Fremtind Forsikring opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Jeg eier en halvpart i et vertikaldelt hus. Det har trekt inn vann og det har oppstått følgeskader på begge sider av huset. Fremtind har brukt svært lang tid på saksbehandling (som endte i avslag) og har brukt en liten evighet på klagebehandlingen, som enda ikke er ferdigstilt. I konklusjonen fra saksbehandler brukes ord som ‘tror’ og ‘sannsynlig’ i avslaget om dekning av følgeskader, uten å føre videre dialog for å undersøke om jeg besitter dokumentasjon på det som det hevdes i avslaget, noe jeg faktisk har. Jeg kan ha forståelse for at det ikke alltid er grunnlag for å utbetale erstatning, men minstekravet bør være grundig saksbehandling og en entydig konklusjon. Når naboen min fikk dekt de samme følgeskadene hos sitt forsikringsselskap (Tryg) må jeg anbefale alle i å velge et annet forsikringsselskap som tar kunden på alvor.
Veldig fornøyd med å fylle ut skjema på nettet, lett og brukervennlig. Det går derfor fort å få registrert skade, få skade nummer og starte med å få reparert skaden. Meget fornøyd!
Rask og god behandling av saken vår! Fikk lett forståelig informasjon hele i hele prosessen!
Alle kontakter har blitt tilfredsstillende for meg har blitt raskt behandlet. Resultatet
Litt mer human kunne vert fint. Det er ikke greit å bli syk på ferue
Ett helt greit selskap og forholde seg til, kommer fortsatt til,å bruke fremtind
Mye trekk for alder når forsikringssum skal utbetales. Veldig dårlig kjennskap til vegtrafikklover og legger seg helt flat for større, mer drevne forsikringsselskaper. Supertreg saksbehandling.
Ryddig og forståelig. Lett tilgang på nett og kjekt for oss som er LO Favør
Hurtig behandling og svar på skaden. Har god erfaring med fremtind forsikring
topp service, kommer til å beholder dere en stund till
Jeg misforsto informasjonen, men ble fulgt opp lenge etter at jeg trodde saken var død. Kjempefornøyd med Fremtind!!
Respektløs kundebehandling. Svarer ikke direkte på mine resonnementer i klagene, og gjentar heller seg selv flere ganger. Fremstår som om den er drevet av AI som er innstilt på at den skal avslå alle erstatningskrav uansett hva. Fikk avslag gang på gang uten at noen av klager ble svart direkte på. Har også nedlatende formuleringer som "vi har forståelse for at du føler at du er blitt utsatt for tyveri", som antyder at jeg er styrt av følelser og ikke klarer å tenke logisk basert på konkret hendelsesforløp.
Jeg meldte inn skade på et utendørs boblebad, og fikk beskjed om at selskapet dekket dette. Etter mye om og men, der jeg selv måtte fremskaffe all dokumentasjon fra strømleverandør og metereologisk institutt, samt teknisk rapport fra leverandøren, fikk jeg avslag med begrunnelsen at de dekket ikke skader som skyldtes frost alene. Vel, saken her er jo at sikringen gikk, badet frøs på grunn av at varmeelementet og pumpene slutter å virke uten strøm. Altså først sikringsbrudd, så frost. Ikke omvendt. For meg er dette en uforutsett hendelse. Jeg går ikke og sjekker sikringene hver dag. Badet har stått der siden 2011. Aldri noe trøbbel. Jeg fikk aldri besøk av takstmann, men måtte ordne alt selv. Hva gjør de hvis huset brenner? Må jeg da etterforske saken ferdig selv?
Jeg sendte inn en rekke dokumenter som klart viste mitt eierskap til mine saker hos Fremtind, men til min store frustrasjon og skuffelse ble disse dokumentene ignorert. Dette skapte ikke bare problemer for meg, men det var også en tydelig mangel på grundig vurdering av mine rettigheter som kunde.
Superenkelt å melde melde på nett,raskt effektiv reperasjon av IPad
Ok saksbehandling. Raske på telefon. Helt latterlig oppgjør.