Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert april 2024
NextGenTel Bredbånd
3.1
1 689 verifiserte omtaler

NextGenTel Bredbånd omtaler og erfaringer

Positiv trend

NextGenTel Bredbånd opplever for tiden en positiv trend i kundevurderinger.

Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.

Klikk for detaljer

3.1
Middels
1 689 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
#13
Utmerket
NextGenTel Bredbånd er rangert
#13 av 83 bredbåndsleverandører
32%
Middels
32% anbefaler NextGenTel Bredbånd
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd - få tilbud fra flere leverandører helt gratis!

Utforsk 1 689 omtaler om NextGenTel Bredbånd

FILTRER OMTALER
324
210
128
135
892
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om NextGenTel Bredbånd
NextGenTel Bredbånd har 1 689 verifiserte omtaler på Bytt.no

Særdeles dårlig kundeservice!

Omtale av  Phung M. N

Har hatt bredbånd fra Nextgentel i flere år uten nevneverdige problemer. De få gangene jeg måtte kontakte kundeservice/support hadde jeg fått kontakt og fått den hjelpen jeg trengte ganske rask... men nå var det rett og slett forferdelig dårlig. Har hatt problemer med modemet i 3 uker+, hvor jeg har måtte restarte modemet daglig, til og med opp mot 2 ganger om dagen. Ringte til kundeservice, etter å ha ventet leeeeeenge og endelig fikk snakke med en kundebehandler, så får jeg beskjed om at de ikke kan hjelpe meg fordi de ikke fikk opp kundeinformasjon av meg. De gjorde ikke en gang et forsøk på å søke opp kunden. Ble henvist blankt til å bruke app/chat for å få hjelp. Prøvde chat, men fikk rask beskjed om at de ikke kan hjelpe meg (?!) men at jeg måtte registrere sak via appen... Gikk inn på appen, registrerte henvendelsen via app med forespørsel om de måtte ringe meg tilbake slik at jeg kan forklare hva slags problem jeg har med nettet. Fikk svar ganske rask etter, men de sendte bare en laaaang standard melding om hvordan gjør trådsløs nettsignal bedre hjemme !!?? Seriøst??!! Jeg har skrevet en ny henvendelse via appen, men etter flere dager har jeg ennå ikke fått noe som helst svar tilbake... Blir nok bytte av nettleverandør etter en sånn dårlig kundeservice opplevelse.

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med NextGenTel Bredbånd?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Terrible customers service what can not do anything right on the first time

Omtale av  Miranda

I decided to change from Telenor to Nextgentel because of the price. Telenor has 1 months oppsigelse periode, so I canceled subscription early enough, 28.4., ordered new one with Nextgentel starting from 1.6. All looked ok. But- no sign of any activity and it was half of may. I contacted Nextgentel to ask what is going on. I got the answer that as I canceled my subscription with Telenor -and they use telenor cables- it is my mistake. In the end I was assured that they will fix it. I was waiting - and nothing. Called again, they started to move. But it was already June. 22.6. they connected me. But it did not work. I spent 2 hours on customer line trying to figure out what happened. In the end they said that they can not see my modem, I need to buy a new one as the old one from Telenor is sperret. I called Telenor, they said I own the modem and it is not sperret. I called a IT friend, he adviced me to restart everything and changed cables in slots, and it worked. I saved money for a new modem. Then begun faktura round. First faktura from Nextgentel for periode 19.5.-30.6. I remind you that I got my internet from Nextgentel 22.6. I called again the customer line, they said I am registrated as customer from 19.5. :D I asked for what exactly I am supposed to pay if my internet was provided by someone else. Then they told me to change the amount on faktura and pay only for next month. Then I got faktura from Telenor for july (!) :D. I called Telenor and asked why I got it as I am not their customer anymore and that I can send them copy of the cancelation with dates etc. I was adviced to pay faktura and wait for credit :D My god. If this Nextgentel is not going to work, I will do idk what. Terrible terrible.

Bare rot

Omtale av  Halvor

Leide hus jeg nå har flyttet fra med Internett og de hevder nå at jeg må returnere utstyret selv om de ringer og spør om den nye eieren kan overta utstyret lenge før utflytting. Var også mye rot for å få åpnet linje av den forrige eieren og måtte vente i 14 dager før linje kunne åpnes selv om alt tilsynelatende var i orden. Styr unna!!!!

Forferdelig - kort oppsummert.

Omtale av  Joe J

Helt horribelt kundeservice. Er det kødd? Så ubrukelige at de får indisk-engelske telefonsvindlere til å fremstå som engler i forhold.

Helt elendig!

Omtale av  Elisabeth

Bestilte fiber, ventet i 1 måned på noe jeg aldri fikk. Tok kontakt med kundeservice og de sendte meg mesh uten godkjennelse eller i det heletatt informere at det kostet ekstra i måneden. Så nå har jeg altså gått over 1 måned uten nett. Elendig kundeservice og fikk aldri det jeg bestilte, måtte kontakte et annet selskap som kunne fikse meg fibernett innen 1 uke, som NextGenTel bruker over 4 uker på! Nå krever de 4990 kr for noe jeg aldri fikk som bruddgebyr!!! Styr unna!

Sammenlign tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få det beste og billigste bredbåndet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Ekstremt dårlig

Omtale av  Emma

Ufattelig dårlig kundeservice, tror ikke de ansatte har kunnskap om det de skal tilby. Fikk tilbud om bredbånd 20 eller bredbånd 30, og han mente at bredbånd 20 ville være godt nok. Da dette viste seg å være ekstremt tregt tok jeg kontakt for å oppgradere, og fikk beskjed om at dette ikke var mulig i området jeg bodde i. Da hadde selvfølgelig også angreretten gått ut. Generelt har også internettet vært ustabilt og dårlig, og ikke fungert i perioder på opp til flere dager. Dette har det ikke vært noe kompensasjon for, og sakene jeg har opprettet i appen har de bare lukket uten å besvare, noe jeg opplever som ekstremt frekt. Vil absolutt ikke anbefale nextgentel. Ja det er billig, men du vil få raskere og mer stabilt nett av å dele mobildata med pcen, og å oppgradere til fri data på mobilen vil også være billigere. Hvis du absolutt må ha nextgentel så sørg for å få alle avtaler og tilbud skriftlig, selv om de sikkert vil finne en måte å lure deg der og.

bytt leverandør så fort du kan!!

Omtale av  Viktoria A

Skikkelig dårlig dekning, nettet faller ut hele j***a tiden, aldri vært så misfornøyd! Døtrene mine bruker mobildata istedenfor nettet her hjemme for det funker så dårlig, enda vi har kjøpt en nettforsterker også!!! Går jeg 5 meter unna boksen så funker det dårlig, nettet faller ut hele tiden. søppel!!

NextGenTel Bredbånd har 1 689 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til NextGenTel Bredbånd mener

NextGenTel Bredbånd

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR