Det lønner seg å sammenligne
Skriv omtale
Ferdig på 1 minutt. Helt anonymt

Eika Forsikring omtaler og erfaringer

Les alle 172 omtaler og erfaringer om Eika Forsikring

172 omtaler
Eika Forsikring
Rangert #8 av 22
innen forsikring
Bra
3,6
AV 5
3,5
Kundetilfredshet
Bra
3,8
Kundeservice
Bra
3,6
Skadeoppgjør
Bra
Din tillit er vår høyeste prioritet. Bedrifter kan ikke redigere eller slette omtaler. Les mer.
Viser 172 omtaler om Eika Forsikring sortert på relevans
Gå til toppen av siden
Hva synes du om
Eika Forsikring?
skriv omtale
FILTRER
Sammendrag
SORTER
Relevans
Du er helt anonym
Ferdig på 1-2-3
Hjelp andre
Start din omtale av Eika Forsikring
Hva synes du?
"Forferdelig kundeservice"
detaljer
Tilfredshet
1 / 5
3 synes denne omtalen er nyttig
Kundeservice
1 / 5
Skadeoppgjør
1 / 5
Haroon S
HAR BYTTET SELSKAP

Selger lurer deg til å tegne forsikring. Styrer i firmaet skriker på deg for å beskytte sine ansatte som lurer deg.

3 synes denne omtalen er nyttig
"Helt ok"
detaljer
Tilfredshet
5 / 5
1 synes denne omtalen er nyttig
Kundeservice
5 / 5
Daniel S
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

Fikk god pris, med gode vilkår da jeg hadde lav bonus. Det er prisen på bilforsikring som var avgjørende for å velge Eika. De var villige til å strekke seg langt for å matche/overgå konkurrentenes priser. Men bonus-delen av prisen utgjør for lite. Derfor blir forsikringen for dyr sammenlignet med andre, etterhvert når bonusen øker.

1 synes denne omtalen er nyttig
"Det jobbes med å endre folks holdninger til forsikring, jeg har mistet all respekt"
detaljer
Tilfredshet
1 / 5
4 synes denne omtalen er nyttig
Kundeservice
1 / 5
Omtalen omhandler

Hadde et uhell med en av Eika sine kunder. Min stillestående bil blir påkjørt ved en møteplass. Det er rikelig med tid til å redusere farten, og rikelig med plass til å passere ved å holde litt til høyre i møtelommen. Eika sin kunde tar på seg all skyld, krysser av for 50 km/t når situasjonen oppstår, og 50 km/t i skadeøyeblikket. De to skademeldingene er identiske. Avgjørelse av saksbehandler: Vi er ikke enige i at dette er vår kunde sin skyld. Saken ender med skylddeling, da mitt forsikringsselskaps saksbehandler er av samme oppfatning. (Gjensidige). Ringer da avdelingsleder skade hos Gjensidige og varsler at jeg tar saken til rettsapparatet. Saken tar da helomvending, takstmann dukker opp etter få dager, og Eika betaler ut erstatning for kondemnert bil. Totalt har det tatt ca. fire måneder å komme frem til dette. Eika har et tett samarbeide med Gjensidige, og ganske sikkert alle andre selskaper. Både Eikas og Gjensidiges saksbehandlere mangler tydeligvis all form for magefølelse for hva det er mulig å komme seg unna med. Jeg kommer til å bytte selskap. Hadde Eika vist seg å være litt mer profesjonelle, hadde jeg nok valgt dem. De kommer ikke til å få noen forespørsel fra meg.

4 synes denne omtalen er nyttig
"Glimrende service"
detaljer
Tilfredshet
5 / 5
1 synes denne omtalen er nyttig
Kundeservice
5 / 5
Skadeoppgjør
5 / 5
Erik G
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

Bra å ha egen kontaktperson, dem er billige. Fikser lett opp vis jeg evnt har gjort en skade.
Ønsker egentlig ikke å bytte men prisen er alt!

1 synes denne omtalen er nyttig
"Kjapt oppgjør ved knust vindu"
detaljer
Tilfredshet
5 / 5
1 synes denne omtalen er nyttig
Kundeservice
5 / 5
Skadeoppgjør
5 / 5
Omtalen omhandler

Synes Eika er billig og fikk kjapt oppgjør da bakvinduet på bilen knuste i vinter. Og så er dere billig.

1 synes denne omtalen er nyttig
"Alt går fint når du betaler bare"
detaljer
Tilfredshet
1 / 5
3 synes denne omtalen er nyttig
Kundeservice
1 / 5
Skadeoppgjør
1 / 5
Lukas
HAR BYTTET SELSKAP
Omtalen omhandler

Jeg hadde (til i dag) forskjellige tjeneste fra dette firma forsikring på bil, hus, garasje og alle familie medlem. Men når jeg meldte en bil skade den 31 mars da høflighet fra selskapet gikk til slutt. Jeg har ikke fått tilbakemelding på lang tid og jeg startet å ringe hver dag i andre uke i Juni. De har brukt unnskylding at andre partner nektet å skyld på han. Jeg sendte bilde fra situasjon og dette var ikke nok for Eika. Det andre partner er kunde i samme selskapet (en bygge firma). Til slutt fikk jeg e-post den 16 juni at jeg må fikse skaden på egen hånd. På dette mote Eika hjelpet meg å bytte forsikring selskaper. For heldigvis på grunn av for det samme forsikringspakke fikk jeg mye bedre pris fra Gjensidige!! Takk for ingenting EIKA useriøst selskapet.

3 synes denne omtalen er nyttig
"Faktura var ikke som planlagt"
detaljer
Tilfredshet
2 / 5
1 synes denne omtalen er nyttig
Vidar
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

Avtalte månedlig faktura, men etter ett par måned så samlet de flere fakturaer på 1, masse bortforklaringer på hvorfor de måtte gjøre det sånn.

1 synes denne omtalen er nyttig
1 SVAR PÅ DENNE OMTALEN
Sigurd
02.08.2016 15:00
Opplevd akkurat det samme her. Krysset av over at jeg ville betalt regning hver mnd. Plutselig får jeg en regning som er 3 dobbel, der jeg tydeligvis skal betale forsikring for 3 mnd, i slengen... Jeg sendte en melding å lurte på hvorfor i all verden de hadde gjort det sånn, når jeg har satt betaling pr, mnd. husker ikke hvem de skyldte på, men jeg måtte kontakte noen helt andre, enn Eika??
"Oppgjør ved skade"
detaljer
Tilfredshet
1 / 5
5 synes denne omtalen er nyttig
Kundeservice
1 / 5
Skadeoppgjør
1 / 5
Øistein
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

Eika fungerer fram til det blir en skade på bilen, etterpå er du som kunde ikke noe verdt.
Dem bruker takstmann som representant, dvs at han ikke kan anses for og være nøytral.
Dem selger deg en forsikring som er null verdt når dem kommer til oppgjør.

5 synes denne omtalen er nyttig
"Fornøyd"
detaljer
Tilfredshet
4 / 5
1 synes denne omtalen er nyttig
Kundeservice
4 / 5
Skadeoppgjør
4 / 5

Alt er greit. Har aldri hatt problemer med eika. Kun ett problem. Fra 1 jan 17 har eg berre 1 bil og den er veteran. Bor i utlandet og bruker den 1 mnd kvart år. Eika nekter å forsikre den som veteran.

1 synes denne omtalen er nyttig
1 SVAR PÅ DENNE OMTALEN
Harald
24.01.2017 06:32
Skal bruke WaterCircles til sånt.
"Meget fornøyd"
detaljer
Tilfredshet
5 / 5
1 synes denne omtalen er nyttig
Kundeservice
5 / 5
Omtalen omhandler

Er meget fornøyd med Eika forsikring, har der en egen forsikringsagent som følger meg opp med gjevne mellomrom.

1 synes denne omtalen er nyttig
"Eika er knall"
detaljer
Tilfredshet
5 / 5
1 synes denne omtalen er nyttig
Kundeservice
5 / 5
Skadeoppgjør
5 / 5
Omtalen omhandler

Det som er bra med Eika, er at de gir de som har anmerkninger sjansen for å få forsikring. De skjønner at det går an å gjøre en feil og gir de en sjanse.

1 synes denne omtalen er nyttig
"Godt fornøyd"
detaljer
Tilfredshet
4 / 5
1 synes denne omtalen er nyttig
Kundeservice
4 / 5
Malvin
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

Bare posetive erfaring med Eika. Jeg har ikke tenkt å skryte av ett selskap når jeg ikke har noe å sammenlign med.

1 synes denne omtalen er nyttig
"Helt greie, litt dyrt"
detaljer
Tilfredshet
4 / 5
1 synes denne omtalen er nyttig
Kundeservice
5 / 5
Skadeoppgjør
5 / 5
Thomas
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

Opplever Eika som litt dyrt, men jeg fikk skade på en dyr klokke, da fikk jeg beskjed om og levere til urmaker Bjerke, og klokken ble reparert omgående, føler de er på banen når ulykken først er ute.

1 synes denne omtalen er nyttig
"Usikker omkring forsikringselskapet Eika"
detaljer
Tilfredshet
3 / 5
Ronny O
VURDERER Å BYTTE SELSKAP

Sjekk opp flere selskaper og hvordan kundene opplever erfaringer, noen selskaper er seriøse og følger opp kundene raskt" andre selskaper drenerer og følger ikke opp kunden.

"Rigide"
detaljer
Tilfredshet
1 / 5
1 synes denne omtalen er nyttig
Kundeservice
4 / 5
Skadeoppgjør
1 / 5
Are
HAR BYTTET SELSKAP
Omtalen omhandler

To forskjellig kundekonsulenter beklager selskapets rigide praksis og manglende vilje til å vise skjønn i konkret erstatningssak.

1 synes denne omtalen er nyttig
"Slue og elendige på kundebehandling"
detaljer
Tilfredshet
1 / 5
1 synes denne omtalen er nyttig
Kundeservice
1 / 5
Skadeoppgjør
2 / 5
Jostein F
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

Hadde en dødsforsikring på en ung hund som måtte avlives, eika gjorde seg vanskelig i denne situasjon og brukte trusler om å legge ned saken hvis jeg ikke ettersendte dokumentasjon de ikke presiserte. Det ble ikke brukt noen personlige navn i saksbehandlingen, og behandlingstiden, samt responstiden var grusomt lang. Det gikk så langt at jeg måtte stille dem til veggs med utdrag av eget lovverk og trussel om media-lekkasje samt søksmål før de greide å etterkomme det de var forpliktet til å gjøre.

1 synes denne omtalen er nyttig
1 SVAR PÅ DENNE OMTALEN
Øistein
16.06.2016 13:41
Da er du ikke alene om den opplevelsen. Dem unnlater og svare, ringer ikke tilbake som avtalt og får takst man til å ringe og representere seg det kalles innhabilt ellers.
"Priser"
detaljer
Tilfredshet
1 / 5
2 synes denne omtalen er nyttig
Roger D
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

Denne forsikringen er alt for dyr. Prisen for forsikring på to biler, tilsvarer omtrent forsikring på to biler, hus og innbo hos andre selskaper.

2 synes denne omtalen er nyttig
"Dårlig service"
detaljer
Tilfredshet
2 / 5
1 synes denne omtalen er nyttig
Kundeservice
1 / 5
Skadeoppgjør
1 / 5
Tom
VURDERER Å BYTTE SELSKAP

Vanvittig dyr egenandel på forsikringer og dårlig kunde behandling med dårlig opplysning om forsikringen generelt.

1 synes denne omtalen er nyttig
"Grei behandling ."
detaljer
Tilfredshet
4 / 5
2 synes denne omtalen er nyttig
Kundeservice
4 / 5
Skadeoppgjør
5 / 5
Omtalen omhandler

Kundebehandler treffes personlig. Viktig å få svar på spørsmål, helst med det samme.

Blir behandlet med forståelse og respekt.

2 synes denne omtalen er nyttig
"Hærverk"
detaljer
Tilfredshet
3 / 5
Kundeservice
3 / 5
Skadeoppgjør
3 / 5
Anita
VURDERER Å BYTTE SELSKAP

Det var hærverk i våres felles "innelåst" garasje, og da ble våres 2 biler og 1 moped ødelagt. I min bil ble ruta knust og de stjal alt. Det gikk greit med med å få forsikringspenger til innbruddet men fikk bare igjen 50 % av tapt verdi.
Men det som overrasket oss mest var at vi MISTET en del av bonusen våres, selv om vi ikke hadde gjort noe.
De sa at det ble sett som en kasko skade.

Resten av oppgjøret gikk smertefritt.

"Dyrt og dårlig oppfølging"
detaljer
Tilfredshet
3 / 5
Kundeservice
2 / 5
Skadeoppgjør
1 / 5
Jan
HAR BYTTET SELSKAP
Omtalen omhandler

Sparte over 10.000,00 per år ved å bytte til et annet selskap.

Forlangte egenandel og beholdt denne i 3 måneder, bare fordi motparten var treg med å signere på at feilen var hans. Skyldspørsmålet var det ingen tvil om. Ikke fikk jeg renter heller for den tiden de beholdt pengene nine

"bonus"
detaljer
Tilfredshet
2 / 5
1 synes denne omtalen er nyttig
Kundeservice
2 / 5
Skadeoppgjør
2 / 5
Stian
HAR BYTTET SELSKAP
Omtalen omhandler

sønnen min kjøpte seg bil før første gang og eika skyt av den billige forsikringen men når uhellet var ute så miste han 30% han var kunde der videre, men når han var nede i - 20 % og eika var ikke lenger det billigste forsikring selskapet og når han ville bytte fikk han ikke med seg 10% bonus som han hadde opparbeidet seg til det nye forsikrings selskapet. det nektet eika for, dem mente han utnyttet systemet

1 synes denne omtalen er nyttig
"bilforsikring"
detaljer
Tilfredshet
2 / 5
Lars
HAR BYTTET SELSKAP

å kjøre skadefritt ble til stadighet premiert med alt fra 500-1000 kr mere pr år å betale pr bil

møkka forsikring

"Misfornøyd"
detaljer
Tilfredshet
1 / 5
2 synes denne omtalen er nyttig
Kundeservice
1 / 5
Skadeoppgjør
1 / 5
Fredrik L
HAR BYTTET SELSKAP
Omtalen omhandler

Kan ikke se noe bra med eika forsikring. Har hatt inn klage og får ikke svar. Har bedt om husforsikring. Fikk aldri svar. Derfor skiftet jeg selskap.

2 synes denne omtalen er nyttig
"Vanskeliggnuen"
detaljer
Tilfredshet
1 / 5
2 synes denne omtalen er nyttig
Kundeservice
1 / 5
Skadeoppgjør
2 / 5
Arnfinn S
HAR BYTTET SELSKAP
Omtalen omhandler

Ikke ute etter å hjelpe sine kunder. Mer på sporet av å gjøre ting så vanskelig som mulig slik at saken kan foreldes. eks ved trefikkulykke er henvendelsen ikke hvordan går det med den skadde, men heller at de varlser om alt som kan avkortes og at de avventer politirapport selv om politiet har avsluttet saken på stedet. Misbruker tillit ved innhentelse av opplysninger fra lege i fbm med skadesak. henter da all historikk fra sykejournal. også irelelvante saker som har vært lang tid for en ev skadesak. Oppfordrer til kunder til lovbrudd i fbm erstatningssaker

2 synes denne omtalen er nyttig
SKRIV OMTALE
Del dine erfaringer med andre - si hva du mener om Eika Forsikring
Skriv omtale
UTFORSK FORSIKRINGSSELSKAPER
Utforsk 21 andre forsikringsselskaper og del dine erfaringer
Alle forsikringsselskaper
UTFORSK BRANSJER
Vurder og oppdag andre gode forsikringsselskaper innen personlig økonomi.
Alle bransjer