Frende Forsikring opplever for tiden en positiv trend i kundevurderinger.
Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.
Klikk for detaljer
God service og lav pris. Det har vært et godt samarbeide.
Tusen takk for hyggelig tilbakemelding, Barbro!
Dette selskapet bør man styre LAAAAANGT unna. Først er vi uheldige å blir frastjålet en traktor. Dette skjedde i fjor sommer/tidlig høst. Det tok dem 5-6 mnd MINST å utbetale forsikringssummen. I mellomtiden betalte vi på både lån og forsikring og selv om saken er gjort opp og tilbakedatert får vi nok ALDRI se igjen pengene som vi har betalt for mye. I desember var vi uheldige å totalvraket en nyinnkjøpt, strøken og nesten veteran. I dette selskapet ER man kjeltring til det motsatte er bevist. Både min mann og jeg ble "avhørt" hver for oss minst 2 ganger. En etterforsker ble sendt ut for å se på ulykkesbakken også. Vi leverte med skaderapporten mange bilder av både bil og leveforholdene fra den dagen ulykken skjedde. Nå min mann tegnet avtalen ba vi om full kasko for å være sikker på at vi skulle kunne ha leiebil ved evn uhell pga stedet vi bor og avhengigheten av bil er stor pga jobb. Frende ordnet leiebil TIL oss.. ikke FOR oss. Har det t.o.m på opptak enda så får vi regning på leiebilen. I mellomtiden fikk vi også sååå mange regninger fra Frende. Dukket opp daglig i post og på nettbank at disse forsikringene er vel både dobbelt og trippelt betalt MINST. Når vi kjøpte neste bil fikk vi av saksbehandler beskjed om at denne bilen IKKE kan registreres fordi den er livsfarlig å ha på vegen. En tlf til Biltilsynet senere viser seg at dette er bare løgn og sprøyt. Siste såkaldt kundebehandler jeg prater med er også relativt frekk og ufin. Jeg sendte lydopptak med samtalen om leiebilen til dem. Hvor det klart og tydelig kommer frem at leiebilen skaffet dem TIL oss og ikke FOR oss. Men SURPRICE.. Det er IKKE dems mening i saken. Vi har sagt opp for lengst men fått ny regning frem til mai. Å med 1 mnd oppsigelse trur jeg jaggu disse folkene trenger en tur på skolebenken å lære seg regning igjen. Konklusjonen: STYR LAAAANGT UNNA!!!!
Hei Siv, forstår at du er frustrert, og har behov for å blåse ut her, men vi kan ikke gå inn i avtalen din eller hendelsesforløpet på denne siden. Vi ser gjerne på saken og behandler klager som du sender direkte til oss, eller via Finansklagenemnda.
Lite behjelpelig, mistenksomme. Dårlig service, lite hjelpsomme.
Meldte inn et uhell/skade på innbo-forsikringen. Vanskelig kundebehandler kort i svarene og følger ikke opp spørsmål. De klarte det de ønsket, jeg gav opp. Byttet forsikring i dag, styr unna.
Hei Andre, ikke kjekt å høre at du opplevde oss sånn. Send oss veldig gjerne en tilbakemelding om dette, om du ikke alt har gjort det, så kan vi følge opp med riktig avdeling.
Topp forsikringsselskap med rask og god service. Hyggelige kundebehandlere.
Tusen takk for at du tok deg tid til å sende en hyggelig tilbakemelding, Torkil! Det setter vi stor pris på.
Veldig bra service og hyggelig bekjenning. Kraftig oppgang på bilforsikring uten opplagt grunn og uten at det blir varslet.
Hei Jørgen, prisene hos alle forsikringsselskap justeres som regel noe ved årsskiftet, basert på blant annet skadene på produktet i året som har gått, konsumprisindeks osv. Selv om du har kjørt skadefritt, kan det ha vært mange skader på bil generelt som påvirker din forsikring, fordi forsikring er et spleiselag.
Elendig kundebehandling.. Utgir seg for å være best på mange typer forsikring men når uhellet først er ute må du bruke all tid på å krangle med de og de bruker advokat umiddelbart for å vise at du ikke har sjans!! ALDRI BRUK DE!!
Hei Lillian, leit at du opplever oss slik. Jeg kjenner ikke saken din, men vi bruker aldri advokat umiddelbart! Er saken spesielt vanskelig, eller det er historikk i kundeforholdet som tilsier det, kan vi søke juridisk hjelp eksternt for å sikre riktig behandling av saken.
Det blir dyrere enn før da jeg har vært med dem så jeg vurderer å bytte forsikring min 👎
Dette er tydelig et selskap som har en pris før og en etter skade. Jeg opplevde en svært hyggelig tone da jeg ble rekruttert som kunde. Dette snur imidlertid tvert da jeg etter ca ett og et halvt år får bruk for dyreforsikringen på hunden. Etter å ha overprøvd to veterinærer slår den ufine saksbehandleren fast at de opprettholder avslaget. Det var heldigvis ikke store summen det var snakk om, og jeg kom meg unna dette selskapet umiddelbart. Jeg tør ikke tenke på hvordan det hadde stilt seg om det var bil eller bolig det hadde vært snakk om. Jeg har vært forsikringskunde i i forskjellige selskaper i over 33 år, og aldri vært borti maken til behandling. Som det fremgår av flere av tilbakemeldingene her, er det tydelig at jeg ikke er alene om denne erfaringen. For deres egen del, styr unna disse her!
Etter påkjørsel bakfra har ikke Frende evnet å gjennomføre et ordentlig skadeoppgjør. Takstmannen hadde null kompetanse på skadeomfang. Jeg har blitt beskyldt for løgn og de sa rett ut at de overhodet ikke var interessert i å tale min sak overfor motpartens forsikringsselskap. Jeg hadde aldri trodd at jeg som uskyldig part i en ulykke skulle ende opp som den tapende parten. Saken pågår enda og så fort saken er ferdig har jeg hatt min siste dag som kunde hos Frende og jeg kommer aldri til å vurdere selskapet igjen eller anbefale det til andre. Jeg har aldri vært gjennom et skadeoppgjør der jeg har hatt skyld, og den ene gangen jeg ble påkjørt bakfra, endte jeg opp med en regning på mange tusen kroner for å få bilen i samme forfatning som den var før sammenstøtet.
Hei, det er vanskelig for oss å sjekke hva som har skjedd i saken din, når du ikke bruker navnet ditt her, men ta gjerne kontakt med oss direkte.
Vært kunde i nærmere 5 år. Til tider kommer det selskap som er noe billigere men ikke kan konkurrere på dekning. Spesielt da ikke på personforsikring som jeg ikke har sett noen kunne måle seg med. Kjapp på ballen da jeg selv hadde uhell med bil og har også ordnet opp da jeg har blitt rygget i av motpart 2! ganger.
Dette var virkelig en hyggelig tilbakemelding å få, Tommy! Takk for at du tok deg tid til det.
Har vert kunde hos frende i over et år nå og vert godt fornøyd helt til vi plutselig fikk en regning på 9000,- ! Vi så nærmere på regningen og fant ut at frende hadde satt oss opp på kvartals betaling, noe vi ikke hadde fått beskjed om. Vi ringte Frende og klagde på dette, men fikk bare et lunkent svar om de skulle fikse det til neste regning men at vi måtte betale denne. Er også flere venner av oss som har hat samme problemet med Frende opptil flere ganger og derfor avsluttet abonnement og gått over til dyrere forsikrings firma for og slippe slike dyre overaskelsesregninger.
Utilgjengelig kundeservice. Tar ikke kontakt tilbake etter 4 mail eller når man ber om at de skal ringe tilbake. Fikk ikke forsikringen man ønsket. Anbefales ikke videre, og har nå skiftet forsikringsselskap.
Frende mente det var like sannsynlig at jeg mistet mine hodetelefoner ut av en lomme med lukket glidelås som at de ble stjålet. Imponerende!
Forsikring blir veldig dyrt for alle om vi også skal dekke saker og ting som blir rotet bort eller mistet, derfor stiller forsikringsselskapene ofte kontrollspørsmål som feks meldte du tyveriet til politiet? Så du tyven? Vet du hva som skjedde? Hvis du ikke er enig med konklusjonen vår, kan du gjerne sende oss en klage slik at vi kan se på saken din på nytt.
De er veldig hyggelige når du blir kunde, men når man ønsker svar og kontakt ift eksisterende forsikringer og betalinger blir man sendt videre fra kontaktperson til kontaktperson. De ringer aldri opp igjen og gir ingen klare svar.
Hei Ellen, så kjedelig at du opplever oss sånn! Det er sjelden vi får slike tilbakemeldinger på kundeservicen vår, heldigvis. Send gjerne en e-post eller klage direkte til [email protected]
God service og konkurransedyktige priser. Minus for at kundeservice bare er åpent hverdager mellom 8-16.
Hei Heidi, takk for tilbakemeldingen! Skjønner at det hadde vært praktisk med lengre åpningstider, og det er selvfølgelig en vurderingssak også hos oss. Nå er vi langåpent på torsdager, og du kan alltid sende oss en e-post og få hjelp den veien. Hilsen Heidi i Frende