Meny

NextGenTel Bredbånd omtaler og erfaringer

2,3/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Middels
Opplevd hastighet
Middels
73
av 87 innen
bredbåndsleverandør
24%
anbefaler
NextGenTel Bredbånd

"Bruk andre leverandører dersom du kan"

Omtale om NextGenTel Bredbånd skrevet av Sindre for 05.05.2018 19:15

NextGenTel Bredbånd har totalt 892 omtaler på Bytt.no
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med NextGenTel Bredbånd?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Bruk andre leverandører dersom du kan"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har hatt mye trøbbel med fiberen til Nextgentel i Bergen. Den er til tider veldig ustabil hastighet og jeg kan få opptil ping på 1000-1500 med nedlasting på 1,5 mb og opplasting på under 1 mb. Dette kan pågå i timesvis og kommer på tifeldige intervaller. Helst flere ganger i uken. Jeg abonerer på 40/40 og har til vanlig rundt 32/35. Som igjen ikke er veldig langt ifra det jeg abonnerer på, men fortsatt mindre enn hva jeg betaler for. Det har også forekommet flere ganger at nettverket har fallt ned fullstendig i enten timer eller flere dager. Med korte intervaller. Hvis du prøver å ringe og få kontakt med kundeservicen. Smør deg med tålmodighet for der kommer du ikke gjennom. Alle de timene jeg har prøvd å komme igjennom på telefon til de har jeg bare klart det hittil 1 gang på 3 årene jeg har abonnert hos de. Nå holder endelig BKK på å utbygge sin egen fiber og jeg kommer til flytte meg over dit så fort muligheten byr seg. Nextgentel er ikke fullstendig boss. De har gode hastigheter til en fornuftig penge, men det kommer så mye trøbbel med på lasset. At jeg ikke synes det er verdt det.

Bytt.no
"Bruk andre leverandører dersom du kan" skrev Sindre om NextGenTel Bredbånd

Har du en tilsvarende erfaring med NextGenTel Bredbånd?
Gjør som Sindre og over 10 000 andre norske forbrukere: Skriv en omtale om NextGenTel Bredbånd du også og del dine erfaringer!

Ingen registrering nødvendig, helt anonymt og tar kun 1 minutt!

Lars G. N
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Amatører!"
3 syns denne omtalen er nyttig

Mitt sameie har bytta til NextGenTel, avtalte montering av kabel (to ganger) i oktober 2017 uten at montør møtte opp. Samme visa 15 november, montør var til stede men min leilighet var ei på hans skjema den dagen. Senere varslet jeg via SMS at jeg var til stede tirsdag 6 februar 2018 mellom kl 09 og 15. Ingen montør møtte opp! Jeg har for tiden tilhold i Sverige og har nå reist over grensa fire ganger uten å få kabel montert. Dette har allerede kostet meg flere tusen kroner. Har ei bruk for kabel da jeg har mobilt bredbånd fra min arbeidsgiver men må likvel betale NextGenTel via fellesutgiftene! :(

Kundetilfredshet
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Elendig"
2 syns denne omtalen er nyttig

Har vært mer eller mindre uten internett/telefon i halvannen måned. Hyggelig kundeservice, men det hjelper lite på b redbåndsforbindelsen. Vet ikke hva de har gjort for å fikse det. Får liten oppdatering/informasjon. De klarer ikke levere det de lover.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Utnytter folk som ikke behersker norsk"
1 syns denne omtalen er nyttig

Dårlig service, utnytter folk som ikke behersker norsk, veldig vanskelig å få tak i bedriften.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Positivt overrasket"

Var i tvil om å bytta fra Canal Diginal til NextGenTel etter noen av de omtalene jeg leste. Kan ikke kjenne meg igjen på det, og må faktisk si at rekkevidden på internettet i huset har forbedret seg mange steder hvor jeg tidligere slet. Fikk med en ruter fra de som jeg tror har løst litt av problemet. Ellers er det meste greit, god kundeservice og lite problemet ellers.

NextGenTel Bredbånd har totalt 892 omtaler på Bytt.no
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR