Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert april 2024
Telenor Bredbånd
2.1
742 verifiserte omtaler

Telenor Bredbånd omtaler og erfaringer

Positiv trend

Telenor Bredbånd opplever for tiden en positiv trend i kundevurderinger.

Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.

Klikk for detaljer

2.1
Dårlig
742 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
#77
Forferdelig
Telenor Bredbånd er rangert
#77 av 83 bredbåndsleverandører
11%
Dårlig
11% anbefaler Telenor Bredbånd
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd - få tilbud fra flere leverandører helt gratis!

Utforsk 742 omtaler om Telenor Bredbånd

FILTRER OMTALER
49
40
66
108
479
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om Telenor Bredbånd
Telenor Bredbånd har 742 verifiserte omtaler på Bytt.no

Kundeservice lyver

Omtale av  Kristin

Kundeservice lyver for å slippe å forklare at situasjonene min faktisk ble slik at jeg ble uten nett i over en uke. Ingen tvil, jeg bytter leverandør.

Svar fra Telenor Bredbånd
06.06.2023 14:01

Hei! Ikke så godt å si noe om hva dette gjelder, men anbefaler å sende oss en Epost slik at vår reklamasjonsvadeling kan undersøke forholdet og samtidig påse at du får kompensasjon for nedetiden om du ikke har blitt tilbydt dette : https://www.telenor.no/kundeservice/kontakt-oss/e-post/

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Telenor Bredbånd?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Useriøst selskap - unngå hvis du kan

Omtale av  Helle

Jeg har tenkt at Telenor er et trygt og seriøst selskap, men det er de ikke. Vi skulle få tv og internett installert i midten av desember, men pga. problem med en kobling til Telenors fiberskap fikk vi ikke gjennomført installasjon før i april. Det er ingen i Telenor som har brydd seg, og vi fikk til slutt tv & internett kun pga. gjentatt masing på telefon og epost - det tok 17 (!) henvendelser totalt over fire måneder. Kundeservice er elendig, de prøver seg på mersalg i stedet for å hjelpe deg med saken. Hver gang man ringer må man forklare på nytt, og i tillegg lyver de til deg. De sa f. eks at man maks kan få kostnadsfri periode pga. forsinkelse i to måneder, mens det på nettsidene deres står at de tilbyr tre måneder ved mer enn 11 dagers forsinkelse (installasjon var da 108 dager forsinket).Ville aldri valgt Telenor om ikke det var fordi de har monopol på fiber her. Skriv epost i stedet for å ringe når du må kontakte dem, slik at du har kommunikasjon å vise til.

Svar fra Telenor Bredbånd
06.06.2023 13:46

Hei! Informasjonen om kompensasjon nederst på denne siden er også hva som er gjeldende internt for kundeservice - https://www.telenor.no/privat/vilkar/prisliste_tv_bredband.html Uten å vite hva som spesifikt var problemstillingen rundt dette fiberskapet er det vanskelig å si noe konkret her, men i ly av at det gikk fra desember til april høres det vinterrelatert ut, og kan ha gått innunder forhold som er utenfor Telenors kontroll. Da er det litt andre forhold som gjelder for kompensasjon og kundeservice utviser skjønn. Du står imidlertid fritt til å klage om du ikke har gjort dette tidligere, slik at vår reklamasjonsavdeling kan undersøke saken nærmere : https://www.telenor.no/kundeservice/kontakt-oss/tv-og-bredband/

Hvor er kundeservicen?

Omtale av  Arne H. J

Kontakt med kundeservice 5/5 , må ringe tilbake etter 15 min. Ringer tilbake etter ca 20 min. Får kontakt med en som ikke kan hjelpe meg.Han setter meg over til teknikker som ikke svarer, oppringning avsluttes etter ca. 40 min. Ringer på nytt venter ca. 40 min før jeg får svar. Vedkommende kan ikke hjelpe meg, han skal levere saken videre til teknikker som skal ringe meg tilbake 5/5 eller 6/5 dette skrives 7/5 fortsatt ingen svar. Telenor har de dyreste abonnementet men den dårligste kundebehandling. Dette gjelder bredbånd på hytte. Telenor krever at jeg er tilstede ved utstyret for å kunne hjelpe meg. Hvor lenge må jeg bli på hytta?

Svar fra Telenor Bredbånd
06.06.2023 13:07

Hei! Her høres det ut til at denne saken er håndtert litt uvørent og er meget beklagelig! Ved feilsøk er man avhengig av at man er ved utstyret for å kunne fullføre en feilmelding, som deretter videresendes tekniker om førstelinje ikke klarer å løse problemet med sine løsningsforslag - dette kan bety at du må ringe tilbake en gang eller to. Om tekniker ikke kan rette forholdet eksternt vil det bli sendt bud på montør som drar ut for å kikke på antenne og dekningsforhold. Så fremt det ikke er noe spesielt ved akkurat denne saken er dette slik det skal håndteres. Tekniker som eventuelt har fått saken sitter ikke på innkommende telefon men kontakter deg ved behov, enten hvis det trengs noe tilleggsinformasjon som ikke ble oppgitt under første samtale eller for å gi en løsning. I slike tilfeller er normal rettetid innen tre virkedager så fremt saken er meldt før klokken 16. Uten innsyn i denne konkrete saken er det vanskelig å gi deg noe mer spesifikt, men slik du omtaler opplevelsen er det noen her som ikke har fulgt rutiner riktig og kunne spart deg for mye unødvendig telefontid. Håper svaret til slutt dukket opp!

Trodde de var mer seriøse enn å selge noe de ikke kan levere

Omtale av  Henrik W

Jeg fikk en liten hvit antenne som visstnok står ideelt plassert. Men etter ikke lang tid ble nettet dårlig, så får jeg høre att det er et KAPASITET PROBLEM! ..Det var sikkert ikke planlagt, men er det for mye å be om " rabatt"..Dere må levere mere til de som betaler fullt å får under minimum!

Svar fra Telenor Bredbånd
06.06.2023 11:55

Hei! Trådløst bredbånd introduseres gradvis til nye områder hvor vi vet kapasiteten når et visst minimum for å påse at man i best grad får det man betaler for. Mobilbruk kan imidlertid være ujevnt og påvirke kapasitet i perioder, samt at det vil være tilfeller der eksempelvis basestasjoner må tas ut av drift fordi man ikke kommer til enighet for å forlenge avtale med grunneier eller kommune. Dette er utliggere som dessverre kan være vanskelige å forutse og kan påvirke kapasitet i et område inntil vi finner en ny løsning eller oppgraderer eksisterende infrastruktur.

Tragisk og dyrt!

Omtale av  Alexander

Upålitelig fiberbredbånd til høy pris. Hvis det oppstår feil på bredbåndet bruker Telenor opptil flere dager på å rette feilen slik at du kommer på nett igjen. Og "Alltid på nett"-garantien er null verdt når du ikke er Telenor mobil kunde.

Svar fra Telenor Bredbånd
06.06.2023 11:51

Hei! Standard rettetid for driftsmelding som berører et større område er innen 24 timer, og ved feil du melder inn selv er rettetiden innen 3 virkedager men som regel påfølgende virkedag noe beroende på når på døgnet feilen ble meldt. I begge tilfeller vil det dessverre forekomme saker som er langt mer komplekse enn andre, og kan fordre gravetillatelse, trafikkdirigering, rekvirering av graveentreprenør og annet spesialutstyr o.l. Vi har ingen mulighet til å gi mobildata via andre operatører, men så lenge du er uten tjenesten i over 24 timer har du krav på kompensasjon og fås via 915 09000 etter feilen er rettet.

Sammenlign tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få det beste og billigste bredbåndet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Overpriset med svak nettforbindelse

Omtale av  Lasse

Gjennomgående dårlig nettforbindelse, har flere ganger blitt lovet kompensasjon for dette uten at det hverken har skjedd, eller ville ha hjulpet. Veldig dyrt i forhold til hvor mye problemer vi har hatt med nettet.

Rask service på kundeservice

Omtale av  Trude

Fikk problemer med nettet rett før påske. Ringte kundeservice som svarte kjapt. Feilen var rettet på 15 min.

Telenor Bredbånd har 742 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til Telenor Bredbånd mener

Telenor Bredbånd

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR