Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert mai 2024
NextGenTel Bredbånd
3.1
1 740 verifiserte omtaler

NextGenTel Bredbånd omtaler og erfaringer

Positiv trend

NextGenTel Bredbånd opplever for tiden en positiv trend i kundevurderinger.

Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.

Klikk for detaljer

3.1
Middels
1 740 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
#6
Utmerket
NextGenTel Bredbånd er rangert
#6 av 83 bredbåndsleverandører
33%
Middels
33% anbefaler NextGenTel Bredbånd
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd - få tilbud fra flere leverandører helt gratis!

Utforsk 1 740 omtaler om NextGenTel Bredbånd

FILTRER OMTALER
339
224
139
139
899
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om NextGenTel Bredbånd
NextGenTel Bredbånd har 1 740 verifiserte omtaler på Bytt.no

Misfornøyd med fakturering

Omtale av  Ivar H

Da jeg takket ja til å gå fra Telenor til NextGenTel snakket jeg med en hyggelig selger. I følge han måtte jeg vente en stund til byttet skulle skje. Dette medførte at fakturaer kom da jeg var på ferie. Siden jeg bare hadde mobil, og ikke PC tilgjengelig, ble det litt mer problematisk å få betalt den ene fakturaen som det også kom purring på. Jeg fikk betalt en, men på mobilen fikk jeg ikke opp en rubrikk for KID-nummer. Jeg satte dette inn i rubrikken for "melding" i stedet. Jeg prøvde å ringe, men kom inn i en evig lang kø og gav opp. Til slutt gikk jeg inn og fikk sendt både en chat og opprettet en "SAK", der det stod at jeg skulle få svar. Har ennå ikke fått svar. Jeg vet at de fleste firmaer prøver å "skremme vekk" kundene fra å bruke telefon ved å henvise de til evig lange køer (det holdt på å klikke for meg). Det er derfor ennå mer provoserende å ikke få respons på verken "chat" eller "SAK". I sum har jeg blitt så pass irritert at jeg kommer nok til å gå tilbake til Telenor så snart dette lar seg gjøre.

Svar fra NextGenTel Bredbånd
05.09.2023 11:21

Hei Ivar H, Vi skjønner godt at det er provoserende å ikke komme i kontakt med oss når du først prøver både på telefon, chat og sak! I perioder kan det være mange som ringer inn samtidig og det har dessverre hopet seg opp med kø på telefon. Vi ønsker absolutt ikke å skremme vekk kunder med lange køer og jobber kontinuerlig for å forbedre oss på og holde ventetiden nede. Jeg håper du har fått hjelp til å nøste opp i denne saken og hvis ikke så hjelper vi gjerne. Hvis du ønsker å snakke med oss per telefon så kan du velge å bli navigert til fakturaservice ved spørsmål om faktura. Håper du får en god opplevelse i hjelp fremover ved eventuelle spørsmål om abonnement fra oss. Ønsker deg en flott uke 😊 Mvh Jenny

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med NextGenTel Bredbånd?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Ikke like godt som de lover..

Omtale av  Kristoffer

Blir lovet like god dekning om ikke bedre enn det jeg hadde hos Telenor med samme linje. Blir informert av dørselgeren om at de har en wifi 6 ruter som skal være himla bra. Til nå så opplever jeg lagging og ekstrem lang nedlastningstid av spill, samt veldig ustabil nett da jeg gamer. Ruter står på samme sted og det samme gjør konsoll som spilles på. Angreretten gjeller også fra bestilling, og ikke fra du mottar nettet. Det vil si at siden nextgentel oppererer med bindingstid, så har du egentlig ikke mulighet til å si opp. Er veldig misfornøyd

Svar fra NextGenTel Bredbånd
05.09.2023 11:09

Hei Kristoffer, Takk for din kommentar! Dette er jo ikke sånn vi ønsker å fremstå. Vi leverer jo nett gjennom samme linje som Telenor, og skal tilby våre kunder fiberabonnement som er tilpasset det hastighetsbehovet man har hjemme ⚡ Hvis du fortsatt opplever problemene med lagging og ustabilitet så ønsker vi gjerne at du tar kontakt med vår kundeservice så vi får tatt en gjennomgang på om du har en hastighet som er tilpasset ditt bruk, eller om det kan være noe som er galt med linjen eller utstyr. Ta gjerne kontakt via MinSide (på app eller nett) og en dyktig medarbeider hjelper deg videre! Mvh Jenny

Dårlig kundeservice

Omtale av  Jan R

Nettet detter ut hver halvtime. Har ringt for og få hjelp mange ganger men nytteløst, får beskjed om at de skal sende saken videre men får ikke noen tilbakemelding fra dem. Brukt chatten de har men der står det at de har avsluttet chatten uten at de har svart på det jeg lurer på. Ikke noe positivt og si om Nextgentel dessverre.

Svar fra NextGenTel Bredbånd
05.09.2023 11:02

Hei Jan, Jeg håper du har fått løst problemet til nå, med ustabilitet på nettet hjemme hos deg! Hvis ikke ønsker vi selvsagt å hjelpe til, ta gjerne kontakt med oss på MinSide via app eller på nett og vi en dyktig medarbeider hjelper så til så fort som mulig. Håper du blir mer fornøyd når vi får nøstet opp i problemet! Ønsker deg en flott uke 😊 Mvh Jenny

Fra Telenor til NextGenTel

Omtale av  Helge R. B

Gikk over fra Telenor til NextGenTel pga ustabilt nett. Vi er 6 personer i husstanden og nettet hang seg ofte opp. Måtte også utvide med meshnett for å få ok signal. Frem til nå med NextGenTel har vi hatt 0problem og kun en ruter. Men må nok ha en til mesh for å få ok signal på andre siden. Meget fornøyd med NextGenTel.

Svar fra NextGenTel Bredbånd
05.09.2023 10:58

Hei Helge, Så flott at dere fikk en bedre tjeneste etter dere blei kunder hos oss. Å bygge på med ekstra mesh boks er ofte nødvendig om signalet skal rekke over større areal. Håper tjenesten fra oss fortsatt fungerer like bra og at dere er fornøyd! Takk for at du valgte fiber fra Norges største prispresser på bredbånd 😊 Mvh Jenny

God hastighet og meget bra Wifi

Omtale av  Nils P

Fungerer som det skal og stabil hastighet, Sammen med RiksTv har jeg et komplett tilbud.

Sammenlign tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få det beste og billigste bredbåndet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Fiber virker fint.

Omtale av  Stian

Fiber virker som det skal ikke noe hakking eller noe. Men wifi ruteren deres er ikke bra. Dorlig wifi signal. Detter ut og inn hele tiden. Så ruteren ble levert tilbake og bruker egent wifi utstyr alt virker som det skal nå. Litt tull at når du klager på ruteren og skal der etter betale 129kr for frakt tilbake til dere. For en ruteren som dere leverer til kundene som ikke virker som den skal.

Elendig kundeservice.

Omtale av  Britt

Prøver og installere trådløst bredbånd. Umulig og få svar på problem som dukket opp. Tydelig at dere bare er interessert i og selge, ikke og hjelpe kunder. Angrer på at vi valgte NextGelTel.

NextGenTel Bredbånd har 1 740 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til NextGenTel Bredbånd mener

NextGenTel Bredbånd

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR