Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert mai 2024
Telenor Bredbånd
2.1
753 verifiserte omtaler

Telenor Bredbånd omtaler og erfaringer

Positiv trend

Telenor Bredbånd opplever for tiden en positiv trend i kundevurderinger.

Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.

Klikk for detaljer

2.1
Dårlig
753 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
#78
Forferdelig
Telenor Bredbånd er rangert
#78 av 83 bredbåndsleverandører
11%
Dårlig
11% anbefaler Telenor Bredbånd
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd - få tilbud fra flere leverandører helt gratis!

Utforsk 753 omtaler om Telenor Bredbånd

FILTRER OMTALER
49
41
68
111
484
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om Telenor Bredbånd
Telenor Bredbånd har 753 verifiserte omtaler på Bytt.no

Dårlig kundeservice.

Omtale av  Arild

Vanskelig å få tak i rett person på kundeservice. Dårlig oppfølging. Får ikke hastigheten som avtalt.

Svar fra Telenor Bredbånd
06.06.2023 12:30

Hei! Gjelder dette primært trådløst nett er det en rekke faktorer som spiller inn for hva slags hastighet du ser, og her vil alt fra avstander\vegger\etasjer mellom deg og ruter, samt annet elektronisk utstyr hos deg eller nabo kunne påvirke hvor godt eller dårlig signalet fra ruter farer. Dette er radiosignaler som påvirkes av sine omgivelser, hvor det er lite vi kan bistå med for å endre dette. Skal du utføre en test som bekrefter hva linjen yter bør du teste med kabel direkte i ruter, påse at ingen andre enheter er på som kan dra båndbredde mens du tester, og du bør teste til litt forskjellige tidspunkter i løpet av en dag for et snitt da èn enkelt test ikke sier allverdens. Du vil nok også se at om du prøver forskjellige nettsider for hastighetstest vil også resultatet variere i stor grad, og er ingen garanti for hva linjen leverer men heller å anse som et godt estimat. Opplever du like dårlig hastighet også med kabel er et triks å teste direkte i fiberboks, slik at man omgår ruter som potensiell problemfaktor. Er det da like dårlig er det et godt tegn på et linjeproblem og da har vi ikke annet valg enn å henvise deg tilbake til teknisk avdeling for en feilmelding.

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Telenor Bredbånd?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Dårlig

Omtale av  Anna

Forferdelig dårlig trådløst bredbånd. Pluss at det er overpriset. Nette detter ut hele tiden, å de leverer ikke den hastigheten som de sier. Fikk beskjed om at jeg trengte bare en ny ruter, så ville problemet bli løst, men ingenting ble forandret med ny ruter. Så styr unna!

Svar fra Telenor Bredbånd
06.06.2023 12:27

Hei! Om ny ruter heller ikke løste problemet så bør saken henvises til vår tekniske avdeling på nytt, slik at vi får prøvd andre løsningsforslag om det første ikke hjalp. Her er vi avhengige av tilbakemelding for å vite om løsningsforslaget hadde en positiv effekt eller ei.

Verste kundeservice

Omtale av  Daniel M

Verste kundeservice. To timer i kø også får jeg svar om at de ikke har lov til å melde inn feilen jeg opplevde… håpløst.

Mangel på respekt

Omtale av  Bjørn

Som kunde i Telenor bredbånd. Er du registrert kunde i Telenor. Da ringes du ned ukentlig av selgere fra Telenor som skal tilby det mobil, økte ytelse og tilbud på Gud vet hva. Jeg har bedt om å bli slettet, men får beskjed at så lenge jeg er kunde i Telenor er jeg i kunderegister, og da har de lov å ringe meg. Derfor vil jeg fortest mulig bort fra Telenor

Svar fra Telenor Bredbånd
06.06.2023 12:18

Hei og beklager dette! Det stemmer ikke at så lenge man er kunde så vil man uansett bli ringt opp av selgere. Her er tommelfingerregel at om man takker nei og ber om å bli avskrevet salgslisten, skal selger fjerne deg og alle samtaler opphører i løpet av en ukes tid. Vi kan bistå med å fjerne deg fra slike lister, men er avhengige av ditt kundenummer for å identifisere hvem dette gjelder. Her kan du imidlertid sende oss en Epost og be om å bli avskrevet våre salgslister : https://www.telenor.no/kundeservice/kontakt-oss/mobilabonnement/

Kundeservice lyver

Omtale av  Kristin

Kundeservice lyver for å slippe å forklare at situasjonene min faktisk ble slik at jeg ble uten nett i over en uke. Ingen tvil, jeg bytter leverandør.

Svar fra Telenor Bredbånd
06.06.2023 14:01

Hei! Ikke så godt å si noe om hva dette gjelder, men anbefaler å sende oss en Epost slik at vår reklamasjonsvadeling kan undersøke forholdet og samtidig påse at du får kompensasjon for nedetiden om du ikke har blitt tilbydt dette : https://www.telenor.no/kundeservice/kontakt-oss/e-post/

Sammenlign tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få det beste og billigste bredbåndet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Useriøst selskap - unngå hvis du kan

Omtale av  Helle

Jeg har tenkt at Telenor er et trygt og seriøst selskap, men det er de ikke. Vi skulle få tv og internett installert i midten av desember, men pga. problem med en kobling til Telenors fiberskap fikk vi ikke gjennomført installasjon før i april. Det er ingen i Telenor som har brydd seg, og vi fikk til slutt tv & internett kun pga. gjentatt masing på telefon og epost - det tok 17 (!) henvendelser totalt over fire måneder. Kundeservice er elendig, de prøver seg på mersalg i stedet for å hjelpe deg med saken. Hver gang man ringer må man forklare på nytt, og i tillegg lyver de til deg. De sa f. eks at man maks kan få kostnadsfri periode pga. forsinkelse i to måneder, mens det på nettsidene deres står at de tilbyr tre måneder ved mer enn 11 dagers forsinkelse (installasjon var da 108 dager forsinket).Ville aldri valgt Telenor om ikke det var fordi de har monopol på fiber her. Skriv epost i stedet for å ringe når du må kontakte dem, slik at du har kommunikasjon å vise til.

Svar fra Telenor Bredbånd
06.06.2023 13:46

Hei! Informasjonen om kompensasjon nederst på denne siden er også hva som er gjeldende internt for kundeservice - https://www.telenor.no/privat/vilkar/prisliste_tv_bredband.html Uten å vite hva som spesifikt var problemstillingen rundt dette fiberskapet er det vanskelig å si noe konkret her, men i ly av at det gikk fra desember til april høres det vinterrelatert ut, og kan ha gått innunder forhold som er utenfor Telenors kontroll. Da er det litt andre forhold som gjelder for kompensasjon og kundeservice utviser skjønn. Du står imidlertid fritt til å klage om du ikke har gjort dette tidligere, slik at vår reklamasjonsavdeling kan undersøke saken nærmere : https://www.telenor.no/kundeservice/kontakt-oss/tv-og-bredband/

Hvor er kundeservicen?

Omtale av  Arne H. J

Kontakt med kundeservice 5/5 , må ringe tilbake etter 15 min. Ringer tilbake etter ca 20 min. Får kontakt med en som ikke kan hjelpe meg.Han setter meg over til teknikker som ikke svarer, oppringning avsluttes etter ca. 40 min. Ringer på nytt venter ca. 40 min før jeg får svar. Vedkommende kan ikke hjelpe meg, han skal levere saken videre til teknikker som skal ringe meg tilbake 5/5 eller 6/5 dette skrives 7/5 fortsatt ingen svar. Telenor har de dyreste abonnementet men den dårligste kundebehandling. Dette gjelder bredbånd på hytte. Telenor krever at jeg er tilstede ved utstyret for å kunne hjelpe meg. Hvor lenge må jeg bli på hytta?

Svar fra Telenor Bredbånd
06.06.2023 13:07

Hei! Her høres det ut til at denne saken er håndtert litt uvørent og er meget beklagelig! Ved feilsøk er man avhengig av at man er ved utstyret for å kunne fullføre en feilmelding, som deretter videresendes tekniker om førstelinje ikke klarer å løse problemet med sine løsningsforslag - dette kan bety at du må ringe tilbake en gang eller to. Om tekniker ikke kan rette forholdet eksternt vil det bli sendt bud på montør som drar ut for å kikke på antenne og dekningsforhold. Så fremt det ikke er noe spesielt ved akkurat denne saken er dette slik det skal håndteres. Tekniker som eventuelt har fått saken sitter ikke på innkommende telefon men kontakter deg ved behov, enten hvis det trengs noe tilleggsinformasjon som ikke ble oppgitt under første samtale eller for å gi en løsning. I slike tilfeller er normal rettetid innen tre virkedager så fremt saken er meldt før klokken 16. Uten innsyn i denne konkrete saken er det vanskelig å gi deg noe mer spesifikt, men slik du omtaler opplevelsen er det noen her som ikke har fulgt rutiner riktig og kunne spart deg for mye unødvendig telefontid. Håper svaret til slutt dukket opp!

Telenor Bredbånd har 753 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til Telenor Bredbånd mener

Telenor Bredbånd

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR