Jeg har vært fornøyd med alle tidligere kundeforhold til bredbåndsleverandører og hadde håp om at HomeNet skulle fungere godt, da dette ble tilgjengelig i nærområdet for snart 1 år siden. Daglig leder har erfaring fra et av de selskapene jeg har vært fornøyd med tidligere, og lovnaden om lynraskt fibernett var fristende. Dessverre har kundeforholdet vært preget av avtalebrudd, spesielt hastigheten har vært svært mye lavere enn det jeg betaler for, jeg har tatt gjentatte målinger med ulike speedtester, typisk ligger de 15 - 75 mbps, avtalen er "opptil 1000 Mbit/s". Jeg har brukt anslagsvis 60 timer i telefon og chat med kundeservice og teknisk support, og ingen finner noe feil, det er jeg som blir sittende med ansvaret. Det nærmeste de kommer en forklaring er at forsterkerne "air ties" er feil satt opp og derfor ikke fungerer i et stort hus. Tidligere har jeg ikke hatt behov for mer enn en hovedsentral. Alt ser riktig ut, fra HomeNets side. Alle målinger er korrekte, fra deres side. Da hjelper det ikke at jeg faktisk har et problem. Det er ikke HomeNets problem. Nå har nettet brutt helt ned. Jeg vært uten internett hjemme i to døgn, og servicetekniker ble etter ett døgn bekreftet bestilt. Jeg har i dag ventet de tre timene som var satt for intervall, men teknikeren dukket ikke opp, og ga heller ikke beskjed. Når jeg da ringte kundeservice i HomeNet for å purre på tekniker svarer kundeservice at de ikke kan få tak i vedkommende, eller selskapet han er ansatt i, etter kl 16. Så da må jeg bare vente et døgn til. Dette føyer seg inn i rekken av forferdelige kundemøter hvor jeg som kunde ikke på noe tidspunkt har opplevd at det systemet HomeNet har satt opp av teknikk og personer duger for meg som kunde. Når jeg rettet en klage til kundeservice på noe jeg opplever som avtalebrudd, nekter kundekonsulenten å ta i mot klagen, og hevder istedet: "det blir derfor ikke et avtalebrudd, du får da avslag fra meg på denne "klagen" ". Jeg har aldri opplevd å være så maktesløs som kunde noe sted. Nå blir det doble kostnader ut bindingstiden siden jeg går tilbake til tidligere leverandør så raskt som mulig.

Har du en tilsvarende erfaring med HomeNet?
Gjør som Trond og over 10 000 andre norske forbrukere: Skriv en omtale om HomeNet du også og del dine erfaringer!
Ingen registrering nødvendig, helt anonymt og tar kun 1 minutt!
Mere dårlig service har jeg aldri vært borti. Til og med dem som kommer å kobler opp viste ikke om oppkobling på 3 av datoene. Anbefaler ike homenet og betal heller 100 kr hos noen andre. Bestiller du av dem, kan du takke deg selv. Er bare dr***unger som ikke har peiling I det hele tatt. Lykke til dem som bestiller av homenet

Vi ble lurt til undertegne ett skriv på at vi var innterresert i fiber nett, ifølge person som var hos oss var det kun for å registrere hvor mange som var innterresert i vårt område. I dag fikk vi 2 fakt på 2x 9000. Vi ble oppringt for norn uker siden av selger fra Homenet og oppgordrett til å bestille. Jeg fortalte at dette ikke var aktuelt for oss. Vi har spurt om kopi av vår bestilling men ikke mottat denne fra homenet.

Kunne sikkert skrevet en bok med negative tilbakemeldinger men velger heller å stille ett spørsmål til HomeNet? Syns dere det er normalt og god kundeservice å måtte vente over 10 uker får å få tilkobling av fiber når dere lovde at det skulle være oppe å gå mellom 6-8 uker?

Ingen IPv6, der med kan jeg ikke bruke SSH for å logge meg på enhver maskin i Home_Net-nettverket hos min mor. Vanskelig med fjernstøtte da. Får heller ikke til "IP-forwarding" for å koble meg til en spesifikk maskin på nettverket.
