Forsikring

Gjensidige Forsikring omtaler og erfaringer

3,7/5
Bra
Kundetilfredshet
Bra
Kundeservice
Bra
Skadeoppgjør
Bra
5
av 22 innen
forsikringsselskap
74%
anbefaler
Gjensidige Forsikring
Filtrer omtaler
533
373
156
82
125
Sorter omtaler etter
Viser av 1269 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Gjensidige Forsikring?
Jan T. R
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Tilstedeværelse"

Aldri så langt hatt noen problemer av noen art.
Dvs.det er ikke noen store problemer som har problemer, men alltid rask tilbakemelding

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Det er godt å være med i Gjensidige"

Du føler deg trygg når du er med i Gjensidige, så jeg har ingen planer om å bytte. Jeg har sjekka ut flere selskaper, men ingen av de som har vært på banen klarer konkurransen.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Prisen økte med over 6 % på eit år uten det hadde vært skade."
3 syns denne omtalen er nyttig

Var veldig fornøyd som kunde med forsikrings produktene, men når prisen for min del økte med over 6 % så ville eg ha ein forklaring på det, fikk ikkje noe svar først men omsider så fikk eg beskjed om att økningen skyldes økning på utbetalingene på landbasis.
Og når det noen uker etter på kan lese på nyhetene att Gjensidige forsikring har hatt det besta året på lang tid, så føler eg meg ført bak lyset. Eg klaget skriftlig i etter kant på att eg var ført bak lyset fikk då til bake att prisøkningen på 6 % var normal praksis hos Gjensidige.
Har nå skiftet forsikringsselskap og sparte kr 9800 på bytte ,så min anbefaling sjekk priser på forsikringer.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Elendig"
4 syns denne omtalen er nyttig

Elendig. De gikk for skylddeling i en bilkrasj der det t.o.m forelå fotodokumentasjon på at motparten hadde skylda.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Helt greit"

Kom dårlig ut i en sak der Bkk s eiendom hadde forvoldt skade på mitt kjøretøy. Hadde håpet på litt mer oppfølging fra gjensidigen den gangen.

Torunn L. I
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Et selskap med utmerket kundeservice"

Har vært kunde i mange år i Gjensidige og har bare godt å si om dem. De gangene jeg har trengt å bruke dem, har jeg alltid fått greit oppgjør veldig raskt, og kundeservicen har vært upåklagelig.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Eldreran!"
3 syns denne omtalen er nyttig

Selskapet har lurt min 90 år gamle mor til å betale ågerpris på boligforsikring!
Når vi har prøvd å få korrigert feilprising for mange år, basert på 50% for høy teknisk verdi, er det stengte dører og usaklige argumenter

Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Ligger laaaaangt fra e.g. If på forsikring Porsche 911 med startbonus. En diff på minst 10 000 !!!!!"
2 syns denne omtalen er nyttig

Ligger laaaaangt fra e.g. If på forsikring Porsche 911 med startbonus. En diff på minst 10 000 !!!!!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Bra, men dyrt. De mener innbo og hus er en forsikring!"

Forsikringen har steget veldig mye på ett år. De mener at hus og innbo er én forsikring, får ingen rabatt på å ha tre forsikringer da! Sparer nesten kr 2000,- på å bytte selskap, har ikke tatt med utbytte i beregning.

Anders S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"En stor og mektig organisajon."
1 syns denne omtalen er nyttig

Som enkelt menneske har store forsikring organisasjoner en makt som tretter ut kunder som krever en forsikring de har betalt på i mange år. Det er dessverre pengene som styrer. Prøver og stoppe utbetalinger, eller senke utbetalinger er virkemidler som brukes av forsikringsselskaper. Dette er ikke bare Gjensidige forsikring som gjør. Har et selskap mange kunder og kan strupe på utbetalinger, vil formuen deres økes mye. Dette tror jeg selskapene vil tape på i lengda, og må skifte kurs. Fordi de river i stykker mange kunder som har fått en knekk i livet. Skal du drive butikk må du regne med svinn, men ikke la det gå ut over de som er lovlydige og trenger hjelp. Det skulle ha vært en organisasjon som hadde forsikringer for enkelt menneske som har blitt syk, yrkesskadd. Og den organisasjonen burde blitt styrt av staten.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"det er et bra selskap"

Det er et bra selskap
Når en ringer om hjelp er det et hyggelig menneske som svarer,å en får hjelp.

Jan E. S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Ivaretatt som kunde"

Føler at jeg blir fulgt opp og ivaretatt av gjensidige. Uansett hvor bra kundeservice er så vil det alltid komme ned til hvor mye jeg må betale for en forsikring.

Ingrid S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Veldig bra!"

Jeg har vært totalkunde i gjensidige i mange år, har mye å forsikre... Og når jeg har trengt å bruke min forsikring så har det bare vært helt fantastisk - god service - ingen kveruleringer - full tiltro til kunden - jeg er superfornøyd - derfor fortsetter jeg som totalkunde - på tross av andre tilbydere med bedre pris -

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Forferdelig kundeservice og rigid system"
2 syns denne omtalen er nyttig

Dårlig betalingsløsning. Støtter ikke månedsbetaling ved e-faktura.
Rigid og firkantet kundeservice.
Uengasjerte rådgivere.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Alt for dyrt"
2 syns denne omtalen er nyttig

jeg skulle forsikre en Jaguar, (samme type bil som en Ford Mondeo) og forlanger mere en 8500 pr år, når man har 75+6år

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Godt fornøyd"

Har vært kunde i 3-4 år. Hatt noen små uhell som vannskade i kjeller, mistet bagasje og frastjålet kamera. Alt ordnet opp i øyeblikkelig.

Fred-Erling G
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Fornøyd med skadeoppgjør"

Bra behandling og oppgjør da forsikringstilfellet inntråtte. Ellers er vel alle selskap like.

Synes avtalene er uoversiktelig.
Klarer ikke å samle alt på ett oversiktelig dokument

Anna S. M
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"litt for storprisøkning"

Var uheldig med min bil...det var mye tull med bonusberegning og fakturaer etter hendelsen. Måtte faktisk bytte forsikringsselskapet for å få et nytt fornyftig tilbud fra Gjensidige.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Trenering(over 3 år), veldig dårlig oppgjør og elendig kundebehandling."
5 syns denne omtalen er nyttig

Da huset mitt brant trenerte Gjensidige oppgjøret i mer enn 3 år, takstmannen var ufyselig og tysen, selskapet la til side en tilleggsrapport de selv bestilte(men som gikk i min favør) oppgjøret/ forliket var ikke nok til å renovere boligen til den stand den var da huset brant. Det ble foretatt to skjønn, det første 11 måneder etter huset brant, og i det andre skiftet min takstmann plutselig mening fra å mene boligen burde rives til at den burde renoveres, kanskje fordi han ble betalt av selskapet. Saksbehandleren hos Gjensidige svarte ikke på mailer og telefoner(heller ikke da min advokat tok kontakt). Jeg inngikk til slutt forlik fordi jeg ikke orket mer. Stikkord: trenering, trenering og trenering. Jeg holder nå på å renovere boligen og må rive mye som ikke var med i oppgjøret, kanskje fordi takstmennene faktisk er tømrere og ikke murere, elektrikere, rørleggere eller vet prisene på forskjellige overflater i en bolig.

Bjørn H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"heilheten er bra"

rekningene er eit sammensurium. gjensidige prøvde å lure oss for ca 12000kr
Berre faks at me oppdaget det.
Båten får eg ikkje forsikre da den mangler ce nummer

Ingebrigt L
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Hjelpsom og pålitelig i alle situasjoner"

De ansatte på Orkanger i har alltid vært til stor støtte ang bi, traktor og bygninger. Spesielt etter orkanen i 1991/1992, og på div. bi-og traktorskader.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"God service"

Har hatt en viss prisstigning de senere år, og ønsker en sjekk på prisnivået.
Hovedforsikringen er landbruk og der er det få seriøse konkurrenter.

Jon D. K
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Tillit"
1 syns denne omtalen er nyttig

Det å ha en forsikring,er ikke lav pris på forsikringen,som bare er det ene og beste.
Tillit til selskapet,det vil si gjensidig tillit til ,for min del vårt lokal kontor,der vi merker DE er til for oss i større grad en det motsatte.Riktig og raske oppgjør når det trengs.Forståelsfsulle når problemer oppstår.Gir informasjon når nye regler skjer.
Det gir for meg trygghet.
Har prøvd noen andre selskap,med helt andre opplevelser.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Føler de er litt dyre, ellers OK."

Er store forskjeller på forsikring av MC, det kan skille flere tusen på samme modell fra selskap til selskap!

Elisabeth
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"effektive, høflige, forte med oppgjør"

Vi er veldige fornøyde. Det eneste jeg kunne tenke meg kunne bli bedre er internett sidene deres, ikke lette å navigere i, de virker de litt gammeldagse.

Søk Bytt.no