Tide Forsikring har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Kjøpte superflott reiseforsikring i mai 2016 hos en selger fra Tide. Den dekket ALT, Pc, mobiler osv. Men når jeg i oktober 2016 var uheldig med 2 telefoner så ringte jeg Tide, og da sier de; Den mobilforsikringen avsluttet vi å markedsføre og selge 31.12.2015!! I julen ble vi URDfast på Karmøy da vi var på vei til et juleselskap i Stavanger. Fergene ble innstilt og vi kom hverken frem eller hjem. Tok inn på hotell i Haugesund og det var jo greit, men jeg kom til å tenke på at jeg har jo verdens beste reiseforsikring i følge selger! Meldte så inn skade til Tide 31.12.2016.... INGEN SVAR på at den er mottatt eller behandlet, eller hvor lang tid det vil ta ettersom det var mange skader i uværet.... Purret på svar, men hørte ikke noe fra Tide. Purret igjen og har enda ikke hørt noe. Og når jeg logger meg inn på "min" side så ser jeg min kontaktperson, men han har jeg ringt utallige ganger og han tar ikke telefonen. Så sender jeg en mail til han om saken, men den kommer i retur med beskjed om at min kontaktperson har ferie til 15.08.2016, ja du leste rett ferie til 15. august ifjor! Hm, da videresendte jeg mailen til flere av sjefene i Tide som visstnok skal være i Kragerø, så de kunne se hvor useriøse de er. Ingen svar nå heller. LIGG UNNA slike selskap er mitt råd og LES NØYE hva du har forsikret! Det som kan bli bedre hos Tide, er at de ikke selger noe de ikke har. Og det bør være enkelt og seriøst og gi tilbakesvar når man melder inn skade. HVA med om det var en kostbar skade jeg hadde, ville de behandlet meg sånn da også? Det må du vurdere selv! Det skal nevnes at de har to ganger sendt mail til meg om at jeg skulle sende inn kvitteringer for utgifter i forbindelse med saken. MEN disse mailene er ikke mottatt. På telefon til skadeavdeling i dag så fikk jeg vite dette. Så da er saken løst for mitt vedkommende. Endelig fikk jeg den mailen jeg har ventet på. Min kontaktperson som jeg nevnte har sluttet hos Tide. At han ble nevnt beklager jeg, for han er en rettvis og serviceinnstilt kundeveileder, men det er fordi Tide ikke har fjernet hans navn og telefonnummer som kundeveileder på "min side ". Så hermed trekker jeg mine påstander om at Tide er et useriøst selskap. Men de bør bli flinkere til å oppdatere hvem som er kundeveileder for den enkelte. Og de bør ta kontakt så snart noen ytrer seg negativt om selskapet, da kunne de spart seg selv for mye...
Etter over 2 måneder har de enda ikke klart å avslutte en liten reiseskade. Flytter nå alle mine forsikringer til annet selskap da jeg virkelig er bekymret dersom jeg skulle få en langt mer alvorlig forsikringsskade.
Billig og en kjempeservice av folkene som jobber der. Stiller også opp utenfor kontortid.
Prisen!!!! God oppfølging. Hadde vært fint med færre fakturaer, har fått en for hver forsikring. Blir ordnet.
Hatt vannskade med Tide og dette løste seg veldig lett. De på kundeservice er utrolig vanskelig å få tak i, spesielt om rådgiveren din heller ikke er tilgjengelig. Heldigvis en takstmann som ordner alt og fikk han hjem dagen etter. Ser ut som det løser seg greit. Men de har en del å lære på kundeservice og bør ansette fler der.
Etter en skadesak brukte Tide uendelig lang tid til å behandle saken. Etter ca. 6 mnd fikk vi en mail hvor det sto «saken er løst» men ingenting mer. De svarer ikke på telefon heller. Byttet til gjensidige tvert.