Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert april 2024
HomeNet
1.6
986 verifiserte omtaler
Homenet er nå GlobalConnect
For mer informasjon om GlobalConnect kan du gå til GlobalConnect sin profil på Bytt.no.

HomeNet omtaler og erfaringer

Ingen trend

HomeNet har ikke nok data til å bli vurdert.

Klikk for detaljer

1.6
Dårlig
986 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
-
IKKE NOK OMTALER
HomeNet trenger minimum 10 omtaler.
35%
Middels
35% anbefaler HomeNet
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd - få tilbud fra flere leverandører helt gratis!

Utforsk 986 omtaler om HomeNet

FILTRER OMTALER
238
84
41
72
551
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om HomeNet
HomeNet har 986 verifiserte omtaler på Bytt.no

Helt topp!

Omtale av  Trond J. J

Veldig fornøyd med fibernett fra Homenet. Alt fungerer helt topp.

Svar fra HomeNet
07.06.2021 20:05

Hei, Trond. Tusen takk for din tilbakemelding, dette setter vi utrolig pris på :-) Ha en fin dag videre! Vennlig hilsen Kristina | Home_Net

Nyttig (1)

Ustabil

Omtale av  Kristina

Den er relativt billig i sammenlign med andre og når den fungerer, den fungere veldig bra (dette også fordi vi har 1000MB og en gaming lynrask router). Men, den er alt for ofte ustabil. I noen dager faller nettet helt av for noen sekunder, nok for å kaste deg ut fra et virtuell møte eller samtale. Det som er mest irritabel er at noen ganger er nettet ned flere timer. Det står ingenting i driftsmeldinger på HomeNet siden, og vi får heller meldinger på tlf om at noe er feil, eller at det blir jobb utført i område eller lignende. Når det gjelder andre ting da vi måtte ta kontakt med kundeservisen, fikk vi forskjellige svar til samme problem. Vi bytter...

Svar fra HomeNet
18.05.2021 18:57

Hei, det er synd at du har fått en slik opplevelse. Ettersom jeg ikke finner ditt kundebildet basert på infoen her så kan jeg ikke uttale meg om saken, det stemmer nok til en viss grad at man kan få forskjellig svar fra oss da selvom alle våre kundebehandlere følger samme mal på hvordan ulike problemer skal løses, sitter vi på ulik kunnnskap og erfaring. Saker som ikke blir løst når du er i kontakt med oss meldes da videre til vår teknisk 2.linje, om dette ikke er gjort hos deg anbefaler jeg at du kontakter oss igjen, da man ikke skal oppleve de problemene du beskriver her. Vennlig hilsen Roar | Home_Net

Nyttig (1)

Svindleri fra A til Å.

Omtale av  Christina

De sendte en ung gutt på dørene i nabolaget før å få underskrifter hvis man var interissert i bredbånd i nabolaget. Plutselig viser det seg at det er en bindende påmelding. Gutten fra homenet lyger oss rett opp i fjeset. Når de siden lover at installasjonen skal vare i box i uke 20, i 2020. Nå er vi i mai 2021 og fortsatt ikke noe installering, da vi gir beskjed om at vi ikke ønsker dem lenger på grunn av at de ikke holdt fristene sine påstår de at de ikke kan kansellere avtalen. De har ikke heller en faktura avdelingen du kan ringe (de svarer KUN på mail). Useriøsere firma får man lete etter. Dessverre er min erfaring med homenet meget dårlig.

Svar fra HomeNet
14.05.2021 14:56

Hei, Christina! Vi beklager for opplevelsen du har hatt med oss så langt. Jeg har desverre ikke din kundeinformasjon foran meg, men vil gjerne at du kontakter oss på telefon 38 99 01 00 og velger tastevalg 3 for vår fakturaavdeling som er åpent fra kl 08-16 mandag til fredag. Dette høres ikke riktig ut, så vi vil gjerne ha mulighet til og skape en dialog så vi kan komme frem til en løsning. Vennlig hilsen Kristina | Home_Net

Nyttig (4)

Leverer ikke det de lover

Omtale av  Svein H. F

Dårlig wifi med Homenet premium. 2 år med meget dårlig erfaring leverer ikke på hastighet og meget ustabil leveranse. De sier de gir 1000/1000fibernett til huset mitt, men det kommer bare til huset. Det funker meget dårlig på WiFi, når jeg samlinger med tidligere leverandør. De mener det er slik at man må koble alt med kabel til ruteren, ellers kan man regne med dårlig nett. Det er min feil at det ikke funker.? Andre wifi ødelegger mitt signal påstår de. Når jeg forlanger at de kommer og måler hastighet og sjekker stabilitet «truer» de med at da må du betale kostnaden for dette, 2000 - 3000 kr. Til slutt sender de en link som gir veileding om hvordan måle riktig! Jeg får levert 1000/1000 og forstår at hastigheten målt på wifi blir langt lavere men ikke at den normalt blir liggende på +- 350. På hytta, i et hyttefelt har jeg 500/500 fra Altiboks og måler på samme måte ca 500 ned og 450 opp. Jeg vil nå ta et initiativ slik at jeg får Altiboks her hjemme. Styr unna dersom du enda har et valg!

Svar fra HomeNet
03.05.2021 14:09

Hei Svein, Det er meget leit å se at du opplever problemer med WiFi signalet i din bolig, selv om hastigheten tilgjengelig på fiberlinjen er 1000/1000mbps inn til boligen. Det er mange variabler utenfor vår kontroll som påvirker hastighet, stabilitet og generell kvalitet på WiFi signalet du mottar i boligen. Eksempelvis fysiske hindringer som betong/murvegger, radioforstyrrelser eller utdaterte enheter lokalt på nettverket. Vi anbefaler å se denne lenken for mer informasjon angående sistnevnte: https://www.homenet.no/bad-apples/. Vi ønsker selvfølgelig å hjelpe og ønsker gjerne at du kontakter oss på telefon 38 99 01 00 eller chat via vår hjemmeside for et grundig feilsøk av din linje og eventuelle forstyrrelser på WiFi signalet. Vennlig hilsen Håvard | Home_Net

Nyttig (1)

Dårlig informasjon

Omtale av  Stian

3 år siden var de på døren og loddet stemning i området for Fiber. Jeg var intr. våren 2021 er det fortsatt ikke noe som er levert av utstyr - gravd-lagt fiber i området. Jeg har i snitt sendt spm om fremdrift 3-4 ganger i året siden de var på døren, og samme svar er 'venter på entreprenør'. Eneste tegn til 'liv' var at de ringte høsten 2020 fra Rikstv ( leverandør av tv pakken til Homenet) og sa de hadde aktivert tv pakken... ikke hadde jeg hørt noe om det, ikke utstyr, ikke fiber var lagt, så det stoppet jeg tvert.. Ringte til slutt etter jul 2021 og sa jeg ikke ville stå som intr. mer og hadde ordnet meg selv med annet opplegg ( mobilt bredbånd fra GET/Telia, som funker strålende) Dette var det full forståelse for og ingen problem . 2 mnd etter dette daler det ned en faktura på 9000 kroner for kontraktsbrudd fra homenet.... Dette løste seg heldigvis etter en mail hvor jeg ganske klart sa i fra om dette.

Svar fra HomeNet
30.04.2021 12:55

Hei, Stian! Tusen takk for din tilbakemelding. Vi vil ta dette videre for å bli bedre og lære av våre feil, og håper på og kunne imponere deg i fremtiden om vi noen gang krysser veier på ny. Vennlig hilsen Kristina | Home_Net

Nyttig (2)
Sammenlign tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få det beste og billigste bredbåndet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Tilnærmet svindel.

Omtale av  Lise

Har du noen som helst mulíghet til å unngå denne bedriften i det fiber-monopolet staten har lagt opp til - så hold deg langt unna! ! Dette er så dårlig kundeservice, og informasjon om hva de selger med forbehold og fordyrende tillegg i liten skrift at det er tilnærmet svindel. I tillegg: utsetter feilretting i ukesvis og skylder på deres underleverandører. At det er mulig å drive slik i Norge i 2021 er skremmende.

Svar fra HomeNet
26.04.2021 15:52

Hei Lise, Jeg er ikke kjent med saken du beskriver, men det er utrolig leit å se at du har fått slik et dårlig inntrykk av oss. Leveranse og feilretting knyttet til vår fiberlinje skal følge avtalevilkårene våre. Vi ønsker selvfølgelig å hjelpe deg og håper du kontakter oss direkte på mail til [email protected], telefon 38 99 01 00 eller chat via vår hjemmeside slik at vi kan få en oppklaring i problematikken du beskriver. Vennlig hilsen Håvard | Home_net

Nyttig (1)

før hver høytid og helg så stenger de internett forbindelse og skylder på en felles feil i område

Omtale av  Sofia

Jeg har ikke hatt internett siden igår kveld og kan ikke klage til kundeservice fordi de er stengt de holder stengt alle helgene og stenger internett til utlendinger stort sett all som klager angående dårlig forbindelse er ikke etisnk norske .En rasistisk selskap som alltid har en dum forklaring og fårlig unnskyldning for å stenge ned internetet og det skjer alltid på en fredag noen ganger i hverdag også en dritt måte å børe billig på bare steng ned de dagene folk er hjemmet og har behov for internett

Svar fra HomeNet
20.04.2021 08:06

Hei, Sofia Leit å høre at du har denne opplevelsen. Vi har ingen intensjoner om å behandle personer av annen etnisk bakgrunn dårligere, og beklager dersom du har fått inntrykk av dette. Vi har åpent i helgene på chat fra kl. 10-15 gjennom nettsiden vår, og kan hjelpe deg dersom problemer skulle oppstå. Vennlig hilsen Fredrik | Home_Net

Nyttig (2)
HomeNet har 986 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til HomeNet mener

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR