Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert april 2024
HomeNet
1.6
986 verifiserte omtaler
Homenet er nå GlobalConnect
For mer informasjon om GlobalConnect kan du gå til GlobalConnect sin profil på Bytt.no.

HomeNet omtaler og erfaringer

Ingen trend

HomeNet har ikke nok data til å bli vurdert.

Klikk for detaljer

1.6
Dårlig
986 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
-
IKKE NOK OMTALER
HomeNet trenger minimum 10 omtaler.
35%
Middels
35% anbefaler HomeNet
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd - få tilbud fra flere leverandører helt gratis!

Utforsk 986 omtaler om HomeNet

FILTRER OMTALER
238
84
41
72
551
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om HomeNet
HomeNet har 986 verifiserte omtaler på Bytt.no

Selger kom innom for flere år siden og solgte inn Fiber i området jeg bor...

Omtale av  Steenersen

Selger kom innom for flere år siden og solgte inn Fiber i området jeg bor. Det skulle være på plass innen 6-9 måneder. Jeg skrev under og tenkte det var fint, for Canal Digitals tilbud var ikke så bra i dette området. Etter det har vi fått en og annen informasjon om utsettelser, og den siste kom i dag hvor det stod at det tar enda et år. Da jeg gjør en hyggelig henvendelse om å bli løst fra avtalen fordi dette tar så lang tid, og at jeg ikke ønsker dette tilbudet lenger, blir jeg avkrevd 9 000 kroner.

Svar fra HomeNet
09.04.2019 10:09

Hei, Beklager at leveransen har tatt lengere tid en først antatt. Normalt sett skal det leveres 9 måneder etter bestilling men utsettelser utenfor vår kontroll kan dessverre forekomme. Beklager ulemper dette har medført deg. Vennlig hilsen Bastian | HomeNet

Nyttig (4)

Godt fornøyd med HomeNet

Omtale av  Tor Ø

Legger merke til en del negative kommentarer både her og på Facebook, men det stemmer ikke med min opplevelse med HomeNet. Jeg har vært kunde i ca 4 år, og har vært godt fornøyd. Jeg får den hastigheten jeg abonnerer på (ADSL 20/1) og linja har vært meget stabil. Kan bare huske å ha opplevd ett brudd av betydning, for noen år siden, hvor linja var nede en dag eller to. Kontaktet kundeservice i etterkant, og fikk da en kompensasjon for dette. Selv om linja har vært stabil, så har jeg opplevd litt problemer med det trådløse nettet (men det er jo ikke HomeNet sin feil). Det er en del trådløse nett i nærheten der jeg bor, og disse forstyrrer hverandre. Men etter at jeg tok i bruk en ruter med 5GHz og flyttet alle enhetene som støtter dette over på den, så fungerer det bedre. Noen enheter som ikke støtter 5GHz må fortsatt gå på 2.4GHz, men siden de fleste nå går på 5GHz, så blir det mer ledig kapasitet til de gjenværende på 2.4GHz nettet. Min erfaring er at mye av problemer relatert til hastighet og ustabilitet, skyldes ikke feil hos internett leverandøren, men rett og slett det trådløse nettet hjemme. Så mitt beste tips om du opplever problemer, test med en enhet som er koblet med kabel direkte til ruteren og se hvordan det fungerer da.

Svar fra HomeNet
09.04.2019 10:08

Hei Tor, Takk for din tilbakemelding her på bytt.no! Vi setter pris på at du er fornøyd med tjenesten vi leverer og når det gjelder WiFi er 5GHz absolutt veien å gå om det er mange andre nettverk i nærheten, da 2.4GHz har langt ferre kanaler å distribruere signalet på og det blir da fort forstyrrelser over WiFi. Vennlig hilsen Bastian | HomeNet

Nyttig (2)

Suveren klagebehandling/kundebehandling

Omtale av  Heidi

Har vært kunde hos broadnett/ homenett i veldig mange år og har den senere tid henvendt meg for flere saker som dårlig og ustabilt nett (Adsl bredbånd), utsendelse av faktura, og bindetid. Har blitt hørt men har også opplevd mindre bra svar og kundebehandling fra support. Sendte en klage på dette via kontaktskjema på Homenett sin side og fikk en profesjonell, ryddig, og lyttende saksbehandler. Klagekordinator får topp karakter for sin kundebehandling, og jeg er strålende fornøyd med utfallet av saken.

Svar fra HomeNet
03.04.2019 09:03

Hei Heidi, Beklager de problemene du har opplevd. Vi setter pris på tilbakemeldingen din og at du er fornøyd med hvordan saken din ble behandlet av oss! Vennlig hilsen Bastian | HomeNet

Nyttig (1)

HomeNet avtalevilkår e urimelig for alle som ikke eier bolig selv

Omtale av  Khj

Har brukt Homenet og leveransen av linjen er over all forventning. bestilt 100mb/s og hastigheten har vært over det jeg hadde forventet. Når det er sagt etter 5 mnd kom brevet fra huseier med oppsigelse av husleie kontrakten. - Nye boplass har allerede internett. Tidligere Huseier var villig til å ta over avtalen med HomeNet ut kontrakts perioden der jeg bodde, men HomeNet krever Ny binding på 1. år ved overdragelse, noe som ikke huseier ikke ønsker. Overføring av avtale til Ny bosted er mulig, men da ved at HomeNet krever signering av ny binding på 1. år. Noe som heller ikke er ønskelig. - Så lenge HomeNet ikke endrer vilkår slik at ikke Overdragelse/overføring av avtale krever ny binding så vil jeg ikke kunne anbefale noen som leier hybel eller leilighet å signere kontrakt med HomeNet.

Nyttig (2)

Ustabilt

Omtale av  Odd P. L

Kan lite om dette og tilkaller en kompis når jeg her hatt problemer. Når jeg eventuelt må ringe deres service telefon så er det 1 klasses hjelp å få !

Svar fra HomeNet
03.04.2019 09:03

Hei Odd, Takk for din tilbakemelding her på bytt.no. Vi setter pris på at du er fornøyd med servicen vår! Ser i tittelen at du skriver "Ustabilt", om du fortsatt har problemer med det ta kontakt med oss så skal vi hjelpe deg :) Vennlig hilsen Bastian | HomeNet

Nyttig (0)
Sammenlign tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få det beste og billigste bredbåndet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Elendig service!

Omtale av  Helle

Installatøren gikk uten at internett fungerte den dagen han skulle legge inn fiber. Han sa det ville funke etter 15 minutter. Jeg var uten nett i tre dager. Alt han trengte å gjøre var å ta en telefon for å få nettet opp og gå. Det ble boret i en vegg, noe som var helt unødvendig, da kabelen kunne ha fulgt dørkarm/list. Boksen ble unødvendig montert midt på stueveggen. Det var ikke nødvendig, da den også kan ligge. Boksen står og blinker grønt midt i stua. Den skulle monteres i et rom 3 m unna, men montøren hadde ikke med seg lang nok kabel! Det har gått to uker, og montøren har fortsatt ikke kommet tilbake med lang nok kabel. Jeg har vært i kontakt med HomeNets kundeservice mange ganger. Alt som skjer er at jeg får en epost med takk for henvendelsen og at klagen blir videresendt til firmaet som er hyret av HomeNet for installering. Ingen tar ansvar, og det skjer ingen ting. HomeNet skrivet at man kan velge TV-leverandør helt fritt. Klikker man på linken, får man beskjed om at man må velge mellom to TV-leverandører. HomNet kan bli bedre på alt: • Installasjon/samarbeidspartnere • Kundeservice • Informasjon om hvilke valg man FAKTISK har Veldig misfornøyd med alt! Har hat Homenet i 14 dager. Jeg er stuck med HomeNet pga kollektiv avtale i borettslaget. Ellers hadde jeg byttet med en gang.

Svar fra HomeNet
02.04.2019 09:38

Hei Helle, Takk for din tilbakemelding, vi skal ta dette videre internt hos oss. Kan dessverre ikke annet en å beklage dette og håpe saken du har inne her hos oss blir løst så raskt som mulig. Vennlig hilsen Mads | HomeNet

Nyttig (2)

Elendig support og hastighet

Omtale av  Johannes

Hastigheten de sier de skal levere er 20 Mbps men i realiteten varierer den mellom 10 Mbps og 14,5 Mbps. Kontrakten sier min 14 Mbps - vi streamer stort sett, og selgeren garanterte at linjen ville holde på vår 4k tv. Det gjør den altså ikke. - vi har også i samråd med deres tekniske support forsøkt å feilsøke samt investert i forsterker utstyr for å forhindre fall i netthastigheten. - til ingen nytte. Nettet sluttet plutselig å virke i går (fredag) kontaktet teknisk support de sa de skulle fikse fikse problemet, men at dette skulle løses senest innen i dag (lørdag) samt at jeg skulle få løpende oppdateringer på sms - har ikke fått noen sms, og når jeg chattet med dem i dag, kunne de ikke gjøre noe før tidligst mandag. - jeg er så missfornøyd men er bundet av en kontrakt 6 måneder til.

Svar fra HomeNet
02.04.2019 08:21

Hei, Beklager å høre du har eller har hatt en feil med linjen din. Når det kommer til hastigheten så skal vi selvsagt levere hastigheten du har bestilit. Skal du ikke kunne få den hastigheten du betaler for kan vi heller ikke holde deg til noe avtale. Om du enda har problemer ta direkte kontakt med oss på telefon for et videre feilsøk. Vennlig hilsen Mads | HomeNet

Nyttig (2)
HomeNet har 986 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til HomeNet mener

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR