear Nighthawk router. Var fornøyd med både løsning/hastighet/service. Før jeg koplet over testet jeg hastighet på diverse enheter. På fiberen til HomeNet kom min nye iMac 27’’ ut med bedre hastighet både på trådløs (ca 400/600) og kablet (ca 800/800) mens den gamleste iPad kom likt ut og en annen noe nyere kom dårligere ut. Det samme gjaldt to iPhone av gammel og ny årgang. For meg virker det som at verden har gått videre ved at kommunikasjonsprotkoller på mitt gamle utstyr ikke lengre henger med og dermed ikke får vesentlig utbytte av oppgradering til det utstyret fra HomeNet. En annen sak er at appen NetgearGenie ga meg mer i bruk enn appen AirTies wifi. En bedre app som gir flere grafiske oversikter er kun tilgjengelig for teknikere. (Men jeg kan nok leve med den appen jeg har tilgang til) Ved henvendelse på telefon gikk det raskt og fikk kontakt med hyggelige personer, men tok lengre tid med svar på utfyllende spørsmål på mail, bla med spørsmål om tilgang til en bedre app. I og med at jeg ikke ofte laster ned store filer på iMac så er jeg i tvil om jeg har fått noen bedring annet enn bedre wifi-dekning internt i leiligheten. Skal senere i dag teste en nyere iPad opp mot de to vi selv har. Et moment er at det ser ut til at jeg sparer ca. Kr 250,- pr. mnd ved overgang fra Telenor til Homenet i denne fellesavtalen.

Svar fra HomeNet
28.02.2019 14:55

Hei, Vi setter pris på din tilbakemelding og at du er fornøyd med tjenesten vi leverer! Vennlig hilsen Bastian | HomeNet

Nyttig (0)

Nettet hakker og bufrer som det skulle vært dårlig mobilt bredbånd

Omtale av  Rs

Nettet hakker og bufrer som det skulle vært dårlig mobilt bredbånd, ble lovet VDSL, men fikk ADSL med lavere hastighet enn ventet, enda NextGenTel og Telenor kan levere VDSL over samme linje. Modemet er billig og dårlig. Kundeservice lover gull og grønne skoger, men gresset er ikke grønnere hos Homenet. Man må dessverre betale ut bindingstid, og den summen får du på en faktura om du sier opp, etter man er koblet opp. Min anbefaling til deg som vurderer å bestille DSL hos Homenet, velg heller en annen leverandør enn disse, om du har muligheter for det, og det er verdt pengene du bruker på bredbånd. Styr unna Homenet!

Svar fra HomeNet
28.02.2019 14:54

Hei, Takk for din tilbakemelding her på bytt.no. Problemet du her opplever ønsker vi selvsagt å se nermere på. Kontakt oss på telefon eller chat slik at vi kan hjelpe deg. Vennlig hilsen Bastian | HomeNet

Nyttig (2)

Styr unna Homenet

Omtale av  Kay

STYR UNNA HOMENET. Jeg må avbestille før jeg har fått det installert. Nå orker jeg ikke mer.. Det gått langt over 1 mnd siden jeg bestilte ADSL internett. Jeg har 3 ganger blitt lovet oppkoblingsdato: 1 feb, 12.feb og 20 feb. Jeg stoler ikke på hva Homenet sier og ringer installatøren direkte og hver gang sier de til meg at de ikke har noen gyldige bestillinger i sitt system. Det gjelder også nå hva angår lovet dato 20.2. STYR LANGT UNNA HOMENET!

Svar fra HomeNet
25.02.2019 08:50

Hei, Beklager å høre det har vært problemer under leveransen / oppkoblingen dette ønsker vi å se nærmere på slik at dette ikke skjer igjen. Skulle du få utsatt oppkobling igjen ta kontakt med oss slik at vi kan sjekke dette sammen med montøren. Vennlig hilsen Mads | HomeNet

Nyttig (2)
Sammenlign tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få det beste og billigste bredbåndet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Rett og slett bra!

Omtale av  Greg I

Fantastisk kundeservice. Hyggelig, ærlig og kundevennlig👍🏻

Svar fra HomeNet
19.02.2019 19:19

Hei, Vi takker for din omtale her på bytt.no. Vennlig hilsen Mads | HomeNet

Nyttig (0)

Ustabilt

Omtale av  Andre

Utrolig dårlig og tregt når det kommer til streaming. Klarer ikke henge med. Henger seg opp konstant. Anbefaler på sterkeste å styre unna

Svar fra HomeNet
05.02.2019 12:32

Hei Andre. Takk for din tilbakemelding. Ønsker at du tar kontakt med oss på telefon 38990100 slik at våre teknikere kan forsøke å løse problemene du opplever. Vennlig hilsen Judith | HomeNet

Nyttig (1)
HomeNet har 986 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til HomeNet mener

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR