Selger kom innom for flere år siden og solgte inn Fiber i området jeg bor. Det skulle være på plass innen 6-9 måneder. Jeg skrev under og tenkte det var fint, for Canal Digitals tilbud var ikke så bra i dette området. Etter det har vi fått en og annen informasjon om utsettelser, og den siste kom i dag hvor det stod at det tar enda et år. Da jeg gjør en hyggelig henvendelse om å bli løst fra avtalen fordi dette tar så lang tid, og at jeg ikke ønsker dette tilbudet lenger, blir jeg avkrevd 9 000 kroner.

Har du en tilsvarende erfaring med HomeNet?
Gjør som Steenersen og over 10 000 andre norske forbrukere: Skriv en omtale om HomeNet du også og del dine erfaringer!
Ingen registrering nødvendig, helt anonymt og tar kun 1 minutt!
Legger merke til en del negative kommentarer både her og på Facebook, men det stemmer ikke med min opplevelse med HomeNet. Jeg har vært kunde i ca 4 år, og har vært godt fornøyd. Jeg får den hastigheten jeg abonnerer på (ADSL 20/1) og linja har vært meget stabil. Kan bare huske å ha opplevd ett brudd av betydning, for noen år siden, hvor linja var nede en dag eller to. Kontaktet kundeservice i etterkant, og fikk da en kompensasjon for dette. Selv om linja har vært stabil, så har jeg opplevd litt problemer med det trådløse nettet (men det er jo ikke HomeNet sin feil). Det er en del trådløse nett i nærheten der jeg bor, og disse forstyrrer hverandre. Men etter at jeg tok i bruk en ruter med 5GHz og flyttet alle enhetene som støtter dette over på den, så fungerer det bedre. Noen enheter som ikke støtter 5GHz må fortsatt gå på 2.4GHz, men siden de fleste nå går på 5GHz, så blir det mer ledig kapasitet til de gjenværende på 2.4GHz nettet. Min erfaring er at mye av problemer relatert til hastighet og ustabilitet, skyldes ikke feil hos internett leverandøren, men rett og slett det trådløse nettet hjemme. Så mitt beste tips om du opplever problemer, test med en enhet som er koblet med kabel direkte til ruteren og se hvordan det fungerer da.

Har vært kunde hos broadnett/ homenett i veldig mange år og har den senere tid henvendt meg for flere saker som dårlig og ustabilt nett (Adsl bredbånd), utsendelse av faktura, og bindetid. Har blitt hørt men har også opplevd mindre bra svar og kundebehandling fra support. Sendte en klage på dette via kontaktskjema på Homenett sin side og fikk en profesjonell, ryddig, og lyttende saksbehandler. Klagekordinator får topp karakter for sin kundebehandling, og jeg er strålende fornøyd med utfallet av saken.

Har brukt Homenet og leveransen av linjen er over all forventning. bestilt 100mb/s og hastigheten har vært over det jeg hadde forventet. Når det er sagt etter 5 mnd kom brevet fra huseier med oppsigelse av husleie kontrakten. - Nye boplass har allerede internett. Tidligere Huseier var villig til å ta over avtalen med HomeNet ut kontrakts perioden der jeg bodde, men HomeNet krever Ny binding på 1. år ved overdragelse, noe som ikke huseier ikke ønsker. Overføring av avtale til Ny bosted er mulig, men da ved at HomeNet krever signering av ny binding på 1. år. Noe som heller ikke er ønskelig. - Så lenge HomeNet ikke endrer vilkår slik at ikke Overdragelse/overføring av avtale krever ny binding så vil jeg ikke kunne anbefale noen som leier hybel eller leilighet å signere kontrakt med HomeNet.
Kan lite om dette og tilkaller en kompis når jeg her hatt problemer. Når jeg eventuelt må ringe deres service telefon så er det 1 klasses hjelp å få !
