Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert mai 2024
NextGenTel Bredbånd
3.1
1 702 verifiserte omtaler

NextGenTel Bredbånd omtaler og erfaringer

Positiv trend

NextGenTel Bredbånd opplever for tiden en positiv trend i kundevurderinger.

Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.

Klikk for detaljer

3.1
Middels
1 702 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
#8
Utmerket
NextGenTel Bredbånd er rangert
#8 av 83 bredbåndsleverandører
33%
Middels
33% anbefaler NextGenTel Bredbånd
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd - få tilbud fra flere leverandører helt gratis!

Utforsk 1 702 omtaler om NextGenTel Bredbånd

FILTRER OMTALER
330
212
131
136
893
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om NextGenTel Bredbånd
NextGenTel Bredbånd har 1 702 verifiserte omtaler på Bytt.no

Mistet stadig nettverk.

Omtale av  Ole

Vi opplever at tilgangen til internett faller ut stadig. Og det kommer ikke tilbake før det har gått en dag. Det skyldes sannsynlig den tildelte Heimgard-ruteren vi leier av NextGenTel. Den har vi aldri klart å tilkoble med passord, kun gjennom «tilkoblingsknappen». I situasjonene uten tilkobling til internett forteller nextgentel-appen at status på fiber er «online» og status på ruter er «offline» samtidig som Heimgard-appen forteller at status på ruter er «online». Vi sitter uten nett uansett.

Svar fra NextGenTel Bredbånd
30.10.2023 07:54

Hei, Ole Tusen takk for at du legger igjen din omtale her på Bytt.no! Vi utrolig provoserende at ruteren er så ustabil. Vi vil gjerne få sett på dette problemet for deg! Det hender at det kan være problem med utstyr, da ser vi på om det er noe vi kan fikse eller om det må sendes nytt utstyr. Du kommer i kontakt med oss hvis du ringer 987 07 979, skriver til oss via MinSide eller på direktemelding på Facebook-siden vår. Da får du hjelpe fra en dyktig medarbeider hos oss 😊 Håper du blir fornøyd med leveringen fra oss fremover! Ønsker deg en fin mandag Jenny NextGenTel

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med NextGenTel Bredbånd?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Utfall hele døgnet

Omtale av  Ronny B

Etter haugevis med henvendelser gir eg opp og går til Telenor. Mister nettet hele tiden, og er en skam at de tar betalt for dette søppelet

Svar fra NextGenTel Bredbånd
30.10.2023 07:50

Hei, Ronny B Så kjipt å høre at du har byttet leverandør, at dette var kundeopplevelse du fikk hos oss og at vi ikke fikk nøstet opp i problemene som har fått deg til å bytte. Vi håper uansett at forbindelsen fungerer bedre hos deg nå! Ønsker deg en fin dag Jenny NextGenTel

Operatør var grei men jeg mistet internett dagen etter montering trådløs

Omtale av  Christian R

Internett forsvant dagen etter montering WIFI ubrukelig nå. Må bruke G4. .

Svar fra NextGenTel Bredbånd
26.10.2023 13:24

Hei, Christian R Takk for din omtale her på Bytt.no Så kjipt at internett forsvant og at WiFi ikke fungerte. Jeg håper at det er ordnet seg og at bredbåndet fra oss fungerer igjen nå. Hvis ikke kan du komme i kontakt med oss hvis du ringer 987 07 979, skriver til oss via MinSide eller på direktemelding på Facebook-siden vår. Da får du hjelpe fra en dyktig medarbeider hos oss 😊 Håper du blir fornøyd med leveringen fra oss fremover! Takk for at du velger bredbånd fra NextGenTel Ønsker deg en fin dag Jenny NextGenTel

dårlig deknig

Omtale av  Marius A. S

en selger fra nextgentel kom på døra mi, og lovet samme hastighet som jeg hadde fra førav hos telenor. og jeg skulle få en tilsvarende eller bedre router, alt dette til en rimeligere pris. resultatet av dette, er samme hastighet, men tidvis ustabil. en router som ikke dekker hele huset. hvorav jeg må betale selv dersom jeg skal ha en kraftigere router. elendig kundeservice som ikke holder det de lover

Svar fra NextGenTel Bredbånd
26.10.2023 13:20

Hei Marius A. S Vi takker for din tilbakemelding, din tilbakemelding er viktig for oss og vår utvikling fremover! Du skriver at du er forespeilet samme hastighet som du har hatt hos Telenor og tilsvarende ruter. Vi har et utvalg av både hastigheter og utstyr som kunder hos oss står fritt til å velge mellom, vi leverer gjennom samme linje som Telenor og har dermed mulighet til å levere like godt signal. Det høres ut som du ikke er fornøyd med tjenesten du har fått fra oss, og det er synd! Vi skal være til å stole på, og ønsker ikke å forespeile noe annet enn det vi faktisk skal levere. Jeg håper du tar deg tid til å kontakte oss, så kan vi ta en gjennomgang på hvilket abonnement som passer best for deg og bruken av bredbånd hjemme hos deg. Ønsker deg en fin dag 😊 Jenny NextGenTel

Fungerer bra

Omtale av  Tove N

Alt fungerer bra hittil, jeg er fornøyd, har ikke hatt nettet så mange dagene ennå.

Svar fra NextGenTel Bredbånd
26.10.2023 09:00

Hei, Tove N Tusen takk for din omtale! Kjempe flott at alt har fungert bra hittil, vi håper at du fortsetter å være like fornøyd hos oss fremover 😀 Takk for at du velger Norges prispresser på bredbånd. Ønsker deg en riktig fin dag Jenny NextGenTel

Sammenlign tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få det beste og billigste bredbåndet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Skuffende

Omtale av  Dag

Pr.dags dato (19/10-2023) så er nettforbindelsen helt….for å si det på godt norsk….helt ræva. På selve pc`n så holde nettet seg, mn tregt og dette slår negativt ut på smart tv`n. Tv bilde fryse og og får den ene feilmeldingen etter den andre og til tider tar det en halv evighet før bilde kommer tilbake og da i en veldig dårlig bildekvalitet, mn det kommer etter hvert og da er det f…meg på`n igjen med at bildet detter ut igjen(riks tv). Har tidligere tatt dette opp med kundeservice og dei gjør sikkert det dem kan på andre siden av tlf, men like fullt sliter jeg med dårligt nett og har rett og slett gått lei av dette. Ikke ett vondt ord om kundeservicen hos dem fra meg, her har dem alltid vært hyggelige på tlf og har ingen problemer med å anbefale dem til andre, for mitt problem trenger ikke være andres og jeg skriver dette for min egen del og frustasjon. Eneste besjeden fra kundeservice jeg virkelig sliter med å forstå, er at årsaken til min «dårlige nettforbindelse er at mine naboer <stjeler> signaler, selv om dem har andre nettlevrandører.» Dette er for meg uforståligt, men forstå det den som kan? Som sagt så har jeg gått lei, så nå er avtalen med nex gentel sagt opp og det er i for seg trist etter så mange år, men følte at nok er nok. Nå blir det å prøve noe nytt i et annet selskap og håpe dei kan levere bedre enn det jeg/vi har i dag (lokalt strømselskap)

Svar fra NextGenTel Bredbånd
26.10.2023 08:58

Hei, Dag Tusen takk for din omtale, vi setter pris på at du tar deg tid til å legge igjen din opplevelse her på Bytt.no! Så utrolig provoserende når internett og TV-forbindelsen ikke fungerer som den skal. Det som sies om at naboer "Stjeler" signal, handler om hvordan WiFi er satt sammen. Ruteren din velger automatisk en WiFi-kanal (fra 1-13) og hvis det er mange i samme område som ligger på samme kanal så kan det gjerne merkes på hastigheten i de tidsrommene som mange på denne kanalen bruker trådløst nett samtidig, det finnes verktøy for å analysere hvilken kanal som er det beste valget til enhver tid. Vi håper selvsagt at internettopplevelsen forbedrer seg hos deg, vi er lei for å miste deg som kunde og så er du hjertelig velkommen tilbake som kunde hos oss, om du skulle ønske det i fremtiden 😊 Ønsker deg en fin dag Jenny NextGenTel

Mye rot med faktura

Omtale av  Trine

Mye rot med faktura, har fått flere som er feil og null innfo om hva det totalt koster å få trådløst. Må ringe dem flere ganger om dette. Så den opplevelsen kunne jeg blitt spart for

Svar fra NextGenTel Bredbånd
17.10.2023 15:16

Hei, Trine Takk for at du deler din omtale her på Bytt.no, vi setter pris på at din tilbakemelding! Så kjipt at det har vært feil i fakturering og at du har måtte ringt om igjen om det. Jeg håper til tross for at du har måttet kontakte oss flere ganger, at det har ordnet seg og at du har fått god hjelp - for det skal være enkelt å være kunde hos NextGenTel! Takk for at du valgte Norges prispresser på bredbånd 😃 Ønsker deg en fin ettermiddag Jenny NextGenTel

NextGenTel Bredbånd har 1 702 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til NextGenTel Bredbånd mener

NextGenTel Bredbånd

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR