Forsikring
Skjul meny
Forsikring
Gjensidige Forsikring

Gjensidige Forsikring omtaler og erfaringer

1162 verifiserte omtaler
4,0/5
Bra
Kundetilfredshet
Bra
Kundeservice
Bra
Skadeoppgjør
Bra
2
av 22 innen
forsikringsselskap
75%
anbefaler
Gjensidige Forsikring
Filtrer omtaler
502
342
143
68
107
Sorter omtaler etter
Viser av 1162 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Gjensidige Forsikring?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Uventet"

Etter å ha benyttet Gjensidige for de fleste forsikringer gjennom en årrekke, finner jeg det noe underlig at de skal legge seg på et høyt prisnivå når det gjelder bilforsikring. Erfaringen fikk jeg nå ved anskaffelse av fabrikkny bil.

Gyørgy K
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Båtforsikring"

Ok, selskap men ringer dem årlig og da går premien som regel godt ned. De skulle gitt meg de beste tilbudene automatisk. Har vært kunde hos dem i ca 40 år.

Kundetilfredshet
Kundeservice
"God kundebehandling"

Bestilte bilforsikring på chat og fikk en god deal og hyggelig samtale om forsikringen. Kunne kanskje hatt litt oppfølging om mer, men stort selskap har nok ikke tid til mini kunder, som er forståelig. Rekker nok ikke å kontakte alle. Men fornøyd uansett.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Generelt fornøyd"

Har ikke hatt noen problemer med Gjensidige, de få gangene vi har hatt kontakt, har alt løst seg uten problemer.

Martin H. V
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"De er ok"

Det jeg misliker mest med gjensidige, er at de tar for høy betaling for forsikringene med fullt overlegg, og så betaler de ''liksom'' tilbake en del av overskuddet, minus skatt som jeg må betale for andre gang. De pengene jeg bruker for å betale mine forsikringer har jeg alt betalt skatt av. (meget irriterende)

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Oversiktleg"

Håper dei har konkuransedyktige priser. Veldig fornøygd med kundeutbytte. Når eg kontakter er dei veldig hjelsomme og raske.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Veldig bra"

Lett å få hjelp. Veldig imøtekommende og hyggelige. Men synes bilforsikringen og reiseforsikringen er for dyr. Og så får vi tilbake litt av utbyttet som en liten koselig overraskelse.

Kundetilfredshet
Har byttet selskap
"Bilforsikring"
2 syns denne omtalen er nyttig

Vist seg at jeg over tid betalte ca. dobbel premie for min bilforsikring, fikk redusert premien, men gjensidige var ikke villig til å refundere noe av det som var betalt for mye det endte med at jeg sa opp forsikringen.
ALDRI MER GJENSIDIGE FORSIKRING!!!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Sørvisvennlige"

Har bare gode erfaringer med kundebehandling. Brukt gjensidige i mange år, men byttet tidvis da jeg kunne få endel rimeligere forsikring andre steder.

Tidligere-Kunde
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Ekstrem premieøkning"
4 syns denne omtalen er nyttig

Lokket meg inn som kunde for tre år siden, sparte da ca 20% i forhold til tidligere leverandør. Nå tre år senere ser jeg at premien har økt med over 100% på under 36 mnd. Elendig!!!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Utmerket forsikringsselskap"

Utmerket kundeservice og rask behandling. Kommer lett gjennom på kundeservice men er litt stive i pris så det trekker ned. :-(

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Tar ikke nok vare på sine gode gamle kunder"
1 syns denne omtalen er nyttig

Bonusutbetalingene har så langt oppveiet relativt høye premier, men er ingen garantert fordel i et nytt og strammere marked.

Når man over lang tid har vært skadefri og lenge hatt full bonus er det ikke lenger noe økonomisk incitament for å fortsatt å være kunde. Opplever at kundebehandlingen i skadetilfeller er svært generell og skjematisk, uten at det tas hensyn til det individuelle historiske kundeforholdet.

Marius B
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Godt fornøyd"

Jeg er godt fornøyd med Gjensidige Forsikring. Har ingenting å utsette, men jeg er alltid nysgjerrig på om andre selskaper kan tilby samme ytelse for en lavere pris.

Ingvei A. S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Takk for det gode kundeforhold"

Har fått max ut av Gjensidige. Føler meg ivaretatt. Ikke noe å si på prisen når de er så omgjengelige, likevel velger jeg nå å vurdere å bytte pga pris. Dette bare fordi jeg lever med veldig lite ledig å rutte med jmf m resten av nasjonen.

Hermann H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Må diskutere for å fa billigere forsikring"
1 syns denne omtalen er nyttig

OK forsikring. Veldig greit oppgjør ved skade. Vanskelig å komme i kontakt med kunderådgiver, forskjellig person hver gang.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Gjensidige er ikke bare forferdelig, man kan godt si at det er kriminelt"
2 syns denne omtalen er nyttig

Jeg hadde barneforsikring i flere år. Hadde også bilforsikring og tenkte å kjøpe personforsikring i tillegg. Jeg trodde at når man samlet flere forsikringer så skulle man få rabatt. Den 11.10.16 fikk jeg et tilbud med samlet årspris og aksepterte det. Idag 14.10.16 fikk jeg en annen mail med faktura hvor forsikringen hadde gått opp med over 500 kr siden 11.10. I telefonsamtale sa kunderådgiver at jeg aksepterte tilbudet den 11.10 men at prisen i dag hadde gått opp.

Carowner
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Good price as long as you don't give a problem"

I have Gjensidige insurance and I got good service and cheap price but I had a small accident which was not my fault and they didn't investigate it assuming my responsability, even though I presented proofs. The result was a reduction in my bonus from 70 to 40% and I had to pay the egenandel for the reparation of my car. Total cost for the damage + bonus lost was around 6000. - (for something that clearly wasn't my fault).

Øystein
Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Bilforsikring, barneforsikring og reiseforsikring"
3 syns denne omtalen er nyttig

Ingen klare svar på hvorfor Gjensidige bruker G-beløp og ikke konkrete tall der kunden har noe fast å forholde seg til. Ett av mine spørsmål til kundeveileder: Hvorfor er barneforsikringen hos dere tre ganger dyrere enn nå mitt nye selskap? Og dekningsgraden er lik? Svar: Sånn er det bare!!

Har nå halvparten av årspremien i mitt nye selskap på tre forsikringer med spesifikke forsikringssummer og bedre dekning. Hvordan kan det forsvares? Svar: Sånn er det bare!! (igjen) Avsluttende på samtalen fra kundeveileder: "Du får vurdere da vet du"
Nei, jeg er ikke fem år. Nei, jeg har ikke brukt mine forsikringer hos Gjensidige. Nei, jeg har ikke vært noen vanskelig kunde hos dem.

Takk for "samarbeide" i femten år, og null velvilje til å beholde langtidskunder.
Beklager, men det er ikke jeg som skal komme krypende til dere men dere som skal spørre meg om å være kunde hos dere.

Øyvind M
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Forderdelig MC forsikring"
1 syns denne omtalen er nyttig

Mye bra. God kundeservice.
Elendig vurdering av motorsykler. De har en MT 09 som prises høyere enn mye dyrere og kraftigere sykler.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Meget problematisk oppgjør"
2 syns denne omtalen er nyttig

Hadde store problemer med oppgjør etter skade. Etter flere purringer tok de til slutt frem papirene fra bunken iløpet av telefonsamtalen og ga meg ett usannsynlig dårlig tilbud.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Elendig kundebehandling"
3 syns denne omtalen er nyttig

Gjensidige har tapt seg utrolig som forsikringsselskap siden 2013-2016. Elendig kundebehandling og oppfølging. STYR UNNA!

Sebastian
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Helt ok"
1 syns denne omtalen er nyttig

Ble kollidert bakfra av en annen sjåfør da jeg stod rolig i kø. Fikk ikke store skader på bilen, men personen som kjørte bilen nektet skyld. Meldte dette til Gjensidig og trodde det skulle være en enkel sak, i og med kollisjon bakfra med tanke på skyld. Tok over en måned før saken ble godkjent i mitt favør da representanten fra Gjensidige først mente de måtte henlegge selv om jeg hadde vedlagt bilder og skademelding. Hadde ikke engang sett på dette. Etter han hadde sett dette fikk jeg penger for skaden.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"God kundeservice"

Har flere forsikringsobjekter, iblandt disse et lite 'veteran' skip, LOA 16, 40m bygget i stål i Damnark 1954/maskin: Wichmann 5DCT 375 hk dieselmotor fra 1966. Dette skipet er vanskelig å få forsikret på 'normale' vilkår i Norge - p. T. Forsikret hos Dansk Søassuranse, Marstal.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Dyr på bil"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har bare gode erfaringer med Gjensidige, men betaler ikke dobbel pris på bilforsikringen min, så vi bytter nå.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Bilforsikringen er for høy"

Service og tilgjengelighet er bra. Vi mener bilforsikringen er for høy, særlig når vi ser at andre selskap kan levere under eller til samme pris på kun bilforsikring.

Søk Bytt.no