Forsikring

Gjensidige Forsikring omtaler og erfaringer

3,7/5
Bra
Kundetilfredshet
Bra
Kundeservice
Bra
Skadeoppgjør
Bra
0
av 22 innen
forsikringsselskap
74%
anbefaler
Gjensidige Forsikring
Filtrer omtaler
538
384
160
83
130
Sorter omtaler etter
Viser av 1295 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Gjensidige Forsikring?
Thorbjørn A
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Veldig fornøyd da jeg byttet til Gjensidige"

Jeg flyttet alle mine forsikringer Hus/hjem, Båt, Reiseforsikring og Bil. Hjemforsikring har jeg i LO. (Fagforening)

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Kundeservice"

Vanligvis er kundeservicen der veldig bra, men ble nå i høst satt ansvarlig for en skade som jeg mener at jeg ikke hadde noe med og gjøre.. Fikk ikke sjans til og gjøre noe med det før det var for sent, så det var ikke bra! Jeg viste ikke om at det var en sak i det hele tatt før det var en dag eller to svarfrist til jeg ble satt som skyld i ulykken som jeg ikke var med i.

Bortsett ifra den episoden der så er jeg veldig fornøyd med Gjensidige.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Lurt til å betale mer"
3 syns denne omtalen er nyttig

Gjensidige ga meg et tilbud. De skulle så hente inn mer informasjon. Dette tilbudet endret de da de hentet inn informasjon fra eksisterende selskap, men tilbudet var fremdeles såpass godt at jeg takket ja. Jeg få så mail da angreretten fra gammelt selskap har gått ut om at de har fått ny informasjon (bulk for to år siden) Som gjør at jeg ender opp med å betale 2000, - mer en det jeg gjorde før.

Denne opplevelsen har gjort at jeg har blitt mye mer skeptisk til alt som har med forsikringer å gjøre. Spesielt fra Gjensidige.

Sammenlign tilbud på forsikring - få tilbud fra flere!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Trygghet til en noe høy pris"

Har heldigvis hatt svært få forsikringsrelaterte skader. De få som har skjedd har vært av beskjedent omfang og i de tilfeller har forsikringsoppgjøret blitt behandlet på en meget enkel og grei måte. At selskapet ennå har et lokalt kontor som gjør det mulig å snakke med et levende menneske tror jeg er en vesentlig årsak i slike saker.

At jeg vurderer å bytte selskap er ikke noe nytt det gjør jeg ganske ofte og jeg vurderer da både pris og dekning/vilkår. Vilkårene er stort sett like. En vesentlig årsak til at Gjensidige de senere år kommet relativt gunstig ut, er at jeg har hatt gode rabattordninger gjennom min yrkesorganisasjon og mottatt "utbytte" fra selskapet. (Det siste tyder vel på at prisene har vært i høyeste laget, eller?)

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Ok på alle plan, noe dyrt"

Hyggelig service og tilbakebetaling av overskudd.
Kan bli bedre ved å komme med årlige tilbud til trofaste kunder.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Har ikke tid til å snakke med kunden. Alltid opptatt!!"

Har ikke tid til å snakke med kunden!!! Utvasking firma som de har, som har dårlig kompetanse, når kunden selv må fortelle hva de må gjøre.

Marthe N. B
Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Dyrt"

Til de som er over 23 er gjensidige veldig bra, men for de som er unge, kan det bli i det dyreste laget.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Stort sett fornøyd med gjensidige"

Får dele overskuddet fra gjensidige hvert år.
Har ikke hatt noen utbetalinger eller skader mens jeg har vore medlem av gjensidige.

Marius H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Arrogant holdning ovenfor kunde"
4 syns denne omtalen er nyttig

Dårlig kommunikasjon med kunde, rotete saksbehandling, uttalelser og kommunikasjon i skadesak på tvilende grunnlag. Kjøretøy stod på verksted i 17 dager før takstmann dukket opp. Etter 32 dager på verksted igangsatte eier reparasjon av kjøretøy for egen regning, 2 dager senere kom avgjørelsen om ingen dekning av skade. Useriøst forsikringsselskap!

Sammenlign tilbud på forsikring - få tilbud fra flere!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"God kundeservice"

God kundeservice og rask hjelp ved skade. Prisauke etter eit år var for høg, rabattane vart fjerna etter eit år.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig, da de har givet dårlig rådgivning og høj pris forhøjelse uten grunn"
3 syns denne omtalen er nyttig

Gjensidige har givet dårlig rådgivning, da ved nærmere gennem gang, har vi betalt igennem lang tid dobbelt forsikring på 1 barn...

De har forhøjet deres priser ekstremt uten grunn.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Leit at de med betalingsanmerkning må betale heile årsbeløpet"
1 syns denne omtalen er nyttig

Bra pris, men synd at de med betalingsanmerkning må betale hele beløp da det blir mye å, personlig liker jeg månedlig betaling.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Vi er tilfreds"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har måttet stå på for rett og riktig bonus på bil, liten samhandling mellom
skadeavdeling og kundesenter. Har bedt om revidert tilbud men har ikke fått
tilbakemelding.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Skader"
5 syns denne omtalen er nyttig

Virker som de lager regler etter en skade har oppstått. Orkan skadet min campingvogn, fikk ikke engang skriftlig henvendelse, det ble sagt etter 3 synfaringer at vognen ikke var våt nok. (hadde da kjørt 3 ganger til vognen for å bistå takstmann, tilsammen 75 mil.) Nabovogner med mindre skade fikk mellom 40-85 tusen.

Sammenlign tilbud på forsikring - få tilbud fra flere!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Profesjonelt selskap, men noe dyrt"

Er generelt et bra selskap, har god dyreforsikring og har avtale med BFO. Det som er litt synd er at prisen er noe dyr.

Sigurd A. B
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Seriøst"

Har i alle år hatt bilene mine forsikret i Gjensidige. Har en meget god erfaring med både skadeoppgjør og kundebehandling.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"God pris for medlemmer i Tekna"

Gjensidige gir den beste prisen på forsikring for medlemmer i Tekna. De kan følge Bonus reglene på bil irriterende strengt, men sånn er det vell.

Bjørn E
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Ryddig og greit"

God kundebehandling, greie svar på spørsmål. Imøtekommande ved behov for forandringar på forsikringar.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Greie nok"

Fungerer bra, men setter ut på anbud årlig... Gjensidige med NITO-avtalen har vært billigst de siste 6 årene, men blir spennende å se om de fortsatt er det. Dog pleier de å justere seg ned etter en sondering. Så regner med at jeg blir der et år til.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Eneste med god pris for meg"

Jeg er ung. Fikk god pris, og ypperlig service. Kjempebra. Bytter fordi jeg er ute etter bedre pris, året etter.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"God kundeservice"

Min erfaring er at de har gode priser på de fleste av produktene jeg har behov for og at de har god kundeservice. Jeg har ikke hatt forsikringsskade, så jeg vet ikke hvor gode de er ifm. skade og oppgjør.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Helt greit"
1 syns denne omtalen er nyttig

Bedre enn andre før i alle fall, dårligere nå synes jeg. Og dyrere enn de fleste andre gjør at jeg leter etter nye.

Sammenlign tilbud på forsikring - få tilbud fra flere!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Steinar A
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"MEGET BRA"

Når jeg i høst skulle kjøpe bil ringte jeg rundt til forskjellige selskaper. Gjensidige var ikke det selskap med lavest pris men måten selger veiledet meg var meget imponerende. Det ble da også tegnet en innboforsikring. Imponerende service og kunnskap om hvordan vi som brukere drømmer om å bli mottatt på.

Reidar S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Fornuftige priser og tilbyr totalpakke"

Opplever god service og oppfølging fra min kontakt i Gjensidige. Samt deling av overskudd er positivt.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"God kundeservice"
1 syns denne omtalen er nyttig

Aldri hatt noen problemer med Gjensidige, de betaler det de skal uten å krangle på det, og kundeutbytte gjør det hele enda mer lukrativt.

Søk Bytt.no