Meny

KLP Forsikring omtaler og erfaringer

3,0/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Skadeoppgjør
Middels
10
av 25 innen
forsikringsselskap
61%
anbefaler
KLP Forsikring

"Helt greit"

Omtale om KLP Forsikring skrevet av Kjell for 03.08.2019 22.11

KLP Forsikring har totalt 158 omtaler på Bytt.no
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med KLP Forsikring?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Helt greit"

Kun frontrute skifte etter steinsprang, ellers alt greit.

Svar fra KLP Forsikring
20.08.2019 14.46
Hei,
Takk for tilbakemelding.
KLP Skadeforsikring/Pia
Bytt.no
"Helt greit" skrev Kjell om KLP Forsikring

Har du en tilsvarende erfaring med KLP Forsikring?
Gjør som Kjell og over 10 000 andre norske forbrukere: Skriv en omtale om KLP Forsikring du også og del dine erfaringer!

Ingen registrering nødvendig, helt anonymt og tar kun 1 minutt!

Janne B. J
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"De er tilgjengelige og har en grei pris"

De er tilgjengelige og har en grei pris. Prisen på min bil med grønne skilter som er brukt kun i privat regi, har blitt meget høy :(

Svar fra KLP Forsikring
20.08.2019 14.45
Hei,
Takk for tilbakemelding. Ta gjerne kontakt med oss på telefon 55 54 85 00 hvis du ønsker en gjennomgang av avtalen din.
KLP Skadeforsikring/Pia
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Uprofesjonelt og dårlig kundeservice"
1 syns denne omtalen er nyttig

KLP ringte for og gi tilbud på forsikring, ga beskjed om at de kunne ringe opp om 60 min. Ingen ringte, jeg tok kontakt og fikk beskjed om at en rådgiver ringte meg om 2-3 minutter. Et døgn etterpå har de fortsatt ikke tatt kontakt. Kommer ikke til å ha mine forsikringer i et selskap som oppfører seg så lite profesjonelt mot eventuelle kunder.

Svar fra KLP Forsikring
20.08.2019 14.43
Hei,
Det var synd å høre at du ikke ble oppringt igjen. Vi beklager så mye. Ta gjerne kontakt med oss på telefon 55 54 85 00, så skal vi sørge for at du får et tilbud av oss.
KLP Skadeforsikring/Pia
Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Bare rot"
2 syns denne omtalen er nyttig

Skiftet til KLP forsikring pga godt tilbud pr telefon fra dem. Skulle spare flere tusen kroner i året. Etter 2 mnd uten å ha mottatt faktura, og heller ingen trekk fra kontoen, ringte jeg flere ganger for å høre hva som skjedde. Jeg fikk beskjed om at alt var i orden, regningene var betalt via autogiro. Til tross for at jeg ga beskjed om at der ikke var trukket noe fra kontoen min, ble jeg ikke hørt. Jeg hadde ikke oppgitt verken mitt eller min mann sitt kontonummer da konsulenten ringte første gangen med et godt tilbud. Hvordan kunne de da trekke autogiro? Ved ny henvendelse til KLP ba jeg om å få vite hvem som betalte regningene mine. De hadde ikke noe navn, men jeg fikk opplyst hvilket kontonummer det ble trukket fra. Helt ukjent kontonummer for meg! De skulle undersøke med økonomiavdelingen. Ingen tilbakemelding kom, så jeg ringte DNB, som er banken vi bruker. De kunne opplyse om at det kontonummeret mine regninger ble trukket fra tilhørte Sparebank 1 region Trondheim!! Da ble det nok en telefon til KLP. Så gikk det flere dager, og jeg ble usikker på om vi var forsikret eller ei. Da KLP tok kontakt igjen, via mail, fikk vi endelig en avklaring på dette. Regningene var trukket via autogiro fra en allerede fast kunde hos KLP. Nå skulle de sende en samlet kreditnota via e-post på beløpet vi skyldte denne kunden. Mye detektivarbeid for meg og mye rot fra KLP. Venter på regningen og har selvfølgelig skiftet tilbake til tidligere forsikringsselskap, til gunstig pris.

Svar fra KLP Forsikring
20.08.2019 14.42
Hei,
Det var synd å høre at du har hatt denne erfaringen med oss. Vi beklager så mye for den dårlige opplevelsen du har hatt hos oss. Vi tar i mot både ros og ris for å hele tiden kunne jobbe med å bli bedre.
KLP Skadeforsikring/Pia
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Elendig"
2 syns denne omtalen er nyttig

Jeg hadde vært på hytta og stoppet i min fellesgarasje i 10 min før jeg skulle videre for avlevering av barnebarn. Jeg tok da matvarer og to bager med diverse utstyr ut av bilen, matvarene ble tatt opp i leiligheten. Tilbake ved bilen, var bagene borte. Saken ble anmeldt til politiet og det ble levert skademelding. Jeg har hatt alle forsikringer hos KLP i mange år. Jeg, og politiet, regnet med at enten reiseforsikring eller innboforsikring kunne benyttes. Svaret var nei med beskjed om at det var mitt ansvar å lese vilkårene i forsikringen. At jeg i tillegg har møtt uhøflige saksbehandlere, gjør ikke saken bedre

Svar fra KLP Forsikring
19.08.2019 21.37
Hei,
Det var synd å høre at du har hatt denne opplevelsen. Vi har dessverre ikke mulighet for å kommentere enkeltsaker, så hvis du er misfornøyd med utfallet må du ta kontakt med oss per telefon på 55 54 85 00.
KLP Skadeforsikring/Pia
KLP Forsikring har totalt 158 omtaler på Bytt.no
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR