Frende Forsikring opplever for tiden en negativ trend i kundevurderinger.
Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.
Klikk for detaljer
Frende bil Forsikringen er billigste i Norge. Jeg er kunde til dem siden 2009.
Tusen takk for den hyggelige tilbakemeldingen din, Kawa! Hilsen Heidi
Fryktelig behandling. Aldri hatt skade på bil før så havner jeg i en kollisjon og må ha leiebil fordi jeg er avhengig av bil til jobben. Vi har og 2 små barn som må på skole og barnehage og eldstemann har en hjerneskade og er avhengig av å bli kjørt rundt omkring, han har HC bevis og. Men så har vi glemt å legge til leiebil i forsikringen før uhellet skjedde, og nei da de kan ikke gi oss leiebil pga denne bagatellen som koster en tusenlapp ekstra i året og jeg har og tilbudt meg å betale inn den tusenlappen. Men nei da, de viser ikke skjønn og er helt firkantet overfor en sårbar familie som ikke visste at leiebil ikke var inkludert i kasko som andre selskaper har. En fryktelig kundebehandling og ingen medmenneskelighet overfor en liten gutt som ikke kommer seg på skole og fritidsaktiviteter pga en liten bagatell som ikke vil koste selskapet en krone ekstra siden jeg har tilbudt meg å betale mellomlegget for et helt år.
Hei, Kurt, leit å høre om utfordringene til sønnen din. Skjønner godt det var styrete i hverdagen da dere ikke hadde leiebil mens bilen var på verksted. Leiebil er en valgfri dekning også hos de fleste av konkurrentene våre. Hilsen Heidi
Sier det samme som omtalen under her, ufattelig dårlig, lite profesjonelt og tregt selskap. Anbefales overhodet ikke, styr unna.
Hei, Renate, hvis du har en sak du vil vi skal se nærmere på, kan du gjerne ta kontakt med oss. Vi hører gjerne hva vi kunne gjort annerledes. Hilsen Heidi
Proffe mennesker og en raskt oppgjør. Har også hatt Gjensidige som er et mareritt
Takk for at du tok deg tid til å sende oss en hyggelig tilbakemelding! Det setter vi stor pris på. Oftest er det misfornøyde kunder som vil lette hjertet sitt her :) Hilsen Heidi
Tok kontakt etter skade og mottok oppgjør neste dag og fikk på plass erstatningsprodukt så raskt at det ikke skapte noen utfordringer for meg/oss.
Blir altså SÅ glad når også fornøyde kunder tar seg tid til å anmelde oss her! Tusen takk, Leif. Glad for å høre at det gikk raskt og greit for deg. Sånn skal det være! Hilsen Heidi
Helt forferdelig selskap, ytterst uprofesjonelt og tregt. Sendte inn skademelding på følgesskade av utett våtrom med en rapport fra takstmann - får deretter svar om at det ikke er dekning på påfølgende rom (som beskrevet i dekningsvilkårene) pga takstmann har skrevet en sum på rens av svertesopp og mugg - det hadde de tolket som utbedring på den oppråtne trappen, råtne veggen og bunnsvillen. Dette tok over 1 mnd å få svar på. Deretter måtte jeg ringe inn og forklare dette - og fikk beskjed om at ja selvfølgelig er dette dekt. «Beløp under 50 000 dekkes, bare lever kvitteringer og gjør det». Jeg svarte at dette blir vanskelig å få til for det, da trapp må rives og byttes ut. Fikk oversendt kostnadsoverslag fra firma, og det tok nye 1,5 mnd (med ca 3-4 purringer) før jeg fikk til svar at de trekker tilbake dekningen totalt - altså ingen dekning. Det er helt utrolig, blir helt satt ut av hvor dårlig svartid, kompetanse og idioti som blir presentert av firmaet. Har selvsagt byttet og opplever en helt annen behandling til f.eks Tryg Forsikring - ennå jeg hadde valgt tilleggsforsikring på fuktskader i Frende. Skadesaken er langt fra ferdig, men jeg må vel vente nye 2 mnd før det kommer noe svar. Fraråder alle og enhver og styre unna Frende.
Hei Daniel, leit å høre at det har gått tregt i saken din. Vi opplyser alltid om at vi kan måtte revurdere om skaden er dekket hvis det kommer nye opplysninger. Satser på at saken løser seg, hvis du fortsatt ikke er enig med oss, kan du bruke klageskjemaet du finner på frende.no for å gi oss en tilbakemelding. Jeg finner ikke saken din herfra med bare fornavn. Hilsen Heidi
Synes de er alt for re gode i forhold til skade som oppstår. Vanskelig å få dekt skade som er ganske åpenbar.
Hei, Kjell, ta gjerne kontakt med oss hvis du trenger en bedre forklaring på hva som er dekket og ikke, det står også i avtalen din med oss. Lei for å høre at du syns det var tungvint. Hilsen Heidi