Bredbånd

Telenor Bredbånd omtaler og erfaringer

2,5/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Opplevd hastighet
Middels
7
av 12 innen
bredbåndsleverandør
30%
anbefaler
Telenor Bredbånd

"Bra kundeservice"

Omtale om Telenor Bredbånd skrevet av Tine N for 11.10.2017 10.12

Telenor Bredbånd har totalt 33 omtaler på Bytt.no
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Telenor Bredbånd?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Bra kundeservice"

Da jeg etter 2 år var veldig misfornøyd med min tidligere internettleverandør, det internettet kom og gikk og kunne bli borte 1 uke i året annen hver måned.
Da fikk jeg hjelp av Telenor med og avslutte avtalen, for det var umulig og komme igjennom på telefon og få kontakt med firmaet. Da de enda forsatte med å sende fakturaer fikk jeg bekreftelse av Telenor på epost og informasjon om at det de hold på med var ikke lovlig ut fra norske lover og tilby om det ble økonomisk vanlig for meg at jeg kunne får en bedre pris hos med for en kort periode, perioden var tilbudt så lenge saken mellom meg og tidligere leverandør forgikk.
Har internet døgnet rundt nå, selv da det lynnet slo ned i nærheten var internet borte i max 10minutter.
Et minus er at jeg merker i noen korte perioder på 10-20 sekunder kan hastigheten plutselig falle men den kommer tilbake. Men er ikke ofte jeg har merket at det forkommet nå på et år har jeg merket det 4 ganger.

Bytt.no
"Bra kundeservice" skrev Tine N om Telenor Bredbånd

Har du en tilsvarende erfaring med Telenor Bredbånd?
Gjør som Tine N og over 10 000 andre norske forbrukere: Skriv en omtale om Telenor Bredbånd du også og del dine erfaringer!

Ingen registrering nødvendig, helt anonymt og tar kun 1 minutt!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig service"
4 syns denne omtalen er nyttig

De lover deg ting de ikke klarer å holde!
Lover at det skal ordne med feilen til den angitte datoen.
Nå sitter jeg her uten internett i over 10 dager!
Ringer dem for å høre om de kan gjøre noe med det, får igjen mang forskjellige svar fra inkompetente folk... Ringer og ringer for å fortelle at nå er det nok og jeg vurderer å si opp avtalen får svar igjen at de skal undersøke saken og at de ringer tilbake (noe som aldri skjer). Kommer aldri til å anbefale Telenor..

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Ustabilt, faller ut og endrer vilkår"
2 syns denne omtalen er nyttig

Faller ut av nett. ADSL forbindelse blir borte. Etter gjentatte episoder gir man nesten opp. Noe av problemet tror jeg er at feilene er periodiske, da hjelper det ikke å "overvåke" i noen timer.
I tillegg, linjen ble oppgradert til 16mbit, men etter en tid kunne de ikke levere dette, så ble satt tilbake til 10mbit permanent. Flere hendelser etter dette også hvor de måtte "sette" ned farten for å få linjen stabil, for så å øke hastigheten gradvis opp til 10mbit igjen.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Værste leverandør jeg har vært borti"
2 syns denne omtalen er nyttig

Nå er jeg lei av Telenor, dessverre er de den eneste leverandøren i området og jeg har valget mellom dem eller ikke å ikke ha internett. Som regel så går det bra, men en gang i blant (4-5 ganger i året) faller hastigheten fra 5MB/s til 150-200KB/s og da blir det slik i 2-3 uker hvor jeg stadig må ringe til Telenor å spørre hva som skjer, da får jeg varierende svar som "vi skal skru opp hastigheten, men det vil ta noen dager før den er på normalt nivå" og "Beklager, det er det høyeste hastigheten du kan få"... Tuller du med meg?! Når jeg vanligvis har 5MB/s så gir det ikke mening alt jeg nå maks kan få 200KB/s. Etter noen uker kommer jeg til en kompetent person som faktisk kan hjelpe meg, så er vi tilbake til vanlig nett i noen uker.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"God hastighet, meget stabil linje. Pris er noe høy kontra konkurrenter"
1 syns denne omtalen er nyttig

God kvalitet på utstyr og linjer, god hastighet. Leverer til avtalt tid.

Pris er noe høy. Dvs. at de er i det øverste prissjiktet i forhold til konkurrenter.

Konklusjon, betaler gjerne litt mer for kvalitet og oppetid.

Enn så lenge det ikke er fiber tilgjengelig forblir jeg kunde.

Telenor Bredbånd har totalt 33 omtaler på Bytt.no
Søk Bytt.no