Frende Forsikring opplever for tiden en negativ trend i kundevurderinger.
Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.
Klikk for detaljer
Jeg ble truffet av en lysmast som en lastebil veltet over min bil noe som gav betydelige skader på min bil. Bergingsfolk og verksted sa at bilen måtte skifte tak i tillegg til andre skader. Frende's takstmann derimot, mente at taket ikke måtte skiftes og at skaden var ca kr 126.000. Da rep. var satt i gang fant mann ut at taket måtte skiftes, noe som ville koste ca kr 100.000 ekstra. Da bilen skulle være klar viste det seg at det var skader på mange "kort" i bilen. Frende skyldte på verkstedet og meldte seg helt ut av prosessen. Det var ingen støtte å få og jeg hadde en bil som ikke fungerte etter kollisjonen. Jeg hadde rett på leiebil, men Frende fjernet denne godtgjørelsen da de mente bilen var ferdig reparert som forsikringsskade. Men saken var jo at problemene med kortslutninger var resultatet av kollisjonen (det var trolig kommet strøm inn i systemet). Hele prosessen med Frende var en kamp. De var uprofesjonelle og lot meg som kunde stå helt alene. Jeg har siden denne opplevelsen snakket med mange som også har negative erfaringer med Frende. Anbefaler derfor sterkt å velge et selskap som står der den dagen du trenger dem.
Så leit å høre at du opplevde oss slik, håper og regner med at du følger opp klagen din med oss direkte.
Veldig bra ved oppgjør. Men synes at prisen har blitt i drøyeste laget.
Hei Olav, du skriver ikke hvor lenge du har vært kunde og hva slags forsikringer du har. Etter tre år som kunde får du automatisk rabatt på alle skadeproduktene dine, lojalitetsbonus kaller vi det. Ta gjerne en telefon til oss, om du vil vi skal se på avtalen din.
Uthaling av utbedring selv om skade og ansvar er avklart. Veldig sen og dårlig på tilbakemeldinger.
Leit å høre at du har opplevd oss på denne måten. Send gjerne en e-post med skadenummer etc, så vi kan se på saken.
Frende Forsikring har gode forsikringer og er god når det gjelder service .
Takk for hyggelig tilbakemelding! Vi skal stå på for at du skal være fornøyd fremover også.
Dette er seriøst det minst kundevennlige forsikringsbyrået jeg har vært borti! Hver av de gangene jeg har meldt skade - unnskylder de med ditt og datt at jeg ikke er beskyttet. Har til og med opplevd å melde tyveri - å ikke få tilbake mer enn 15%. VERSTE forsikringsbyrået i Norge! STYR LANGT UNNA!!!
Hei Kjersti, det er leit å høre at oppgjøret ikke har stått til forventningene dine, men vi kjenner oss ikke igjen i dette med unnskyldninger! Som alle andre forsikringsselskaper har vi en forsikringsavtale med hver eneste kunde, som kundene selv signerer. Her står det hva som er dekket og ikke. Det er denne forsikringsavtalen vi forholder oss til når vi får meldt en skadesak.
Dårlig behandle med kunde! Dårlig behandle med skademelding.
Forsikringsselskapet er topp! Dog er jeg på utkikk etter et bedre tilbud på mine forsikringer.
Så hyggelig å høre at du er fornøyd. Ring oss gjerne for å ta en gjennomgang av avtalen din.
Har ikke avsluttet forsikring hos tidligere forsikringsselskap, trukket dobbelt flere måneder. Trodde alt var ordnet slik selgeren lovet...
Hei Anitha, så dumt at dette ikke ble oppdaget før, det er jo enkelt å ordne opp i. Håper det er i orden nå.
Anbefaler på det sterkeste å bytte forsikringsselskap. Jeg hadde tyveri i bod for 2 mnd siden. De ber om samme kvitteringer flere ganger å kan ikke ta stilling til saken før de har mottatt dette. Tenk om dere ikke har kvitteringer eller de også er stjålet. Da er det ikke en krone å få. Jeg kan dokumentere på kontoutskrifter, bekreftelse på ordre og faktura. Men det ser ikke ut til att det heller holder. Forferdelig kjedelig opplevelse første gang du blir frastjålet og ikke kan få tilbake nytt. Lurer på hva i alle dager jeg har betalt forsikring på frem til nå! Du får heller ikke svar når du selv lurer på noe! Da får du bare Mail om å ha en fin dag vi hører fra deg når du kan sende inn dokumentasjon... for 3 gang!
Hei Synnøve, beklager at du opplever at vi er strenge på å dokumentere hva som er blitt stjålet, det varierer nok litt fra sak til sak og verdien på det som er borte.
Aldri problemer, med noe som helst. Faktura er uproblematisk. Komme i kontakt med dem er uproblematisk. Alt er bra.
Takk for strålende tilbakemelding, Thor!
Har hatt veldig lite kontakt med dem, men prismessigt er det ikkje noe vondt å si om dem, i min situasjon.
Hyggelig å høre at du er fornøyd med pris og service, Leif. Takk for tilbakemeldingen!
Lang behandlingstid ved innbo og boligskader....
Hei du, akkurat nå er behandlingstiden noe lengerpå grunn av den voldsomme pågangen. Vi beklager det, men har satt inn ekstra ressurser og håper kundene har tålmodighet med oss i disse dugnadstider.
Ved kontakt er mine spørsmål ikke blitt besvart slik en ønsker av profesjonelle personer.
Ok service. Billig forsikring, konkurransedyktig.
Takk for hyggelig tilbakemelding, Egil.
Familien har hatt nesten alle forsikringer hos Frende i rundt fem år: bolig, innbo, reiseforsikring og to biler. I denne perioden har vi vært en "dårlige" kunde for Frende i den forstand at vi har hatt to mindre og en stor skadesak (kondemnering av bil). Samtlige saker har blitt behandler raskt og effektivt av saksbehandlere som har vært kunnskapsrike, hjelpsomme og imøtekommende. Dette er et forsikringsselskap som gir meg "lave skuldre" og trygghet for at de opptrer og forutsigbart hvis noe skulle oppstå. De får min aller varmeste anbefaling.
Tusen takk for hjertelig tilbakemelding! Utrolig hyggelig å høre! Vi blir ekstra glade når gode ambassadører tar seg tid til å sende oss en hilsen i en travel og tøff tid.
Greit, men dyrt. Skadeoppgjøret var rimelig, men det var ikke effektivt. Jeg fikk tilbud om å rydde ut av boden med vannskader selv mot alt for lite penger sett i forhold til arbeidstimer. Forsikringen var dyr, til tross for 3 avtaler i frende. De klarte ikke å isføre autotrekk for meg, enda jeg ringte mangeganegrrr
Takk for tilbakemelding! Når korona-situasjonen roer seg litt må du gjerne ringe oss for en gjennomgang av avtalen din.