Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert torsdag 25. juni
Gjensidige Forsikring
4 643 verifiserte omtaler

Gjensidige Forsikring omtaler og erfaringer

Nøytral trend

Gjensidige Forsikring opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.

Klikk for detaljer

4.2
Bra
4 643 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
#4
Utmerket
Gjensidige Forsikring er rangert
#4 av 26 skadeforsikringer
72%
Bra
72% anbefaler Gjensidige Forsikring
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på forsikring
Få tilbud på forsikring
Motta tilbud på dine forsikringer fra flere selskaper. Helt gratis og uforpliktende!

Utforsk 4 641 omtaler om Gjensidige Forsikring

FILTRER OMTALER
2 381
914
438
297
611
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Gjensidige Forsikring?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Alltid fornøyd

Omtale av  Olavs

Alltid ryddig og greit med Gjensidige forsikring, båd bil og hus

Svar fra Gjensidige Forsikring
19.06.2026 10:29

Hei Olavs, Så hyggelig å lese dette. Takk for at du deler erfaringen din med oss. Det betyr mye at du opplever det som ryddig og greit å ha både bil og hus forsikret hos oss. Målet vårt er nettopp å gjøre det enkelt å være kunde. Ta gjerne kontakt hvis det er noe vi kan hjelpe deg med, eller hvis du ønsker en gjennomgang av forsikringene dine. Vennlig hilsen Sara i Gjensidige

Skuffet

Omtale av  Aleksander

Får ikke hjelp. Umulig å ringe. Må versere nytt forsikringsselskap

Svar fra Gjensidige Forsikring
19.06.2026 10:28

Hei Aleksander, Dette var leit å lese. Slik skal det ikke være, og jeg forstår godt at du blir frustrert når du ikke får tak i oss. Noen ganger er det stor pågang på telefon, men vi skal likevel være tilgjengelige når du trenger hjelp. Dette vil jeg gjerne rydde opp i for deg. Du kan ringe oss på 915 03 100, så ser vi på saken din med en gang og finner en løsning. Du kan også logge inn og sende oss en melding, så følger vi deg opp der. Vi håper du gir oss en ny sjanse til å hjelpe deg. Vennlig hilsen Sara i Gjensidige

Vurderer å si opp!

Omtale av  Ewa

Jeg mener at man betaler for ulike forsikringer, blant annet reiseforsikring, nettopp for å føle seg trygg på reise og for å få hjelp dersom uhellet er ute. Når man mister eller får stjålet en verdisak, forventer man at forsikringen faktisk fungerer som den tryggheten man har betalt for. Dessverre er det ikke slik jeg har opplevd behandlingen av min sak. I stedet for forståelse og hjelp har jeg følt meg mistenkeliggjort og møtt med en holdning som om dere ikke forstår situasjonen eller betydningen av tapet. Det har gjort meg både skuffet og frustrert. Jeg sitter igjen med en følelse av at forsikringen ikke er der når man faktisk trenger den. Derfor vurderer jeg å si opp denne forsikringen, og jeg er allerede i dialog med andre selskaper om å flytte våre forsikringer. Jeg håper dere tar denne tilbakemeldingen på alvor, for min opplevelse har dessverre svekket tilliten min til selskapet betydelig.

Svar fra Gjensidige Forsikring
15.06.2026 14:48

Hei Ewa Takk for at du deler opplevelsen din med oss. Det er leit å lese at du har følt deg mistenkeliggjort og ikke fått den tryggheten du forventer av forsikringen. Slik skal det ikke være. Når du mister noe eller blir frastjålet en verdigjenstand på reise, skal du møte forståelse, tydelig informasjon og god hjelp. Vi ser at du ikke har opplevd det slik, og det tar vi på alvor. Vi vil gjerne forstå hva som har skjedd i saken din og hva som gjør at du sitter igjen med denne følelsen. Da kan vi både se om vi har gjort feil, og om det er noe vi kan løse for deg nå. Målet vårt er at du skal føle deg ivaretatt og trygg, ikke usikker og frustrert. Det er viktig for oss å være tydelige på hva forsikringen dekker og hvorfor vi stiller spørsmål underveis. Samtidig skal du oppleve respekt og god dialog hele veien. Her har vi tydeligvis mer å jobbe med i din sak. Gå gjerne inn på Mine skadesaker og skriv til oss der, så ser vi nærmere på saken din med en gang https://www.gjensidige.no/logg-inn/skadesaker Hvis du heller vil snakke med oss, kan du ringe 915 03 100, så finner vi en løsning sammen. Vennlig hilsen Kristian Gjensidige

fornøygd

Omtale av  Claudia

kjapt og ukomplisert som vanlig i godkjenning og utbetaling

Svar fra Gjensidige Forsikring
16.06.2026 14:13

Hei Claudia, Tusen takk for en hyggelig tilbakemelding. Så bra å høre at du opplever både godkjenning og utbetaling som kjapt og ukomplisert. Det er akkurat slik det skal være når du først trenger oss. Kjekt at det fungerer så bra for deg! Vennlig hilsen Sara i Gjensidige

Enkelt og raskt skadeoppgjør

Omtale av  Jostein L. T

Enkelt å legge inn skademelding digitalt, og den lille kommunikasjonen som var skjedde også digitalt. Saken ble oppgjort veldig fort.

Svar fra Gjensidige Forsikring
16.06.2026 14:13

Hei Jostein, Tusen takk for en veldig hyggelig tilbakemelding. Så bra å høre at det var enkelt å melde inn skaden digitalt, og at dialogen underveis fungerte godt. Når både registrering og oppfølging går smidig, blir det lettere for deg som kunde. Ekstra kjekt at saken din ble oppgjort raskt. Takk for at du deler opplevelsen din med oss. Vennlig hilsen Sara i Gjensidige

Få tilbud på forsikring
Få tilbud på forsikring
Sammenlign tilbud på forsikringene dine - få tilbud fra flere selskaper helt gratis!
Få tilbud
Få personlig tilbud Helt uforpliktende

Raskt og effektivt

Omtale av  Nils H

Rask og effektivt dersom du få bruk for forsikringen.

Svar fra Gjensidige Forsikring
16.06.2026 14:12

Hei Nils, Tusen takk for tilbakemeldingen din. Så bra å høre at du opplever oss som raske og effektive når du først trenger forsikringen. Det er akkurat da det skal flyte godt og være enkelt for deg. Kjekt at du deler erfaringen din med oss. Vennlig hilsen Sara i Gjensidige

Alt ok

Omtale av  Dagrun Ø

Godt fornøyd i alle ledd fra A til å bilspesialisten anbefales på det beste

Svar fra Gjensidige Forsikring
16.06.2026 14:12

Hei Dagrun, Tusen takk for en hyggelig tilbakemelding. Så bra å høre at du er godt fornøyd hele veien, og at bilspesialisten fungerte så bra for deg. Det betyr mye for oss at du opplever prosessen som ryddig og at anbefalingen treffer. Kjekt at du deler erfaringen din med oss. Vennlig hilsen Sara i Gjensidige

Misfornøyd

Omtale av  Ida H

Det ser ut som om dere anser saken som avsluttet med avslag. Vi har imidlertid sendt inn ny informasjon og deretter ikke hørt noe.

Svar fra Gjensidige Forsikring
16.06.2026 14:11

Hei Ida, Takk for at du sier ifra. Det er ikke bra at dere har sendt inn ny informasjon og ikke fått svar. Slik skal det ikke være. Når en sak oppdateres, skal dere få en tydelig tilbakemelding og vite hva som skjer videre. Dette vil vi gjerne få ryddet opp i med en gang. Logg gjerne inn på Mine skadesaker og skriv til oss der, så følger vi opp saken deres raskt https://www.gjensidige.no/logg-inn/skadesaker Du kan også ringe oss på 915 03 100, så sjekker vi saken sammen og finner ut hva som har skjedd. Vennlig hilsen Sara i Gjensidige

Fornøyd☺️

Omtale av  Maria

Fornøyd ☺️ Noe dyrt, men fornøyd med skadeoppgjør/skadebehandlingen. Når det kommer til forsikring for dyr, så Agria uten tvil best, men sånn er det bare.

Svar fra Gjensidige Forsikring
16.06.2026 14:11

Hei Maria, Tusen takk for tilbakemeldingen din. Så fint å høre at du er fornøyd med skadeoppgjøret og behandlingen du fikk. Det betyr mye for oss. Samtidig forstår vi godt at pris er viktig, det skal oppleves som en god balanse mellom hva du betaler og hva du får tilbake når noe skjer. Når det gjelder forsikring av dyr, er det mange som sammenligner, og det er helt naturlig. Vi jobber hele tiden for å bli bedre, også på dette området. Tenk gjerne på oss igjen neste gang du vurderer forsikring. Vi vil gjerne være et godt valg for deg. Vennlig hilsen Sara i Gjensidige

God oppfølging fra vår saksbehandler

Omtale av  Bolstad

Saksbehandler var utilgjengelig og hyggelig og svarte på våre spørsmål på en god måte. Hun fulgte opp slik at vi følte oss ivaretatt i en vanskelig situasjon.

Svar fra Gjensidige Forsikring
16.06.2026 14:10

Hei, Tusen takk for en fin tilbakemelding. Så godt å høre at dere følte dere ivaretatt i en krevende situasjon. Det betyr mye for oss. Vi jobber for å være tilgjengelige, hyggelige og tydelige, og det er ekstra viktig når noe uforutsett skjer. Veldig kjekt å høre at dere opplevde god oppfølging gjennom hele prosessen. Vennlig hilsen Sara i Gjensidige

Få tilbud på forsikring
Få tilbud på forsikring
Sammenlign tilbud på forsikringene dine - få tilbud fra flere selskaper helt gratis!
Få tilbud
Få personlig tilbud Helt uforpliktende

Fungerer godt

Omtale av  Erling W

Alt fungerer slik forsikring skal fungere. Problemfritt for meg som kunde.

Svar fra Gjensidige Forsikring
16.06.2026 14:08

Hei Erling, Tusen takk for en kort og veldig hyggelig tilbakemelding. Så bra å høre at alt fungerer slik det skal, og at du opplever det som problemfritt å være kunde hos oss. Det er akkurat denne følelsen vi ønsker å gi. Takk for at du deler opplevelsen din med oss. Vennlig hilsen Sara i Gjensidige

Ryddig og rask skadebehandling

Omtale av  Carl F. T

Ryddig og rask behandling. Enkelt å melde inn saken digitalt og kommunikasjon med saksbehandler var enkel.

Svar fra Gjensidige Forsikring
16.06.2026 14:08

Hei Carl, Tusen takk for tilbakemeldingen din. Så bra å høre at du opplevde skadebehandlingen som både ryddig og rask. Det skal være enkelt å melde inn sak digitalt, og godt å vite at du får tydelig og smidig kommunikasjon underveis. Kjekt at dette fungerte så bra for deg. Det er akkurat slik vi jobber for at det skal være. Vennlig hilsen Sara i Gjensidige

Veldig fornøyd med Gjensidige

Omtale av  Erik

Fikk rask og god respons på både bilskade og problemer med forsinket reisegods

Svar fra Gjensidige Forsikring
16.06.2026 14:08

Hei Erik, Tusen takk for en veldig hyggelig tilbakemelding. Så bra å høre at du fikk rask og god respons, både på bilskaden og utfordringene med forsinket reisegods. Når flere ting skjer på én gang, er det ekstra viktig at vi er på og gjør det enkelt for deg. Kjekt å vite at du opplevde at vi leverte godt her. Det tar vi med oss videre. Vennlig hilsen Sara i Gjensidige

Ukomplisert å melde skade

Omtale av  Ivar

Ukomplisert å melde skade. Greit svar når jeg ba om en vurdering om det ville lønne seg å ta skaden på forsikringen.

Svar fra Gjensidige Forsikring
16.06.2026 14:07

Hei Ivar, Takk for at du deler opplevelsen din med oss. Så fint å høre at det var ukomplisert å melde skade, og at du fikk et klart svar da du vurderte om det lønte seg å bruke forsikringen. Det skal være enkelt å ta gode valg, og da er tydelige svar viktig. Kjekt at du opplevde prosessen som ryddig. Det er akkurat slik vi ønsker at det skal være. Vennlig hilsen Sara i Gjensidige

Rask utbetaling

Omtale av  May B. H

Jeg har veldig lite erfaring i rapportering og håndtering av skader, så jeg har ikke så mye å rapportere. Da fryseren min stanset mens jeg var bortreist og masse god mat måtte kastes, fikk jeg raskt utbetalt det jeg hadde krav på.

Svar fra Gjensidige Forsikring
16.06.2026 14:07

Hei May, Tusen takk for en så hyggelig tilbakemelding. Så bra at du fikk rask hjelp da fryseren stoppet, og at utbetalingen kom kjapt på plass. Vi vet at slike hendelser kan være frustrerende, spesielt når det er mye som går tapt. Da skal det være enkelt å melde saken, og trygt å vite at vi følger opp videre. Fint å høre at dette opplevdes smidig for deg, selv med lite erfaring fra før. Det er akkurat slik vi ønsker at det skal være. Takk for at du deler opplevelsen din med oss. Vennlig hilsen Sara i Gjensidige

Få tilbud på forsikring
Få tilbud på forsikring
Sammenlign tilbud på forsikringene dine - få tilbud fra flere selskaper helt gratis!
Få tilbud
Få personlig tilbud Helt uforpliktende

Oppfølging kunde

Omtale av  Gunnar I

Sein og dårlig info ang skade båt. Bilder kan ofte vere nok for å taksere skade

Svar fra Gjensidige Forsikring
16.06.2026 14:07

Hei Gunnar, Takk for at du sier ifra. Det er leit å høre at du har opplevd sein og uklar informasjon i skadesaken din. Det skal være enkelt å forstå hva som skjer og hva vi trenger fra deg. Du har helt rett i at gode bilder ofte kan være nok for å vurdere en skade, men i noen saker trenger vi litt mer for å gi riktig erstatning. Da skal vi være tydelige på hvorfor. Slik du beskriver det her, har vi ikke truffet godt nok. Det vil vi gjerne rette opp i. Hvis du vil, kan du logge inn på Mine skadesaker og skrive til oss der, så følger vi opp saken din med en gang: https://www.gjensidige.no/logg-inn/skadesaker Du kan også ringe oss på 915 03 100, så ser vi på saken sammen og sørger for at du får tydelig informasjon videre. Vennlig hilsen Sara i Gjensidige

Gjensidige Forsikring

Har tilegnet profilen
Gjensidige Forsikring deltar på Bytt.no

Gjensidige Forsikring har tilegnet sin profil på Bytt.no og kan derfor svare på omtaler og invitere sine kunder til å dele erfaringer.

Alle bedrifter kan gratis tilegne sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Besvarer omtaler
Gjensidige Forsikring besvarer omtaler

Gjensidige Forsikring har de siste 12 månedene besvart omtaler fra sine kunder for å løse problemer, besvare spørsmål eller vise takknemlighet.

Alle bedrifter kan gratis besvare omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Innhenter ikke verifiserbare omtaler
Gjensidige Forsikring henter ikke inn tilbakemeldinger

Gjensidige Forsikring benytter ikke Bytt.no sine invitasjonssystemer for å innhente omtaler - enten de er negative eller positive.

Alle bedrifter kan gratis få tilgang til verifiserte invitasjonsmetoder på Bytt.no. Det sikrer i større grad at omtalene bedriften innhenter er ekte og styrker troverdigheten. Les mer om bedriftsportalen her.

Har 3 utmerkelser
Gjensidige Forsikring har 3 utmerkelser

Les mer om de ulike utmerkelser til Gjensidige Forsikring

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR