Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert april 2024
NextGenTel Bredbånd
3.1
1 690 verifiserte omtaler

NextGenTel Bredbånd omtaler og erfaringer

Positiv trend

NextGenTel Bredbånd opplever for tiden en positiv trend i kundevurderinger.

Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.

Klikk for detaljer

3.1
Middels
1 690 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
#13
Utmerket
NextGenTel Bredbånd er rangert
#13 av 83 bredbåndsleverandører
32%
Middels
32% anbefaler NextGenTel Bredbånd
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd - få tilbud fra flere leverandører helt gratis!

Utforsk 1 690 omtaler om NextGenTel Bredbånd

FILTRER OMTALER
324
210
129
135
892
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om NextGenTel Bredbånd
NextGenTel Bredbånd har 1 690 verifiserte omtaler på Bytt.no

Internett faller ut hele tiden, det er ustabilt

Omtale av  Iris L. O. M. A

Trist at det er slik, det er ikke morro å betale for en vare som ikke leveres som den skal. Kundeservice er veldig hyggelig og de gjør nok alt de kan, men nettet blir ikke bedre av den grunn.

Svar fra NextGenTel Bredbånd
18.07.2019 16:34

Hei Iris Det er ikke bra å høre. Internett skal være stabilt, men her må vi prøve å finne ut hvor feilen kan være. Siden du allerede har vært i kontakt med oss og vi har prøvd å hjelpe, mistenker jeg det kan være et trådløst problem siden disse feilene er vanskelig å løse siden det kan være så mange ulike faktorer som spiller inn som er utenfor vår kontroll. Anbefaler deg å teste på flere enheter om samme feil oppstår flere steder. For å være på den sikre siden, sjekk også om det virker stabilt på kabel slik at vi er sikker på om det er et trådløst problem eller ikke. Vi håper du tar kontakt med oss igjen slik at vi kan feilsøke problemet sammen med deg videre slik at vi kommer til en løsning. Med vennlig hilsen Christian NextGenTel

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med NextGenTel Bredbånd?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Elendig

Omtale av  Trine L

Elendig service, høy pris, glad for å avslutte abonnementet. Har byttet leverandør, heldigvis.

Svar fra NextGenTel Bredbånd
23.07.2019 22:47

Hei Trine. Leit å høre at vi ikke klarte å møte ditt behov. Jeg håper du blir fornøyd med en ny leverandør og gir oss en ny sjanse ved en senere anledning. Ønsker deg en flott sommer. Med vennlig hilsen, Samuel NextGenTel

Veldig bra

Omtale av  Viggo

Jeg kan absolutt anbefale NextGenTel som Internett leverandør

Svar fra NextGenTel Bredbånd
18.07.2019 16:34

Hei Viggo Tusen takk for din fine tilbakemelding. Håper du får en fin sommer. Med vennlig hilsen Christian NextGenTel

Min opplevelse

Omtale av  Hassan

Dumt å ikke undersøke detaljene godt nok! Ta deg god tid å sette deg i avtalen.

Svar fra NextGenTel Bredbånd
18.07.2019 16:33

Hei Hassan Det er alltid lurt å lese igjennom hele avtalen før du signerer for å unngå misforståelser. Vi anbefaler alle våre kunder å lese igjennom hele avtalen, dette gjelder også om du bestiller andre type tjenester og produkter. Håper du tar kontakt om det skulle være noe du lurer på eller trenger hjelp med. Ønsker deg en fin sommer. Med vennlig hilsen Christian NextGenTel

Helt forferdelig

Omtale av  Christoffer

Kundeservice nekter å hjelpe til, vil ikke løse problemer, men kun gjøre det vanskelig for kunden sånn at de kan lure til seg litt penger utenfor lovens grenser. Lurer med at angreretten ikke kan brukes, selv om det i Loven står tydelig at de ikke kan gjøre dette. Forklarer Loven og de er ikke «enig». Hold deg unna.

Svar fra NextGenTel Bredbånd
18.07.2019 16:33

Hei Christoffer Vi følger så klart norsk lov. Loven skiller mellom vare og tjeneste. En vare kan returneres og angreretten gjelder derfor 14 dager fra den er mottatt, såfremt kjøpet er gjort ved fjernsalg. En tjeneste kan ikke returneres og angreretten gjelder derfor 14 dager fra mottatt angrerettskjema. For et bredbåndsabonnement har vi de største kostnadene før linjen er koblet over til oss. Vi betaler en engangssum for å reservere og overta linjen og vi har ikke selv en "angrerett" videre mot netteier. Kostnadene ved en kansellering etter angreretten har gått ut faller på oss og viderefaktureres til kunde. Abonnementet vi leverer skal være i henhold til avtalen du inngikk og hastigheten skal være slik som avtalt. Dersom du mener abonnementet ikke er i henhold til ordrebekreftelsen og våre vilkår kan du gjerne ta kontakt så kan vi hjelpe deg videre. Med vennlig hilsen, Samuel NextGenTel

Sammenlign tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få det beste og billigste bredbåndet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Fungerer bra

Omtale av  Jon M

Av og til gjør Nextgentel et eller annet på kveldstid slik nettet faller ut en stund. Dette bør gjøres senere på natta, det er veldig irriterende å miste nettet mens man holder på med noe i nettbanken :(

Svar fra NextGenTel Bredbånd
23.07.2019 22:46

Hei Jon. Godt å høre at du syns det fungerer bra, men her høres det ut som det er rom for enda litt bedring. Oppdateringer på ruteren skal kjøres på nattestid når det ikke har gått trafikk over lengre tid. Send oss gjerne en e-post til [email protected] hvor du forklarer nærmere så skal vi se på saken. Med vennlig hilsen, Samuel NextGenTel

Selger lover mer en de kan levere / verden dårligste kundestøtte

Omtale av  Kasper

Selgeren lovet oss et tv og internett abonnement som var mye bedre en Telenor/ Canal digital. Dette stemmer ikke. Tv virker ikke i det hele tatt. Man kan ikke nå kundeservice pr tlf (kanskje mulig, dersom man kan vente i tlf i 2 timer.). dersom man kontakter dem på chat, sier de at alt virker som det skal. Har til nå brukt mange timer av mitt liv på og prøve og fikse opp i dette, uten hell. Dette er den verste kundeservicen jeg har vert ute for. Så til alle dere andre som vurdere Nextgentel. STYR UNNA!!!

Svar fra NextGenTel Bredbånd
16.07.2019 08:56

Hei Kasper. Vi mener vi er et bedre alternativ til Telenor / Canal Digital, men det er leit å høre at kundeforholdet ditt hos oss ikke startet slik det skal. Både TV og internett skal naturligvis normalt sett fungere fra start - og vi skal rette opp i en eventuell feil du opplever raskt. På lørdag var den lengste ventetiden 15 minutter under lunsjavikling. Utover det var det stort sett ingen køtid både over telefon og chat. Dersom du har tatt kontakt med oss tidligere og måtte vente lenge beklager jeg dette. Dette er vi noe tar alvorlig og forsøker alltid å svare så raskt vi kan. Med vennlig hilsen, Samuel NextGenTel

NextGenTel Bredbånd har 1 690 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til NextGenTel Bredbånd mener

NextGenTel Bredbånd

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR