Meny

Telenor Bredbånd omtaler og erfaringer

1,5/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Opplevd hastighet
Dårlig
83
av 85 innen
bredbåndsleverandør
8%
anbefaler
Telenor Bredbånd

"Useriøs bedrift uten styring"

Omtale om Telenor Bredbånd skrevet av Bodømann for 26.05.2020 23.34

Telenor Bredbånd har totalt 201 omtaler på Bytt.no
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Telenor Bredbånd?
Bodømann
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Useriøs bedrift uten styring"

Lite bra. Det meste kan bli bedre. Bygget ut fiber der jeg bor. Var forsinket, feilinformasjon, 9-10 forskjellige aktører. Mangelfull informasjon, avtaler inngått med ene aktøren ble ikke fulgt opp av neste. Telenor oppgav kontaktinformasjon til underentreprenør som aldri svarte på telefon. Fullstendig ansvarsfraskriving og null kontroll. Etterlatt seg skader på plener og langs veg, asfaltflak og grus langs vegkanten. (Private hadde fått pålegg fra kommunen om å rydde opp hadde gjort det samme.) Deler av fiberen til min bolig ikke nedgravd, ligger på bakken. Tviler på at de tar ansvar og rydder opp. Vanskelig å klage når ingen har/tar ansvar. Joda, har stort sett ok nett. Må restartes nå og da. Nettside, T-We app mv. imponerer heller ikke. Dårlig informasjon ved overgang fra coax til fiber. Fortsatte å fakturere for abonnement og måtte si opp flere ganger og gjentatte klager før alt ble ryddet opp i. Voksen mann og tåler litt men var til slutt nesten på gråten på telefonen med kundeservice før jeg fikk hjelp. Hadde jeg hatt annet valg så hadde Telenor blitt valgt bort umiddelbart. Venter på at binding skal gå ut og det blir åpnet for at andre kan tilby nett og tvpakke i området.

Bytt.no
"Useriøs bedrift uten styring" skrev Bodømann om Telenor Bredbånd

Har du en tilsvarende erfaring med Telenor Bredbånd?
Gjør som Bodømann og over 10 000 andre norske forbrukere: Skriv en omtale om Telenor Bredbånd du også og del dine erfaringer!

Ingen registrering nødvendig, helt anonymt og tar kun 1 minutt!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Tregt nett og dårlig kundeservice"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har 300/300 fiber, men får bare 10-50. Klaget til Telenor. De sier at alt fungerer og feilen er min. For et år siden var kabelen gravd over og hele nabolaget mistet internett. Ringte Telenor og de sa det samme, i følge deres systemer fungerer alt greit, hehe. Virker som de har som praksis å dytte problemene over på kunden første gangen. Først etter 2-3 telefonsamtaler så skjer det noe.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig hastighet"

Teknisk sier at det er ingen feil, og at problemet er hos meg. Ny cat6 kabel rett inn i ruteren med alt annet koblet fra, og allikevel kun 70-120 mbit av betalte 300mbit. Trådløst akkurat det samme resultatet.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Useriøst og på grensen til svindel."
1 syns denne omtalen er nyttig

Selger ringer og lover en pris for bredbånd og TV og sender skriftlig ordrebekreftelse på samme beløp. Sender så faktura som er mer enn dobbelt så høy og nekter å stå for det selgeren deres har sendt. Useriøst og på grensen til svindel.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Låser borettslag til hastigheter langt under hva konkurrenter kan tilby vha. lang bindingstid"
1 syns denne omtalen er nyttig

Vårt borettslag har vært langtidskunde med Telenor (mer enn 15 år). I vår eksisterende avtale med dem skulle vi for lengst ha blitt fritatt for bindingsperiode. Likevel blir denne konsekvent gjeninnført basert på mindre endringer utført av Telenor (bytte av dekoder-boks, f.eks), hvilket nå gjør det umulig for oss å bytte. Faktisk vil en mindre hastighetsøkning med Telenor psimessig *utgjøre over det dobbelte* av hva en komplett løsning fra konkurrent kan tilby (utover det en allerede betaler i månedspris) Den eneste grunnen til at Telenor kan operere fritt på denne måten er pga. 'automatisk' fornyede avtaler med boligorganisasjoner der klausuler om bindingstid ikke er informert om og spesifikt godtatt. Kort og godt, regelrett svindel og en luguber forretningspraksis. Unngå med mindre Telenor er eneste alternativ der du bor.

Telenor Bredbånd har totalt 201 omtaler på Bytt.no
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR