Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert april 2024
NextGenTel Bredbånd
3.1
1 673 verifiserte omtaler

NextGenTel Bredbånd omtaler og erfaringer

Positiv trend

NextGenTel Bredbånd opplever for tiden en positiv trend i kundevurderinger.

Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.

Klikk for detaljer

3.1
Middels
1 673 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
#8
Utmerket
NextGenTel Bredbånd er rangert
#8 av 83 bredbåndsleverandører
33%
Middels
33% anbefaler NextGenTel Bredbånd
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd - få tilbud fra flere leverandører helt gratis!

Utforsk 1 675 omtaler om NextGenTel Bredbånd

FILTRER OMTALER
321
209
125
135
885
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om NextGenTel Bredbånd
NextGenTel Bredbånd har 1 675 verifiserte omtaler på Bytt.no

Byttet fra Telenor til NextGenTel

Omtale av  John C

Fikk godt påsketilbud på 100/100MBs internettløsning fra NGT og valgte å bytte. Det var grei informasjon om byttet og sakens gang, men det tok sin tid fra bestilling til jeg var oppkoblet 22/5. Omkobling var umerkelig, og alt fungerte fra første stund. Hadde egen ruter og oppnår over 90/90MBs på Wifi, men har ikke testet kablet forbindelse ennå. Det har ikke påløpt noe ekstra utover oppgitt månedskostnad.

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med NextGenTel Bredbånd?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Får ikke koblet til utstyr som kamera og printer😫

Omtale av  Bjarne

Får ikke koblet til utstyr som tidligere fungerte med Telenor sin ruter. Får ikke hastigheten vi et lovet på 600/600.

Elendig kundeservice - fagleg ubrukelige

Omtale av  Harald V

Har brukt utruleg mange timer for å få snakke med folk, men telefon og epostadresser vert gøymt . Det eg har fått svar på etter timer og dager, var fagleg feil. Nettet / WIFI er utruleg ustabilt og forsvinn i perioder i sekunder / minutter. Leveranse av tuner var feil, den som var levert kunne ikkje takle kjøpe tenester som vi hadde frå før, Netflix og TV2 play. Den vart også ødelagt etter to dager. Så fekk vi ny, den måtte vi betale sjølve, 900 kroner. Vi får den hastighet vi har bestilt på kablet utstyr, og derfor har vi kryssa av for dette lengre nede. Men WiFi er så dårleg at vi er veldig misfornøyde totalt sett siden det er det som vert brukt mest. Kan aldri anbefale dette selskapet før det vert ei anna holdning til kundane og service!

Dere tar ikke kundens valg på alvor!

Omtale av  Odd A

Jeg byttet til Telia i mars måned mitt internett abonnement! Tok kontakt med dere i april pr. mobil og forklarte mitt valg.. I ettertid har jeg vært i kontakt med dere 2 ganger, uten å bli hørt! Abonnementet er fortsatt ikke slettet og jeg får nye fakturaer som dere krever jeg skal inn betale...Betalte for hele April! Og nå har faktura for mai blitt purret på flere ganger...I deres logg over mitt abonnement, ser dere at jeg ikke har benyttet dette i de siste 2 måneder!

Internett som passer meg.

Omtale av  Per O

Skiftet fra konkurrent, og har en god opplevelse. Tilgang til masse lapper for TV.

Sammenlign tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få det beste og billigste bredbåndet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Dårligere dekning, tv lagger»

Omtale av  Linda A

Får ikke til å få samme dekning i helehuset med Heimgård senderen. Tv «lagger» midt i programmer.må ha mer hjelp til å få orden på dette. Føles som trådløs nett er tregt.

Ikke mulig å bruke angrefrist før tjenesten er i bruk

Omtale av  Ole

Prisen er ok, men burde være lavere siden tjenesten er en deldårligere enn Telenor sin. Tar flere dager å bytte hastighet. Dårligere utvalg på routere. Når du ringer og er i chat, blir det bare lagt på… Må betale frakt for alt man gjør.

Svar fra NextGenTel Bredbånd
16.06.2023 11:29

Hei Ole, Setter pris på tilbakemeldingen din her. Nå skal jeg ikke dytte alt unna og skylde på alle andre enn oss selv, men ting henger litt sammen, så jeg skal prøve å forklare. Selve linja inn til huset ditt er nøyaktig den samme som du hadde når du hadde tidligere leverandør (etter hva jeg forstår av teksten din, Telenor). Av den grunn så er det ingen ting som skal spille inn som gjør den delen av tjenesten dårligere. Når det kommer til å bytte hastighet så er det en utfordring vi er klar over, men hvor vi er låst til linjeeier og hvor lang behandlingstid de har på dette. Med det sagt så har det nylig kommet en forbedring, som gjør at opp-/nedgradering av hastighet fra nå av skal gå på kun et par dager - like lang tid som det tar om du var kunde hos linjeeier. Ift. utvalget av routere så fins det selvfølgelig mange flere å velge mellom enn de vi har i vårt sortiment. Men heldigvis står du fritt til å kjøpe hvilken som helst router du selv måtte ønske, fra hvilken som helst butikk som selger hjemmeelektronikk. At du har opplevd at samtalen har blitt lagt på, eller chat avsluttet er jo selvfølgelig beklagelig. Det kan være at chat har timet ut, for den lukkes automatisk ved manglende svar etter en viss tid, men dette blir jo bare spekulasjoner. Jeg håper at ting har gått seg til, og at du har fått (og får også fremover) en god og stabil tjeneste fra oss. Ønsker deg en nydelig sommer 🌞 Mvh Christian

NextGenTel Bredbånd har 1 675 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til NextGenTel Bredbånd mener

NextGenTel Bredbånd

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR