Meny

DNB Forsikring omtaler og erfaringer

2,8/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Skadeoppgjør
Middels
17
av 25 innen
forsikringsselskap
50%
anbefaler
DNB Forsikring

"Ble med i ca. 5 år (2 biler, hus, innbo ++) og har nå byttet."

Omtale om DNB Forsikring skrevet av Dmitry K for 25.01.2019 11.33

DNB Forsikring har totalt 347 omtaler på Bytt.no
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med DNB Forsikring?
Dmitry K
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Ble med i ca. 5 år (2 biler, hus, innbo ++) og har nå byttet."
2 syns denne omtalen er nyttig

Hadde lite forsikringssaker. Vanligvis fikk kjapt svar på telefon, som er godt tegn. Fikk en lekasjeskade på huset og fikk dekket det etterhvert, men det tok dem flere måneder å avgjøre saken og jeg måtte purre, mens beløpet ble ganske lite (noe rundt 15 000 kr). I tillegg, ønsket jeg at de investigere mer om skaden for å få vite årsaken nøyaktig: måtte gjøre det selv på egen regning og tid - veldig ubehagelig. Ble meget irritert av stadig kraftig prisøkning (f. eks. på 10%) og måtte krangle om det hvert eneste år. Mitt budsjett øker ikke på 10% hvert år :), så jeg måtte bare si opp en del forsikringer år etter år og byttet dem helt til slutt.

Bytt.no
"Ble med i ca. 5 år (2 biler, hus, innbo ++) og har nå byttet." skrev Dmitry K om DNB Forsikring

Har du en tilsvarende erfaring med DNB Forsikring?
Gjør som Dmitry K og over 10 000 andre norske forbrukere: Skriv en omtale om DNB Forsikring du også og del dine erfaringer!

Ingen registrering nødvendig, helt anonymt og tar kun 1 minutt!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Overraskelse"

Her kan man få en overraskelse når premien øker uten at man får beskjed. Ellers stort sett fornøyd.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Rot fra start til slutt"
2 syns denne omtalen er nyttig

Bestilte bilforsikring. Fikk giro og betalte. 2 måneder senere fikk jeg brev fra Statensvegvesen med begjæring om avskilting. DNB hadde "glemt" å legge det inn i noe de kaller TFF. Så ba min mor om tilbud på innboforsikring. Tilbudet var såpass dårlig at hun takket nei, DNB derimot startet forsikringen og beløpet ble trukket fra min konto. Det var et lavt beløp pr måned så jeg merket det ikke (dessuten hadde jeg bilforsikring der så jeg reagerte ikke på at DNB forsikring trakk penger fra konto). Etter 1 år fikk hun tilsendt fornyelse. Da reagerte hun og kontaktet DnB. De kunne fortelle at hun hadde vært kunde i 1 år uten aksept fra henne og at beløpet var betalt. Hun sjekket konto og kunne ikke finne trekk og kontaktet DnB på nytt. De oppdaget da at de hadde trukket fra min konto. De begrunnet det med samme etternavn. DnB la seg flate og kansellerte forsikringen hennes, men ville ikke uten videre tilbakebetale meg. De ønsket å beholde beløpet og avregne det mot fremtidige regninger for bilforsikringen. Jeg nektet og informerte de om at jeg sannsynligvis kom til å bytte selskap. For å få pengene tilbake måtte jeg klage også skulle de se på saken. Etter 4 uker kom pengene tilbake. Ganske utrolig at Norges største finanskonsern har så dårlig oversikt på hva de driver med. Lurer på hva som hadde skjedd dersom jeg hadde fått en skade på bilen de 2 første månedene hvor DnB ikke hadde meldt inn min forsikring. Regner med at jeg måtte gått til sak mot de ettersom jeg måtte true med klage til finansklagenemda for å få tilbake pengene for en innbo forsikring som min mor hadde takket nei til.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Bare økning på årsbeløpet"
2 syns denne omtalen er nyttig

Jeg kan ikke si noe bra, fordi jeg har ikke tatt i mot en tjeneste så langt. Derfor stå dette på zero. Det jeg reagerte på er at, hvis det kommer en økning på månedlig beløpet, så står den bare der for å betal, uten å vite, hvorfor. Da må jeg extra finne fram en kontakt og bortkaste min tid for å finne ut om dette. Jeg heller kaste bort tid nå og finne en annet forsikringsselskap, så lenge der er flere igjen....

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Tragisk kundeservice."

Brukte nesten et halvt år på å behandle en skadesak på en enkel liten kollisjon med bil.

DNB Forsikring har totalt 347 omtaler på Bytt.no
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR