Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert mai 2024
NextGenTel Bredbånd
3.1
1 702 verifiserte omtaler

NextGenTel Bredbånd omtaler og erfaringer

Positiv trend

NextGenTel Bredbånd opplever for tiden en positiv trend i kundevurderinger.

Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.

Klikk for detaljer

3.1
Middels
1 702 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
#8
Utmerket
NextGenTel Bredbånd er rangert
#8 av 83 bredbåndsleverandører
33%
Middels
33% anbefaler NextGenTel Bredbånd
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd - få tilbud fra flere leverandører helt gratis!

Utforsk 1 702 omtaler om NextGenTel Bredbånd

FILTRER OMTALER
330
212
131
136
893
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om NextGenTel Bredbånd
NextGenTel Bredbånd har 1 702 verifiserte omtaler på Bytt.no

Fungerer bra

Omtale av  Tove N

Alt fungerer bra hittil, jeg er fornøyd, har ikke hatt nettet så mange dagene ennå.

Svar fra NextGenTel Bredbånd
26.10.2023 09:00

Hei, Tove N Tusen takk for din omtale! Kjempe flott at alt har fungert bra hittil, vi håper at du fortsetter å være like fornøyd hos oss fremover 😀 Takk for at du velger Norges prispresser på bredbånd. Ønsker deg en riktig fin dag Jenny NextGenTel

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med NextGenTel Bredbånd?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Skuffende

Omtale av  Dag

Pr.dags dato (19/10-2023) så er nettforbindelsen helt….for å si det på godt norsk….helt ræva. På selve pc`n så holde nettet seg, mn tregt og dette slår negativt ut på smart tv`n. Tv bilde fryse og og får den ene feilmeldingen etter den andre og til tider tar det en halv evighet før bilde kommer tilbake og da i en veldig dårlig bildekvalitet, mn det kommer etter hvert og da er det f…meg på`n igjen med at bildet detter ut igjen(riks tv). Har tidligere tatt dette opp med kundeservice og dei gjør sikkert det dem kan på andre siden av tlf, men like fullt sliter jeg med dårligt nett og har rett og slett gått lei av dette. Ikke ett vondt ord om kundeservicen hos dem fra meg, her har dem alltid vært hyggelige på tlf og har ingen problemer med å anbefale dem til andre, for mitt problem trenger ikke være andres og jeg skriver dette for min egen del og frustasjon. Eneste besjeden fra kundeservice jeg virkelig sliter med å forstå, er at årsaken til min «dårlige nettforbindelse er at mine naboer <stjeler> signaler, selv om dem har andre nettlevrandører.» Dette er for meg uforståligt, men forstå det den som kan? Som sagt så har jeg gått lei, så nå er avtalen med nex gentel sagt opp og det er i for seg trist etter så mange år, men følte at nok er nok. Nå blir det å prøve noe nytt i et annet selskap og håpe dei kan levere bedre enn det jeg/vi har i dag (lokalt strømselskap)

Svar fra NextGenTel Bredbånd
26.10.2023 08:58

Hei, Dag Tusen takk for din omtale, vi setter pris på at du tar deg tid til å legge igjen din opplevelse her på Bytt.no! Så utrolig provoserende når internett og TV-forbindelsen ikke fungerer som den skal. Det som sies om at naboer "Stjeler" signal, handler om hvordan WiFi er satt sammen. Ruteren din velger automatisk en WiFi-kanal (fra 1-13) og hvis det er mange i samme område som ligger på samme kanal så kan det gjerne merkes på hastigheten i de tidsrommene som mange på denne kanalen bruker trådløst nett samtidig, det finnes verktøy for å analysere hvilken kanal som er det beste valget til enhver tid. Vi håper selvsagt at internettopplevelsen forbedrer seg hos deg, vi er lei for å miste deg som kunde og så er du hjertelig velkommen tilbake som kunde hos oss, om du skulle ønske det i fremtiden 😊 Ønsker deg en fin dag Jenny NextGenTel

Mye rot med faktura

Omtale av  Trine

Mye rot med faktura, har fått flere som er feil og null innfo om hva det totalt koster å få trådløst. Må ringe dem flere ganger om dette. Så den opplevelsen kunne jeg blitt spart for

Svar fra NextGenTel Bredbånd
17.10.2023 15:16

Hei, Trine Takk for at du deler din omtale her på Bytt.no, vi setter pris på at din tilbakemelding! Så kjipt at det har vært feil i fakturering og at du har måtte ringt om igjen om det. Jeg håper til tross for at du har måttet kontakte oss flere ganger, at det har ordnet seg og at du har fått god hjelp - for det skal være enkelt å være kunde hos NextGenTel! Takk for at du valgte Norges prispresser på bredbånd 😃 Ønsker deg en fin ettermiddag Jenny NextGenTel

Veldig fornøyd, bytter aldri igjen.

Omtale av  Camilla R

Gikk til Telenor pga et meget godt tilbud. Det viste seg å bare være tull….valgte da å gå tilbake til NextGenTel, som fulgte opp med god hjelp, og nettet vårt er tilbake til det gode stabile nettet som vi alltid har hatt fra NextGenTel👍🏼

Svar fra NextGenTel Bredbånd
17.10.2023 15:17

Hei, Camilla R Vi er så glade for at du velger å være kunde hos NextGenTel! Vi håper at du vil fortsette å være like fornøyd kunde hos oss alltid - det lover vi å jobbe så godt som vi kan for at du skal kunne være 🎉 Ønsker deg en riktig fin ettermiddag Jenny NextGenTel

Selger som kom på døra lurte meg

Omtale av  Anonym

Selger sa de sin ruter var over dobbelt så kraftig som den som ble levert av telenor. Hadde 2 streker på soverommet før, nå har jeg ingen. Skulle få samme hastighet for 300kr mindre i måneden, men istedenfor 250 linje så fikk jeg 50. Skulle ikke være etableringsgebyr, likevel er 1. Regning over dobbelt så stor som månedsprisen jeg ble tilbudt. Ga tydelig beskjed om at jeg ikke hadde råd til noe etableringsgebyr da jeg nylig mistet jobben pga. Nedbemanning og alt har blitt så dyrt i det siste. Spurte om man måtte betale leie av ruter hos de, fikk beskjed om at det måtte man ikke, men står at jeg betaler for leie på faktura. Alle spørsmål jeg hadde til han svarte han på på en måte som fikk meg til å bytte, men endte opp med dyrere regning, dårligere ruter og mindre kapasitet på linja. Styr unna!

Svar fra NextGenTel Bredbånd
17.10.2023 15:12

Hei, Vi takker for at du gir tilbakemelding om din opplevelse her på Bytt.no! Dette er tilbakemeldinger som vi setter pris på og bruker til å kunne forbedre oss på veien videre. Det du skriver her om at selger har opplyst og lovet et helt annen type abonnement enn det du har fått, er absolutt ikke sånn NextGenTel ønsker å fremstå - vi skal være til å stole på! Jeg får dessverre ikke tilgang til å hjelpe deg videre her, siden jeg ikke har mer informasjon om ditt abonnement. Men jeg håper du tar kontakt med vår kundeservice sånn at vi kan få hjulpet deg videre med å finne det abonnementet som passer best hos deg! Håper du kan bli mer fornøyd som kunde hos oss i tiden fremover! Med Vennlig Hilsen Jenny NextGenTel

Sammenlign tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få det beste og billigste bredbåndet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Fornøyd med wifi så langt

Omtale av  Frank S

Har vært kunde bare noen uker, men er godt fornøyd så langt. Opplevde å gå fra 300 linje til 100 men samtidig få bedre dekning og fart på wifi en tidligere.

Svar fra NextGenTel Bredbånd
16.10.2023 09:27

Hei, Frank S Kjekt å høre at du er fornøyd med WiFi så langt! Det er ikke nødvendig å betale for en 300/300 linje hvis 100/100 dekker behovet 🥳 Tusen takk for at du velger Norges prispresser på bredbånd. Ønsker deg en riktig fin dag Jenny NextGenTel

Ingen sier det samme, bare lureri.

Omtale av  Amanda

Ingen teksttv, dårlig nett hvis en bruker flere ting m wifi samtidleg. Mange som klager på dette.

Svar fra NextGenTel Bredbånd
16.10.2023 09:24

Hei, Amanda Takk for at du legger igjen tilbakemelding om din opplevelse! Kjipt at du opplever dårlig nett når du bruker flere enheter samtidig, kanskje du skulle hatt en høyere hastighet for å dekke behovet for internett hjemme hos deg? Vi ønsker gjerne å få hjulpet til med å sjekke det, sånn at vi kan levere sømløst bredbånd til deg! Håper du tar deg tid til å kontakte oss, du når oss hvis du ringer 987 07 979, skriver til oss via MinSide eller på direktemelding på Facebook-siden vår 😊 Ønsker deg en riktig fin dag Jenny NextGenTel

NextGenTel Bredbånd har 1 702 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til NextGenTel Bredbånd mener

NextGenTel Bredbånd

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR