Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert april 2024
HomeNet
1.6
986 verifiserte omtaler
Homenet er nå GlobalConnect
For mer informasjon om GlobalConnect kan du gå til GlobalConnect sin profil på Bytt.no.

HomeNet omtaler og erfaringer

Ingen trend

HomeNet har ikke nok data til å bli vurdert.

Klikk for detaljer

1.6
Dårlig
986 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
-
IKKE NOK OMTALER
HomeNet trenger minimum 10 omtaler.
35%
Middels
35% anbefaler HomeNet
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd - få tilbud fra flere leverandører helt gratis!

Utforsk 986 omtaler om HomeNet

FILTRER OMTALER
238
84
41
72
551
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om HomeNet
HomeNet har 986 verifiserte omtaler på Bytt.no

Eg har no bestilt nettet for en måned siden men det har bare vært tull hele tiden

Omtale av  Markus H

Eg har no bestilt nettet for en måned siden men det har bare vært tull hele tiden. Og når dem sier at de skal fikse det så tenke man at de fikser det, men her tar det ca 3 dager før reperasjonen kommer, og etter at den har vært her så funke det like dritt som før. Kunne ikke innbilt meg å anbefale til noen🤬

Svar fra HomeNet
23.04.2019 08:58

Hei Markus, Så dumt å høre om din opplevelse med oss, om nettet fremdeles ikke fungerer som det skal ønsker jeg at du tar kontakt med vår tekniske avdeling på telefon 38990100 når du er ved modemet. Vennlig hilsen Judith | HomeNet

Nyttig (1)

Vel og bra så lenge alt er vel.

Omtale av  Jan R

Får en purring pr SMS om uteblitt betaling. Dette resulterer i et stengegebyr som er større enn selve regningen. Når vi ble oppmerksom på denne forglemmelsen ble regningen betalt innen en halv time. Får da på ny en bekreftelse til åpning med ny trussel om ytterligere stengegebyr. Synes størrelsen på gebyret er utidig samt den nye trussel om stenging. Gebyrsulten er utidig. Har i dag fått tilbud fra Telenor om at de legger eget bredbånd. Dette blir jeg å takke ja til innleggelse. Det betyr at jeg som kunde i fremtiden har et valg.

Svar fra HomeNet
09.04.2019 10:09

Hei Jan, Purring av utestående betaling sendes først 14 dager etter forfall på orginalfaktura og linjen blir stengt med gebyr ca 1 måned etter forfall. Om du ikke får orginalfaktura eller har problemer med å betale den må du evt si i fra til oss så skal vi hjelpe deg med det. Vennlig hilsen Bastian | HomeNet

Nyttig (0)

Selger kom innom for flere år siden og solgte inn Fiber i området jeg bor...

Omtale av  Steenersen

Selger kom innom for flere år siden og solgte inn Fiber i området jeg bor. Det skulle være på plass innen 6-9 måneder. Jeg skrev under og tenkte det var fint, for Canal Digitals tilbud var ikke så bra i dette området. Etter det har vi fått en og annen informasjon om utsettelser, og den siste kom i dag hvor det stod at det tar enda et år. Da jeg gjør en hyggelig henvendelse om å bli løst fra avtalen fordi dette tar så lang tid, og at jeg ikke ønsker dette tilbudet lenger, blir jeg avkrevd 9 000 kroner.

Svar fra HomeNet
09.04.2019 10:09

Hei, Beklager at leveransen har tatt lengere tid en først antatt. Normalt sett skal det leveres 9 måneder etter bestilling men utsettelser utenfor vår kontroll kan dessverre forekomme. Beklager ulemper dette har medført deg. Vennlig hilsen Bastian | HomeNet

Nyttig (4)

Godt fornøyd med HomeNet

Omtale av  Tor Ø

Legger merke til en del negative kommentarer både her og på Facebook, men det stemmer ikke med min opplevelse med HomeNet. Jeg har vært kunde i ca 4 år, og har vært godt fornøyd. Jeg får den hastigheten jeg abonnerer på (ADSL 20/1) og linja har vært meget stabil. Kan bare huske å ha opplevd ett brudd av betydning, for noen år siden, hvor linja var nede en dag eller to. Kontaktet kundeservice i etterkant, og fikk da en kompensasjon for dette. Selv om linja har vært stabil, så har jeg opplevd litt problemer med det trådløse nettet (men det er jo ikke HomeNet sin feil). Det er en del trådløse nett i nærheten der jeg bor, og disse forstyrrer hverandre. Men etter at jeg tok i bruk en ruter med 5GHz og flyttet alle enhetene som støtter dette over på den, så fungerer det bedre. Noen enheter som ikke støtter 5GHz må fortsatt gå på 2.4GHz, men siden de fleste nå går på 5GHz, så blir det mer ledig kapasitet til de gjenværende på 2.4GHz nettet. Min erfaring er at mye av problemer relatert til hastighet og ustabilitet, skyldes ikke feil hos internett leverandøren, men rett og slett det trådløse nettet hjemme. Så mitt beste tips om du opplever problemer, test med en enhet som er koblet med kabel direkte til ruteren og se hvordan det fungerer da.

Svar fra HomeNet
09.04.2019 10:08

Hei Tor, Takk for din tilbakemelding her på bytt.no! Vi setter pris på at du er fornøyd med tjenesten vi leverer og når det gjelder WiFi er 5GHz absolutt veien å gå om det er mange andre nettverk i nærheten, da 2.4GHz har langt ferre kanaler å distribruere signalet på og det blir da fort forstyrrelser over WiFi. Vennlig hilsen Bastian | HomeNet

Nyttig (2)

Suveren klagebehandling/kundebehandling

Omtale av  Heidi

Har vært kunde hos broadnett/ homenett i veldig mange år og har den senere tid henvendt meg for flere saker som dårlig og ustabilt nett (Adsl bredbånd), utsendelse av faktura, og bindetid. Har blitt hørt men har også opplevd mindre bra svar og kundebehandling fra support. Sendte en klage på dette via kontaktskjema på Homenett sin side og fikk en profesjonell, ryddig, og lyttende saksbehandler. Klagekordinator får topp karakter for sin kundebehandling, og jeg er strålende fornøyd med utfallet av saken.

Svar fra HomeNet
03.04.2019 09:03

Hei Heidi, Beklager de problemene du har opplevd. Vi setter pris på tilbakemeldingen din og at du er fornøyd med hvordan saken din ble behandlet av oss! Vennlig hilsen Bastian | HomeNet

Nyttig (1)
Sammenlign tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få det beste og billigste bredbåndet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

HomeNet avtalevilkår e urimelig for alle som ikke eier bolig selv

Omtale av  Khj

Har brukt Homenet og leveransen av linjen er over all forventning. bestilt 100mb/s og hastigheten har vært over det jeg hadde forventet. Når det er sagt etter 5 mnd kom brevet fra huseier med oppsigelse av husleie kontrakten. - Nye boplass har allerede internett. Tidligere Huseier var villig til å ta over avtalen med HomeNet ut kontrakts perioden der jeg bodde, men HomeNet krever Ny binding på 1. år ved overdragelse, noe som ikke huseier ikke ønsker. Overføring av avtale til Ny bosted er mulig, men da ved at HomeNet krever signering av ny binding på 1. år. Noe som heller ikke er ønskelig. - Så lenge HomeNet ikke endrer vilkår slik at ikke Overdragelse/overføring av avtale krever ny binding så vil jeg ikke kunne anbefale noen som leier hybel eller leilighet å signere kontrakt med HomeNet.

Nyttig (2)

Ustabilt

Omtale av  Odd P. L

Kan lite om dette og tilkaller en kompis når jeg her hatt problemer. Når jeg eventuelt må ringe deres service telefon så er det 1 klasses hjelp å få !

Svar fra HomeNet
03.04.2019 09:03

Hei Odd, Takk for din tilbakemelding her på bytt.no. Vi setter pris på at du er fornøyd med servicen vår! Ser i tittelen at du skriver "Ustabilt", om du fortsatt har problemer med det ta kontakt med oss så skal vi hjelpe deg :) Vennlig hilsen Bastian | HomeNet

Nyttig (0)
HomeNet har 986 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til HomeNet mener

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR