Meny

HomeNet omtaler og erfaringer

2,7/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Opplevd hastighet
Middels
78
av 85 innen
bredbåndsleverandør
51%
anbefaler
HomeNet

"Dårlig trådløst nett"

Omtale om HomeNet skrevet av Om C for 10.04.2019 17.22

HomeNet har totalt 583 omtaler på Bytt.no
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med HomeNet?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig trådløst nett"
1 syns denne omtalen er nyttig

Veldig treg nett. Detter nettet hele tida. Bruker bredbånd og veldig skuffende erfaring med Homenet. Aldri homenet igjen.

Svar fra HomeNet
23.04.2019 08.58
Hei,

Dersom du opplever problemer med hastigheten vi leverer kan du ta kontakt med vår tekniske avdeling på telefon 38990100 når du er ved utstyret så kan vi feilsøke dette med deg.

Vennlig hilsen
Judith | HomeNet
Bytt.no
"Dårlig trådløst nett" skrev Om C om HomeNet

Har du en tilsvarende erfaring med HomeNet?
Gjør som Om C og over 10 000 andre norske forbrukere: Skriv en omtale om HomeNet du også og del dine erfaringer!

Ingen registrering nødvendig, helt anonymt og tar kun 1 minutt!

Markus H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Eg har no bestilt nettet for en måned siden men det har bare vært tull hele tiden"
1 syns denne omtalen er nyttig

Eg har no bestilt nettet for en måned siden men det har bare vært tull hele tiden. Og når dem sier at de skal fikse det så tenke man at de fikser det, men her tar det ca 3 dager før reperasjonen kommer, og etter at den har vært her så funke det like dritt som før. Kunne ikke innbilt meg å anbefale til noen🤬

Svar fra HomeNet
23.04.2019 08.58
Hei Markus,

Så dumt å høre om din opplevelse med oss, om nettet fremdeles ikke fungerer som det skal ønsker jeg at du tar kontakt med vår tekniske avdeling på telefon 38990100 når du er ved modemet.

Vennlig hilsen
Judith | HomeNet
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Vel og bra så lenge alt er vel."

Får en purring pr SMS om uteblitt betaling. Dette resulterer i et stengegebyr som er større enn selve regningen. Når vi ble oppmerksom på denne forglemmelsen ble regningen betalt innen en halv time. Får da på ny en bekreftelse til åpning med ny trussel om ytterligere stengegebyr. Synes størrelsen på gebyret er utidig samt den nye trussel om stenging. Gebyrsulten er utidig. Har i dag fått tilbud fra Telenor om at de legger eget bredbånd. Dette blir jeg å takke ja til innleggelse. Det betyr at jeg som kunde i fremtiden har et valg.

Svar fra HomeNet
09.04.2019 10.09
Hei Jan,

Purring av utestående betaling sendes først 14 dager etter forfall på orginalfaktura og linjen blir stengt med gebyr ca 1 måned etter forfall. Om du ikke får orginalfaktura eller har problemer med å betale den må du evt si i fra til oss så skal vi hjelpe deg med det.

Vennlig hilsen
Bastian | HomeNet
Steenersen
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Selger kom innom for flere år siden og solgte inn Fiber i området jeg bor..."
3 syns denne omtalen er nyttig

Selger kom innom for flere år siden og solgte inn Fiber i området jeg bor. Det skulle være på plass innen 6-9 måneder. Jeg skrev under og tenkte det var fint, for Canal Digitals tilbud var ikke så bra i dette området. Etter det har vi fått en og annen informasjon om utsettelser, og den siste kom i dag hvor det stod at det tar enda et år. Da jeg gjør en hyggelig henvendelse om å bli løst fra avtalen fordi dette tar så lang tid, og at jeg ikke ønsker dette tilbudet lenger, blir jeg avkrevd 9 000 kroner.

Svar fra HomeNet
09.04.2019 10.09
Hei,

Beklager at leveransen har tatt lengere tid en først antatt. Normalt sett skal det leveres 9 måneder etter bestilling men utsettelser utenfor vår kontroll kan dessverre forekomme.

Beklager ulemper dette har medført deg.

Vennlig hilsen
Bastian | HomeNet
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Godt fornøyd med HomeNet"
2 syns denne omtalen er nyttig

Legger merke til en del negative kommentarer både her og på Facebook, men det stemmer ikke med min opplevelse med HomeNet. Jeg har vært kunde i ca 4 år, og har vært godt fornøyd. Jeg får den hastigheten jeg abonnerer på (ADSL 20/1) og linja har vært meget stabil. Kan bare huske å ha opplevd ett brudd av betydning, for noen år siden, hvor linja var nede en dag eller to. Kontaktet kundeservice i etterkant, og fikk da en kompensasjon for dette. Selv om linja har vært stabil, så har jeg opplevd litt problemer med det trådløse nettet (men det er jo ikke HomeNet sin feil). Det er en del trådløse nett i nærheten der jeg bor, og disse forstyrrer hverandre. Men etter at jeg tok i bruk en ruter med 5GHz og flyttet alle enhetene som støtter dette over på den, så fungerer det bedre. Noen enheter som ikke støtter 5GHz må fortsatt gå på 2.4GHz, men siden de fleste nå går på 5GHz, så blir det mer ledig kapasitet til de gjenværende på 2.4GHz nettet. Min erfaring er at mye av problemer relatert til hastighet og ustabilitet, skyldes ikke feil hos internett leverandøren, men rett og slett det trådløse nettet hjemme. Så mitt beste tips om du opplever problemer, test med en enhet som er koblet med kabel direkte til ruteren og se hvordan det fungerer da.

Svar fra HomeNet
09.04.2019 10.08
Hei Tor,

Takk for din tilbakemelding her på bytt.no! Vi setter pris på at du er fornøyd med tjenesten vi leverer og når det gjelder WiFi er 5GHz absolutt veien å gå om det er mange andre nettverk i nærheten, da 2.4GHz har langt ferre kanaler å distribruere signalet på og det blir da fort forstyrrelser over WiFi.

Vennlig hilsen
Bastian | HomeNet
HomeNet har totalt 583 omtaler på Bytt.no
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR