Forsikring
Skjul meny
Forsikring

Eika Forsikring omtaler og erfaringer

235 verifiserte omtaler
3,5/5
Bra
Kundetilfredshet
Bra
Kundeservice
Bra
Skadeoppgjør
Bra
13
av 22 innen
forsikringsselskap
60%
anbefaler
Eika Forsikring
Filtrer omtaler
92
44
26
24
49
Sorter omtaler etter
Viser av 235 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Eika Forsikring?
Knut E. N
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Ikke fornøyd med Eika forsikring"
3 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har aldri brukt min forsikring. Har bestandig betalt min forsikring. I desember 2015 brant klutsjen i traktoren min, Fendt 309. Det rant brennede olje ut. EIKA forsikring nektet å betale. Dem tok ikke dette for å være brann. Det syntes jeg er dårlig med hjelp å få, noe som jeg tross alt betaler for å få da uhellet kommer. Og synte dem er dyre. Nå er jeg ute etter et selskap som er rimelige på pris og gir en god støtte å servise hvis uhellet kommer.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Rot med innbetalinger"
2 syns denne omtalen er nyttig

Dem har dårlig rutine når det gjelder å ha kontroll på innkommende faktura, sier at man har mottatt purringer, men det stemmer ikke!

Christine
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Fikk aldri noe på forsikringen!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Mistet for to år siden bagen min med verdier til over 10 tusen kroner på bussen, og fikk INGENTING av dette igjen på reiseforsikringen. De krevde kvitteringer for alt jeg hadde mistet, og selv om jeg leverte kvittering på det jeg hadde, fikk jeg ingenting igjen for det. Det er for dårlig!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Skryt"

Har vært fornøyd og aldri hatt brukt for hjelp til noe uhell. Veldig fornøyd med å ha et kontor i nærmiljøet og ha muligheten til å ha personlig kontakt med rådgivere. Men helt greit å få tilbud fra flere forsikringsselskaper. Pris har mye å si for alle som vil ha forsikring.

Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Hva skjer i forsikringsbransjen for tiden??"
4 syns denne omtalen er nyttig

Skrekk og gru med boligforsikring fra Eika!!! 👎☹️
Men forresten. Godt mulig også ditt forsikringsselskap har avtale med Recover Nordic AS.... Skrekk og gru også det!! 😡 De har begge gjort meg både skremt og rasende!!! Men Recover ser faktisk ut til å ha avtale med de fleste forsikringsselskapene! Hvilke kvalifikasjoner og fagkompetanse besitter Recover? Hvem kontrollerer arbeidet de gjør?

Eika boligforsikring lover trygghet i sin annonse.. Men gir ikke nødvendigvis trygghet når uhellet er ute.

De har inngått samarbeid med firmaet Recover Nordic som de da overlater alle oppgaver til. Både taksering av skaden, kostnad, utbedring og kontroll.

Her fikk vi vann inn, både fra over- og undersiden av betonggulvet i underetasjen.
Eika og Recover overkjører takstmannen og hans vurdering og anbefalinger. I stedet kjører Recover sitt eget løp med primært oppdrag å spare penger for Eika.
Dette gjøres ved å benytte tvilsomme metoder som ingen fagmann har tillit til.. Eller knapt hørt om.
Det innebærer blant annet at Recover nekter å rive det som skal til for å avdekke all fukt etter vanninntrenging.
I stedet har de revet minimum og satt i gang en opptørking på ubestemt tid. Kan ta mange måneder. De påstår at de tørker opp både rockwool og plater i gulvene. Gamle byggemetoder med lag tett i tett.

De har satt vifter og fuktfjernere som står og durer i flere rom. Med skyhøye temperaturer og mugglukt som resultat. Nå skal de avhjelpe dette med å ta ut glassene fra vinduene og sette inn kryssfinerplater i stedet. Med hull i og slange ut. For å kvitte seg med varme og fukt. Dette kom de på nå plutselig langt ut i prosessen... Alt virker tilfeldig og lite betryggende.

Vi har etterlyst dokumentasjon på denne såkalte "sandwich-tørkingen", for det finnes ikke noe om det på nett. Bortsett fra benyttet på båter med kjøl og luft under tregulv. Men vi har på 6 uker ikke fått ett ord som dokumenterer prosessen.
Heller ingen framdriftsplan. Og ingen tidsplan for noe. De vet ikke engang om tørkemetoden vil fungere. Dette skulle de vite etter 3-4 dager sa Eika. Men etter to uker kan verken Eika eller Recover si om dette fungerer.

Takstmannen vi fikk beskjed om var satt på saken, var uenig i denne metoden. Så han ble tatt av saken igjen. Nå har Eika oppnevnt en ny takstmann som trolig er mer medgjørlig.. Og kommer på befaring i morra. Det vil overraske meg stort om han ikke støtter denne jalla-metoden!! For han har så vidt vi vet, samarbeidet mye med vår mann fra Recover.

Så dette er litt av en farse... Og en viktig årsak til problemene, er sprukne rør under gulvene i underetasjen... Men fortsatt urørt etter 6 uker med viftesus i en innplastet leilighet hvor arbeidsfolk kommer og går etter eget forgodtbefinnende. Uten noen beskjed til oss beboere om når de kommer eller når ting skjer. Privatliv er en saga blott.

Det må også nevnes at det er skåret ca 60cm av nederste del av veggene mot naboens kjellerbod og mot kjellergang, fra min leilighet. Så det er fritt fram for både folk og kryp. Det har medført en del urolige netter.. Når man våkner av lyder. Ikke hyggelig.

Men men.. Vi bor på en byggeplass. Men Eika mener det er fullt beboelig så lenge vi velger å bo her. Jeg har lite lyst til å forlate alt her.. Med så åpen leilighet.. Og bo i koffert. Og ikke vite hvor man har noe.. Problem allerede fordi det meste oppbevares nede der det " jobbes"..

Men jeg er skremt over at forsikringsselskapene kan ture fram på denne måten.
Tenk at de kan overkjøre en dyktig erfaren takstmann som de selv har satt på saken!!! Utrolig. Nå er det vi beboerne, som har betalt forsikring til Eika, som tar regningen. Med å måtte leve med dette på ubestemt tid og med uvisst resultat. Vi er livredde for at ikke all fukt blir eliminert. Da blir det samme runden om et år eller to.. Skrekk og gru!!

Vi er dønn slitne allerede. Både psykisk og fysisk. Hodepine, kvalme, trøtthet.. På ubestemt tid! 🙄😡👎.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Helt fantastisk!"

Fantastisk kundeservice. Veldig raskt oppgjør. Kommer aldri til å bytte forsikringsselskap selv om jeg kunne fått det billigere andre plasser.

Haroon S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Forferdelig kundeservice"
3 syns denne omtalen er nyttig

Selger lurer deg til å tegne forsikring. Styrer i firmaet skriker på deg for å beskytte sine ansatte som lurer deg.

Daniel S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Helt ok"
1 syns denne omtalen er nyttig

Fikk god pris, med gode vilkår da jeg hadde lav bonus. Det er prisen på bilforsikring som var avgjørende for å velge Eika. De var villige til å strekke seg langt for å matche/overgå konkurrentenes priser. Men bonus-delen av prisen utgjør for lite. Derfor blir forsikringen for dyr sammenlignet med andre, etterhvert når bonusen øker.

Oddbjørn
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Det jobbes med å endre folks holdninger til forsikring, jeg har mistet all respekt"
4 syns denne omtalen er nyttig

Hadde et uhell med en av Eika sine kunder. Min stillestående bil blir påkjørt ved en møteplass. Det er rikelig med tid til å redusere farten, og rikelig med plass til å passere ved å holde litt til høyre i møtelommen. Eika sin kunde tar på seg all skyld, krysser av for 50 km/t når situasjonen oppstår, og 50 km/t i skadeøyeblikket. De to skademeldingene er identiske. Avgjørelse av saksbehandler: Vi er ikke enige i at dette er vår kunde sin skyld. Saken ender med skylddeling, da mitt forsikringsselskaps saksbehandler er av samme oppfatning. (Gjensidige). Ringer da avdelingsleder skade hos Gjensidige og varsler at jeg tar saken til rettsapparatet. Saken tar da helomvending, takstmann dukker opp etter få dager, og Eika betaler ut erstatning for kondemnert bil. Totalt har det tatt ca. fire måneder å komme frem til dette. Eika har et tett samarbeide med Gjensidige, og ganske sikkert alle andre selskaper. Både Eikas og Gjensidiges saksbehandlere mangler tydeligvis all form for magefølelse for hva det er mulig å komme seg unna med. Jeg kommer til å bytte selskap. Hadde Eika vist seg å være litt mer profesjonelle, hadde jeg nok valgt dem. De kommer ikke til å få noen forespørsel fra meg.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Glimrende service"
1 syns denne omtalen er nyttig

Bra å ha egen kontaktperson, dem er billige. Fikser lett opp vis jeg evnt har gjort en skade.
Ønsker egentlig ikke å bytte men prisen er alt!

Kurt R. L
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Kjapt oppgjør ved knust vindu"
1 syns denne omtalen er nyttig

Synes Eika er billig og fikk kjapt oppgjør da bakvinduet på bilen knuste i vinter. Og så er dere billig.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Alt går fint når du betaler bare"
3 syns denne omtalen er nyttig

Jeg hadde (til i dag) forskjellige tjeneste fra dette firma forsikring på bil, hus, garasje og alle familie medlem. Men når jeg meldte en bil skade den 31 mars da høflighet fra selskapet gikk til slutt. Jeg har ikke fått tilbakemelding på lang tid og jeg startet å ringe hver dag i andre uke i Juni. De har brukt unnskylding at andre partner nektet å skyld på han. Jeg sendte bilde fra situasjon og dette var ikke nok for Eika. Det andre partner er kunde i samme selskapet (en bygge firma). Til slutt fikk jeg e-post den 16 juni at jeg må fikse skaden på egen hånd. På dette mote Eika hjelpet meg å bytte forsikring selskaper. For heldigvis på grunn av for det samme forsikringspakke fikk jeg mye bedre pris fra Gjensidige!! Takk for ingenting EIKA useriøst selskapet.

Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Faktura var ikke som planlagt"
1 syns denne omtalen er nyttig

Avtalte månedlig faktura, men etter ett par måned så samlet de flere fakturaer på 1, masse bortforklaringer på hvorfor de måtte gjøre det sånn.

Øistein
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Oppgjør ved skade"
5 syns denne omtalen er nyttig

Eika fungerer fram til det blir en skade på bilen, etterpå er du som kunde ikke noe verdt.
Dem bruker takstmann som representant, dvs at han ikke kan anses for og være nøytral.
Dem selger deg en forsikring som er null verdt når dem kommer til oppgjør.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Fornøyd"
1 syns denne omtalen er nyttig

Alt er greit. Har aldri hatt problemer med eika. Kun ett problem. Fra 1 jan 17 har eg berre 1 bil og den er veteran. Bor i utlandet og bruker den 1 mnd kvart år. Eika nekter å forsikre den som veteran.

Roy-Vidar V. D. O
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Meget fornøyd"
1 syns denne omtalen er nyttig

Er meget fornøyd med Eika forsikring, har der en egen forsikringsagent som følger meg opp med gjevne mellomrom.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Eika er knall"
1 syns denne omtalen er nyttig

Det som er bra med Eika, er at de gir de som har anmerkninger sjansen for å få forsikring. De skjønner at det går an å gjøre en feil og gir de en sjanse.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Godt fornøyd"
1 syns denne omtalen er nyttig

Bare posetive erfaring med Eika. Jeg har ikke tenkt å skryte av ett selskap når jeg ikke har noe å sammenlign med.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Helt greie, litt dyrt"
1 syns denne omtalen er nyttig

Opplever Eika som litt dyrt, men jeg fikk skade på en dyr klokke, da fikk jeg beskjed om og levere til urmaker Bjerke, og klokken ble reparert omgående, føler de er på banen når ulykken først er ute.

Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Usikker omkring forsikringselskapet Eika"

Sjekk opp flere selskaper og hvordan kundene opplever erfaringer, noen selskaper er seriøse og følger opp kundene raskt" andre selskaper drenerer og følger ikke opp kunden.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Rigide"
1 syns denne omtalen er nyttig

To forskjellig kundekonsulenter beklager selskapets rigide praksis og manglende vilje til å vise skjønn i konkret erstatningssak.

Jostein F
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Slue og elendige på kundebehandling"
1 syns denne omtalen er nyttig

Hadde en dødsforsikring på en ung hund som måtte avlives, eika gjorde seg vanskelig i denne situasjon og brukte trusler om å legge ned saken hvis jeg ikke ettersendte dokumentasjon de ikke presiserte. Det ble ikke brukt noen personlige navn i saksbehandlingen, og behandlingstiden, samt responstiden var grusomt lang. Det gikk så langt at jeg måtte stille dem til veggs med utdrag av eget lovverk og trussel om media-lekkasje samt søksmål før de greide å etterkomme det de var forpliktet til å gjøre.

Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Priser"
2 syns denne omtalen er nyttig

Denne forsikringen er alt for dyr. Prisen for forsikring på to biler, tilsvarer omtrent forsikring på to biler, hus og innbo hos andre selskaper.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig service"
1 syns denne omtalen er nyttig

Vanvittig dyr egenandel på forsikringer og dårlig kunde behandling med dårlig opplysning om forsikringen generelt.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Grei behandling ."
2 syns denne omtalen er nyttig

Kundebehandler treffes personlig. Viktig å få svar på spørsmål, helst med det samme.

Blir behandlet med forståelse og respekt.

Søk Bytt.no