Gjensidige Forsikring omtaler og erfaringer

1074 verifiserte omtaler
4,1/5
Bra
Kundetilfredshet
Bra
Kundeservice
Bra
Skadeoppgjør
Bra
2
av 22 innen
forsikringsselskap
77%
anbefaler
Gjensidige Forsikring
Filtrer omtaler
479
320
126
56
93
Sorter omtaler etter
Viser av 1074 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Gjensidige Forsikring?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig bonusordning"
4 syns denne omtalen er nyttig

Når du kjøper egen bil for første gang når du er 53 år og har kjørt uten skader/ ulykker siden siden du var 18 - dog mesteparten av tiden i ektefelles bil, da er det ikke greit at bli tilbudt 20% bonus når ekteskapet ryker og du trenger egen bil.

Trofast-Kunde
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Gammelt traust selskap"
2 syns denne omtalen er nyttig

Har vært kunde i mange år og vært fornøyd. Liker ikke utbytte på forsikring. Først betaler jeg premien av penger som er inntektsbeskattet, så får jeg et tilsynelatende bra utbytte som jeg igjen må beskatte. Sett heller ned premien direkte, og slutt med hele utbytte.

Oddbjørn
Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Utrolig provoserende oppførsel av saksbehandler, får inntrykk av at jeg snakker med 'tulletelefonen'"
3 syns denne omtalen er nyttig

Gjensidige Erfaringer bilforsikring. Utrolig lang saksbehandlingstid. Fabrikkerer egne opplysninger når det ikke finnes informasjon som er til skade for kunden. Det som er bra? Avdelingsleder tar tak og ordner raskt opp når jeg lover å ta saken til rettsapparatet. (Etter fire måneder) Ellers er det ingen ting som er bra, en stjerne i anmeldelsen er en for mye.

Hans K. L
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Topp service"

De er veldig flink på service å ordner opp sånn at alt blir bra. Jeg er topp fornøyd med Gjensidige.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"God kundeservice"

Har stort sett greie priser, det virkes som dyktige folk på kundesenteret.
Har aldri hatt behov for og bruke forsikringen så vet ikke hvordan dei er da.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Hyggelige ansatte og utbytte! Men dyrt på slutten!"
3 syns denne omtalen er nyttig

Hadde gjensidige i mange år, var rimeligste selskapet i begynnelsen, men etter 4 år ringte annet forsikringsselskap å jeg fikk hallvert prisen. Ellers godt fornøyd med gjensidige foruten om prisen da..

Bjørnar S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Kundeløfte"
2 syns denne omtalen er nyttig

Hva jeg synes om gjensidig er at det er et selskap som driver ok,
men det er enkeltpersoner som ikke forstår hva de jobber med.

Kenneth B
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Lite løsningsorientert"
4 syns denne omtalen er nyttig

Ved første skadesak (gravid påkjørt samboer), var det helt håpløst å få fullstendig dekt knust telefon.
Utrolig dårlig førsteinntrykk.

Marianne
Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"LATTERLIG DYRT!"
2 syns denne omtalen er nyttig

Prisen er helt latterlig. Helt vilt at man skal betale over 10 000 kr i året for forsikring, når man får det til halve prisen andre steder. Prisen var ikke så høy før, fikk bare brev i posten om at prisen var gått opp..

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Dyrt og rotete forsikringsselskap"
1 syns denne omtalen er nyttig

Ved en feil har noen andre betalt min forsikring i nesten et år, og enda jeg har prøvd flere ganger å forklare dette til operatørene via telefon, har de hver gang kommet frem til at alt er i orden med betalingen. Nå etter 7 måneder tar de kontakt, ettersom vedkommende som har betalt min forsikring har oppdaget dette.
Dette er en feil som har skjedd enten pga selskapet eller vedkommende som har betalt min forsikring, men likevel er det jeg som skal tilbakebetale? Enda jeg har meldt i fra om det uten å bli hørt? Så nå mener gjensidige at jeg skal betale dobbelt opp med bilforsikring for en feil de begikk. Her burde de ha lagt seg flate og fikset opp i problemet, 13-14 tusen kroner for et stort selskap er ikke det samme som for en student med allerede for mange regninger.

John O. H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Til å stole på"

Alt bra, hyggelige kundekonsulenter og er effektive. Veldig god erfaring.
Burde ta kontakt en gang pr. år for å gjennomgå forsikringene.
Er ikke sikker på at prisen er rett.

Jan-Erik D. S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Vanskelig å nå igjennom, og få den hjelpen du vil ha "
1 syns denne omtalen er nyttig

Vanskelig å få hjelp 😕 Veldig trist at et så stort selskap ikke ser behovet til vanlige mennesker som trenger hjelp. Møter som regel en dame som ikke snakker skikkelig norsk og da blir man misforstått. Veldig viktig og kunne bli forstått. Det er vel mest de du møter på Gjensidige ikke selskapet som er problemet. 😕.

Bjørn S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Ufattelig prisøkning på bilforsikring 80%"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har kjøpt ny bil identisk med forrige overraskelsen ble stor da forsikringspremien er øket med ca 80 %.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Helt ok"

Är helt ok försäkring. Dock har dom lurat mig flertalet ggr. När jag tog försäkring hos dem så var jag bara 21 och skulle fylla 22 fyra månader senare, dom sa att jag får 10% bonus för varje år jag kör skadefritt och i tillägg blir det hela 20% billigare när jag fyller 23. Började på 20% bonus och idag är jag 23 år och har 30% bonus UTAN att ha varit med om någon skada... Dom sa att dom aldrig hört talas om någon prisändring när man fyller 23...

Sedan har deras säljare ringt mig och erbjudit rabatt på försäkring om jag ändrade mig innbo, rese och personförsäkring från DNB till dem, jag skulle spara 3500kr i året på att byta för att när jag samlade försäkringar hos dem så skulle bilförsäkringen bli mycket billigare. När jag sedan en vecka senare får hem försäkringsdokumentet inser jag att mina nya försäkringar kommer kosta mig 6500kr MER i året! Lurad åter igen! Var mycket krångel att ångra allt detta men fick ordning på det till slut utan att betala ett enda öre. Dock verkar gjensidige vara det billigaste alternativet för folk under 25.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig innboforsikring"
1 syns denne omtalen er nyttig

Hadde et uhell med en telefon som skulle dekkes av innboforsikringen. Fikk da utbetalt 390 (!) Kroner for en telefon som kostet over 4000 kr. Har hatt gjensidige i mange år og synes forsikringene er dyre, så nå bytter jeg til et bedre selskap!!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Kundeutbytte"
2 syns denne omtalen er nyttig

Virker bra med kundeutbytte, men hvorfor betale for mye i førsteomgang? I hvertfall med tanke på at kundeutbyttet er variabelt OG at man må skatte 27% av utbytte. Nei, da velger jeg heller at annet alternativ.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Heilt greit. Ingen oppfølging til tross for langt kundeforhold"

Utbetaling av overskudd hvert år er en positiv ting. Men dette gjør det også vanskelig å sammenligne priser mot andre forsikringsselskaper.
Jeg hadde satt pris på en personlig oppfølging av mine forsikringer en gang per år. Jeg har nå vært kunde her i ca. 20 år uten å få noen som helst oppfølging av assuransefirmaet som formidler forsikringene. Våre behov endrer seg jo litt med tiden.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Solid og tilgjengelig, men dyr"

Mange bra dekninger, med gode rabatter for Tekna-medlemmer. Veldig tilgjengelig og gode nettsider. Men totalen blir dyr.

Roy S. R
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Alltid korrekte og presise svar"

Har kun godord om dette selskap, når vi har hatt bruk for deres tjenester får vi klar og tydelig veiledning. Utbetalinger i skadesaker har kommet omgående.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Manglende kommunikasjon og grådig holdning"
3 syns denne omtalen er nyttig

Er overrasket over at Gjensidige kommer så bra ut her. Så fort jeg ble kunde var det en helt annen tone...
Først... De endret tilbudet mitt og la på over 2000kr uten å utdype det eller snakke direkte med meg om dette. Altså: Jeg takket ja til et tilbud som viste seg å ikke være riktig... Hadde gjort mye arbeid med å sammeligne Gjensidige med andre selskaper, noe som nå oppleves som bortkastet tid. Minner meg om "lokkepris", uten at jeg skal si dette sikkert.
Deretter prøvde jeg å få kontakt med dem tre ganger på kundeservice mail uten å få svar. Når jeg til slutt fikk svar ved å ringe dem, forklarte jeg kundebehandleren at jeg opplevde "å bli lurt". De forsto dette og tilbø meg 20% rabatt på bilforsikring, noe som fortsatt er mye mer enn det opprinnelige tilbudet. Da regningen allerede var betalt på full pris, var det en lang og vanskelig prosess å få rabatten tilbakeført.. Jeg opplevde faktisk at de "prøver seg" med forskjellige metoder for å håve inn mest mulig penger. Dette er smålig av et så stort selskap som jeg har oppfattet som seriøse og trygge. Ser nå etter andre tilbud og anbefaler alle å gjøre det samme. Dagens marked har mye annet og bedre å velge i.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Leverer forsikring som forventet"

Gjensidige er bra og leverer som forventet uten noe tull.
Ønsker bilforsikringene deres kunne vært noe billigere. Bra med utbetaling av kundeutbytte hvert år.

Thorbjørn H. O
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Gjensidige består"

Har bare gode ting og si om dem foreløpig, kan ytterligere gå ned på premie - så lenge en har kjørt feilfritt hele veien og er lo-favør medlem.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Svært bra på Landbruksforsikring, litt høg pris for mitt køyretøy"

Har dei fleste av mine forsikringar hos Gjensidige. Men på tilbod ved kjøp av (for meg) nytt køyretøy, nådde dei dessverre ikkje opp i konkurransen - denne gongen. Sparte kr 400, - pr år ved å bytte.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Veldig bra kundebehandling, dårlig på pris"

Veldig bra kundebehandling, dårlig på pris. Jeg har god erfaring i dialog med Gjensidige. Men syntes de har en meget høy pris.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"God kundeservice"

Kundeservicen i Gjensidige er utmerket. Kundebehandlerne er vennlig innstilt og løsningsorientert, noe som letter kommunikasjon og gir en følelse av at de vil mitt beste.

Si hei til @Anna
Søk Bytt.no