Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert april 2024
HomeNet
1.6
986 verifiserte omtaler
Homenet er nå GlobalConnect
For mer informasjon om GlobalConnect kan du gå til GlobalConnect sin profil på Bytt.no.

HomeNet omtaler og erfaringer

Ingen trend

HomeNet har ikke nok data til å bli vurdert.

Klikk for detaljer

1.6
Dårlig
986 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
-
IKKE NOK OMTALER
HomeNet trenger minimum 10 omtaler.
35%
Middels
35% anbefaler HomeNet
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd - få tilbud fra flere leverandører helt gratis!

Utforsk 986 omtaler om HomeNet

FILTRER OMTALER
238
84
41
72
551
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om HomeNet
HomeNet har 986 verifiserte omtaler på Bytt.no

Svar på omtale

Omtale av  Line S

Ser dere har svart på omtalen vedrørende brannfarlig utstyr her. Nå har det seg slik at jeg har vært i kontakt med dere 3 ganger om det samme problemet. Siste gangen fikk jeg beskjed om at jeg kunne velge mellom at dere kom å «kjente på utstyret» og ikke tok det med, og måtte da regne med å betale 2000 NOK for dette, eller at jeg ville få samme sms som sist. I den står det følgende: «vedrørende din innmeldte sak angående varm hjemmesentral, er den ikke brannfarlig. Det er sikkerhetsmekanismer i programvaren som sørger for å skru av alt som genererer varme når den når en viss temperatur. Det er helt trygt å la denne stå påskrudd. Mvh Homenet». Når jeg ringer tilbake for å gi beskjed om at dette er en uakseptabel måte å håndtere saken på, får jeg beskjed om at dette har deres leverandør lovet dere at ALLTID stemmer og at dere derfor ikke vil ta noe mer ansvar for det. Skal det en brann og et dødsfall til før dere bytter leverandør eller innrømmer at alt teknisk utstyr kan ha en feil? Dere kan ikke konkludere med dette uten å ha sjekket utstyret dere har satt ut. Så nei. Det er ingen vits i å ringe dere igjen for å få den samme beksjeden for tredje gang. Dere må endre praksis for hvordan dere håndterer slike klager, så kan dere ta kontakt med meg (og alle andre som har ringt om samme problem - kundeservice sa sist at dette var en vanlig tilbakemelding dere pleide å få). Skjerp dere og ta ansvar.

Svar fra HomeNet
30.08.2021 14:03

Hei, Line! Vi beklager så mye for opplevelsen du har hatt med oss så langt. Vi vil selvfølgelig gjøre alt vi kan for at kundene våres skal føle seg trygge og ivaretatt, og forstår hvordan dette kan fremstå. Jeg kan desverre ikke dele din kundeinformasjon grunnet juridiske årsaker knyttet til personvern, men vil gjerne spesifisere at kostnaden for montør vil forekomme om montør finner ut at det ikke er feil med utstyr når han er på besøk. Sendes montør ut og finner ut at det er feil med utstyr vil dette selvfølgelig bli byttet og du skal ikke bli belastet for kostnaden av oppdraget. Om du ønsker en ny sak kan du kontakte oss på telefon 38 99 01 00 eller via vår chatløsning på hjemmesiden vår www.homenet.no Vi beklager igjen, og håper vi kan imponere deg mer i fremtiden enn hva vi har gjort til nå. Vennlig hilsen Kristina | Home_Net

Nyttig (2)

Useriøst. Snart 2 år siden kontrakten ble signert og masse lovnader fra selger :-( :-(

Omtale av  Hans E. K

Skulle fått dette installert før sommeren 2020 ,men ingen ting er påkoblet her nesten 2 år etter kontrakten ble signert og mange lovord fra selgeren. Ser det har stått noen orange kveiler med kabler her i gården nå i flere mnd :-( Skulle si opp avtalen for noen mnd siden,men da kom det en faktura i posten på nesten 10k. Så dette selkapet har ingen tillit fra meg lenger. Kanskje jeg kan få lov å si opp nå?

Svar fra HomeNet
27.08.2021 11:10

Hei, Jeg er dessverre ikke kjent med din leveranseprosess da jeg ikke har tilstrekkelig informasjon å finne deg med i våre systemer. Det er leit å høre at du opplever å vente lenge på fibertilkoblingen. Dessverre kan forsinkelser forekomme i utbyggingen, men vi tilstreber å kunne levere så fort som mulig. Ta gjerne kontakt med oss direkte via telefon eller chat dersom noe er uklart. Vennlig hilsen Ingvild | Home_Net

Nyttig (2)

graving

Omtale av  Eirik K

I gjeldende stund legger Home Net fiber i vårt område i Lillestrøm og ser akkurat nå ut av vinduet kl 2115 hvor både innkjørselen til huset og garasjen er gravd opp, UTEN at dette har blitt varslet på forhånd,. har nå sammen med 1 nabo ikke vært i stand til å komme ut eller inn siden 1700, så naboene i 70 årene og deres leieboere, samt undertegnedes sønn må parkere og hoppe over gjerder for å komme hjem. skal ikke dette varsles på forhånd? hvis det er sånn Home Net opererer ved å ta seg til rette uten å varsle, så angrer jeg ikke et sekund på at jeg takket nei.

Svar fra HomeNet
27.08.2021 11:10

Hei Eirik, Det er vanskelig for meg å få sjekket opp i dette uten noe konkret informasjon, men det skal selvsagt ikke være sånn at noen blir stengt inne på eiendommen sin som følge av vår graving. Ta gjerne kontakt med oss direkte slik at vi får sjekket dette videre med riktig avdeling. Vennlig hilsen Ingvild | Home_Net

Nyttig (0)

Hold dere unna !

Omtale av  Philip G

Tatt flere år og spaden ikke satt i jorda ennå, de påsto at dette ikke skulle ta mer enn et år maks. Nå må jeg avbestille fordi jeg skal selge huset , gebyr 9000 kr. 14 dagers angrerett fra du får abb vilkår tilsendt ! I tillegg må kunde ordne graving selv, inne på egen eiendom, noe som ikke ble formidlet, enda jeg spurte ettertrykkelig om det var flere utgifter ifm oppstart. iflg abb vilkår kan de avbryte utgraving etc , eks hvis de ikke får grave tillatelse etc , helt uten egne forpliktelser. Altså helt uten risiko for dem , all risiko over på kunden. Hvor er forbruker rettighetene , og er dette i det hele tatt lov ?? Kun abb vilkår tilsendt , ingen formell underskrift fra min side , lurer derfor på om det er juridisk bindende i det hele tatt ?! Noen som vet ?

Svar fra HomeNet
19.08.2021 16:27

Hei, Dersom du skal flytte fra adressen abonnementet er bestilt på vil jeg anbefaler deg å høre med ny eier av boligen om det kan være interessant for de å overta bestillingen din. Når det kommer til egeninnsatsen du beskriver her er dette noe som fremkommer tydelig både i kontrakt og avtalevilkår. Dersom du mener å ikke ha underskrevet noe hos oss vil vi selvfølgelig sjekke dette, og oppfordrer deg derfor til å kontakte oss via telefon. Vennlig hilsen Ingvild | Home_Net

Nyttig (2)

Useriøst faktureringsselskap og stadig uvarslet prisstigning på tjenesten.

Omtale av  Bjørn

Opprettet e-faktua med Arvato Finans AS som er HomeNets faktureringsselskap. Etter over 2 år har de enda ikke greid å levere e-faktura selv etter gjentatte purringer. Har sjekket med banken at feilen ikke ligger der. HomeNet er også særdeles glad i å skru opp prisen på tjenesten. Fikk en pris på 109 kr/ mnd. I løpet av kort tid gjorde den flere byks uten at man mottar noen som helst varsling i dag er prisen på samme tjeneste oppe i 617 kr/mnd.

Svar fra HomeNet
16.08.2021 16:39

Hei Bjørn, Dette hørtes noe merkelig ut. Så lenge e-faktura er opprettet riktig i din nettbank er det ingenting hos oss som skal hindre at dette går gjennom. I og med at jeg ikke har din kundeinformasjon tilgjengelig her er det derfor vanskelig å få sjekket opp i saken, men ta gjerne kontakt med oss igjen slik at vi får hjulpet deg med dette. Når det kommer til prisen på abonnementet vil vi, som alle andre leverandører av og til være nødt til å øke prisen på tjenesten. Dette er for å kunne vedlikeholde linjer, nødvendig drift og oppgraderinger. Du har fremdeles markedets beste pris på ditt bredbånd, men ta gjerne kontakt med abonnementsavdelingen vår slik at de får sjekket om det er mulig å gi deg en enda lavere pris. Vennlig hilsen Ingvild | Home_Net

Nyttig (0)
Sammenlign tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få det beste og billigste bredbåndet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Maktesløs kunde

Omtale av  Trond

Jeg har vært fornøyd med alle tidligere kundeforhold til bredbåndsleverandører og hadde håp om at HomeNet skulle fungere godt, da dette ble tilgjengelig i nærområdet for snart 1 år siden. Daglig leder har erfaring fra et av de selskapene jeg har vært fornøyd med tidligere, og lovnaden om lynraskt fibernett var fristende. Dessverre har kundeforholdet vært preget av avtalebrudd, spesielt hastigheten har vært svært mye lavere enn det jeg betaler for, jeg har tatt gjentatte målinger med ulike speedtester, typisk ligger de 15 - 75 mbps, avtalen er "opptil 1000 Mbit/s". Jeg har brukt anslagsvis 60 timer i telefon og chat med kundeservice og teknisk support, og ingen finner noe feil, det er jeg som blir sittende med ansvaret. Det nærmeste de kommer en forklaring er at forsterkerne "air ties" er feil satt opp og derfor ikke fungerer i et stort hus. Tidligere har jeg ikke hatt behov for mer enn en hovedsentral. Alt ser riktig ut, fra HomeNets side. Alle målinger er korrekte, fra deres side. Da hjelper det ikke at jeg faktisk har et problem. Det er ikke HomeNets problem. Nå har nettet brutt helt ned. Jeg vært uten internett hjemme i to døgn, og servicetekniker ble etter ett døgn bekreftet bestilt. Jeg har i dag ventet de tre timene som var satt for intervall, men teknikeren dukket ikke opp, og ga heller ikke beskjed. Når jeg da ringte kundeservice i HomeNet for å purre på tekniker svarer kundeservice at de ikke kan få tak i vedkommende, eller selskapet han er ansatt i, etter kl 16. Så da må jeg bare vente et døgn til. Dette føyer seg inn i rekken av forferdelige kundemøter hvor jeg som kunde ikke på noe tidspunkt har opplevd at det systemet HomeNet har satt opp av teknikk og personer duger for meg som kunde. Når jeg rettet en klage til kundeservice på noe jeg opplever som avtalebrudd, nekter kundekonsulenten å ta i mot klagen, og hevder istedet: "det blir derfor ikke et avtalebrudd, du får da avslag fra meg på denne "klagen" ". Jeg har aldri opplevd å være så maktesløs som kunde noe sted. Nå blir det doble kostnader ut bindingstiden siden jeg går tilbake til tidligere leverandør så raskt som mulig.

Svar fra HomeNet
13.08.2021 10:54

Hei Trond, Dette var lei lesning. Det er svært beklagelig at du har hatt denne opplevelsen hos oss. Jeg er dessverre ikke kjent med saken din, ei heller kan jeg kommentere enkeltsaker her. Likevel ønsker jeg at du kontakter oss (igjen) direkte på enten telefon, epost eller chat slik at vi kan forsøke å hjelpe deg med dette. Dersom det foreligger feil vil vi selvsagt forsøke å rette opp i det, vi ønsker også å snu på ditt inntrykk av oss. Vennlig hilsen Maren M | Home_Net

Nyttig (0)

Dårligste service mankan få. Fått 5 datoer og måtte være hjemme fra jobb og tapt 20.000. Så advokat

Omtale av  Ole E

Mere dårlig service har jeg aldri vært borti. Til og med dem som kommer å kobler opp viste ikke om oppkobling på 3 av datoene. Anbefaler ike homenet og betal heller 100 kr hos noen andre. Bestiller du av dem, kan du takke deg selv. Er bare dr***unger som ikke har peiling I det hele tatt. Lykke til dem som bestiller av homenet

Svar fra HomeNet
13.08.2021 10:54

Hei Ole, Det er svært beklagelig at du har hatt denne opplevelsen hos oss. Jeg er dessverre ikke kjent med saken din, men anbefaler deg å kontakte oss direkte slik at vi kan forsøke å hjelpe deg og rette opp i ditt inntrykk av oss. Vennlig hilsen Maren M | Home_Net

Nyttig (1)
HomeNet har 986 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til HomeNet mener

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR