Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert tirsdag 23. juni
Gjensidige Forsikring
4 561 verifiserte omtaler

Gjensidige Forsikring omtaler og erfaringer

Nøytral trend

Gjensidige Forsikring opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.

Klikk for detaljer

4.2
Bra
4 561 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
#4
Utmerket
Gjensidige Forsikring er rangert
#4 av 26 skadeforsikringer
72%
Bra
72% anbefaler Gjensidige Forsikring
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på forsikring
Få tilbud på forsikring
Motta tilbud på dine forsikringer fra flere selskaper. Helt gratis og uforpliktende!

Utforsk 4 561 omtaler om Gjensidige Forsikring

FILTRER OMTALER
2 331
904
433
293
600
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Gjensidige Forsikring?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Meget godt fornøyd kunde

Omtale av  Øyvind R. S

Har brukt Gjensidige siden 1994 og hatt 1 innbrudd og 3 bilskader som alle er blitt behandlet raskt og tilfredstillende. Også fint med årlig kundeutbytte. Har sjekket andre selskaper, men Gjensidige er billigst på alle untatt reiseforsikring og de få kronene får jeg igjen på kundeutbytte.

Svar fra Gjensidige Forsikring
19.05.2026 14:43

Hei Øyvind, Tusen takk for en veldig hyggelig tilbakemelding. Det betyr mye for oss å høre fra en kunde som har vært med siden 1994. Fint å lese at både innbrudd og bilskader har blitt håndtert raskt og på en god måte, akkurat slik det skal være. Kjekt også at du trekker frem kundeutbyttet. Det er vår måte å dele overskuddet med kundene som eier oss. At du har sammenlignet og likevel lander på at Gjensidige lønner seg totalt sett, setter vi stor pris på. Takk for tilliten gjennom mange år. Vi er glade for å ha deg med videre. Vennlig hilsen Kristian Gjensidige

Bil forsikring

Omtale av  Nina

Har ikke så mye kontakt med folk på Gjensidige så vanskelig å si noe om det, en ting jeg ikke er så begeistret for er at man ikke kan komme i kontakt med fordikringsagenter der over telefon kun den shatten, den syns jeg ikke noe om.

Svar fra Gjensidige Forsikring
19.05.2026 14:42

Hei Nina, Takk for at du sier ifra. Vi skjønner godt at det kan oppleves frustrerende når du ikke får tak i en rådgiver på telefon og må bruke chat. Det passer ikke for alle, og det tar vi på alvor. Du kan alltid ringe oss på 915 03 100. Der møter du mennesker som hjelper deg, enten det gjelder bilforsikringen din eller noe annet. Vi vil være tilgjengelige på flere måter, så du kan velge det som fungerer best for deg. Gi gjerne lyd hvis det er noe konkret du vil se nærmere på. Vi hjelper deg gjerne. Vennlig hilsen Kristian Gjensidige

Jeg er bra fornøyd med Gjensidige forsikring

Omtale av  Dagfinn

Det kan være litt spesielt med at alt går på data for en person på min alder, nå 85 år. Likevel det går ganske greit etter hvert som man får mer erfaring med ting.

Svar fra Gjensidige Forsikring
19.05.2026 14:41

Hei Dagfinn, Takk for en ærlig og fin tilbakemelding. Det er godt å høre at du er fornøyd med forsikringene dine hos oss. Vi har stor forståelse for at mye digitalt kan oppleves krevende, spesielt når man ikke er vokst opp med det. Veldig bra at du likevel opplever at det går greit etter hvert. Husk at du alltid kan ta kontakt med oss på telefon 915 03 100. Da møter du et menneske som hjelper deg steg for steg. Vi er her for deg, både digitalt og på gammeldags vis. Vennlig hilsen Kristian Gjensidige

Skade på bil...

Omtale av  Roger L

Ikke vanskelig og ha med og gjøre... rask behandling og det er kjekt 😊

Svar fra Gjensidige Forsikring
19.05.2026 14:40

Hei Roger, Så hyggelig å lese. Takk for at du deler erfaringen din. Det er akkurat sånn vi ønsker at en skadesak skal oppleves, enkelt, raskt og greit hele veien. Gi beskjed hvis det er noe mer vi kan hjelpe deg med. Vennlig hilsen Kristian Gjensidige

Egenandel

Omtale av  Ann K

Det VAR en god forsikring helt til dere la på minstepris på skade, da ble det plutselig ikke så god forsikring hos dere likevel. Nå er dyrene mine for gamle til å få gode avtaler andre plasser, så dette har dere gjort bra for deres del, men ikke for meg som mangeårig kunde hos dere. Jeg er skuffet over Gjensidige og anbefaler ingen å tegne forsikring hos dere heretter...

Svar fra Gjensidige Forsikring
19.05.2026 14:40

Hei Ann, Dette er trist å lese. Vi skjønner godt at det oppleves urettferdig når vilkår endres, spesielt når du har vært kunde hos oss i mange år og har dyr du er glad i. At det er innført en minste egenandel på skade, kan gjøre at forsikringen kjennes mindre verdifull for deg. Det tar vi på alvor. Endringer som dette er ment å holde forsikringene bærekraftige over tid, men vi er helt enige i at konsekvensene for deg som kunde også betyr noe. Vennlig hilsen Kristian Gjensidige

Få tilbud på forsikring
Få tilbud på forsikring
Sammenlign tilbud på forsikringene dine - få tilbud fra flere selskaper helt gratis!
Få tilbud
Få personlig tilbud Helt uforpliktende

God oppfølging

Omtale av  Ingve B

God kontakt og oppfølging fra alarmsentralen. Litt uklarhet om saken skulle meldes på web siden også. Det løste seg.

Svar fra Gjensidige Forsikring
19.05.2026 14:39

Hei Ingve, Takk for at du deler erfaringen din. Veldig bra å høre at du opplevde god kontakt og oppfølging fra alarmsentralen. Vi skjønner at det kan bli litt uklart rundt om saken også skal meldes på nettsiden. Fint at det løste seg, og tilbakemeldingen din tar vi med oss slik at vi kan bli enda tydeligere. Si ifra hvis det er noe mer vi kan hjelpe deg med. Vennlig hilsen Kristian Gjensidige

Leiebil i forsikringsavtalen har begrenset verdi

Omtale av  Roy

Har leiebil med i forsikringsavtalen på bilen, men det fikk jeg ikke og jeg fikk ingen forklaring.

Svar fra Gjensidige Forsikring
19.05.2026 14:38

Hei Roy, Dette høres både frustrerende og uklart ut. Når du har leiebil inkludert i forsikringen din, skal du også få tydelig informasjon om hvorfor den eventuelt ikke blir innvilget i en skadesak. Det kan være ulike årsaker til at leiebil ikke blir dekket i akkurat den situasjonen, men du skal alltid få en forklaring. Det er vi helt enige i. Hvis du vil, kan du ringe oss på 915 03 100, så går vi gjennom saken din og forklarer hva som har skjedd. Har du en pågående skadesak, kan du også skrive til oss under Mine skadesaker her https://www.gjensidige.no/logg-inn/skadesaker Dette skal vi rydde opp i. Vennlig hilsen Kristian Gjensidige

God dekning til god pris om du har Tekna fordel

Omtale av  Ole

Har en meget god dekning og gode fordelaktige priser

Svar fra Gjensidige Forsikring
19.05.2026 14:37

Hei Ole, Tusen takk for hyggelig tilbakemelding. Det er veldig fint å høre at du opplever både god dekning og god pris med Tekna fordeler hos oss. Akkurat slik skal det være. Gi gjerne lyd hvis du vil gå gjennom forsikringene dine eller lurer på om det er noe mer du kan få ut av fordelene dine. Vi hjelper deg gjerne. Vennlig hilsen Kristian Gjensidige

Godt forsikringsselskap

Omtale av  Olav

Godt fornøyd - god dekning - god sakshåndtering når nødvendig

Svar fra Gjensidige Forsikring
19.05.2026 10:15

Hei Olav 😊 Så fint å høre. Det er godt å lese at du er godt fornøyd, opplever god dekning og at sakshåndteringen fungerer når du trenger oss. Det er akkurat dette vi jobber for. Tusen takk for at du delte erfaringen din. Hilsen Sara

Fint å ha sikkkerhet

Omtale av  Johanne

Fungerte bra. Ble ikke aktuelt å bruke forsikringen denne gang

Svar fra Gjensidige Forsikring
19.05.2026 10:14

Hei Johanne 😊 Så fint å høre. Det er godt å vite at forsikringen fungerte bra, selv om du ikke trengte å bruke den denne gangen. Bare det å ha sikkerheten i ryggen kan bety mye. Takk for at du delte tilbakemeldingen din. Hilsen Sara

Få tilbud på forsikring
Få tilbud på forsikring
Sammenlign tilbud på forsikringene dine - få tilbud fra flere selskaper helt gratis!
Få tilbud
Få personlig tilbud Helt uforpliktende

fungerer bra og trenger veldig lite oppfolging. Anbefales

Omtale av  Andreas

fungerer bra og trenger veldig lite oppfolging. Anbefales

Svar fra Gjensidige Forsikring
19.05.2026 10:13

Hei Andreas 😊 Så fint å høre. Det er godt å lese at det fungerer bra, krever lite oppfølging og at du anbefaler oss videre. Da vet vi at løsningene våre treffer i hverdagen. Tusen takk for tilbakemeldingen din. Hilsen Sara

God service!

Omtale av  Frode E

Behandlingen av saken gikk fort, grei veiledning på alarmsentral.

Svar fra Gjensidige Forsikring
19.05.2026 10:12

Hei Frode 😊 Så fint å høre. Det er godt å lese at behandlingen av saken gikk fort, og at du fikk grei og tydelig veiledning fra alarmsentralen. Når hjelpen er rask og oversiktlig, blir situasjonen mye enklere. Takk for at du delte erfaringen din. Hilsen Sara

Rask skadebehandling!

Omtale av  Oddleif Å

Rask behandling av bilskader. God reiseforsikring.

Svar fra Gjensidige Forsikring
19.05.2026 10:12

Hei Oddleif 😊 Så fint å høre. Rask behandling av bilskader og en reiseforsikring som fungerer når du trenger den, er akkurat det vi ønsker at du skal oppleve hos oss. Tusen takk for tilbakemeldingen din. Hilsen Sara

Tilbakemelding til Gjensidige

Omtale av  Magnhild F. B

Det er i praksis ikke mulig å komme i muntlig dialog med saksbehandler i Gjensidige. Ved skriftlig dialog i inmeldt skadesak vises det konstant kun til kontaktperson i Recover - som igjen viser til at det bare opereres på vegne av Gjensidige. Det oppleves som enorm ansvarsfraskrivelse fra begge parter. Skaden oppsto 26.januar i år, og er enda ikke utbedret. Dette går altfor tregt, flere seksjonseiere i sameiet krever nå bytte av forsikringsselskap.

Svar fra Gjensidige Forsikring
19.05.2026 10:11

Hei Magnhild Dette er ikke godt nok. Når du ikke får snakke med en saksbehandler, og samtidig blir sendt frem og tilbake mellom oss og Recover, er det lett å oppleve det som ansvarsfraskrivelse. Det forstår vi godt, og vi beklager at du har havnet i denne situasjonen. En skade som har stått uavklart siden 26. januar er altfor lang tid. Selv om Recover utfører arbeidet på vegne av oss, har vi fortsatt ansvaret for forsikringen din og for at du får tydelige svar og fremdrift. Det ansvaret har ikke vært godt nok ivaretatt her. Du skal ikke stå alene i dette. Vi vil at du skal få snakke med oss direkte, og at saken blir fulgt opp på en ryddig måte. Ring oss på 915 03 100, så ser vi konkret på skadesaken din og hva som har stoppet opp. Du kan også skrive til oss under Mine skadesaker, så tar vi tak i dialogen derfra. Takk for at du sier tydelig ifra. Det er viktig for oss å få vite når opplevelsen ikke er som den skal være. Hilsen Sara

Svart skuffet

Omtale av  Mica G

Me saks behandling ikke engang tar jobben me kamera i pakerings huset i tilegg ska jeg betale selv i måned har jeg betalt 1000 kroner for en liten bil jeg tro jeg skifte til en annen gang forsikring

Svar fra Gjensidige Forsikring
27.05.2026 13:43

Hei, Dette høres både frustrerende og dyrt ut. Det er leit å lese at du opplever treg saksbehandling, og at du føler deg stående igjen med regningen selv, selv om det finnes kamera i parkeringshuset. Når det gjelder skadesaker, kan vi dessverre ikke gå inn i detaljer her. Men vi vil veldig gjerne se nærmere på saken din. Kameraopptak, egenandel og hvordan saken er behandlet, er ting vi skal kunne forklare tydelig for deg. Og hvis noe ikke har blitt fulgt opp godt nok, vil vi rette opp i det. At du betaler rundt 1 000 kroner i måneden for en liten bil, er også noe vi gjerne ser på sammen med deg. Ofte finnes det justeringer som kan gi en bedre pris, uten at du mister tryggheten. Ta gjerne kontakt med oss, så finner vi en løsning sammen. Du kan ringe oss på 915 03 100. Eller skrive til oss under Mine skadesaker her: Gå til Mine skadesaker Vi håper du gir oss en sjanse til å rydde opp. Vennlig hilsen Silje i Gjensidige

Få tilbud på forsikring
Få tilbud på forsikring
Sammenlign tilbud på forsikringene dine - få tilbud fra flere selskaper helt gratis!
Få tilbud
Få personlig tilbud Helt uforpliktende

Meget fornøyd

Omtale av  Jostein S

Effektiv saksbehandling fra skaden bel meldt til ferdig behandlet

Svar fra Gjensidige Forsikring
19.05.2026 10:09

Hei Jostein 😊 Så hyggelig å høre. Det er godt å lese at du opplevde saksbehandlingen som effektiv helt fra skaden ble meldt til saken var ferdig behandlet. Akkurat slik skal det være når du trenger oss. Tusen takk for at du delte erfaringen din. Hilsen Sara

Gjensidige Forsikring

Har tilegnet profilen
Gjensidige Forsikring deltar på Bytt.no

Gjensidige Forsikring har tilegnet sin profil på Bytt.no og kan derfor svare på omtaler og invitere sine kunder til å dele erfaringer.

Alle bedrifter kan gratis tilegne sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Besvarer omtaler
Gjensidige Forsikring besvarer omtaler

Gjensidige Forsikring har de siste 12 månedene besvart omtaler fra sine kunder for å løse problemer, besvare spørsmål eller vise takknemlighet.

Alle bedrifter kan gratis besvare omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Innhenter ikke verifiserbare omtaler
Gjensidige Forsikring henter ikke inn tilbakemeldinger

Gjensidige Forsikring benytter ikke Bytt.no sine invitasjonssystemer for å innhente omtaler - enten de er negative eller positive.

Alle bedrifter kan gratis få tilgang til verifiserte invitasjonsmetoder på Bytt.no. Det sikrer i større grad at omtalene bedriften innhenter er ekte og styrker troverdigheten. Les mer om bedriftsportalen her.

Har 3 utmerkelser
Gjensidige Forsikring har 3 utmerkelser

Les mer om de ulike utmerkelser til Gjensidige Forsikring

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR