Meny

HomeNet omtaler og erfaringer

SKRIV OMTALE
Bytt til HomeNet
1,9/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Opplevd hastighet
Dårlig
77
av 88 innen
bredbåndsleverandør
40%
anbefaler
HomeNet

"Totalt fraværende kundeservice"

Omtale om HomeNet skrevet av Uavhengig for 03.06.2021 11:22

HomeNet har totalt 817 omtaler på Bytt.no
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med HomeNet?
Uavhengig
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Totalt fraværende kundeservice"

Ikke opplevd oppgitt fart og solgt inn med ingen binding på telefon, noe som viser seg å være feil. Styr unna!

Svar fra HomeNet
10.06.2021 09:27
Hei, Leit å høre at du har denne oppfatningen av oss. Dersom du mener du har mottatt et annet produkt enn det som ble solgt inn er du velkommen til å ta kontakt med oss direkte slik at vi får sjekket det nærmere. Vennlig hilsen Ingvild | Home_Net
Bytt.no
"Totalt fraværende kundeservice" skrev Uavhengig om HomeNet

Har du en tilsvarende erfaring med HomeNet?
Gjør som Uavhengig og over 10 000 andre norske forbrukere: Skriv en omtale om HomeNet du også og del dine erfaringer!

Ingen registrering nødvendig, helt anonymt og tar kun 1 minutt!

Trond J. J
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Helt topp!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Veldig fornøyd med fibernett fra Homenet. Alt fungerer helt topp.

Svar fra HomeNet
07.06.2021 20:05
Hei, Trond. Tusen takk for din tilbakemelding, dette setter vi utrolig pris på :-) Ha en fin dag videre! Vennlig hilsen Kristina | Home_Net
Kristina
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Ustabil"

Den er relativt billig i sammenlign med andre og når den fungerer, den fungere veldig bra (dette også fordi vi har 1000MB og en gaming lynrask router). Men, den er alt for ofte ustabil. I noen dager faller nettet helt av for noen sekunder, nok for å kaste deg ut fra et virtuell møte eller samtale. Det som er mest irritabel er at noen ganger er nettet ned flere timer. Det står ingenting i driftsmeldinger på HomeNet siden, og vi får heller meldinger på tlf om at noe er feil, eller at det blir jobb utført i område eller lignende. Når det gjelder andre ting da vi måtte ta kontakt med kundeservisen, fikk vi forskjellige svar til samme problem. Vi bytter...

Svar fra HomeNet
18.05.2021 18:57
Hei, det er synd at du har fått en slik opplevelse. Ettersom jeg ikke finner ditt kundebildet basert på infoen her så kan jeg ikke uttale meg om saken, det stemmer nok til en viss grad at man kan få forskjellig svar fra oss da selvom alle våre kundebehandlere følger samme mal på hvordan ulike problemer skal løses, sitter vi på ulik kunnnskap og erfaring. Saker som ikke blir løst når du er i kontakt med oss meldes da videre til vår teknisk 2.linje, om dette ikke er gjort hos deg anbefaler jeg at du kontakter oss igjen, da man ikke skal oppleve de problemene du beskriver her. Vennlig hilsen Roar | Home_Net
Christina
Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Svindleri fra A til Å."
3 syns denne omtalen er nyttig

De sendte en ung gutt på dørene i nabolaget før å få underskrifter hvis man var interissert i bredbånd i nabolaget. Plutselig viser det seg at det er en bindende påmelding. Gutten fra homenet lyger oss rett opp i fjeset. Når de siden lover at installasjonen skal vare i box i uke 20, i 2020. Nå er vi i mai 2021 og fortsatt ikke noe installering, da vi gir beskjed om at vi ikke ønsker dem lenger på grunn av at de ikke holdt fristene sine påstår de at de ikke kan kansellere avtalen. De har ikke heller en faktura avdelingen du kan ringe (de svarer KUN på mail). Useriøsere firma får man lete etter. Dessverre er min erfaring med homenet meget dårlig.

Svar fra HomeNet
14.05.2021 14:56
Hei, Christina! Vi beklager for opplevelsen du har hatt med oss så langt. Jeg har desverre ikke din kundeinformasjon foran meg, men vil gjerne at du kontakter oss på telefon 38 99 01 00 og velger tastevalg 3 for vår fakturaavdeling som er åpent fra kl 08-16 mandag til fredag. Dette høres ikke riktig ut, så vi vil gjerne ha mulighet til og skape en dialog så vi kan komme frem til en løsning. Vennlig hilsen Kristina | Home_Net
Svein H. F
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Leverer ikke det de lover"

Dårlig wifi med Homenet premium. 2 år med meget dårlig erfaring leverer ikke på hastighet og meget ustabil leveranse. De sier de gir 1000/1000fibernett til huset mitt, men det kommer bare til huset. Det funker meget dårlig på WiFi, når jeg samlinger med tidligere leverandør. De mener det er slik at man må koble alt med kabel til ruteren, ellers kan man regne med dårlig nett. Det er min feil at det ikke funker.? Andre wifi ødelegger mitt signal påstår de. Når jeg forlanger at de kommer og måler hastighet og sjekker stabilitet «truer» de med at da må du betale kostnaden for dette, 2000 - 3000 kr. Til slutt sender de en link som gir veileding om hvordan måle riktig! Jeg får levert 1000/1000 og forstår at hastigheten målt på wifi blir langt lavere men ikke at den normalt blir liggende på +- 350. På hytta, i et hyttefelt har jeg 500/500 fra Altiboks og måler på samme måte ca 500 ned og 450 opp. Jeg vil nå ta et initiativ slik at jeg får Altiboks her hjemme. Styr unna dersom du enda har et valg!

Svar fra HomeNet
03.05.2021 14:09
Hei Svein, Det er meget leit å se at du opplever problemer med WiFi signalet i din bolig, selv om hastigheten tilgjengelig på fiberlinjen er 1000/1000mbps inn til boligen. Det er mange variabler utenfor vår kontroll som påvirker hastighet, stabilitet og generell kvalitet på WiFi signalet du mottar i boligen. Eksempelvis fysiske hindringer som betong/murvegger, radioforstyrrelser eller utdaterte enheter lokalt på nettverket. Vi anbefaler å se denne lenken for mer informasjon angående sistnevnte: https://www.homenet.no/bad-apples/. Vi ønsker selvfølgelig å hjelpe og ønsker gjerne at du kontakter oss på telefon 38 99 01 00 eller chat via vår hjemmeside for et grundig feilsøk av din linje og eventuelle forstyrrelser på WiFi signalet. Vennlig hilsen Håvard | Home_Net
HomeNet har totalt 817 omtaler på Bytt.no
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR