Forsikring

Eika Forsikring omtaler og erfaringer

3,5/5
Bra
Kundetilfredshet
Bra
Kundeservice
Bra
Skadeoppgjør
Middels
7
av 22 innen
forsikringsselskap
62%
anbefaler
Eika Forsikring
Filtrer omtaler
113
48
29
26
54
Sorter omtaler etter
Viser av 270 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Eika Forsikring?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Bra oppfølging ved bilbrann"

Har hatt eika i mange år. Hadde en bilbrann i vinter. Veldig bra oppfølging og et ryddig oppgjør fra Eika.

Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Pris noe høy"

Ingen negativ erfaring, heller ikke hatt behov for å benytte forsikringen. Men vet at mange betaler mindre enn jeg gjør.

Henning J
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Meget skuffende behandling etter skade på vannledning"
1 syns denne omtalen er nyttig

Etter skade oppå vannledning og dertil problemer med vann som trakk inn i bad og bod, tok jeg kontakt med selskapet og fikk omgående beskjed om å sette igang tiltak. Noe som naturligvis ble gjort. De valgte å ikke sende takstmann for å se på skadene. Etter at det hele ble utbedret på rimeligste og raskeste måte, får jeg så høre at siden dette var en kopperledning ville de trekke fra 65 prosent av den totale fakturaen. Dette til tross for at det på det tidspunkt vannledningen ble lagt, i 1983, ikke var tillatt å legge plastledning, som visstnok skulle blitt dekket fullt ut. Jeg fikk utført dette på beste og rimeligste måte og hadde - tilsynelatende - god kontakt med saksbehandleren. Det fikk jeg lide for. Selvfølgelig har jeg kontaktet advokat og selvfølgelig tar jeg saken til Finansklagenemda. Og like selvfølgelig - jeg bytter selskap så snart det er mulig. Styr unna Eika!

Jack A. A
Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"liten forståelse for min situasjon-jeg er bileier ,mens ha gitt f i å betale og jeg får svi-nektet"
3 syns denne omtalen er nyttig

Liter imøte kommenhet og innhenting av skade opplysninger av andre og godtok disse uten å snakke med oss. Dett gladt en varmt vann

Otto S. P
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Lokal agent som er bra"
1 syns denne omtalen er nyttig

Lokal agent som er bra, men de er vel som de fleste når det kommer et skadetilfelle, prøver å vri seg unna så langt det går.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Gammeldags!"
1 syns denne omtalen er nyttig

De har ikke egen webside for forsikringstakere. Jeg får forsikringsdokumentene tilsendt på papir. All kontakt fra meg går via kundebehandler i min bank. Jeg har ikke hatt noen skade så jeg vet ikke hvordan de vedr. skadeutbetalinger.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Billig og bra"
1 syns denne omtalen er nyttig

God service :-) Har alt i samme bank og det er ikke noen som er bedre en Eika:-) Har sjekka mange selskap å ingen klarer bedre pris.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Gode forsikringer men litt rot med betaling av og til"
2 syns denne omtalen er nyttig

Lettvint og bra, men litt rot med betalingene av og til.
Kan plutselig få regning på 6mnd når jeg har valgt å betale hver mnd osv.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Meget gode priser og god hjelp!"

Jeg har forsikring gjennom lokalbanken i Eika, og har flere ganger gjort unna forsikringspraten på kort tid, enkelt og greit. Det meste fikses raskt, og har aldri opplevd noe tull. Savner litt en chat-løsning for å få kontakt med Eika direkte. Litt tungvint å ta alle henvendelser eller spørsmål på mail eller via banken min.

Oddbjørn
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Alltid god hjelp!"
2 syns denne omtalen er nyttig

Har vært med i to trafikkuhell, ett som offer og ett som skyldig. Veldig fornøyd med hvordan forsikringsselskapet har løst det.

Misfornøyd
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Forkastelig og risikabelt"
2 syns denne omtalen er nyttig

Sa opp forsikringen min uten varsel da jeg skulle bytte selskap. Det nye selskapet satte overføring og oppsigelse noen mnd. frem i tid, men de sa opp forsikringen lenge før min nye forsikring skulle starte. Jeg var uten forsikringer i 1 mnd. Før jeg ble klar over dette. Dersom huset hadde brent ned eller noen hadde vært involvert i en trafikkulykke med min bil ville jeg blitt ruinert.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Valg av takstmenn uten nødvendig kompetanse har trenert vår husforsikringssak i 10 år"
3 syns denne omtalen er nyttig

Jeg oppfatter at Eika ikke har ønske eller vilje til å finne årsak til skade og derved trenerer saken.
I vår sak har Eika brukt (bevist eller ubevist) takstmenn uten kompetanse i flere runder over en 10 årsperiode uten å kunne finne årsak til skade.
Etter at vi på egenhånd og for egen regning engasjere takstfirma med kompetanse på aktuell skade ble skaden umiddelbart definert med årsak og skadeomfang og vi fikk gode råd om utbedring.
At Eika umiddelbart deretter finner en ny takstmann som brukes til å vri skade årsak slik at den ikke gir dekning og tilbakeviser all form for støtte og hjelp er bare trist og bekrefter at hensikten med ikke å bruke kompetente takstmenn var å trenere saken.
Uansett dekning eller ikke hadde det vært greit å få dette avklart litt raskere ved hjelp av forsikringsselskapet slik at vi hadde unngått over 10 år med problemer og ekstra kostnader.
Det burde være slik at forsikringsselskapet ønsket å hjelp ikke motarbeide!
Vi har bedt Eikas klageordning se på saken, men (selvfølgelig) støtter de sitt eget syn og oppfattes i tillegg ganske så arrogante i sin kommunikasjon!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"For dyre på kjøretøy"

Velger nå å bytte til DNB selv om de er litt dyrere på huset. Eika er mye dyrere på MC og snøscooter og da blir de mye dyrere.

Frøydis
Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Prisstigning"
1 syns denne omtalen er nyttig

Er misfornøyd med den formidable prisstigning de siste årene. Synes forsikringspremien er satt altfor høyt i forhold til at huset mitt ikke er fullverdiforsikret.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Nekter å dekke tap og elendig service"
1 syns denne omtalen er nyttig

Er ikke kunde selv men ble påkjørt av en som var kunde hos de. Feilen er avgjort at den ligger hos kunden. Eika forsikring nekter å dekke utgifter i forbindelse med leiebil i julehøytiden selv om vi har en unge under ett år og vi skulle reise ca 40 mil med gaver, bagasje, vogn, barnesete ++ både til overnattingsbesøk og kveldsbesøk. Ikke noe samarbeid bare blank avvisning selv om denne saken, subjektivt sett, helt klart dekkes av skadeerstatningsloven. De mente at kollektiv i julehøytiden over så store strekninger, med mer bagasje enn vi klarer å bære, er det vi burde gjøre for å minske det økonomiske tapet.

John-Erik S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Eika satte først min bonus til 75%, deretter tok de den bort"
1 syns denne omtalen er nyttig

Selger i Eika spurte om jeg hadde kjørt skadefritt. Jeg svarte ja og de satte bonus til 75%. Etterpå kansellerte de avtalen og satte ny bonus til 0% uten å spørre meg om jeg aksepterte dette eller ikke.

Knut E. N
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Ikke fornøyd med Eika forsikring"
3 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har aldri brukt min forsikring. Har bestandig betalt min forsikring. I desember 2015 brant klutsjen i traktoren min, Fendt 309. Det rant brennede olje ut. EIKA forsikring nektet å betale. Dem tok ikke dette for å være brann. Det syntes jeg er dårlig med hjelp å få, noe som jeg tross alt betaler for å få da uhellet kommer. Og synte dem er dyre. Nå er jeg ute etter et selskap som er rimelige på pris og gir en god støtte å servise hvis uhellet kommer.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Rot med innbetalinger"
2 syns denne omtalen er nyttig

Dem har dårlig rutine når det gjelder å ha kontroll på innkommende faktura, sier at man har mottatt purringer, men det stemmer ikke!

Christine
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Fikk aldri noe på forsikringen!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Mistet for to år siden bagen min med verdier til over 10 tusen kroner på bussen, og fikk INGENTING av dette igjen på reiseforsikringen. De krevde kvitteringer for alt jeg hadde mistet, og selv om jeg leverte kvittering på det jeg hadde, fikk jeg ingenting igjen for det. Det er for dårlig!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Skryt"

Har vært fornøyd og aldri hatt brukt for hjelp til noe uhell. Veldig fornøyd med å ha et kontor i nærmiljøet og ha muligheten til å ha personlig kontakt med rådgivere. Men helt greit å få tilbud fra flere forsikringsselskaper. Pris har mye å si for alle som vil ha forsikring.

Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Hva skjer i forsikringsbransjen for tiden??"
6 syns denne omtalen er nyttig

Skrekk og gru med boligforsikring fra Eika!!! 👎☹️
Men forresten. Godt mulig også ditt forsikringsselskap har avtale med Recover Nordic AS.... Skrekk og gru også det!! 😡 De har begge gjort meg både skremt og rasende!!! Men Recover ser faktisk ut til å ha avtale med de fleste forsikringsselskapene! Hvilke kvalifikasjoner og fagkompetanse besitter Recover? Hvem kontrollerer arbeidet de gjør?

Eika boligforsikring lover trygghet i sin annonse.. Men gir ikke nødvendigvis trygghet når uhellet er ute.

De har inngått samarbeid med firmaet Recover Nordic som de da overlater alle oppgaver til. Både taksering av skaden, kostnad, utbedring og kontroll.

Her fikk vi vann inn, både fra over- og undersiden av betonggulvet i underetasjen.
Eika og Recover overkjører takstmannen og hans vurdering og anbefalinger. I stedet kjører Recover sitt eget løp med primært oppdrag å spare penger for Eika.
Dette gjøres ved å benytte tvilsomme metoder som ingen fagmann har tillit til.. Eller knapt hørt om.
Det innebærer blant annet at Recover nekter å rive det som skal til for å avdekke all fukt etter vanninntrenging.
I stedet har de revet minimum og satt i gang en opptørking på ubestemt tid. Kan ta mange måneder. De påstår at de tørker opp både rockwool og plater i gulvene. Gamle byggemetoder med lag tett i tett.

De har satt vifter og fuktfjernere som står og durer i flere rom. Med skyhøye temperaturer og mugglukt som resultat. Nå skal de avhjelpe dette med å ta ut glassene fra vinduene og sette inn kryssfinerplater i stedet. Med hull i og slange ut. For å kvitte seg med varme og fukt. Dette kom de på nå plutselig langt ut i prosessen... Alt virker tilfeldig og lite betryggende.

Vi har etterlyst dokumentasjon på denne såkalte "sandwich-tørkingen", for det finnes ikke noe om det på nett. Bortsett fra benyttet på båter med kjøl og luft under tregulv. Men vi har på 6 uker ikke fått ett ord som dokumenterer prosessen.
Heller ingen framdriftsplan. Og ingen tidsplan for noe. De vet ikke engang om tørkemetoden vil fungere. Dette skulle de vite etter 3-4 dager sa Eika. Men etter to uker kan verken Eika eller Recover si om dette fungerer.

Takstmannen vi fikk beskjed om var satt på saken, var uenig i denne metoden. Så han ble tatt av saken igjen. Nå har Eika oppnevnt en ny takstmann som trolig er mer medgjørlig.. Og kommer på befaring i morra. Det vil overraske meg stort om han ikke støtter denne jalla-metoden!! For han har så vidt vi vet, samarbeidet mye med vår mann fra Recover.

Så dette er litt av en farse... Og en viktig årsak til problemene, er sprukne rør under gulvene i underetasjen... Men fortsatt urørt etter 6 uker med viftesus i en innplastet leilighet hvor arbeidsfolk kommer og går etter eget forgodtbefinnende. Uten noen beskjed til oss beboere om når de kommer eller når ting skjer. Privatliv er en saga blott.

Det må også nevnes at det er skåret ca 60cm av nederste del av veggene mot naboens kjellerbod og mot kjellergang, fra min leilighet. Så det er fritt fram for både folk og kryp. Det har medført en del urolige netter.. Når man våkner av lyder. Ikke hyggelig.

Men men.. Vi bor på en byggeplass. Men Eika mener det er fullt beboelig så lenge vi velger å bo her. Jeg har lite lyst til å forlate alt her.. Med så åpen leilighet.. Og bo i koffert. Og ikke vite hvor man har noe.. Problem allerede fordi det meste oppbevares nede der det " jobbes"..

Men jeg er skremt over at forsikringsselskapene kan ture fram på denne måten.
Tenk at de kan overkjøre en dyktig erfaren takstmann som de selv har satt på saken!!! Utrolig. Nå er det vi beboerne, som har betalt forsikring til Eika, som tar regningen. Med å måtte leve med dette på ubestemt tid og med uvisst resultat. Vi er livredde for at ikke all fukt blir eliminert. Da blir det samme runden om et år eller to.. Skrekk og gru!!

Vi er dønn slitne allerede. Både psykisk og fysisk. Hodepine, kvalme, trøtthet.. På ubestemt tid! 🙄😡👎.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Helt fantastisk!"

Fantastisk kundeservice. Veldig raskt oppgjør. Kommer aldri til å bytte forsikringsselskap selv om jeg kunne fått det billigere andre plasser.

Haroon S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Forferdelig kundeservice"
3 syns denne omtalen er nyttig

Selger lurer deg til å tegne forsikring. Styrer i firmaet skriker på deg for å beskytte sine ansatte som lurer deg.

Daniel S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Helt ok"
1 syns denne omtalen er nyttig

Fikk god pris, med gode vilkår da jeg hadde lav bonus. Det er prisen på bilforsikring som var avgjørende for å velge Eika. De var villige til å strekke seg langt for å matche/overgå konkurrentenes priser. Men bonus-delen av prisen utgjør for lite. Derfor blir forsikringen for dyr sammenlignet med andre, etterhvert når bonusen øker.

Oddbjørn
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Det jobbes med å endre folks holdninger til forsikring, jeg har mistet all respekt"
4 syns denne omtalen er nyttig

Hadde et uhell med en av Eika sine kunder. Min stillestående bil blir påkjørt ved en møteplass. Det er rikelig med tid til å redusere farten, og rikelig med plass til å passere ved å holde litt til høyre i møtelommen. Eika sin kunde tar på seg all skyld, krysser av for 50 km/t når situasjonen oppstår, og 50 km/t i skadeøyeblikket. De to skademeldingene er identiske. Avgjørelse av saksbehandler: Vi er ikke enige i at dette er vår kunde sin skyld. Saken ender med skylddeling, da mitt forsikringsselskaps saksbehandler er av samme oppfatning. (Gjensidige). Ringer da avdelingsleder skade hos Gjensidige og varsler at jeg tar saken til rettsapparatet. Saken tar da helomvending, takstmann dukker opp etter få dager, og Eika betaler ut erstatning for kondemnert bil. Totalt har det tatt ca. fire måneder å komme frem til dette. Eika har et tett samarbeide med Gjensidige, og ganske sikkert alle andre selskaper. Både Eikas og Gjensidiges saksbehandlere mangler tydeligvis all form for magefølelse for hva det er mulig å komme seg unna med. Jeg kommer til å bytte selskap. Hadde Eika vist seg å være litt mer profesjonelle, hadde jeg nok valgt dem. De kommer ikke til å få noen forespørsel fra meg.

Søk Bytt.no