Gjensidige Forsikring opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Har vært total kunde i mange år er nå usikker på om jeg har den beste pris på mine forsikringer
Etter å ha mottatt det jeg nå betrakter som et lokketilbud for ett år siden, ble prisen skrudd himmelvidt i været ved fornyelse av ny avtaleperiode. Dette tiltross for at jeg ikke har hatt noen skader dette første året.
Er misfornøyd med økningene i forsikringsprisene hos Gjensidige. Siste 10 år har årlig prisøkning vært på godt over 10 %, mens gjennomsnittlig konsumprisindeks har vært snaut 2 %. Av dette blir det som kjent formidable forskjeller på 10 år. Gjennom forhandling med Gjensidige har jeg fått stoppet opp prisøkningen to ganger de siste 10 årene, men så er det tilbake til 10-12 % årlig økning igjen påfølgende år. Jeg er lei av å gå i forhandlinger med forsikringsselskapet hvert år. Noen som kan tilby akseptable forsikringspriser over tid? Er ikke interessert å et gunstig "introduksjons"-tilbud.
Har vært trofast total kunde hos gjensidige i mange år. Alltid vært fornøyd. Hadde ikke lyst å bytte. Måtte dessverre takke for meg da gjensidige har priset seg fullstendig ut på elbil.
Pris på bussforsikring nær doblet på to år. De mener én glasskade forsvarer en slik prisøkning (fra 9.000 til 17.000). Bonustap får vi ikke... men da øker de bare grunnprisen.
Gjensidige slettet min skadesak på nett som jeg meldte inn, da jeg skulle sjekke status på min sak, var den borte, slettet av gjensidige???? er det mulig, FOR ALL DEL VELG ET ANNET FORSIKRINGSSELSKAP.....
Vi skulle ifølge avtale betale ca 800kr i måneden, men regningen havner på rundt 1200. Og nå fikk jeg plutselig en regning på 17 000. Jeg prøver å ringe for svar men da legger de på.
Får bedre tilbud på mc av selskap jeg ikke han forsikringer hos. På hytte feltet hadde vi navn og tomt nr. på hytten. Etter at vi fikk gatenavn og nummer. oppdaget jeg at jeg hadde betalt forsikring på en hytte som er større, som lå på et annet felt. Gjensidige påstår at jeg har ringt inn og sagt at jeg hadde større hytte en jeg har. Hvem ringer til forikringsselskapet og sier de har større hytte enn de har for å få mer og betale. Gjensidige tar ikke ansvar.
The insurance price went up had no car accident in my life. Was waiting for new insurance offer did not get one hope to get one soon.
Vi avbestilte avreise til Thailand 27.2.2020 ( 30 dagers opphold) på grunn av COVID-19 utviklingen i Kina og mulig risiko for spredning i andre asiatiske land og hjem til Norge ved retur. Dette var før norske helsemyndigheter sine reiseråd kom. Hadde vi tatt reisen måtte vi sannsynligvis tatt karantene når vi kom hjem til Norge. Vi fikk refundert mye av kostnaden fra flyselskapet, men vel 6.000 fikk vi ikke tilbake. Kontaktet så Gjensidige. De dekker ikke tapet, reisen var planlagt gjennomført før reiseråd forelå. Det å være COVID 19 føre var med tanke på risiko har altså ingen betydning. Gjensidige henviser bare til reiseråd fra UD.
I løpet av de siste 20 årene har jeg egentlig ikke hatt stort behov for forsikring, men når uhellet først var ute så det så mye med liten skrift. De har dårligere vilkår på bolig, innbo, hus log reise enn alle andre. Bil var likt...men jeg bytter.
Selskapet benytter roboter til å motta skademeldinger. Det er sikkert vanlig og i utgangspunktet ok under forutsetning at de fanger opp saken riktig. I mitt tilfelle bommet roboten kraftig, og upresisheten ble videreført i saksbehandlingen, dessverre.
Ble 400 kr billigere i måneden ved å bytte til gjensidige.
Har hatt skade på bil. Reparasjon og alt knirkefritt.
Vanskelige å komme i kontakt med om spørsmål. Uforholdsmessig dyrt!
Gjensidige er fantastisk !! Fikk alltid rask hjelp.