Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert april 2024
NextGenTel Bredbånd
3.1
1 673 verifiserte omtaler

NextGenTel Bredbånd omtaler og erfaringer

Positiv trend

NextGenTel Bredbånd opplever for tiden en positiv trend i kundevurderinger.

Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.

Klikk for detaljer

3.1
Middels
1 673 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
#8
Utmerket
NextGenTel Bredbånd er rangert
#8 av 83 bredbåndsleverandører
33%
Middels
33% anbefaler NextGenTel Bredbånd
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd - få tilbud fra flere leverandører helt gratis!

Utforsk 1 675 omtaler om NextGenTel Bredbånd

FILTRER OMTALER
321
209
125
135
885
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om NextGenTel Bredbånd
NextGenTel Bredbånd har 1 675 verifiserte omtaler på Bytt.no

Ustabil

Omtale av  Nils J

Får ikke lokal sørlands sending, og om den kommer er den hakkete og bilde fryser flere minutter. Håpløst.

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med NextGenTel Bredbånd?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Elendig

Omtale av  Hilde H

Sitter etter tre uker i Spania. Ingen cromecast. Vært uten ordentlig teksting osv.

Ustabilt nett

Omtale av  Geir H

Har vært uten bredbånd så mange ganger den siste tiden. Har vært ute fra minutter til mange timer, verst i helger når kundeservice er stengt, men det har vel en sammenheng. Når det gjelder TV pakken Plenty, var det i starten 50 kanaler, nå er vi nede i 43. NextGenTel har arbeidet med å finne nye kanaler siden september 2018, men det er vist ikke så lett siden kanaler koster penger. Et tragisk selskap som vi er bundet til pga Borettslagets avtale for 5 år (heldigvis bare 1 år og 5 måneder igjen til ny leverandør).

Ubeskrivelig dårlig

Omtale av  Bente

I 1 år, pga bindingstid betalte vi over 600kr for Internett som overhode ikke var optimalt. Ikke verdt pengene. Oppsigelsen er gitt for flere måneder siden. Fremdeles sender de faktura og fremdeles må vi ringe og kreve kundeservice skal ta tak i dette. Mtp de ikke har levert Internett hos oss på 3/4 mnd nærmer dette seg gråsonen mot svindel... Alle er like hyggelig pr tlf. Alle sier de sender saken videre. Men ingen tar tak. Har prøvd på nytt i dag. Rekner med eg må starte på nytt om noen uker.... STYR UNNA!

Generell dårlig stabilitet og service

Omtale av  Stian

Ustabilt Internett, målte hastigheten hver dag gjennom en periode på 2 uker og hastigheten varierte mye. Første router sluttet å virke etter en uke, det ble klaget på og etter feilsøkt flere ganger etter gjentatte henvendelser til kundeservice ble det til slutt sendt ny, ulempen var at jeg sto uten Internett i nesten 2 uker. Jeg fikk ikke reduksjon i mnd prisen til tross for at jeg sto uten internett. Har også en veldig aggressiv måte å få betalt mnd faktura på, med 2-3 tlf hver dag, e-poster og sms på samme dag. Dette er 3. gang jeg forsøker meg som kunde, men dette var siste gang, anbefaler ikke en aktør som dette.

Sammenlign tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få det beste og billigste bredbåndet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Bratt fallende kurve

Omtale av  Hunter S. T

Blei Nextgentel-kunde i 2013 og har vore fornøgd i mange år. Prisen var grei, nettet stabilt, og dekninga bra. Kundeservice var på og opplevde f.eks. automatisk kutt i regninga ved nedetid, som eg aldri har sett andre stadar. Dette endra seg veldig etter eigarskiftet i 2018. Tilbudet er verre og kundeservice fråverande. Verst er dei stadig uvarsla prisaukene, prisen har nesten fordobla seg på seks månader - uten eit pip frå firmaet. Pga flytteplaner har vi ikkje kunne bytte dei ut (pga bindingstid på evt ny leverandør) men no er dato spikra og eg kan gi Nextgentel sparken. Det gleder eg meg til, for dei er vi ferdige med - for godt.

Svar fra NextGenTel Bredbånd
11.12.2019 13:26

Hei Hunter Kjekt å høre at du har vært fornøyd så lenge hos oss, men beklagelig at du ikke er like fornøyd i dag. Ved prisendringer varsler vi alltid kundene våre via kontaktinformasjonen vi har registrert, det vil dessverre være tilfeller der vi ikke har korrekt informasjon som gjør at informasjonen ikke når frem til alle. Vi anbefaler alle våre kunder å sjekke at kontaktinformasjonen vi har registrert på dem stemmer for å være sikker på at viktig informasjon blir mottatt. Håper du blir fornøyd med ny leverandør og ønsker deg en god jul. Med vennlig hilsen Christian NextGenTel

Ikke velg nextgentel!

Omtale av  Siv

Først av alt er kundeservicen uhøflig å dårlig, utrolig useriøse som aldri kan fikse noe om det er problemer, anbefales virkelig ikke, fikk inntrykk av at det var billig men regningene gikk fra å være små til å bli skyhøye vær måned. Skulle ha byttet om jeg kunne, hva du en gjør ikke bestill bredbånd fra dem.

Svar fra NextGenTel Bredbånd
24.11.2019 20:48

Hei Siv. Kundeservice skal ikke være uhøflig eller dårlig. Vi får ofte høre det motsatte, men det er leit å høre at du ikke hadde en slik opplevelse av oss. Dersom vi ikke kan løse feilen når du tar kontakt først skal du få en avklaring og bli informert om hva som skjer videre. Om du ikke har fått dette ber jeg om at du tar kontakt med oss igjen. Mvh Samuel

NextGenTel Bredbånd har 1 675 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til NextGenTel Bredbånd mener

NextGenTel Bredbånd

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR